Hehe daar ken ik het ook van. Maar goed, dacht dat het veel meer werd toegepast. My bad..Ik ken keerlussen alleen maar uit Parijs..
[Parool] Amstelveen behoudt ov-verbinding met binnenstad
Re: [Parool] Amstelveen behoudt ov-verbinding met binnenstad
Nou ik was wat te snel, ik had beter keerspoor kunnen typen. Of hoe heet dat ook al weer in graflelijk neo-Nederlands? Tailtrack ofzo?
Laatst gewijzigd door Vinny op ma 10 dec 2012, 23:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: [Parool] Amstelveen behoudt ov-verbinding met binnenstad
New York had/heeft er meerderen, London heeft er eentje bij Heathrow, Seoul heeft een, Oslo heeft er eentje midden in de binnenstad :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: [Parool] Amstelveen behoudt ov-verbinding met binnenstad
Off topic, Berlijn toch ook?
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: [Parool] Amstelveen behoudt ov-verbinding met binnenstad
Keerlussen helpen inderdaad bij een soepeler keren aan het eindpunt, maar ze nemen helaas nogal wat ruimte in. Daarom worden ze nauwelijks (meer) toegepast.
Re: [Parool] Amstelveen behoudt ov-verbinding met binnenstad
Het probleem bij het CS is trouwens dat je ook niet echt makkelijk snellere wissels kan plaatsen omdat de tunnel op dat punt zo krom is als een banaan. Had je een mooie strakke rechte tunnel gehad dan had je er wissels kunnen neergooien waarmee je met 80 kilometer per uur het station kan binnenrijden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: [Parool] Amstelveen behoudt ov-verbinding met binnenstad
Zoals in NYC ja. Best spectaculair als je in het voorste treinstel zit.
Re: [Parool] Amstelveen behoudt ov-verbinding met binnenstad
Is de lijn niet sowieso ontworpen om doorgetrokken te worden?Bee schreef:Het probleem bij het CS is trouwens dat je ook niet echt makkelijk snellere wissels kan plaatsen omdat de tunnel op dat punt zo krom is als een banaan. Had je een mooie strakke rechte tunnel gehad dan had je er wissels kunnen neergooien waarmee je met 80 kilometer per uur het station kan binnenrijden.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: [Parool] Amstelveen behoudt ov-verbinding met binnenstad
Anders had de halve Nieuwmarktbuurt niet afgebroken hoeven worden....
Re: [Parool] Amstelveen behoudt ov-verbinding met binnenstad
Ja, daarom ligt het metrostation ook parallel aan het stationsgebouw. Volgens mij ligt er tegenwoordig een ondergrondse kathedraal in de weg voor een eventuele verlenging.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: [Parool] Amstelveen behoudt ov-verbinding met binnenstad
Nee, er is ruimte voor een toekomstige doortrekking.
Re: [Parool] Amstelveen behoudt ov-verbinding met binnenstad
@Bee
Bij de bouw van de ondergrondse kathedraal is rekening gehouden met het doortrekken van de Oostlijn. Makkelijk is dat niet, maar het is niet onmogelijk.
Bij de bouw van de ondergrondse kathedraal is rekening gehouden met het doortrekken van de Oostlijn. Makkelijk is dat niet, maar het is niet onmogelijk.
Twitter: @Duucoo Blog: duucoo.tumblr.com
Re: [Parool] Amstelveen behoudt ov-verbinding met binnenstad
Nee.Vinny schreef:Off topic, Berlijn toch ook?
Ik doe ook maar wat
Re: [Parool] Amstelveen behoudt ov-verbinding met binnenstad
Voor wie meer over het interessante onderwerp van keerlussen wil weten: Wikipedia (Engels).
Re: [Parool] Amstelveen behoudt ov-verbinding met binnenstad
Zijn er nog mensen van plan 14 januari of 21 januari naar de informatieavond te gaan?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: [Parool] Amstelveen behoudt ov-verbinding met binnenstad
R-flow, kijken of er ook nieuwe abri's zijn.
Komt wel goed schatje.
