Pagina 44 van 50

Re: Concessie Stad en Streek Almere

Geplaatst: za 20 jan 2018, 17:50
door Vistaus
Klaasje schreef:Tjah, het kan natuurlijk zijn dat je in de tegenspitsrichting reist. De 10 was voornamelijk sterk voor de relatie tussen Gooisekant en Poort aan de ene kant en bestemmingen als Filmwijk, Danswijk en Tussen de vaarten aan de andere kant. In Poort en op de Gooisekant zitten een aantal "speciale" middelbare scholen (kunstzinning, extra begeleiding, gymnasium e.d.) en een groot aantal bedrijven. In de ochtendspits is er dus veel verkeer richting het westen die samenvalt met de spits richting Amsterdam en in de (brede) avondspits andersom. Dat er in de avondspits ritten met minder dan tien reizigers per rit waren lijkt mij alleen de andere richting op waarschijnlijk, een aantal jaren terug zijn alle ritten overdag met minder dan 10 reizigers uit de dienstregeling gegooid.
Ik zei niet dat alle ritten zo weinig reizigers hadden in de middagspits (en ja, ik heb het over Poort - Gooisekant - 't Oor), maar wel alle ritten waar ik in zat en ik heb dat toch regelmatig gedaan de afgelopen paar jaar (toegegeven: vorig jaar dan weer niet, maar t/m 2016 dus wel). Alle ritten met minder dan 10 reizigers uit de dienstregeling is trouwens niet waar, want lijn 2 reed zeer regelmatig leeg of bijna leeg tussen Station Centrum en Gooisekant/Poort, tot op het laatst aan toe zelfs. Alleen als de leerlingen van Groenhorst naar school/uit school gingen, dan zat er eindelijk wat volk in lijn 2 (hoewel velen van hun ook met lijn 4 en 14 gingen). Ik heb het regelmatig gemeld aan Connexxion en gevraagd of ze die ritten niet konden schrappen en in plaats daarvan op zaterdag op lijn 4 konden zetten, aangezien die op zaterdagmiddag vaak overvol zat. Maar het bleef zoals het was, dus...

Re: Concessie Stad en Streek Almere

Geplaatst: za 27 jan 2018, 14:05
door Vistaus
Volgens een chauffeur op de 328 komen de BYD electrische bussen vanaf maart in dienst! *O*

Re: Concessie Stad en Streek Almere

Geplaatst: wo 14 feb 2018, 07:04
door regenmaker
Volgens mij gaat het in Almere een stuk beter dan de eerste maand(en) in Utrecht. Hoor er weinig over.

Re: Concessie Stad en Streek Almere

Geplaatst: wo 14 feb 2018, 11:36
door dnmw2705
Zal de voorbereiding wel zijn. Hoop dat ze ook hier een hogere bezettingsgraad gehaald hebben!

Re: Concessie Stad en Streek Almere

Geplaatst: wo 14 feb 2018, 12:45
door Meltrain
Het op tijd hebben van (het grootste deel van) de juiste bussen, helpt natuurlijk wel mee. :wink:
Daarnaast is Almere een relatief eenvoudige concessie met al die busbanen.

Re: Concessie Stad en Streek Almere

Geplaatst: vr 16 feb 2018, 21:22
door Frank93
Vervoerder Keolis krijgt geen boete omdat het in de concessie Almere minder bijzonder opsporingsambtenaren (boa’s) heeft ingezet dan afgesproken in de concessievoorwaarden. Dat heeft de Almeerse wethouder Frits Huis van Verkeer en Vervoer laten weten in een overleg met de gemeenteraad. Met de vervoerder was afgesproken dat er vanaf de start van de concessie meteen 43 boa’s zouden worden ingezet.
Hele bericht bij OVPro >>

Re: Concessie Stad en Streek Almere

Geplaatst: di 27 feb 2018, 07:04
door sven

Re: Concessie Stad en Streek Almere

Geplaatst: di 27 feb 2018, 23:53
door Durashift
:pos:

Hopelijk begrijpt de instructeur zelf ook wel dat het niet een gaspedaal betreft maar een stroompedaal dat voorziet in de benodigde hoeveelheid energie dosering.. :wink:

Re: Concessie Stad en Streek Almere

Geplaatst: wo 28 feb 2018, 10:29
door Michael
Ik denk dat als je stroompedaal in plaats van gaspedaal zou gebruiken dat er weinig mensen zijn die dat artikel lezen snappen wat er bedoeld word.

