Pagina 43 van 50

Re: Concessie Stad en Streek Almere

Geplaatst: di 19 dec 2017, 21:01
door Milco
De stadswagens hebben slechts 35 zitplaatsen, maar daar tegenover een grotere staruimte in het voorste deel met enkele klapstoelen die de chauffeur kan ver- of ontgrendelen, afhankelijk van de drukte.

Re: Concessie Stad en Streek Almere

Geplaatst: di 19 dec 2017, 21:04
door regenmaker
Ik was toevallig vandaag in Almere. Ik hoorde in R-net 328 dat mensen aardig positief waren over de nieuwe R-net verbindingen. Of nouja die twee forensen in ieder geval.

Overigens filmden de bussen in Amsterdam: 328 Amsterdam Bijlmer ArenA Niet Instappen.

Re: Concessie Stad en Streek Almere

Geplaatst: di 19 dec 2017, 21:52
door dylanwild94
Dus lokaal vervoer is nogsteeds verboden in Amsterdam zuidoost.

Re: Concessie Stad en Streek Almere

Geplaatst: di 19 dec 2017, 21:55
door Milco
Niet verbonden, wel verboden.

Re: Concessie Stad en Streek Almere

Geplaatst: di 19 dec 2017, 22:02
door regenmaker
Ik blijf het toch wel apart vinden. De vertrouwde oproepstem die ik al jaren dagelijks hoor is opeens ook in Almere, Utrecht etc. te horen. :P

Re: Concessie Stad en Streek Almere

Geplaatst: di 19 dec 2017, 22:06
door dylanwild94
Milco schreef:Niet verbonden, wel verboden.
:oops:

Re: Concessie Stad en Streek Almere

Geplaatst: di 19 dec 2017, 22:08
door Meltrain
De enige wijk die er met de nieuwe concessie fors op achteruit is gegaan, is Gooisekant.
Niet alleen heeft deze wijk zijn directe verbinding met het centrum verloren, maar ook is de frequentie tijdens de daluren verlaagd tot een halfuursdienst en wordt de halte Gooisekant West niet meer aangedaan door lijn (M)4.
Is het wellicht een optie om lijn 323 tijdens de daluren alleen binnen Almere te laten rijden?

Re: Concessie Stad en Streek Almere

Geplaatst: di 19 dec 2017, 22:45
door Milco
Tsja, ik weet het niet. Bedrijventerreinen hebben niet de hele dag reizigers te verwerken en de nabijgelegen Literatuurwijk wordt door lijn M4 hoogfrequent bediend.

Re: Concessie Stad en Streek Almere

Geplaatst: wo 20 dec 2017, 01:23
door ovforens
Ik beken mij niet verdiept te hebben in het bestek. Maar is een relatief eenvoudige polderoplossing mogelijk te vinden in het aanleggen van een halte voor lijn M4 ter hoogte van de Vasalisstraat?

De halteafstand tussen Hogekant en Literatuurwijk-West is tamelijk groot en leidt tot redelijk grote loopafstanden voor mensen die voorheen vanaf de halte Gooisekant West richting centrum wilden.

Re: Concessie Stad en Streek Almere

Geplaatst: wo 20 dec 2017, 01:41
door ovVeluwe
dylanwild94 schreef:Dus lokaal vervoer is nogsteeds verboden in Amsterdam zuidoost.
Sommige bussen hebben hier ook nog bordjes voor zoals Connexxion die ook had. De chauffeurs verwijzen dan door naar het GVB.

Re: Concessie Stad en Streek Almere

Geplaatst: zo 24 dec 2017, 13:50
door Milco
Op het garageterrein aan de Splijtbakweg zijn een stuk of zeven oplaadpalen geplaatst voor de elektrische bussen! *bus*

Re: Concessie Stad en Streek Almere

Geplaatst: di 09 jan 2018, 15:16
door Roeland
Hoe loopt het inmiddels met de M-lijnen in Almere?
Zijn ze een beetje evenwichtig bezet, of zijn er duidelijk drukke en minder drukken M-lijnen?