Re: [Parool] Amstelveen behoudt ov-verbinding met binnenstad
Zie ze vanzelf wel verschijnen langs de 2.Thom91 schreef:R-flow, kijken of er ook nieuwe abri's zijn.
Re: [Parool] Amstelveen behoudt ov-verbinding met binnenstad
Hmm, die informatie-avonden kunnen best interessant zijn. Ik zal ze eens agenderen. Ben eigenlijk wel benieuwd naar de achtergrond van hoe dit alternatief tot stand is gekomen, want ik kan er nog steeds moeilijk bij.
Re: [Parool] Amstelveen behoudt ov-verbinding met binnenstad
Waar ik niet bij kom met m'n gedachtes is dat niemand even een stapje terug neemt, de boel rustig bekijkt en zegt "Jongens, laten we even normaal doen..." - Of het gebeurt maar er wordt verder niks mee gedaan. Die projecten hier lijken wel ongeleide projectielen waar ieder willekeurig persoon een vinger in de pap krijgt, waardoor dit soort bizarre uitkomsten tot stand komen.Alargule schreef:Hmm, die informatie-avonden kunnen best interessant zijn. Ik zal ze eens agenderen. Ben eigenlijk wel benieuwd naar de achtergrond van hoe dit alternatief tot stand is gekomen, want ik kan er nog steeds moeilijk bij.
Re: [Parool] Amstelveen behoudt ov-verbinding met binnenstad
Nou ja, men heeft nog genoeg tijd om betere voorstellen uit te werken. Nu men de fundering van de tunnel van de A 10 zodanig gaat aanleggen dat er toch een metrolijn onderdoor past is niet alle hoop verloren. Waar ik erg benieuwd naar ben is hoe ze dingen laten passen die niet fysiek helemaal niet kunnen passen. Misschien hebben ze de geest van Aladdin wel gevonden. Je weet het per slot van rekening maar nooit...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: [Parool] Amstelveen behoudt ov-verbinding met binnenstad
Ik moet dan aan heel wat anders denken maar...waar doel je in dit specifieke geval dan op?Vinny schreef:Waar ik erg benieuwd naar ben is hoe ze dingen laten passen die niet fysiek helemaal niet kunnen passen.
Re: [Parool] Amstelveen behoudt ov-verbinding met binnenstad
Waar ik aan moet denken is: Zowel bij Station Zuid als Amstel wordt het een probleem om die pendelmetro te laten keren en is er amper of geen ruimte voor.Alargule schreef:Ik moet dan aan heel wat anders denken maar...waar doel je in dit specifieke geval dan op?
Re: [Parool] Amstelveen behoudt ov-verbinding met binnenstad
Er komt aanvullend onderzoek naar investeringen in nieuw metromaterieel waarbij er nadrukkelijk wordt gekeken naar de mogelijkheden van korter materieel dan M5/M6. Van de geplande serie M6 worden er voorlopig maar 5 aangeschaft.
Re: [Parool] Amstelveen behoudt ov-verbinding met binnenstad
De M6 is toch bedoeld voor de N/Z-lijn, zijn vijf treinen daarvoor genoeg? Mag hopen dat ze van het Ringlijn debacle geleerd hebben bij de gemeente en we straks niet ook weer op de N/Z-lijn een chronisch tekort aan treinstellen hebben. :?JWM schreef:Er komt aanvullend onderzoek naar investeringen in nieuw metromaterieel waarbij er nadrukkelijk wordt gekeken naar de mogelijkheden van korter materieel dan M5/M6. Van de geplande serie M6 worden er voorlopig maar 5 aangeschaft.
Re: [Parool] Amstelveen behoudt ov-verbinding met binnenstad
Vijf treinen lijkt mij voor de voorgenomen kwartierfrequentie op de NZL voorlopig meer dan afdoende.
Re: [Parool] Amstelveen behoudt ov-verbinding met binnenstad
De stad ligt veertien jaar open en heeft miljarden uitgegeven aan een metrolijn die een kwartiersdienst met vijf metro's gaat rijden? Het verhaal wordt steeds beter en beter...
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 128 gasten