Ombouw Hoekse Lijn

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Dennenboom
Berichten: 1673
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Ombouw Hoekse Lijn

Bericht door Dennenboom »

Dat zie je m.i. helemaal juist. Maar ja NS ziet regionaal verkeer vaak vooral als kostenpost en gaat dan snijden en nogmaals snijden in de dienstregeling. De Hofpleinlijn had op een gegeven moment een bediening zoals die er nu is op Tiel - Elst. En nu is de lijn Alkmaar - Haarlem de pineut.
PHS

Re: Ombouw Hoekse Lijn

Bericht door PHS »

busfanNL schreef:
JWM schreef:Ik ben benieuwd of er binnenkort nog een hoge pief van de RET het lef heeft om te pleiten voor een metro Dordrecht - Den Haag _O-
Please no. Ik vind dat het hoofdrailnet lekker bij NS moet blijven. Zo zie je maar weer wat er van komt als je dit soort projecten doet. Je had ook NS met een SLT of SNG of flirt erop kunnen laten rijden. En dan de stations opwaarderen en vaker rijden. :? Of zie ik dat verkeerd??
Het grote voordeel van de ombouw naar een metrolijn is dat belangrijke bestemmingen als het centrum, het Erasmus medisch centrum en de Erasmus universiteit veel beter bereikbaar worden voor reizigers uit Vlaardingen, Maassluis en Hoek van Holland. Dat had je niet kunnen bereiken met een gewone upgrade van de stations en materieel.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Ombouw Hoekse Lijn

Bericht door JWM »

Dennenboom schreef:Dat zie je m.i. helemaal juist. Maar ja NS ziet regionaal verkeer vaak vooral als kostenpost
Het is ook een kostenpost voor de NS en de bediening is gewoon een gevolg van bedrijfseconomische redenen. NS moet geprikkeld worden er meer van te maken maar de beleidsbepalers in dit land kiezen over het algemeen liever voor een openbare aanbesteding.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Ombouw Hoekse Lijn

Bericht door Wubbo »

Hoe kan bij een verbouwing die in eerste instantie 6 maanden zou moeten kosten nu al bekend zijn dat er nog zeker 10 maanden bijkomen, zodat de uiteindelijke verbouwtijd op dik 18 maanden uitkomt, zeg maar een verdrievoudiging? :?
Speedmaster
Berichten: 180
Lid geworden op: ma 07 nov 2016, 11:27

Re: Ombouw Hoekse Lijn

Bericht door Speedmaster »

Nu maar hopen dat de bussen het zo lang vol houden, staan gemiddeld op 640.000 km...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Ombouw Hoekse Lijn

Bericht door Suus »

Ik maak mij eerder zorgen of de reizigers het nog volhouden. Bussen zijn te vervangen, weggejaagde reizigers heb je niet zo snel terug :(
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
dylanwild94
Berichten: 6182
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Ombouw Hoekse Lijn

Bericht door dylanwild94 »

Ik vind het eigenlijk niet zo erg. Het uitzendbureau waar ik werk heeft een project op deze lijn. Dus misschien rij ik wel nog wel met zo'n MAN op deze lijn. *bus* *bus* *bus*
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Ombouw Hoekse Lijn

Bericht door Daantje »

Suus schreef:Ik maak mij eerder zorgen of de reizigers het nog volhouden. Bussen zijn te vervangen, weggejaagde reizigers heb je niet zo snel terug :(
Echt veel alternatieven hebben ze niet.
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Ombouw Hoekse Lijn

Bericht door Hendrik »

De auto?
IC140
Berichten: 564
Lid geworden op: do 28 mar 2013, 10:46
Locatie: Amsterdam

Re: Ombouw Hoekse Lijn

Bericht door IC140 »

Wubbo schreef:Hoe kan bij een verbouwing die in eerste instantie 6 maanden zou moeten kosten nu al bekend zijn dat er nog zeker 10 maanden bijkomen, zodat de uiteindelijke verbouwtijd op dik 18 maanden uitkomt, zeg maar een verdrievoudiging? :?
Dat zullen ze vast hebben opgestoken van het evaluatierapport van de aanleg van RandstadRail...
Bemined
Berichten: 5825
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Ombouw Hoekse Lijn

Bericht door Bemined »

Ja, want de beveiliging van de RandstadRail werkte na 2 maanden al....
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Ombouw Hoekse Lijn

Bericht door Meltrain »

Maar wat is nou eigenlijk het probleem dat deze enorme vertraging veroorzaakt? :?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Ombouw Hoekse Lijn

Bericht door Daantje »

Hendrik schreef:De auto?
Die moet je maar net hebben en dan kost het een vermogen om die te parkeren in Rotterdam centrum.
Dennenboom
Berichten: 1673
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Ombouw Hoekse Lijn

Bericht door Dennenboom »

:lol: Je kunt ook - als je echt niet met de bus wilt - voor de afwisseling met de boot naar Harwich gaan, vervolgens met de trein naar Pancras en daar straks de Eurostar naar Rotterdam nemen.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Ombouw Hoekse Lijn

Bericht door Z2N »

