RET dienstregeling 2013

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: RET dienstregeling 2013

Bericht door Gekko123 »

Vooralsnog krijg ik het idee dat de app nog in ontwikkeling is, dus nog niet beschikbaar is voor Android, dan wel iOS.
010jongen
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 25 apr 2011, 19:56

Re: RET dienstregeling 2013

Bericht door 010jongen »

Ben benieuwd of er nog wat veranderd aan de ZGT inzet. Nu hoofdzakelijk op lijn 2, maar ze mogen van mij vaker op andere lijnen rijden, wordt een beetje saai al dat citadis gedoe :( jammer.
hauptbahnhof
Berichten: 3923
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: RET dienstregeling 2013

Bericht door hauptbahnhof »

Maar wel comfortabeler toch?
010jongen
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 25 apr 2011, 19:56

Re: RET dienstregeling 2013

Bericht door 010jongen »

hauptbahnhof schreef:Maar wel comfortabeler toch?
Nee dat zeker niet, lagevloertrams zijn sowieso al niet erg comfortabel. enige voordeel vind ik dat laag instappen. er rijden bepaalde citadissen rond die nog net niet uit elkaar vallen, wat dat betreft kan je beter een combino hebben.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: RET dienstregeling 2013

Bericht door Meltrain »

Ik vind de Citadis juist een zeer comfortabele tram (zeker de 2100's) en ik ben blij dat ze nu vrijwel overal worden ingezet.

In principe zijn er (binnenkort) 113 Citadissen en dat is (in theorie) genoeg voor de hele tramdienst, maar er zijn nog 15 ZGT's (waaronder de 703 *O* ) die kunnen 'bijspringen'.

Op de Rechter Maasoever zullen ZGT's in principe alleen nog op lijn 20 en misschien 7 rijden, tenzij de nieuwe lijnvoering met lijn 21, 23 en 24 veel trams vereist, dan kan er nog wel een verandering komen.
Helaas voor mijn vader (die met een rollator loopt) rijdt lijn 20 nog steeds redelijk vaak met ZGT's. :(
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
010jongen
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 25 apr 2011, 19:56

Re: RET dienstregeling 2013

Bericht door 010jongen »

Ik zie eigenlijk zelden zgt's op lijn 20, afgelopen weken dan.. Lijn 2 rijdt er volop mee, zeker 's avonds. Wist trouwens niet dat tram 2 zo zwak bezet is in de avonduren, zit geen hond in. De nieuwe serie citadis is wel een verbetering inderdaad, denk dat de ZGT's zeker tijdens de winter vaak op straat gaan komen.
hauptbahnhof
Berichten: 3923
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: RET dienstregeling 2013

Bericht door hauptbahnhof »

Nou echt comfortabel vind ik die stoelen in de ZGT (zelfde type als in de T-metro's). Niet (tenzij je de tramplus-ZGT's hebt).

Het probleem met de lagevloerstrams is dat je ze met beleid moet rijden en dat kunnen/willen veel mensen niet.
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: RET dienstregeling 2013

Bericht door R-Flow »

010jongen schreef:er rijden bepaalde citadissen rond die nog net niet uit elkaar vallen, wat dat betreft kan je beter een combino hebben.
Goh, eerste keer dat ik iemand dat heb horen zeggen! :D

Toen ik afgelopen winter veel in Rotterdam moest zijn vond ik het juist zo opvallend dat de Citadis binnen veel stiller was dan de Combino. Vond 'm veelal ook beheerster rijden. Overigens kunnen beiden types heel erg last hebben van zo'n ratelende middenbak.
010jongen
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 25 apr 2011, 19:56

Re: RET dienstregeling 2013

Bericht door 010jongen »

Hoor van veel mensen juist dat ze liever in een ZGT zitten dan een citadis, maar wat kunnen die dingen bonken zeggen, zeker bij wissels lijkt het vaak alsof de ramen het begeven. Vind het geluid van een combino ook stukken fijner, maar dat zal wel aan mij liggen, tevens trekt de combino veel sneller op.
De metro naar Spijkenisse kan er ook wat van, hoe hoger de snelheid hoe meer je door elkaar wordt geschud, maar dit heeft meer met de staat van het rails te maken.
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: RET dienstregeling 2013

Bericht door mb90 »

ik schreef:Van lijn 21 en 24 zijn er nog geen folders, maar misschien komen die ook wel bij elkaar in een folder.
En inderdaad, lijn 21 en 24 staan samen in een folder. Met ook de pendelbuslijn 121 (voor de tak van lijn 21 naar Woudhoek) erbij.
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: RET dienstregeling 2013

Bericht door R-Flow »

010jongen schreef:Vind het geluid van een combino ook stukken fijner, maar dat zal wel aan mij liggen, tevens trekt de combino veel sneller op.
Mee eens. De Rotterdamse Citadis heeft zo'n raar high-pitch suizend geluid als je er naast staat.
arjan1978
Berichten: 18
Lid geworden op: di 22 mar 2011, 11:33

Re: RET dienstregeling 2013

Bericht door arjan1978 »