Re: Concessie Stad en Streek Almere

Geplaatst: ma 15 jan 2018, 23:08
door Durashift
Ik zag vanmiddag een blauwe Allgo MAN fiks buiten zijn regio. Op de A30 vlak voor Ede.
Bezoekje aan de Syntus stalling in Ede?

Re: Concessie Stad en Streek Almere

Geplaatst: di 16 jan 2018, 12:52
door isadora
Kwastje verf waarschijnlijk.

Re: Concessie Stad en Streek Almere

Geplaatst: do 18 jan 2018, 10:17
door renevisscher
Lijn 10 wordt een beetje gemist volgens mij:

Keolis Nederland en de gemeente Almere bieden per 8 januari extra busritten aan op het traject Station Parkwijk via ’t Oor naar Station Almere Poort, waarmee ook bij de haltes op de Gooisekant wordt gestopt.
Bron

Re: Concessie Stad en Streek Almere

Geplaatst: vr 19 jan 2018, 21:12
door Vistaus
regenmaker schreef:Ik blijf het toch wel apart vinden. De vertrouwde oproepstem die ik al jaren dagelijks hoor is opeens ook in Almere, Utrecht etc. te horen. :P
Ik ben eigenlijk wel eens benieuwd: wie is de man achter die stem? Ik hoorde hem een aantal jaar geleden al in Gelderland en vroeg het me toen af, maar heb nooit een antwoord kunnen vinden. Maar nu dat ik op OVNL zit en de stem ook in mijn regio's te horen is, wil ik toch wel eens het antwoord weten :)

Re: Concessie Stad en Streek Almere

Geplaatst: vr 19 jan 2018, 21:14
door cassie127
Volgens mij heb ik daar laatst een antwoord op gegeven in dit topic

Re: Concessie Stad en Streek Almere

Geplaatst: vr 19 jan 2018, 21:14
door Vistaus
renevisscher schreef:Lijn 10 wordt een beetje gemist volgens mij:

Keolis Nederland en de gemeente Almere bieden per 8 januari extra busritten aan op het traject Station Parkwijk via ’t Oor naar Station Almere Poort, waarmee ook bij de haltes op de Gooisekant wordt gestopt.
Bron
Mwah, lijn 10 was vaak vrij leeg, helemaal tussen 't Oor en Poort. Het is meer dat M4 niet meer bij Gooisekant-West stopt; veel mensen namen lijn 4 en stapten daar uit en liepen het laatste stukje.

Re: Concessie Stad en Streek Almere

Geplaatst: vr 19 jan 2018, 21:15
door Vistaus
cassie127 schreef:Volgens mij heb ik daar laatst een antwoord op gegeven in dit topic
Dat is mooi, maar het zou fijn zijn als je volgende keer een linkje plaatst als het toch je eigen bericht was, dan hoef ik niet al die pagina's te doorzoeken.

Re: Concessie Stad en Streek Almere

Geplaatst: vr 19 jan 2018, 21:17
door cassie127
Uit het korte vragen topic:
cassie127 schreef:
Milco schreef:Weet iemand toevallig wie de halteafroepen voor Syntus/Keolis verzorgt? Wellicht sla ik de plank volledig mis, maar ik vind de stem erg lijken op Marc Klardie die de afroepen bij GVB verzorgt.
Jeroen Kimmel vind ik na even zoeken
http://www.jeroenkimmel.nl/portfolio-view/syntus/

Ook wel een stem die je bij SBS of Discovery kan horen
Soms moet je ook even moeite doen om het te zoeken. Moet ik anders ook :Y

Re: Concessie Stad en Streek Almere

Geplaatst: vr 19 jan 2018, 21:22
door Vistaus
dennistd schreef:Enig idee hoeveel verkeerd gespelde of zelfs compleet onjuiste haltenamen er in het land voorkomen? Dat zijn er heel wat hoor _O-
Of andere eigenaardigheden. Haven Centrum in Almere-Haven bijv.: op de oude gele haltepaal stond "Centrum", op de abri's "Centrum Almere Haven", de automatische halteafroep (Connexxion dan, want Keolis heeft het wél eenduidig gemaakt) had het over "Haven Centrum" in de stadsbussen en "Centrum" in de streekbussen en de gemeente verwees naar de halte als "Almere Haven Centrum". En officieel heet het centrum "Winkelcentrum Almere Haven", dus eigenlijk is elk van die namen officieel zelfs fout :P Maar "Haven Centrum" keur ik als enige alternatief nog goed omdat het in de volksmond gewoon zo heet. Ik ben er opgegroeid en volwassen geworden (ben nu 26 en ben vorig jaar pas verhuisd uit Almere) dus ik weet alles van de lokale almerehavense volksmond ;)

