Pagina 1 van 2

Wijzingsvoorstellen 2013 Provincie Utrecht bus

Geplaatst: di 23 okt 2012, 22:05
door Daniel
Wat leesvoer waaruit de grootste wijzigingsplannen al af te leiden zijn.

Re: Wijzingsvoorstellen 2013 Provincie Utrecht bus

Geplaatst: di 23 okt 2012, 22:37
door Suus
Wat is een besteksconforme comfort-class bus?

Re: Wijzingsvoorstellen 2013 Provincie Utrecht bus

Geplaatst: di 23 okt 2012, 22:39
door candelaer
Bee schreef:Wat is een besteksconforme comfort-class bus?
Ik hoop niet dat ze daar een Amba mee bedoelen :')

Re: Wijzingsvoorstellen 2013 Provincie Utrecht bus

Geplaatst: di 23 okt 2012, 22:42
door Suus
Nee, volgens mij bedoelen ze dat met een groene bus. :P

Re: Wijzingsvoorstellen 2013 Provincie Utrecht bus

Geplaatst: di 23 okt 2012, 23:21
door Vinny
Een standaardbus maar dat mogen we niet zeggen want dat klinkt niet hip genoeg... :twisted:

Re: Wijzingsvoorstellen 2013 Provincie Utrecht bus

Geplaatst: di 23 okt 2012, 23:51
door Meltrain
Bee schreef:Wat is een besteksconforme comfort-class bus?
Een Integro. ;)

Re: Wijzingsvoorstellen 2013 Provincie Utrecht bus

Geplaatst: wo 24 okt 2012, 08:54
door Daniel
Inderdaad, en op zich heel netjes dat ze die van lijn 684 vandaan halen. Op de 276/296/299 kunnen er immers heel wat meer reizigers van die bus profiteren (al zou het goed kunnen dat de piekdrukte die in februari 2012 op die lijnen gemeten was, als ik me niet vergis, deels te danken was aan het niet presteren van de spoorwegen in die maand)

Wat een gedoe trouwens ook met dat bieden van de verbinding Soest -> Amersfoort Centrum op zaterdag. Hoe vaak er niet een streekbus op de stadsdienst of andersom rijdt, maar als je het planmatig gaat doen door de koppeling van lijn 70 aan een stadslijn dan kan het ineens niet.

Re: Wijzingsvoorstellen 2013 Provincie Utrecht bus

Geplaatst: za 27 okt 2012, 21:04
door Roy1970
Taxibussen op lijn 1, tijdens veel avonden zal dit wel mogelijk zijn na 21.00 uur.
Maar op donderdagavond stappen nog veel mensen vanuit de koopavond in bij het Stadhuis.
Ik ben benieuwd hoe dit uit zal pakken.

Re: Wijzingsvoorstellen 2013 Provincie Utrecht bus

Geplaatst: za 27 okt 2012, 21:16
door Daniel
Gelukkig is er wel de verplichting in de concessie om binnen 15 minuten voor alternatief vervoer te zorgen mocht de bus vol zijn.
Trouwens, die vele reizigers zijn richting Soesterkwartier neem ik aan? Dan zou het omloopmatig gezien wellicht nog zo uitkomen dat dat nog net een grote bus is die vanuit Dorrestein/Bergkwartier komt. In het Soesterkwartier heb je immers meer een echt eindpunt en dat ligt daarnaast ook nog dichter bij de stalling, kortom, ideale plek om van materieel te wisselen.

Re: Wijzingsvoorstellen 2013 Provincie Utrecht bus

Geplaatst: zo 28 okt 2012, 22:04
door Tristan
Daniel schreef:Wat leesvoer waaruit de grootste wijzigingsplannen al af te leiden zijn.
Er gaat dus veel veranderen in de provincie Utrecht.

En ik had dus toch gelijk dat er gesproken werd over het eventueel knippen van lijn 195/295, wat dus uiteindelijk niet gaat gebeuren door de samenwerking met Arriva.

Re: Wijzingsvoorstellen 2013 Provincie Utrecht bus

Geplaatst: di 30 okt 2012, 18:06
door wouter15
Weet iemand toevallig waarom ze de busnummers van lijn 128, 141 en 143 in Woerden gaan veranderen naar 120, 121 en 122 (als ik het goed zeg)?

Re: Wijzingsvoorstellen 2013 Provincie Utrecht bus

Geplaatst: di 30 okt 2012, 18:10
door Etienne
Omdat alle lijnnummers in dat gebied allemaal in dezelfde series lopen, nu is het lijnennet een beetje opgedeeld in de 12x, 13x en 14x-lijnen. Met ingang van de nieuwe dienstregeling rijden alle lijnen dan met een nummer tussen 120 en 130. :wink:

Re: Wijzingsvoorstellen 2013 Provincie Utrecht bus

Geplaatst: di 30 okt 2012, 19:55
door Daniel
wouter15 schreef:Weet iemand toevallig waarom ze de busnummers van lijn 128, 141 en 143 in Woerden gaan veranderen naar 120, 121 en 122
Het worden 102, 123 en 124 in de volgorde waarin jij de huidige nummers noemde.

Logica is hierin dat lijnen in hetzelfde gebied in dezelfde nummerreeks gaan vallen. Alle lijnen in de zuidwesthoek van de provincie vallen door de omnummeringen in de reeks 101 - 110, de lijnen ri. Amsterdam en omgeving vallen hierdoor allemaal in de reeks 120 - 130.

