Wijzigingen DAV-gebied (Arriva) per 6 januari 2013

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Wijzigingen DAV-gebied (Arriva) per 6 januari 2013

Bericht door Meltrain »

Op zondag 6 januari gaat in het DAV-gebied de nieuwe dinstregeling in.
De wijzigingen zelf zijn nog niet bekend, maar de nieuwe lijnennetkaart staat wel on line. :)
De enige wijziging die ik hierop kan ontdekken is dat lijn 77 komende vanuit Sliedrecht na de halte Boven-Hardinxveld, Werkendamse Veer naar het station van Boven-Hardinxveld wordt geleid, waar het eindpumt komt.
Als compensatie komt er een nieuwe lijn 71 vanaf station Boven-Hardinxveld via het dorp Boven-Hardinxveld naar Schelluinen Rijksweg, waar overgestapt kan worden op de lijnen 74 en 76 naar Gorinchem.
Het zou me niks verbazen als deze lijn 71 buiten de spits als belbus uitgevoerd gaat worden.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
zone5324bericht...
Berichten: 883
Lid geworden op: do 19 jan 2012, 21:57

Re: Wijzigingen DAV-gebied (Arriva) per 6 januari 2013

Bericht door zone5324bericht... »

als ik het goed zag, geen lijn 389 meer...
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Wijzigingen DAV-gebied (Arriva) per 6 januari 2013

Bericht door Meltrain »

Inderdaad, lijn 389 staat er niet meer op, net als lijn 116.
Daarnaast lijkt het of lijn 192 een klein stukje verlengd is binnen Hendrik-Ido-Ambacht.

Nog een blundertje: Bzm staat op de lijnennetkaart als 'Giessendam West'. :P
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Delftse Chauff
Berichten: 137
Lid geworden op: wo 17 nov 2010, 02:00

Re: Wijzigingen DAV-gebied (Arriva) per 6 januari 2013

Bericht door Delftse Chauff »

Lijn 13 wordt in Papendrecht verlegd naar de Westkil en Noordkil en lijn 10 gaat een rondje rijden in het centrum van Dordrecht.
zone5324bericht...
Berichten: 883
Lid geworden op: do 19 jan 2012, 21:57

Re: Wijzigingen DAV-gebied (Arriva) per 6 januari 2013

Bericht door zone5324bericht... »

routewijziging lijn 192 heeft te maken met het busstation in Hendrik--Ido-Ambacht.
routewijziging lijn 13 heeft te maken met de doorsteek naar de nieuwe wijk bij de A15.
Dze doosteek had eigenlijk een paar jaar geleden klaar moeten zijn, maar de bouw van die wijk heeft vanwege de crisis even stil gelegen en zodoende ook de aanleg van de doorsteek...
arjan1978
Berichten: 18
Lid geworden op: di 22 mar 2011, 11:33

Re: Wijzigingen DAV-gebied (Arriva) per 6 januari 2013

Bericht door arjan1978 »

Lijn 88 is ook verlegd naar het nieuwe busstation in Ambacht en rijdt niet meer langs de winkelcentrum de schoof
hidihi
Berichten: 536
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 00:10

Re: Wijzigingen DAV-gebied (Arriva) per 6 januari 2013

Bericht door hidihi »

zone5324bericht... schreef:routewijziging lijn 192 heeft te maken met het busstation in Hendrik--Ido-Ambacht.
routewijziging lijn 13 heeft te maken met de doorsteek naar de nieuwe wijk bij de A15.
Dze doosteek had eigenlijk een paar jaar geleden klaar moeten zijn, maar de bouw van die wijk heeft vanwege de crisis even stil gelegen en zodoende ook de aanleg van de doorsteek...
Ik zie dat lijn 88 ook verranderd is vanwege dat busstation. Deze lijn slaat nu de schoof en de flats op Godewijckstraat over. Nu deze twee haltes opgeheven zijn moeten de bewoners die achter de schoof wonen nog verder lopen als ze een bus naar rotterdam/Dordrecht willen hebben want lijn 11 en 12 is geen alternatief. Bewoners van de flat complexen op de Godewijckstraat gebruikte lijn 88 best vaak. Na 2008 zijn ze het busvervoer in Ambacht helemaal kopot aan het maken een paar punten:

