Ombouw Hoekse Lijn
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Het wordt februari 2018: http://www.rijnmond.nl/nieuws/156815/Fl ... oekse-Lijn
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Dit is echt een flinke uitloop, gaan we de ellende van ombouw RandstadRail opnieuw meemaken?
-
- Berichten: 6187
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Ombouw Hoekse Lijn
:') :') :') _O- _O- _O- _O-Zonnig schreef:RET > Realistisch En Toekomstgericht
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Ook OvPro en OvMagazine hebben er wat over geschreven.
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Tja, is dit echt onvoorzien of zijn er van te voren wat mogelijke risico's buiten beschouwing gelaten?
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Het beveiligingssysteem is een redelijk essentieel onderdeel. Zonder werkende beveiliging kun je de benodigde testritten niet uitvoeren, en zonder die testritten krijg je het papierwerk niet om met het proefbedrijf te mogen beginnen en daardoor schuift ook de exploitatie op.
-
- Berichten: 95
- Lid geworden op: wo 06 aug 2014, 10:28
Re: Ombouw Hoekse Lijn
En lijkt mij ook logisch dat het helaas uitloopt. De lijn is ook heel erg oud en erg vervuilt de grond en al jaren denk ik slecht onderhoud gehad aan de kabels. En hoe oud zijn de oude kabels? Misschien liggen die ook al ongeveer 50 jaar onder de grond. Veiligheid voor alles.
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Het is nooit logisch dat iets uitloopt. Dat de Hoekse Lijn er al een flink aantal jaren ligt is volgens mij geen nieuws, dat had ik ze een jaar of 3 geleden ook wel kunnen vertellen. Op een ombouw van 5 maanden bouw je ook wat buffer in voor tegenslagen, want die krijg je altijd bij zo'n groot project. Een verdubbeling van de ombouwtijd is lijkt me eerder een forse onderschatting van het project.
Re: Ombouw Hoekse Lijn
De kabels stonden blijkbaar niet in het leidingen- en kabelregister dat juist daarvoor in het leven was geroepen. Dat zelfs de stroomtoevoer voor de Maeslantkering daar niet in stond is wel echt een flinke faal.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Of het project onderschat is durf ik niet zo te zeggen, grootste vertraging is zover ik begrijp dankzij een externe leverancier (Bombardier) die te laat is met werkende software voor de spoorbeveiliging. Precies dezelfde reden als waarom de Benelux nog via Dordrecht en Roosendaal rijdt dus. Of je dat nou echt kan incalculeren....
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Ja dan zorg maar dat je harder werkt, of meer capaciteit regelt.
Die bedrijven zouden eens 'volwassen' moeten worden. Maar sommige sectoren werken nog steeds alsof zijn van de overheid zijn. Complex, Traag en bovenal niet meewerkend. Totaal niet commercieel ingesteld. Als een overheidsorgaan vanaf morgen een echt bedrijf was, waren ze gisteren al falliet.
Die bedrijven zouden eens 'volwassen' moeten worden. Maar sommige sectoren werken nog steeds alsof zijn van de overheid zijn. Complex, Traag en bovenal niet meewerkend. Totaal niet commercieel ingesteld. Als een overheidsorgaan vanaf morgen een echt bedrijf was, waren ze gisteren al falliet.
Laatst gewijzigd door Zugführer op wo 05 jul 2017, 21:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote verwijderd, was vorige bericht
Reden: quote verwijderd, was vorige bericht
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Niet alles is op te vangen met meer of harder werken, sommige zaken kosten gewoon simpelweg tijd. De suggestie dat deze uitloop met harder werken te voorkomen was geweest zou ik dus niet willen doen. Toch blijft het beeld van onderschatting bij mij hangen, gezien de forse uitloop van het project.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Ik vraag me wel af waarom die software zo vertraagd is, aangezien dat blijkbaar vooraf niet als risico ingecalculeerd is. Aan de software had men toch al ruim voor het project begon kunnen beginnen? Ik vind het vreemd dat pas 2 maanden voor oplevering van de gehele lijn deze vertraging naar buiten komt. Voor het proefrijden had de software nu al opgeleverd moeten zijn. Een uitloop van 5 maanden ontdek je volgens mij niet vlak voor de oplevering...
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Ik ga bijna betwijfelen of Bombardier überhaupt nog wel goede software kan schrijven...
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Hun Software Engineers schrijven op internet alleen maar negatieve recensies over het bedrijf, heb het idee dat ze hun processen duidelijk niet onder controle hebben.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Ik had al een foto elders gespamd, maar de eerste twee metro's zijn vandaag overgebracht naar Maassluis Steendijkpolder (gesleept door een RET dieseltje). Vanuit daar gaan op donderdag de eerste testritten beginnen op eigen kracht (richting Hoek van Holland hoorde ik maar of dat 100% klopt weet ik niet).
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Een of andere malloot heeft recent de bovenleiding kapot geknipt bij Hoek van Holland: http://www.ad.nl/rotterdam/bovenleiding ... ~a4fe240f/
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Suus schreef:Een of andere malloot heeft recent de bovenleiding kapot geknipt bij Hoek van Holland: http://www.ad.nl/rotterdam/bovenleiding ... ~a4fe240f/
Huh? Dat machien is toch gewoon van de RET? Hoezowaarom zou dat niet binnen metroprofiel willen passen? Of journalistenflauwekul?Het AD in hetzelfde artikel schreef:,,De locomotief is eigenlijk iets te breed voor dit spoor, het ging maar net’’
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Dat is inderdaad een eigen locomotief van de RET, welke al tientallen jaren ingezet wordt op het metronet. En ik begin ook een beetje te twijfelen over het bericht van de bovenleiding als ik die foto zie, dat ziet er namelijk eerder uit als het stuk tussen Hoek van Holland Haven en Strand, en laat dat nou precies het deel zijn wat niet omgebouwd wordt momenteel, de ombouw is slechts tot Haven, de rest volgt pas later.
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Klopt. Tussen Hoek van Holland haven en strand is het geknipt.
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Het is al een paar dagen geleden, maar er zijn al vandalen geweest... (op de geknipte bovenleiding na dan :))
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Tuig.
Oplossing: Vingers afknippen.
Maar ja het zal wel weer theedrinken en een aai overr de bol worden, als ze uberhaubt gevonden worden....
Oplossing: Vingers afknippen.
Maar ja het zal wel weer theedrinken en een aai overr de bol worden, als ze uberhaubt gevonden worden....
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Alle 167 metro's wassen, lijkt me een iets humanere oplossing. ;)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Jij bent voor Sharia-wetgeving ja?huibf schreef:Tuig.
Oplossing: Vingers afknippen.
Maar ja het zal wel weer theedrinken en een aai overr de bol worden, als ze uberhaubt gevonden worden....
🍉
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 64 gasten