[Parool] Amstelveen behoudt ov-verbinding met binnenstad
Re: [Parool] Amstelveen behoudt ov-verbinding met binnenstad
Dat is appels met peren vergelijken en overdreven. Lijn 54 rijdt op zondagavond niet na acht uur wegens werkzaamheden tot 21 december en lijn 50 rijdt probleemloos een kwartierdienst.
Als jij zondagavond laat de metro neemt in Parijs mag je ook een kwartier wachten en wordt je lastig gevallen door hordes zwervers en drugsverslaafden.
Als jij zondagavond laat de metro neemt in Parijs mag je ook een kwartier wachten en wordt je lastig gevallen door hordes zwervers en drugsverslaafden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: [Parool] Amstelveen behoudt ov-verbinding met binnenstad
Een-kwartier-staan-wachten-als-de-metro-niet-uitvalt-dienst, ja. Mijn hemel...over roeptoeteren gesproken
-
- Berichten: 3928
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: [Parool] Amstelveen behoudt ov-verbinding met binnenstad
Alleen snap ik niet wat de frequentie op MDW te maken heeft met de Amstelveenlijn? Dus ipv dat jullie ruzie daarover gaan maken, doe dat maar in een van de kletstopics over een lekkere chick (of boy).
Re: [Parool] Amstelveen behoudt ov-verbinding met binnenstad
Ik heb enkele berichten verwijderd. Graag terug naar de Amstelveenlijn.
Re: [Parool] Amstelveen behoudt ov-verbinding met binnenstad
Verschilldende metrolijnen op hetzelfde spoortracé is volkomen normaal in elk willekeurig buitenland, alleen in Amsterdam willen een paar ontvlechtingsadepten mensen op volkomen kansloze stations als Spaklerweg en Van der Madeweg. Het moge duidelijk zijn dat de gemiddelde reiziger zijn conclusies trekt en de hoge parkeertarieven in Amsterdam voor lief neemt en gewoon per olieslurper zijn bestemming probeert te bereiken. En terecht. Met dit OV afbraakbeleid blijven er slechts scholieren en wat verstokte liefhebbers in de tram, metro of bus zitten.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: [Parool] Amstelveen behoudt ov-verbinding met binnenstad
Heb die obsessie met ontvlechten ook nooit begrepen. Boeie dat paar metrolijnen over hetzelfde spoor gaan...
Re: [Parool] Amstelveen behoudt ov-verbinding met binnenstad
Dat boeit wel. Verstoringen op de ene lijn werken door op andere lijnen.
Ik doe ook maar wat
Re: [Parool] Amstelveen behoudt ov-verbinding met binnenstad
Tsja, mijn mening hierin mag inmiddels wel duidelijk zijn. Daar heb ik ook geen vinnig proza meer voor nodig. Evenzogoed vind ik wel dat ontvlechting geen doel an sich is maar een middel. In dit geval ten behoeve van een betrouwbaardere dienstregeling.
Het zou inderdaad goed kunnen dat het elimineren van de onbetrouwbare 51 al genoeg is. Gecombineerd met hogere frequenties (10x per uur spits en 8x per uur overdag) heb je dan al een Amsterdam-waardig netwerk.
Het zou inderdaad goed kunnen dat het elimineren van de onbetrouwbare 51 al genoeg is. Gecombineerd met hogere frequenties (10x per uur spits en 8x per uur overdag) heb je dan al een Amsterdam-waardig netwerk.
Re: [Parool] Amstelveen behoudt ov-verbinding met binnenstad
Bij sommige mensen wordt de hormoonhuishouding enorm verstoord als metromaterieel van lijn 53 één minuut vertraging oploopt doordat een "verstoorde" 51 toevallig in hetzelfde metropad als lijn 53 terecht komt. Dat is hun probleem, geen netwerkprobleem. Bij echte verstoringen keert 51 namelijk toch al op Spaklerweg en daar heeft het overige metroverkeer dan dus helemaal geen hinder van.Ardan schreef:Dat boeit wel. Verstoringen op de ene lijn werken door op andere lijnen.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: [Parool] Amstelveen behoudt ov-verbinding met binnenstad
Vind je dat nou nodig, zo'n reactie?Vinny schreef:Bij sommige mensen wordt de hormoonhuishouding enorm verstoord als metromaterieel van lijn 53 één minuut vertraging oploopt doordat een "verstoorde" 51 toevallig in hetzelfde metropad als lijn 53 terecht komt. Dat is hun probleem, geen netwerkprobleem.
