Ombouw Hoekse Lijn
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Toch jammer wanneer je grap niet zo wordt opgepakt als dat je eigenlijk had gehoopt. -o-
🍉
Re: Ombouw Hoekse Lijn
^^ Kijkend naar de voortgang van de software lijkt het er wel op dat het Microsoft Tech Support uit India is die eraan werkt -o-
PSA: Links gaan, rechts staan
-
- Berichten: 111
- Lid geworden op: do 23 aug 2018, 00:15
- Locatie: Maastricht (voorheen: Breda/Brussel)
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Het is niet per se dat de mensen die verantwoordelijk zijn voor de hieropvolgende processen duimendraaiend zitten te wachten op werk. Die zullen oorspronkelijk in de periode A-B dit ingepland hebben, en vervolgens voor een ander project in periode B-C. Als door vertraging dit werk niet op moment A daar is, betekent dat niet dat alle (niet-gerelateerde) projecten ook maar een week vertraagd moeten worden. Het project B-C gaat dan voor, en het andere project wordt dan mogelijk later ingepland, waardoor het misschien aan het einde bij hen 1 week + 3 dagen vertraagd wordt.Meltrain schreef: Dit snap ik niet helemaal. Je kunt dan toch nog steeds alles met precies 1 week opschuiven? :?
En bij meerdere processen kan het dan zijn dat je aan 3 weken komt.
Re: Ombouw Hoekse Lijn
.Hainje schreef:Ben je nu niet in de war met Microsoft?Suus schreef:Ze hebben er een vestiging in India voor...
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Ik vraag me af of ik niet te optimistisch was.Wubbo op 14 september schreef:Ik zet mijn geld op juni 2019.
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Niet verrassend natuurlijk, een weekendje treinvervangend vervoer van NS kent een grotere daling. Zodra de lijn weer open gaat zijn ze in no-time weer terug, dat hebben we bij Randstadrail ook gezien.
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Bij RandstadRail was de ombouwperiode natuurlijk wel korter dan bij de Hoekse Lijn. Dat gaat ongetwijfeld reizigers schelen.
-
- Berichten: 3543
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Metrolijn E biedt meer verbindingen aan dan de voormalige Hofpleinlijn, terwijl straks Metrolijn B andere verbindingen (niet meer naar Centraal, maar naar Beurs) aanbiedt dan de voormalige Hoekse Lijn. Het niet meer aanbieden van de rechtstreekse verbinding naar Centraal zou er wel eens voor kunnen zorgen dat er straks minder reizigers van Metrolijn B gebruik maken dan vooraf gehoopt.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Ik denk dat dat wel meevalt, de overstap op Schiedam Centrum is prima, en de reistijd naar het centrum van Rotterdam wordt een stuk korter. Tel daarbij op dat er een rechtstreekse verbinding komt met de Kralingse Zoom en de gebouwen van de Erasmus-Universiteit aldaar, en je hebt een heel aantrekkelijk aanbod.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Prima omdat je er geen omweg voor hoeft te maken misschien, maar echt ingericht op die overstapstroom is Schiedam Centrum niet. Je kunt bijvoorbeeld niet rechtstreeks van RET-gebied naar NS-gebied, voor die overstap moet je eerst het station uit (richting stationshal) en dan weer in. Enige uitzondering is als je vanuit Rotterdam via spoor 1 loopt, maar da's qua aantal poortjes niet echt voor grote overstapstromen gemaakt.Z2N schreef:Ik denk dat dat wel meevalt, de overstap op Schiedam Centrum is prima
Ligt eraan waar je in het centrum moet zijn. Schiedam Centrum - Beurs duurt volgens de dienstregeling van de RET namelijk 11 minuten. De trein is in 5 minuten van Schiedam op Rotterdam Centraal en daarna ben je met metro D in 2 minuten op Beurs. Heb je zelfs nog 4 minuten de tijd om over te stappen. Da's weliswaar krap, maar het verschil blijft zo klein dat de reistijd niet echt extreem korter wordt.en de reistijd naar het centrum van Rotterdam wordt een stuk korter.
Het voornaamste voordeel dat je daar hebt is dat de reis overstaploos wordt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Dat is uiteraard gewoon meegenomen in die prognose, die verandering komt tenslotte niet onverwacht ;) De verwachte groei is overigens een beetje een rekenkundig trucje, de overstap van bus 56 op de metro verplaatst van Vijfsluizen naar Vlaardingen Oost, en een aanzienlijk deel van de verwachte reizigersgroei komt hierdoor. Dat zijn dus geen nieuwe metroreizigers, maar reizigers van lijn C die voortaan lijn B nemen.Nitein-Repart schreef:Het niet meer aanbieden van de rechtstreekse verbinding naar Centraal zou er wel eens voor kunnen zorgen dat er straks minder reizigers van Metrolijn B gebruik maken dan vooraf gehoopt.
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Kortom goochelen met cijfers .
Re: Ombouw Hoekse Lijn
De stationshal van Schiedam Centrum kan wel enige aanpassing gebruiken inderdaad. Naast dat het een ontzettend lege hal met zwembad-allure is, staan de poortjes waardeloos opgesteld, is er door de RET bezuinigd op roltrappen en zijn de nieuwe overstaproutes voor de Hoekse Lijn behoorlijk hinderlijk. De treinperrons zijn ook niet wat ze geweest zijn, een aantal van de tegels ligt los en de gebouwtjes op spoor 2/3 en 5 staan al jaren leeg.