Re: Wijzingsvoorstellen 2013 Provincie Utrecht bus

Geplaatst: di 30 okt 2012, 20:17
door Suus
De logica is nog simpeler: Ten noorden van Woerden is het 120-129, ten zuiden van Woerden is het 100-109. De serie 140-149 wordt dan voor het cluster Uithoorn.

Re: Wijzingsvoorstellen 2013 Provincie Utrecht bus

Geplaatst: wo 31 okt 2012, 08:35
door deadlock
Nee, het is niet logisch. De reiziger boeit het echt geen flikker dat alles met nummer 12x daar rijdt en 11x daar, die willen gewoon een bus. Het veranderen van lijnnummers maakt het er niet makkelijker op.

Re: Wijzingsvoorstellen 2013 Provincie Utrecht bus

Geplaatst: wo 31 okt 2012, 09:41
door Geert
Ook niet moeilijker als het niet te vaak gebeurt...

Re: Wijzingsvoorstellen 2013 Provincie Utrecht bus

Geplaatst: wo 31 okt 2012, 09:49
door Klaasje
reiziger schreef:Rijdt u lijn 152?
buschauffeur schreef:Nee! Lijn 152 rijdt niet meer!
reiziger schreef:U rijdt ook naar Amstel?
buschauffeur schreef:Ja, stap maar in!
:')

Re: Wijzingsvoorstellen 2013 Provincie Utrecht bus

Geplaatst: wo 31 okt 2012, 09:58
door deadlock
Geert schreef:Ook niet moeilijker als het niet te vaak gebeurt...
Misschien wel moeilijker als het minder vaak gebeurt en makkelijker als het vaker gebeurt.

Re: Wijzingsvoorstellen 2013 Provincie Utrecht bus

Geplaatst: wo 31 okt 2012, 20:35
door Vinny
Het belangrijkste is dat er geen doubleures zijn met buslijnen die in de buurt lopen (maar net in een naburige concessie ofzo). Een lijnnummerwijziging puur om systeem-autistische redenen vind ik niet zo heel erg geslaagd, en kan alleen maar voor nodeloze verwarring zorgen... :roll:

Re: Wijzingsvoorstellen 2013 Provincie Utrecht bus

Geplaatst: wo 31 okt 2012, 22:19
door Karl
Je kan het ook omdraaien en vanuit de reiziger bekijken (noviteit!): a, een reiziger is ergens bekend en kent de buslijnen en -routes wel; b, een reiziger is ergens niet bekend en kent de routes en nummers dus niet. Dan bereid je je reis voor en blijkt dat je vanaf station X lijn a naar eindbestemming Y moet nemen. Kom je op het station zijn er opeens allemaal ook lijnen b, c en d die verwarrend veel lijken op lijn a. Kan je beter verschillende nummers hebben, dan houden keuzereizigers die tenminste makkelijk uit elkaar.

Re: Wijzingsvoorstellen 2013 Provincie Utrecht bus

Geplaatst: wo 31 okt 2012, 22:27
door Suus
Als je echt een aantrekkelijk product voor de reiziger wil aanbieden dan moeten ze eens stoppen met jaarlijks de volledige dienstregeling en lijnvoering in Mijdrecht overhoop te gooien, ik geloof niet dat iemand dat nog snapt, het is er elk jaar raak met forse wijzigingen, dan is het op een gegeven moment ook geen logisch product meer.

Vooral met de 121, 126 en 141 is veel gerommeld de afgelopen jaren en ook in december is het weer raak.

Re: Wijzingsvoorstellen 2013 Provincie Utrecht bus

Geplaatst: wo 31 okt 2012, 22:49
door Jurre
Wat is er gerommeld met de 121 dan? Het eindpunt is verlegt van Mijdrecht Kogger naar Uithoorn Busstation eind vorig jaar.

Re: Wijzingsvoorstellen 2013 Provincie Utrecht bus

Geplaatst: do 01 nov 2012, 08:27
door Vinny
In Amsterdam past men het principe toe dat bij een aanzienlijke routewijziging de lijn ook een ander nummer krijgt. Hierdoor snappen mensen beter dat er iets veranderd is... :D

Re: Wijzingsvoorstellen 2013 Provincie Utrecht bus

Geplaatst: do 01 nov 2012, 08:31
door Suus
Dat is niet waar.

Re: Wijzingsvoorstellen 2013 Provincie Utrecht bus

Geplaatst: do 01 nov 2012, 08:44
door Meltrain
Bee schreef:Als je echt een aantrekkelijk product voor de reiziger wil aanbieden dan moeten ze eens stoppen met jaarlijks de volledige dienstregeling en lijnvoering in Mijdrecht overhoop te gooien, ik geloof niet dat iemand dat nog snapt, het is er elk jaar raak met forse wijzigingen, dan is het op een gegeven moment ook geen logisch product meer.

Vooral met de 121, 126 en 141 is veel gerommeld de afgelopen jaren en ook in december is het weer raak.
In het vervoersplan stond daar dus ook een opmerking over van de gemeente Mijdrecht, waarop Connexxion gereageerd heeft door te zeggen dat er zo (volgens de nieuwe lijnvoering) toch echt een aantrekkelijker product ontstaat.
Nou ja, we zullen zien....