Ik doe ook maar wat
Re: [Parool] Amstelveen behoudt ov-verbinding met binnenstad
Ja dus? Die paar minuten vertraging wegen echt niet op tegen het feit dat duizenden reizigers per dag extra moeten overstappen omdat een bepaalde verbinding helemaal niet populair is (denk aan metro 50 naar Gaasperplas i.p.v. Gein). Het gros van Gaasperplas wil richting CS i.p.v. Isolatorweg en het gros vanuit Nieuw-West wil richting Bijlmer ArenA. Als we jouw logica doortrekken mogen we het hele spoornetwerk van Nederland wel ontvlechten en uitsluitend treinen inzetten die tussen hooguit twee stations op en neer pendelen. Want we willen natuurlijk niet dat een verstoring op de ene plek de andere plek ook maar enigszins beïnvloed...Ardan schreef:Dat boeit wel. Verstoringen op de ene lijn werken door op andere lijnen.
Laatst gewijzigd door R-Flow op ma 10 dec 2012, 22:41, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: [Parool] Amstelveen behoudt ov-verbinding met binnenstad
Ok misschien was ik wel te scherp, ik heb wel eens vaker met betrekking tot dit onderwerp het aan de stok gehad met bepaalde mensen op diverse fora :) Is verder niets persoonlijks hoor, maar ja ik ben nou eenmaal (tegen wil en dank) regelmatige gebruiker van de 51. En altijd valt het me weer op dat hoe slecht dat ding nu ook functioneert er toch nog steeds mensen tot in de hoogste politieke lagen aan toe het voorelkaar krijgen om plannen te maken die het nog slechter maken. Eigenlijk moet ik dat toejuichen, want dat is niet alleen een eigen doelpunt scoren, maar door met een schitterende omhaal de eigen keeper doelbewust te verschalken. Alleen jammer dat ik supporter van de verliezende club ben zeg maar...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: [Parool] Amstelveen behoudt ov-verbinding met binnenstad
Ontvlechting heeft als gevolg dat je veel hogere frequenties kan halen. Dat is een groot voordeel.
Komt wel goed schatje.
Re: [Parool] Amstelveen behoudt ov-verbinding met binnenstad
Dat willen we inderdaad niet. Niet voor niets stelde de NS een aantal jaren terug nog een metro-achtige dienstregeling voor. Met een grote mate van ontvlechting, nota bene.
Het viersporig maken van veel trajecten is naast een capaciteitsuitbreiding vaak ook een ontvlechting van treindiensten. Kijk maar naar de lijn Utrecht-Amsterdam.
Het viersporig maken van veel trajecten is naast een capaciteitsuitbreiding vaak ook een ontvlechting van treindiensten. Kijk maar naar de lijn Utrecht-Amsterdam.
Re: [Parool] Amstelveen behoudt ov-verbinding met binnenstad
Treinen rijden niet elke twee minuten, maar de metro's in de metrotunnel wel. Dus R-Flow, ga nou geen idiote conclusies over mijn denkwijzes trekken, dat slaat nergens op.
Het is belangrijk dat de metro regelmatig rijdt om de gelijkmatig aankomende reizigers op te halen. Bij één of twee minuten vertraging merk je al meteen dat er ineens een stuk meer reizigers zijn die mee willen. Dus duren de halteringen langer, waardoor de achterop komende metro's alleen maar meer vertraging krijgen.
Het is belangrijk dat de metro regelmatig rijdt om de gelijkmatig aankomende reizigers op te halen. Bij één of twee minuten vertraging merk je al meteen dat er ineens een stuk meer reizigers zijn die mee willen. Dus duren de halteringen langer, waardoor de achterop komende metro's alleen maar meer vertraging krijgen.
Ik doe ook maar wat
Re: [Parool] Amstelveen behoudt ov-verbinding met binnenstad
Dat is ook een veel gehoord misverstand. Daar klopt namelijk helemaal niets van. De frequentie in de Oostbuis wordt puur bepaald door de keermogelijkheden op Amsterdam Centraal. Die zijn namelijk belabberd: in elk normaal buitenland heb je gewoon een keerlus zodat metro's elkaar niet in de weg zitten. Alleen de frequentie op de uitlopers (naar Gaasperplas) kunnen verhoogd worden, maar daar is de vervoersvraag ook het laagst, dus dat is gewoon niet nodig.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: [Parool] Amstelveen behoudt ov-verbinding met binnenstad
En toch gaan zelfs daar nog altijd meerdere intercity-diensten over één spoor.Alargule schreef:Dat willen we inderdaad niet. Niet voor niets stelde de NS een aantal jaren terug nog een metro-achtige dienstregeling voor. Met een grote mate van ontvlechting, nota bene.
