Amsterdam krijgt snellere trams, metro's en bussen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland en Utrecht.
Karl
Berichten: 3644
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 21:06

Re: Amsterdam krijgt snellere trams, metro's en bussen

Berichtdoor Karl » Do 08 Nov 2012, 23:23

Maar ook omdat het wat betreft vastgoed interessanter is: een nieuw gebouw kan je inrichten naar jouw smaak en kan financieel beter uitpakken.
Sowieso en sinaasappelsap.
Stop de ver-s-bahn-isering van Nederland.

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31487
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Amsterdam krijgt snellere trams, metro's en bussen

Berichtdoor Suus » Do 08 Nov 2012, 23:31

Wie de uitwassen van dat soort beleid wil zien nodig ik van harte uit voor een rondleiding door mijn wijk, daar is het behoorlijk zichtbaar :Y
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Ardan
Berichten: 9260
Lid geworden op: Wo 10 Jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer
Contact:

Re: Amsterdam krijgt snellere trams, metro's en bussen

Berichtdoor Ardan » Vr 09 Nov 2012, 01:30

Ik kan alleen maar zeggen dat ik het eens ben met het feit dat Amsterdam eens verder moet kijken dan alleen de binnenstad, cq het OV richten op CS.. Kijk maar naar de M50. Komt in de verste verte niet in het centrum, loopt grotendeels langs de spoorlijnen op, maar is toch de drukste metrolijn van Amsterdam, doordat-ie langs Sloterdijk, Lelylaan, het VU-gebied, Zuid en Bijlmer-Arena komt. Bijna overal langs de lijn is het aansluitende OV in het visgraatmodel opgesteld.
Op dit moment zijn er mensen die bang zijn dat de huidige tramroutes langs de NZ worden opgeheven en dat extra overstappen noodzakelijk is. 'Oh, dan kan Amsterdam mooi pronken met het feit dat de NZ zo'n succes is!' Wat gebeurde er met de Oostlijn? ......... Juist, precies hetzelfde, en missen we nu die tramlijnen die langs die route lagen? Nee.

Als we kijken naar een eventuele doortrekking van de M50 vanaf Isolatorweg. Doortrekken naar CS geeft waarschijnlijk alleen extra stations bij het Haarlemmerplein en eventueel de Noordermarkt. Veel extra reizigers zou dat niet trekken, blijkt uit onderzoek. Doortrekking naar de Van Hasseltweg, sorry, Noorderpark, wel, aangezien dat een compleet nieuwe verbinding is die half Noord beter verbindt met het gebied rond Sloterdijk, en verder naar Haarlem en Schiphol.
Ook zijn er zoals jullie weten studies naar een Oost-Westlijn, moet-ie vanaf de richting West naar CS of richting Muiderpoort? Ik zeg Muiderpoort, aangezien een route Lelylaan-CS al mogelijk is per trein en T1/T17. Richting Muiderpoort ontsluit je ook het Leidseplein, de toekomstige Amstelcampus, én het Science Park.
(ik zou Muiderpoort niet als eindpunt kiezen, maar nog iets verder doorrijden.)
2016 (28-11):
Trein 4114 km · S-Bahn/RR 413 km · Zweeftrein 9 km · Metro 293 km · Tram 165 km · Funiculaire 1 km · Bus 124 km · Veer 6 km

Gebruikersavatar
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: Do 03 Nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: Amsterdam krijgt snellere trams, metro's en bussen

Berichtdoor R-Flow » Vr 09 Nov 2012, 21:55

M50 naar Noord zou prachtig zijn. Je sluit een groot stuk van het stadsdeel aan op het railnetwerk, je creëert een nieuwe en snelle verbinding met Station Sloterdijk en i.c.m. de N/Z-lijn heb je zowaar een echte ring.


Terug naar “OV in West-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 2 gasten