Ombouw Hoekse Lijn

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland en Utrecht.
Gebruikersavatar
Mdk
Berichten: 424
Lid geworden op: Ma 15 Mei 2017, 12:20

Re: Ombouw Hoekse Lijn

Berichtdoor Mdk » Za 16 Dec 2017, 13:03

Heb ik "even" gemist dan, maar waarom, en gaan die trage, lange, zware treinen de metro's niet intens in de weg zitten?
Bij twijfel altijd klagen

Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 2551
Lid geworden op: Wo 26 Mar 2008, 19:04
Contact:

Re: Ombouw Hoekse Lijn

Berichtdoor Mikos » Za 16 Dec 2017, 13:26

De vraag die je beter kunt stellen, is: Waarom gaan die metro's tussen de goederentreinen rijden? :X Lees vooral dit topic vanaf het begin eens door om je wat te verdiepen in de situatie ter plekke, dan zullen de meeste vragen die je hebt al beantwoord zijn.

dennistd
Berichten: 2236
Lid geworden op: Za 28 Feb 2009, 22:42
Contact:

Re: Ombouw Hoekse Lijn

Berichtdoor dennistd » Za 16 Dec 2017, 18:17

Goederentreinen zijn met ketelwagens naar Vlaardingen. Als er een goederentrein rijdt dan rijdt deze in beide richtingen over het zuidelijke spoor, terwijl het metroverkeer in beide richtingen over het noordelijke spoor wordt afgehandeld. Buiten de spits past dat gewoon.
Afbeelding Treinnieuws & meer: http://trein.dennistd.nl

wouter15
Berichten: 1000
Lid geworden op: Di 24 Jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: Ombouw Hoekse Lijn

Berichtdoor wouter15 » Ma 18 Dec 2017, 18:47

De Heokse Lijn word waarschijnlijk 90 miljoen euro duurder dan begroot: https://www.spoorpro.nl/spoorbouw/2017/ ... ontslagen/

Bemined
Berichten: 1364
Lid geworden op: Vr 14 Aug 2015, 19:45

Re: Ombouw Hoekse Lijn

Berichtdoor Bemined » Ma 18 Dec 2017, 20:32

Dat stond er 2 pagina's terug ook al.

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 35310
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Ombouw Hoekse Lijn

Berichtdoor Suus » Di 19 Dec 2017, 09:28

Tekort aan buschauffeurs dreigt voor de Hoekse Lijn: https://www.ad.nl/dossier-hoekse-lijn/r ... ~a37d4a19/
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
dylanwild94
Berichten: 4351
Lid geworden op: Vr 28 Jun 2013, 22:05
Locatie: rozenburg zh
Contact:

Re: Ombouw Hoekse Lijn

Berichtdoor dylanwild94 » Di 19 Dec 2017, 11:21

Tja na februari heb je het hoog seizoen in de touringcar branch. Dan wordt het lastig om voldoende chauffeurs te vinden.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 28614
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Ombouw Hoekse Lijn

Berichtdoor Daniel » Vr 22 Dec 2017, 22:14

Nieuwe tegenslag Hoekse Lijn: grond weggezakt
Langs de Hoekse Lijn bij Vlaardingen is door waterproblemen de grond verschoven en is het talud verzakt.
De problemen zijn ontstaan bij de Industrieweg tussen de Van Beethovensingel en de Marathonweg. Waar het water vandaan komt, is nog onbekend.
"Het kan regenwater zijn of een lek in een waterleiding, maar we zijn nog op zoek naar de oorzaak", laat een woordvoerder van de projectleider weten.
Volgens de woordvoerder zorgen de waterproblemen niet voor nog meer vertraging van de Hoekse Lijn.

Lees verder
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

luka23
Berichten: 36
Lid geworden op: Do 14 Dec 2017, 15:06

Re: Ombouw Hoekse Lijn

Berichtdoor luka23 » Do 28 Dec 2017, 14:53

Bemined schreef:In de dienstregelingen via het NDOV Loket zijn weer nieuwe datums voor het proefbedrijf verschenen: 29/30 december en 5/6 januari. Keersporen bij Schiedam worden die dagen buiten gebruik genomen voor het reguliere metroverkeer door lijn B te verlengen.

Ik vraag me af of hier nog wat van gaat komen. Iemand meer?

Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 7553
Lid geworden op: Za 31 Aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Ombouw Hoekse Lijn

Berichtdoor Hainje » Do 28 Dec 2017, 17:46

Lees voor de gein het topic even door, ik denk dat je dan jouw vraag zelf ook wel kunt beantwoorden. :!: :wink:
Ik vind het allemaal prima.
23-12-2017: Trein: 11125,1 km * Bus: 3212,61 km * Tram: 396,81 km * Metro: 194,75 km * Boot: 43,59 km.
15-01-2018: Trein: 1034,7 km * Bus: 195,36 km * Tram: 0,0 km * Metro: 0,0 km * Boot: 0,0 km.

MetroRET
Berichten: 1048
Lid geworden op: Ma 09 Jun 2014, 19:14

Re: Ombouw Hoekse Lijn

Berichtdoor MetroRET » Do 28 Dec 2017, 17:56

Lijn B rijdt nog wel door naar Pernis, morgen.

luka23
Berichten: 36
Lid geworden op: Do 14 Dec 2017, 15:06

Re: Ombouw Hoekse Lijn

Berichtdoor luka23 » Vr 29 Dec 2017, 21:19

B was vandaag inderdaad tot Pernis. Ik neem aan "voor niks"?

MetroRET
Berichten: 1048
Lid geworden op: Ma 09 Jun 2014, 19:14

Re: Ombouw Hoekse Lijn

Berichtdoor MetroRET » Vr 29 Dec 2017, 21:20

Morgen en volgende week vrijdag + zaterdag opnieuw.

ovforens
Berichten: 183
Lid geworden op: Za 15 Mar 2014, 12:15

Re: Ombouw Hoekse Lijn

Berichtdoor ovforens » Za 30 Dec 2017, 03:41

Is het een utopische oplossing om de lijn alsnog tot reguliere metrolijn om te bouwen, zonder hoofdspoor met ketelwagens en een kennelijk complexe beveiliging? Of bediening in de nacht met ROZ? Of metrobeveiliging inbouwen in een rangeerlocje die vanaf Schiedam op het AF-spoor de trein overneemt?

Voor de extra kosten die ik verneem kun je heel wat jaar vrachtwagens laten rijden.

Die zijn er nu kennelijk ook al, want het bedrijf kan nu natuurlijk ook 18 maanden niet bediend worden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bemined
Berichten: 1364
Lid geworden op: Vr 14 Aug 2015, 19:45

Re: Ombouw Hoekse Lijn

Berichtdoor Bemined » Za 30 Dec 2017, 11:36

Ook een metrolijn zonder goederenvervoer heeft een beveiligingssysteem nodig. Lijkt me nogal wat extra papierwerk om functionaliteit weg te laten uit de eerste versie, het systeem goedgekeurd en getest te krijgen om vervolgens deze functies alsnog toe te voegen waarna het systeem opnieuw gekeurd moet worden. Plus dat het de vraag is of de rest van het systeem wel af is, mijn vermoeden is dat de 'complexiteit' waar men het steeds over heeft gewoon een smoesje is, ik kan me niet voorstellen dat zoiets als integrale rijwegen voor goederentreinen en bediening van spoorbruggen een jaar ontwikkeltijd kost.


Terug naar “OV in West-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 7 gasten