Re: Concessie Stad en Streek Almere

Geplaatst: do 01 mar 2018, 12:11
door Durashift
Jawel.. maar dat kan je uitleggen.. en dát is, lijkt mij, een kerntaak van een instructeur. :wink:

Re: Concessie Stad en Streek Almere

Geplaatst: do 01 mar 2018, 18:29
door Milco
Vanochtend bij de Staatsliedenwijk tegen 8:20 uur (iPhone-kwaliteit):
Afbeelding
Afbeelding

Er reden er vanochtend een stuk of vier, vijf in dienst dus dat is een goed teken. :D

Re: Concessie Stad en Streek Almere

Geplaatst: zo 04 mar 2018, 00:46
door Durashift
:pos: Strakke bus, mooie kleurstelling. :D

Re: Concessie Stad en Streek Almere

Geplaatst: zo 18 mar 2018, 16:48
door regenmaker
Wethouder Almere: enthousiast over metro-achtige busdienst

Het belangrijkste dat de Almeerse wethouder Frits Huis naar eigen zeggen in de afgelopen jaren heeft bereikt, is de aanbesteding van een nieuwe OV-concessie. Op 10 december vorig jaar nam vervoerder Keolis het busvervoer in en rond Almere over van Connexxion. Dat ging niet helemaal van een leien dakje.

OVPro

Re: Concessie Stad en Streek Almere

Geplaatst: zo 18 mar 2018, 17:03
door Milco
Geen een concessie-overgang verloopt zoals het zou moeten, maar al met al vind ik dat het hier reuze meegevallen is, ondanks een nieuwkomer in een gebied waar Connexxion en voorgangers al sinds begin van Flevoland reed.

Re: Concessie Stad en Streek Almere

Geplaatst: zo 18 mar 2018, 19:13
door sirvinniei
Ik snap de negatieve reacties op nieuwssites ook niet zo erg: bijna alle bussen rijden stipt op tijd als ik op ovinfo kijk.

Re: Concessie Stad en Streek Almere

Geplaatst: ma 21 mei 2018, 11:20
door Milco
Ik kom er net achter dat lijn M4 in Almere tijdens de Libelle Zomerweek overdag 12x/uur rijdt ongeacht welke dag het is. Mooie actie van Keolis, want Connexxion reed altijd gewoon de reguliere dienstregeling. :pos:

Re: Concessie Stad en Streek Almere

Geplaatst: ma 21 mei 2018, 12:59
door dennistd
Maar dat heeft alleen zin voor lokaal vervoer daarheen denk ik, want vanaf Almere Poort naar het strand heb je er niet veel aan, dat zullen wel gewoon pendelbussen worden.

Re: Concessie Stad en Streek Almere

Geplaatst: ma 18 jun 2018, 18:24
door dnmw2705
Hoe bevalt het tonen van het vertrek moment op bestemmingsfilm!? Keolis zou het namelijk, als het aan zou slaan, ook in andere concessies gaan introduceren.

Re: Concessie Stad en Streek Almere

Geplaatst: ma 18 jun 2018, 19:20
door Milco
Ik vind het er duidelijk uitzien maar dat is mijn mening. :)

Re: Concessie Stad en Streek Almere

Geplaatst: ma 18 jun 2018, 21:47
door jensvdkroft
Naar mijn mening verraadt het zichzelf met te vroeg vertrekken. Zie regelmatig bussen vanaf het station wegrijden, terwijl er dan nog 'Bus vertrekt over 40 seconden' staat. Maar het hoeft natuurlijk niet op de seconde natuurlijk. Maar als je op de bus afrent en je ziet 'nog 30 seconden', baal je wel als 'ie net wegrijdt...

Re: Concessie Stad en Streek Almere

Geplaatst: di 10 jul 2018, 10:33
door TreinTim
Volgens mij valt het wel mee met te vroeg vertrekken. De displays op de bussen lopen alleen achter kan ik uit ervaring vertellen. De buschauffeurs krijgen op hun kop als ze ook maar een paar seconden te vroeg vertrekken, heb ik me laten vertellen door een chauffeur.

Re: Concessie Stad en Streek Almere

Geplaatst: di 10 jul 2018, 10:53
door Roeland
Hoe staat het trouwens met het gebruik van de M-lijnen in Almere? Veel lijnen zijn sinds vorig jaar vaker gaan rijden. Zijn alle M-lijnen goed bezet, of zijn er grote verschillen tussen lijnen?

Re: Concessie Stad en Streek Almere

Geplaatst: di 10 jul 2018, 11:00
door TreinTim
Ik weet dat m-1/m-2 over en overvol zijn. Hetzelfde geld voor M5. De rest schijnt redelijk rustig te zijn.

Re: Concessie Stad en Streek Almere

Geplaatst: wo 11 jul 2018, 13:59
door Milco
Ik reis geregeld met lijn M2 en dan voornamelijk tussen Bouwmeesterbuurt en Almere Centrum. Ik merk de grote drukte voornamelijk in de spitsuren (en dan voornamelijk tussen Waterwijk en Almere Centrum), maar met de grote ruimte aan staanplaatsen in de bussen is het te doen. Buiten de spitsuren zijn de bussen wel soms druk, maar lang niet overvol.

Re: Concessie Stad en Streek Almere

Geplaatst: wo 11 jul 2018, 14:44
door Roeland
Het valt me op dat M3 en M6 een verschillende frequentie hebben, waardoor ze op het gezamenlijke deeltraject niet in een logische frequentie kunnen rijden.
Is het een idee om die frequenties gelijk te schakelen, zodat ze op het gezamenlijke deel om de paar minuten kunnen rijden? Of is M3 zoveel drukker dan M6, dat een hogere frequentie noodzakelijk is??