Re: Concessie Stad en Streek Almere

Geplaatst: vr 19 jan 2018, 21:25
door Vistaus
cassie127 schreef:Uit het korte vragen topic:
cassie127 schreef:
Milco schreef:Weet iemand toevallig wie de halteafroepen voor Syntus/Keolis verzorgt? Wellicht sla ik de plank volledig mis, maar ik vind de stem erg lijken op Marc Klardie die de afroepen bij GVB verzorgt.
Jeroen Kimmel vind ik na even zoeken
http://www.jeroenkimmel.nl/portfolio-view/syntus/

Ook wel een stem die je bij SBS of Discovery kan horen
Soms moet je ook even moeite doen om het te zoeken. Moet ik anders ook :Y
Ik had al gezocht en het niet gevonden, dus om nou opnieuw te gaan zoeken terwijl jij het gewoon in je berichtgeschiedenis kan opzoeken....

Maar bedankt in ieder geval voor het opsporen! :) Leuk om te weten wie er nu toch achter zit :)

Re: RE: Re: Concessie Stad en Streek Almere

Geplaatst: za 20 jan 2018, 00:00
door Klaasje
Vistaus schreef:
renevisscher schreef:Lijn 10 wordt een beetje gemist volgens mij:

Keolis Nederland en de gemeente Almere bieden per 8 januari extra busritten aan op het traject Station Parkwijk via ’t Oor naar Station Almere Poort, waarmee ook bij de haltes op de Gooisekant wordt gestopt.
Bron
Mwah, lijn 10 was vaak vrij leeg, helemaal tussen 't Oor en Poort. Het is meer dat M4 niet meer bij Gooisekant-West stopt; veel mensen namen lijn 4 en stapten daar uit en liepen het laatste stukje.
Lijn 10 was met name in de ochtendspits erg vol. Vaak staplaatsen. In de middagspits was het een stuk rustiger maar wel goed gevuld. In het dal daar tussenin kon je vaak een kanon afschieten in lijn 10.

Re: RE: Re: Concessie Stad en Streek Almere

Geplaatst: za 20 jan 2018, 10:13
door Vistaus
Oké, ochtendspits geef ik je want die heb ik nooit meegemaakt, maar ik heb er ook vaak in de middagspits ingezeten en ook dan kon je vaak een kanon afschieten. Ik heb wel eens geteld en ik kwam een paar keer op 10 reizigers max. uit, maar ik heb ook legere ritten meegemaakt... Eerlijk toegegeven dat zelfs 10 reizigers nog steeds meer was dan in de daluren, waar ik regelmatig figuurlijk gesproken privévervoer had :P

Re: Concessie Stad en Streek Almere

Geplaatst: za 20 jan 2018, 16:11
door Klaasje
Tjah, het kan natuurlijk zijn dat je in de tegenspitsrichting reist. De 10 was voornamelijk sterk voor de relatie tussen Gooisekant en Poort aan de ene kant en bestemmingen als Filmwijk, Danswijk en Tussen de vaarten aan de andere kant. In Poort en op de Gooisekant zitten een aantal "speciale" middelbare scholen (kunstzinning, extra begeleiding, gymnasium e.d.) en een groot aantal bedrijven. In de ochtendspits is er dus veel verkeer richting het westen die samenvalt met de spits richting Amsterdam en in de (brede) avondspits andersom. Dat er in de avondspits ritten met minder dan tien reizigers per rit waren lijkt mij alleen de andere richting op waarschijnlijk, een aantal jaren terug zijn alle ritten overdag met minder dan 10 reizigers uit de dienstregeling gegooid.