Het viersporig maken van veel trajecten is naast een capaciteitsuitbreiding vaak ook een ontvlechting van treindiensten. Kijk maar naar de lijn Utrecht-Amsterdam.
Re: [Parool] Amstelveen behoudt ov-verbinding met binnenstad
Met de treindienstregeling van 2013 is er overigens nog nooit zoveel vervlecht en gealterneerd op ons spoornet als nu. Iedereen een rechtstreekse verbinding als ze het willen en daarnaast extra reismogelijkheden met overstappen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: [Parool] Amstelveen behoudt ov-verbinding met binnenstad
Je bent blijkbaar niet op de hoogte van het feit dat de intercity's van Utrecht naar Amsterdam elkaar op drie minuten afstand volgen. Maar goed, je hebt gelijk! Dat zijn inderdaad geen twee minuten...Ardan schreef:Treinen rijden niet elke twee minuten, maar de metro's in de metrotunnel wel. Dus R-Flow, ga nou geen idiote conclusies over mijn denkwijzes trekken, dat slaat nergens op.
Re: [Parool] Amstelveen behoudt ov-verbinding met binnenstad
Daar ben ik wel degelijk van op de hoogte. Maar dat is geen constante stroom van de hele dag door elke drie minuten een trein, dat zijn er maar twee achter elkaar en dan een kwartier niks.
Ik doe ook maar wat
Re: [Parool] Amstelveen behoudt ov-verbinding met binnenstad
Neemt niet weg dat wanneer de trein naar Den Helder vertraging heeft dat directe impact heeft op de intercity naar Schiphol. Komt op exact hetzelfde neer. Daar leven we gewoon mee want de snelle overstap is van grotere waarde.Ardan schreef:Daar ben ik wel degelijk van op de hoogte. Maar dat is geen constante stroom van de hele dag door elke drie minuten een trein, dat zijn er maar twee achter elkaar en dan een kwartier niks.
Re: [Parool] Amstelveen behoudt ov-verbinding met binnenstad
??? Keerlussrn zijn in metronetwerken een zeldzaamheid! Zelfs in grote steden als Moskou wordt er gewoon kopgemaakt aan het einde van de rit. En daar sturen ze 40 treinen per uur over 1 spoor.Vinny schreef:Dat is ook een veel gehoord misverstand. Daar klopt namelijk helemaal niets van. De frequentie in de Oostbuis wordt puur bepaald door de keermogelijkheden op Amsterdam Centraal. Die zijn namelijk belabberd: in elk normaal buitenland heb je gewoon een keerlus zodat metro's elkaar niet in de weg zitten. Alleen de frequentie op de uitlopers (naar Gaasperplas) kunnen verhoogd worden, maar daar is de vervoersvraag ook het laagst, dus dat is gewoon niet nodig.
Het zou bij het CS helpen als er een ruimere keervoorziening ten westen van het huidige eindstation zou komen. En met automatische exploitatie krijg je een trein ook heel snel gekeerd.
Re: [Parool] Amstelveen behoudt ov-verbinding met binnenstad
De opvolgtijden van een trein zijn ongeveer 3 minuten als je de maximale capaciteit wenst te benutten. Twee minuten gaat op zich ook wel, maar voor iets als ETMET is dat gewoon te weinig robuust. Voor metro's kunnen lagere opvolgtijden gelden, maar met de kruisende verkeersstromen op metrostation Amsterdam Centraal zul je toch echt niet veel frequenter kunnen rijden. En de vraag is of je dat wil. De stations op de Oostlijn zijn groot genoeg om gewoon wat langere metrotreienen in te zetten, dan is een hogere frequentie sowieso niet nodig. En kom op zeg: je staat (zonder verstoring) in de spits nooit lang te wachten, de metrolijnen rijden 8 keer per uur. 8x3=24 metrotreinen per uur en dat is ongeveer eens per twee en een halve minuut. Dus waar hebben we het in godsnaam over?
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: [Parool] Amstelveen behoudt ov-verbinding met binnenstad
Over zogenaamd overal in het buitenland opduikende keerlussen?
En als die 24 tpu al zat zijn, waar hebben we die keerlus bij het CS dan überhaupt voor nodig?
En als die 24 tpu al zat zijn, waar hebben we die keerlus bij het CS dan überhaupt voor nodig?
Re: [Parool] Amstelveen behoudt ov-verbinding met binnenstad
Ik ken keerlussen alleen maar uit Parijs..
Ik doe ook maar wat
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 121 gasten