-Scheve dienstregeling naar Dordrecht het gebeurde vaak dat lijn 88 en 92 achter elkaar reden.
-Het opheffen van lijn 141/144 deze lijn was in de spits redelijk druk dit is verranderd in lijn 11/12 en vanuit Ambacht gaat nu geen kip meer mee.
-Het bouwen van busstation Cascade(er woont niemand in de buurt)
Lijn 88/192 de drukke haltes Godewijckstraat/schoof laten overslaan terwijl reizigers meestal voor lijn 88 en 192 staan te wachten.
arjan1978
Berichten: 18
Lid geworden op: di 22 mar 2011, 11:33

Re: Wijzigingen DAV-gebied (Arriva) per 6 januari 2013

Bericht door arjan1978 »

En we hebben een nieuwe buslijn en hij is weer terug van weg geweest lijn 141 kijk maar bij Kralingse zoom :lol:
hidihi
Berichten: 536
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 00:10

Re: Wijzigingen DAV-gebied (Arriva) per 6 januari 2013

Bericht door hidihi »

arjan1978 schreef:En we hebben een nieuwe buslijn en hij is weer terug van weg geweest lijn 141 kijk maar bij Kralingse zoom :lol:
Ja ik kon de humor er ook wel van inzien toen de Qbuzz de oude lijn 141 opnieuw introduceerde. De lijn moest toen de oude 144 vervangen( de 144 die toen nog via Zwijndrecht station naar Dord ging) en lijn 140 versterken. Ze stopte helaas al na een paar jaar met lijn 141 en tussen Ridderkerk Ambacht Zwijndrecht en Dordrecht was het nooit meer het zelfde
OVinspecteur
Berichten: 374
Lid geworden op: vr 30 nov 2012, 08:35
Locatie: Utrecht

Re: Wijzigingen DAV-gebied (Arriva) per 6 januari 2013

Bericht door OVinspecteur »

Lijn 2 gaat straks via de zuidkant (Gezondheidspark) naar Dubbeldam.
OVinspecteur
Berichten: 374
Lid geworden op: vr 30 nov 2012, 08:35
Locatie: Utrecht

Re: Wijzigingen DAV-gebied (Arriva) per 6 januari 2013

Bericht door OVinspecteur »

Positief dat het Hofkwartier, het gerechtsgebouw en Kunstmin worden aangesloten, maar lijn 10 maakt er wel een mega-omweg naartoe. Lijkt me handiger om een busje via Vest/Kromhout te laten rijden (CS - Centrum - Kunstmin - Energiehuis) met haltes aan beide kanten van de Vriesebrug en de Sint Jorisbrug.
zone5324bericht...
Berichten: 883
Lid geworden op: do 19 jan 2012, 21:57

Re: Wijzigingen DAV-gebied (Arriva) per 6 januari 2013

Bericht door zone5324bericht... »

die 141 staat er volgens mij per ongeluk op, omdat het lijnnummer wel bij Klz en het eerste stukje van de stamlijn gezet is, maar daarna nergens meer te vinden is.
dus ik vermoed, dat hier iemand een oude kaart gebruikt heeft en niet opgelet heeft, dat dit er niet meer bij hoort...

bij de RET is in ieder geval geen sprake van een lijn 141...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Wijzigingen DAV-gebied (Arriva) per 6 januari 2013

Bericht door Daniel »