Als je met die verklaring aankomt bij de grenscontrole in Harwich denk ik dat je de keuze krijgt tussen de eerste boot terug nemen of een bezoekje aan de Mental Health Unit van de NHS... :X
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Chrysa
Berichten: 7982
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Ombouw Hoekse Lijn

Bericht door Chrysa »

Er wordt niet naar een reden gevraagd wanneer je de UK binnenkomt toch?
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Ombouw Hoekse Lijn

Bericht door Z2N »

Zoals letterlijk elke grenswacht mogen Engelse grenswachten vragen om een reden tot bezoek. :wink:
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5859
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Ombouw Hoekse Lijn

Bericht door reisthijs »

Dat betekent nog niet dat ze het ook doen :wink: Normaal vragen ze niks.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Dennenboom
Berichten: 1673
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Ombouw Hoekse Lijn

Bericht door Dennenboom »

Ik denk dat het wel mee valt. Er zijn veel "Railway Enthusiasts" in de UK die door onze bril gekeken best wel vreemde dingen doen. Daar is tripjes maken - hoe gek ook - een hele tak van sport. In een land als de USA denk ik dat je wel problemen zou krijgen.
Uit wiki:
Bashing
The term "bashing" is used by railway enthusiasts to mean several different things.
- "Bashing" used on its own is a general term for a railway enthusiast's trip, excursion or holiday involving train travel and observation.
- "Line bashing" is more focused, and would be an attempt to cover as much of a railway network as possible. This can also be called "track bashing" especially if the person wishes to try to cover individual sections of track such as crossovers and sidings, in addition to completing an "A to B" journey on each section of line. In the UK (especially), Germany, and to a lesser extent in other countries, railfans often use a special excursion train for railfans (usually known as a "railtour") to cover freight-only railway lines in order to complete their coverage of a country's rail network.[citation needed]
- "Shed bashing" is a term used by train spotters to describe going out to as many railway sheds (or depots) as possible. These were very popular in the 1950s and 1960s. As they required a permit and this could be hard to obtain some "shed bashers" were illegal.
Another development from trainspotting (almost unique to the UK) is the "haulage basher" or locomotive haulage enthusiast. These individuals attempt to ride behind or in the cab (some people do not count the latter as proper "haulage") of as many locomotives as they can, marking them off in a book as would a regular trainspotter. Even the shortest haulage will count, such as being hauled for a few hundred yards by a shunting locomotive when one portion of a train is being hooked up to another at a junction. In some cases fans who like the sound of a particular type of locomotive working hard hauling a train will ride behind them as much as possible, even following English-built locomotives exported abroad, Portugal's 1800 Class (similar to BR Class 50) being one example. "Haulage bashers" sometimes use unusual words and language known as "basherspeak"
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Ombouw Hoekse Lijn

Bericht door Meltrain »

Het lijkt me hoe dan ook handig als de RET een een stel gelede Citaro's van Connexxion (ex-Almere) overneemt, om zodoende de capaciteitsproblemen enigszins te verlichten.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
dylanwild94
Berichten: 6182
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Ombouw Hoekse Lijn

Bericht door dylanwild94 »

Gaat de MRDH daar dan ook mee akkoord? Ik denk het niet want die zijn een beetje allergisch voor gelede bussen.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Speedmaster
Berichten: 180
Lid geworden op: ma 07 nov 2016, 11:27

Re: Ombouw Hoekse Lijn

Bericht door Speedmaster »

En de officiële reactie van de RET met daarbij de raadsbrief van de gemeente Rotterdam: https://www.ret.nl/home/reizen/dienstre ... elijn.html

https://rotterdam.raadsinformatie.nl/do ... _50707_tds
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Ombouw Hoekse Lijn

Bericht door Suus »

Om de capaciteitsproblemen op te lossen komen er meer ritten, gaan lege ritten deels met reizigers rijden en worden de dienstregelingen aangepast.

Om reizigers te compenseren voor de aanhoudende overlast gaat het compensatiebedrag voor abonnementshouders omhoog van 15 naar 40 euro en wordt het kilometertarief op de vervangende buslijnen tot circa 50% verlaagd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
MarkNL
Berichten: 478
Lid geworden op: wo 24 sep 2014, 21:33
Locatie: Spijkenisse

Re: Ombouw Hoekse Lijn

Bericht door MarkNL »

Gemeente Rotterdam schreef:In november is geconstateerd dat de werkzaamheden aan de baan door de problemen met kabels en leidingen en met de schouw- en vluchtpaden later klaar zijn dan gedacht; daarnaast loopt de ontwikkeling van software voor de spoorbeveiliging door complexiteit meer vertraging op. Verder zijn er nog enkele nieuwe tegenvallers in het project geconstateerd zoals kabel- en leidingwerk dat nog niet gereed is en dat de beweegbare bruggen bij Maassluis en Vlaardingen nog niet goed sluiten.
Als je dit in de raadsbrief zo leest vraag je je af of september 2017 überhaupt ooit haalbaar was...
Alargule

Re: Ombouw Hoekse Lijn

Bericht door Alargule »

Wie is de leverancie van de software?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 69 gasten