Voorbeeld van een dramatische overstap, als je met de metro uit Spijkenisse of Vlaardingen aankomt en met de trein naar Den Haag wil, dan moet je van het metroperron op +3 naar de begane grond (meestal met de trap, want de enige roltrap gaat altijd de verkeerde kant op), dan door de poortjes van RET, een u-bocht maken naar de poortjes van NS, de trap op naar de perrontunnel op +1 en aan het eind van de tunnel de trap op naar spoor 5 op +2.
Voorbeeld van een dramatische overstap, als je met de metro uit Spijkenisse of Vlaardingen aankomt en met de trein naar Den Haag wil, dan moet je van het metroperron op +3 naar de begane grond (meestal met de trap, want de enige roltrap gaat altijd de verkeerde kant op), dan door de poortjes van RET, een u-bocht maken naar de poortjes van NS, de trap op naar de perrontunnel op +1 en aan het eind van de tunnel de trap op naar spoor 5 op +2.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Precies dit. Een aantal jaar geleden zijn de poortjes nog verplaatst waardoor de omweg tussen het NS- en het RET-gebied nog langer is geworden. Het ontbreken van een dubbele roltrap op metrostation Schiedam Centrum is m.i. een hele foute bezuiniging, aangezien de hierboven beschreven reis per lift nog hachelijker is: in totaal 3 (zeer trage) liften om van metroperron 2/20 naar treinperron 5 te geraken... Iedere keer weer mis je krappe aansluitingen (die in theorie best haalbaar zijn) omdat je je op de trap in het metrostation in een traag bewegende mensenmassa bevindt. Dit moet echt beter kunnen, Schiedam Centrum is een essentiële link tussen de zuidelijke Rijnmond en de Oude Lijn richting noorden. En in de toekomst komen de reizigers vanaf de Hoekse Lijn hier dus nog bij. Dit rechtvaardigt m.i. op z’n minst een tweede roltrap per perron, en een vloeiender overstapmogelijkheid tussen metro en trein en v.v.Suus schreef: Voorbeeld van een dramatische overstap, als je met de metro uit Spijkenisse of Vlaardingen aankomt en met de trein naar Den Haag wil, dan moet je van het metroperron op +3 naar de begane grond (meestal met de trap, want de enige roltrap gaat altijd de verkeerde kant op), dan door de poortjes van RET, een u-bocht maken naar de poortjes van NS, de trap op naar de perrontunnel op +1 en aan het eind van de tunnel de trap op naar spoor 5 op +2.
Re: Ombouw Hoekse Lijn
PSA: Links gaan, rechts staan
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Inderdaad, om te janken die fake-news berichtgeving van het AD. In de kop 'maanden vertraging' suggereren, en vervolgens in het artikel zelf melden dat er nog helemaal geen vertraging is en slechts zeggen dat de planning nog onzeker is.
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Nog meer nieuws over de vertraging:
https://nos.nl/artikel/2268634-aanleg-m ... raagd.html
https://www.rijnmond.nl/nieuws/177522/H ... t-te-halen
https://nos.nl/artikel/2268634-aanleg-m ... raagd.html
https://www.rijnmond.nl/nieuws/177522/H ... t-te-halen
-
- Berichten: 3543
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Dat wordt dan met de bus naar Hoek van Holland.
Heb ook geen zin om tot mei te wachten.
Heb ook geen zin om tot mei te wachten.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Wat wil je in Hoek van Holland gaan doen dan?
Want afgezien van de Stena Line is er in de periode t/m mei ook niet zo veel. :X
Want afgezien van de Stena Line is er in de periode t/m mei ook niet zo veel. :X
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
-
- Berichten: 3543
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Kijken hoe ze de stations Haven en Strand aangepakt hebben, want metrostations zien er toch wel flink anders uit dan treinstations. Anders wordt het toch een dagje naar Den Briel, waar we wel gebruik maken van een stuk metro. Al met al, jammer dat vrijwel alle spoorprojecten flink uitlopen en de Hoekse Lijn daarop geen uitzondering is.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Ombouw Hoekse Lijn
De bouw van metrostation Strand js zover ik weet nog niet begonnen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Strand zou toch pas later dan de rest in bedrijf komen, Suus?
Re: Ombouw Hoekse Lijn
De aanbestedingsprocedure van de verlenging zou begin dit jaar starten, de oplevering is voorzien voor het voorjaar van 2021. De ruwbouw van station Hoek van Holland Haven start dit voorjaar, een openingsdatum daarvan heb ik nog niet gezien, gezien het tijdelijke eindpunt een kopstation is lijkt het me dat het definitieve station eerder af moeten zijn dan de verlenging, want je kunt geen test- en proefbedrijf houden naar het strand zonder de definitieve sporen bij Hoek van Holland Haven aan te sluiten.
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Zijn aftreden heeft niet direct met de Hoekse Lijn te maken, maar wethouder Visser van Financiën, Organisatie, Haven & Grote Projecten heeft vanavond ontslag genomen. Dit vanwege het lekken van geheime documenten over de erfpachtmaatregelen van het Schiekadeblok.
https://www.rijnmond.nl/nieuws/178025/L ... mt-ontslag
https://www.rijnmond.nl/nieuws/178025/L ... mt-ontslag
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 180 gasten