Die wijziging van lijn 2 zal wel ter compensatie van het vorig jaar vervallen zijn van lijn 1 tussen het ziekenhuis en Dubbeldam zijn. En het kan ook de scholierenritten van lijn 7 vervangen die precies in de tegenspitsrichting rijden voor lijn 2, da´s dus een stukje efficiënter (in de Stadsvervoer Dordrecht-tijd is dat ook een tijd zo gedaan).
Verder lijkt de afwijkende route in Sterrenburg voor de ritten op lijn 7 die van lijn 8 af komen eruit te zijn en rijdt dus weer alles via de Planetenlaan.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Wijzigingen DAV-gebied (Arriva) per 6 januari 2013

Bericht door Meltrain »

zone5324bericht... schreef:die 141 staat er volgens mij per ongeluk op, omdat het lijnnummer wel bij Klz en het eerste stukje van de stamlijn gezet is, maar daarna nergens meer te vinden is.
dus ik vermoed, dat hier iemand een oude kaart gebruikt heeft en niet opgelet heeft, dat dit er niet meer bij hoort...
Bij Arriva let men niet eens op wat de wijzigingen zijn in haar eigen (andere) concessies zijn. :roll: Zo is bij Capelsebrug lijn 193 vervangen door lijn 293, maar staat er ook een 294 bij, die echter van Krimpen a/d Lek naar Gouda gaat. :? Binnen Krimpen a/d Lek staat lijn 193 er weer wel bij.
Verder gaat lijn 180 in Barendrecht nog steeds naar het station en rijdt lijn 176 nog steeds naar 's Gravendeel en Dordrecht, terwijl lijn 168 nog steeds om 's-Gravendeel heen rijdt. :?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
zone5324bericht...
Berichten: 883
Lid geworden op: do 19 jan 2012, 21:57

Re: Wijzigingen DAV-gebied (Arriva) per 6 januari 2013

Bericht door zone5324bericht... »

Arriva heeft bij de lijnenkaart van een bepaald gebied eigenlijk nooit naar de overige lijnen gekeken.
toen ze begonnen waren de RET-lijnen ook ingetekend, maar nog met een lijnennet, dat toen al een paar jaar daarvoor flink gewijzigd was.

ik vind het echter vervelender, dat zelfs voor het betreffende gebied niet alles klopt...
OVinspecteur
Berichten: 374
Lid geworden op: vr 30 nov 2012, 08:35
Locatie: Utrecht

Re: Wijzigingen DAV-gebied (Arriva) per 6 januari 2013

Bericht door OVinspecteur »

Die omlegging van 2 is idd wel een goed idee. Aan de noordkant van Dubbeldam is al een andere directe bus.

Als ze die torenflat aan de Overkampweg ook van een halte voorzien, komen er weer wat passagiers bij.
zone5324bericht...
Berichten: 883
Lid geworden op: do 19 jan 2012, 21:57

Re: Wijzigingen DAV-gebied (Arriva) per 6 januari 2013

Bericht door zone5324bericht... »

op de Crayensteinstraat waren er toch bijna nooit in- of uitstappers, dus dat daar alleen de buurtbus nog langskomt is niet zo erg...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Wijzigingen DAV-gebied (Arriva) per 6 januari 2013

Bericht door Daniel »

Crayensteinstraat heeft ook nog streeklijnen van Arriva (die van/naar Papendrecht). Stadsbussen komen er al geruime tijd niet meer: eerst zijn 2 en 5 gewisseld waardoor de frequentie op de Crayensteinstraat omlaag ging en op de Reeweg omhoog (al is de Reeweg ook niet heel druk) en later gingen zowel 2 als 5 via de Reeweg.
Momenteel rijdt lijn 2 nog de omleiding via de Bankastraat terwijl 5 alweer via de Reeweg rijdt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
greyhound
Berichten: 94
Lid geworden op: do 11 sep 2008, 21:23

Re: Wijzigingen DAV-gebied (Arriva) per 6 januari 2013

Bericht door greyhound »