Vandaag hoorde ik dat vestiging in Ridderkerk voor vast blijft in Ridderkerk omdat de RET de vergunning niet rond krijgt om de bussen in Beverwaard (tram remise) te mogen stallen. En dat Ridderkerk een aantal RET bussen krijgen gestald i.v.m groot onderhoud en ombouw van de Qbuzz bussen.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: RET dienstregeling 2013

Bericht door Karl »

Wat is er anders aan een bus dan een tram met betrekking tot een vergunning? RET mag dus wel trams neerzetten, maar geen bussen?
Het is een spectrum.
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: RET dienstregeling 2013

Bericht door Edwin »

Karl schreef:Wat is er anders aan een bus dan een tram met betrekking tot een vergunning? RET mag dus wel trams neerzetten, maar geen bussen?
Aardgas? Of rijdt de RET daar niet op?
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: RET dienstregeling 2013

Bericht door Meltrain »

Nee, de RET rijdt niet op aardags.
Verder blijven tot Kerstmis de Alliances (900's) in dienst i.v.m. de ombouw van de MAN Lion City's. De 900's zullen op de stadslijnen blijven rijden, terwijl een aantal Citaro's tijdelijk naar Ridderkerk gaat.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: RET dienstregeling 2013

Bericht door mb90 »

Bij RTV Rijnmond werd er vandaag aandacht geschonken aan het afscheid van Qbuzz en de overname van de lijnen door de RET. Hier de link met eronder nog een geluidsfragment van de radio en een op tv uitgezonden nieuwsreportage:
http://www.rijnmond.nl/nieuws/07-12-201 ... -van-qbuzz
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: RET dienstregeling 2013

Bericht door Edwin »

Vele media melden dat alle bussen met kerst Wifi hebben en dat tevens op vele overstappunten komen digitale servicezuilen. De eerste zou op Kralingse Zoom komen. Die staat daar al maanden met een sticker: Nog in in gebruik (oid). Ook de zuilen op de perrons van het busstation doen het niet. Terwijl ze bij halte HES het wel doen.

Er zit een knopje op elke paal en als je er op drukt wordt de eerstvolgende vertrekkende bus omgeroepen. Veel mensen schrikken er telkens weer van als iemand er op drukt.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: RET dienstregeling 2013

Bericht door Michael »

In de RET 358 zit al Wifi heb ik vernomen.
zone5324bericht...
Berichten: 883
Lid geworden op: do 19 jan 2012, 21:57

Re: RET dienstregeling 2013

Bericht door zone5324bericht... »

Edwin schreef:Er zit een knopje op elke paal en als je er op drukt wordt de eerstvolgende vertrekkende bus omgeroepen. Veel mensen schrikken er telkens weer van als iemand er op drukt.
die knop werkt al veel langer en heeft niets met de huidige dienstregeling te maken.
die afroep is er voor visueel gehandicapten.
ik heb echter bij de RET al geklaagd, dat het niet klopt, dat alleen de bovenste regel afgeroepen wordt.
iets wat verwarrend kan zijn als er meer bussen tegelijkertijd van de halte moeten vertrekken...
Cygnum
Berichten: 70
Lid geworden op: za 12 dec 2009, 11:33

Re: RET dienstregeling 2013

Bericht door Cygnum »

Station Rodenrijs wordt vandaag bediend door RET Citaro's. Lijn 173 reed net voor mijn neus weg, maar van lijn 170 kon ik nog mooi een aantal foto's schieten.

Het informatiesysteem werkt hier wel naar behoren:
Afbeelding

Lijn 170 vertrekt richting Zoetermeer:
Afbeelding

Afbeelding

Terzijde: ik vind het opmerkelijk dat er nog geen nieuwe lijnennetkaart online staat.
hublot
Berichten: 56
Lid geworden op: zo 09 dec 2012, 18:29

Re: RET dienstregeling 2013

Bericht door hublot »

Al ergens foto's van de nieuwe RET MAN's? Kan het nergens vinden.
jesse-cruzu
Berichten: 436
Lid geworden op: ma 22 dec 2008, 22:04
Locatie: Rotterdam

Re: RET dienstregeling 2013

Bericht door jesse-cruzu »

Ja de PDF lijnenkaart stamt nog uit Oktober 2011... Ook vind ik de kaarten van Google die de RET nu op hun website gebruiken ook niet bepaald gebruiksvriendelijk. :N
Roy1970
Berichten: 25
Lid geworden op: ma 27 dec 2010, 20:38

Re: RET dienstregeling 2013

Bericht door Roy1970 »

Wel vreemd dat men op de streeklijnen met die stadsbussen rijdt. De stoelen die erin zitten zijn niet echt comfortabel voor lange afstanden. Het zou wijzer zijn de MAN bussen hiervoor in te zetten.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: RET dienstregeling 2013

Bericht door Karl »

Maar die zijn in verbouwing/herstickering, vandaar...
Het is een spectrum.
Roy1970
Berichten: 25
Lid geworden op: ma 27 dec 2010, 20:38

Re: RET dienstregeling 2013

Bericht door Roy1970 »

Ik begrijp het, ik dacht dat dat al in de afronding was.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 71 gasten