Meltrain schreef:Op zondag 6 januari gaat in het DAV-gebied de nieuwe dinstregeling in.
De wijzigingen zelf zijn nog niet bekend, maar de nieuwe lijnennetkaart staat wel on line. :)
De enige wijziging die ik hierop kan ontdekken is dat lijn 77 komende vanuit Sliedrecht na de halte Boven-Hardinxveld, Werkendamse Veer naar het station van Boven-Hardinxveld wordt geleid, waar het eindpumt komt.
Als compensatie komt er een nieuwe lijn 71 vanaf station Boven-Hardinxveld via het dorp Boven-Hardinxveld naar Schelluinen Rijksweg, waar overgestapt kan worden op de lijnen 74 en 76 naar Gorinchem.
Het zou me niks verbazen als deze lijn 71 buiten de spits als belbus uitgevoerd gaat worden.
Dat klinkt als nog minder inzet van de Irisbusjes. Lijn 71 lijkt mij een buslijntje met weinig potentie waarop een taxibusje ruim voldoende is.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Wijzigingen DAV-gebied (Arriva) per 6 januari 2013

Bericht door mb90 »

Daniel schreef:Crayensteinstraat heeft ook nog streeklijnen van Arriva (die van/naar Papendrecht). Stadsbussen komen er al geruime tijd niet meer: eerst zijn 2 en 5 gewisseld waardoor de frequentie op de Crayensteinstraat omlaag ging en op de Reeweg omhoog (al is de Reeweg ook niet heel druk) en later gingen zowel 2 als 5 via de Reeweg.
Momenteel rijdt lijn 2 nog de omleiding via de Bankastraat terwijl 5 alweer via de Reeweg rijdt.
Als je voor de Crayensteinstraat op lijn 14 en 15 doelt dan rijden die daar ook niet meer. Die rijden allebei via de Oranjelaan en de Merwedestraat. De Crayensteinstraat houdt dus alleen de schoollijn 620 over.
OVinspecteur
Berichten: 374
Lid geworden op: vr 30 nov 2012, 08:35
Locatie: Utrecht

Re: Wijzigingen DAV-gebied (Arriva) per 6 januari 2013

Bericht door OVinspecteur »

Ik zie trouwens dat een heel stel waterbus/FF-haltes niet op de kaart staat. Van Arriva zelf notabene. :shock:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Wijzigingen DAV-gebied (Arriva) per 6 januari 2013

Bericht door Daniel »

@mb90: Owja inderdaad... 116 rijdt er verder ook toch? Wel alleen in de spitsrichting.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
zone5324bericht...
Berichten: 883
Lid geworden op: do 19 jan 2012, 21:57

Re: Wijzigingen DAV-gebied (Arriva) per 6 januari 2013

Bericht door zone5324bericht... »

die lijn 116 staat dus niet meer op de lijnenkaart ingetekend en dat waren slechts een paar ritten, dus van normaal openaar vervoer over deze weg, valt niet meer te spreken...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Wijzigingen DAV-gebied (Arriva) per 6 januari 2013

Bericht door Daniel »

Zo heel erg is het op zich ook niet. Halte Standhasenstraat ligt heel dicht op halte Halmaheiraplein (aan de andere kant van de overweg) waar veel frequenter vervoer geboden wordt door lijn 5 en voor de buurt rond halte Krommedijk Oost ligt halte Eemsteynplein veel gunstiger met een gigantisch hoge frequentie (al 9x/uur met de verlegde lijn 2 samen met lijn 7 en daarnaast stoppen streeklijnen 13, 16 en 19 er ook nog)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Bluearrow
Berichten: 286
Lid geworden op: za 23 jan 2010, 12:50
Locatie: Huizen

Re: Wijzigingen DAV-gebied (Arriva) per 6 januari 2013

Bericht door Bluearrow »

Een andere vraag die bij mij opkomt.....waarom nu weer 6 januari 2013, terwijl (bijna) de rest van Nederland van een nieuwe dienstregeling word voorzien op 9 december ?
Buschauffeurs sporen niet, anders waren ze wel machinist geworden !
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 48 gasten