Ombouw Hoekse Lijn

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Bemined
Berichten: 5828
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Ombouw Hoekse Lijn

Bericht door Bemined »

Kan ook zijn dat ze gewoon voor periodiek onderhoud terug moesten.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Ombouw Hoekse Lijn

Bericht door Suus »

De teststellen zullen naar verhouding veel minder kilometers maken dan de andere stellen die in dagelijkse dienst zijn. Je wil dat het materieel ongeveer gelijkwaardig gebruikt wordt, zodat slijtage e.d. ook gelijkmatig verlopen. Het kan dus geen kwaad om af en toe de teststellen om te wisselen, zodat je niet na een jaar lang testen met twee stellen zit die amper hebben gereden terwijl andere stellen al honderdduizenden kilometers gereden hebben.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Durashift
Berichten: 5627
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Ombouw Hoekse Lijn

Bericht door Durashift »

Het zou een reden kunnen zijn.. al lijkt het mij ook wel handig als er een paar stellen wat minder kilometers op de klok hebben.. die kunnen dan het langst mee aan het einde van hun dienstperiode.. bij de instroom van nieuw materieel, kunnen de wagens met de minste kilometers het laatste eruit..

Hoe doet men dat nu dan met het materieel op de diverse lijnen?
Het ene rijdt op langere lijnen dan andere.. wordt daar dan ook een soort van roulatiesysteem voor gehanteerd?
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Ombouw Hoekse Lijn

Bericht door Aking »

Het lijkt mij dat langere lijnen opzich niet heel veel scheelt, want op de kortere lijnen kun je daardoor dus vaker rijden. Of een metro één keer 80 of twee keer 40 kilometer rijdt maakt dan volgens mij weinig uit?
Durashift
Berichten: 5627
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Ombouw Hoekse Lijn

Bericht door Durashift »

Ja, dat is ook weer zo.

Zou er niet een of andere fapper zijn die van alle metrostellen een afbeelding van de (km/uren) teller heeft?
Kunnen we dat eens mooi vergelijken :)
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Ombouw Hoekse Lijn

Bericht door Wubbo »

Is dat gedoe met die bruggen op de Hoekse Lijn nou al opgelost? Ik was vandaag even in Vlaardingen Oost, en zag dat er voor en na de brug (maar niet op het beweegbare deel) nog bigbags op de sporen stonden. Verderop op het tracé zag ik die niet (al heb ik niet alles gezien natuurlijk). Het lijkt me onwaarschijnlijk dat ze die bigbags weghalen voor de testritten.
Durashift
Berichten: 5627
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Ombouw Hoekse Lijn

Bericht door Durashift »

Onderdeel van de test? zo dicht mogelijk voor het object tot stilstand komen :?:

(A)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Ombouw Hoekse Lijn

Bericht door Daniel »

Er zullen metro's over die bruggen geweest zijn, want de teststellen zijn per spoor naar Hoek van Holland gebracht. Al gebeurde het op dat stuk nog wel achter een dieselloc meen ik.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
dylanwild94
Berichten: 6182
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Ombouw Hoekse Lijn

Bericht door dylanwild94 »

Dan vraag ik me wel af hoe ze in Hoek van Holland hebben kunnen komen. Want op deze foto van afgelopen Vrijdag zie ik geen spoor meer waar wel spoor hoort te liggen.
AfbeeldingRET 3429 by Dylan Wildschut, on Flickr
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Durashift
Berichten: 5627
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Ombouw Hoekse Lijn

Bericht door Durashift »

Onder de draad toch?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Ombouw Hoekse Lijn

Bericht door Daniel »

Verstopt achter de bus ja. De sporen in Hoek van Holland liggen parallel aan het stationsgebouw, eentje onder de oude perronkap (oud spoor 3) en een tweede op de plek van het vroegere spoor 4.
Het zandlichaam dat prominent op de foto zichtbaar is betreft de plek voor het definitieve station wanneer de doortrekking naar Strand er komt, het huidige eindpunt op Hoek van Holland Haven is immers tijdelijk.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
dylanwild94
Berichten: 6182
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Ombouw Hoekse Lijn

Bericht door dylanwild94 »

Ik zie ook gewoon de metrostellen staan op de foto. :oops:
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
MetroRET
Berichten: 3799
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Ombouw Hoekse Lijn

Bericht door MetroRET »

Kan opgesteld zijn op Steendijkpolder.
katvis
Berichten: 788
Lid geworden op: do 14 dec 2017, 15:06
Locatie: Roffa

Re: Ombouw Hoekse Lijn

Bericht door katvis »

PSA: Links gaan, rechts staan
Bemined
Berichten: 5828
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Ombouw Hoekse Lijn

Bericht door Bemined »

Ik kreeg vanmorgen een aantal foto's van de testritten toegestuurd, daar zijn geen bigbags op te zien. Wel zijn de overwegen nog buiten dienst, de bomen stonden omhoog en de weg was in plaats daarvan afgesloten met een rood veiligheidsnet. Nu nog maximaal 40km/u, komend weekend zal de snelheid van de testritten omhoog gaan naar 80km/u.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Ombouw Hoekse Lijn

Bericht door Wubbo »

Reden die testritten ook voorbij Vlaardingen Centrum (kijkend vanaf Hoek van Holland)?
Bemined
Berichten: 5828
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Ombouw Hoekse Lijn

Bericht door Bemined »

Tot Nieuwland spoor 2 zo te zien. Schiedam Nieuwland spoor 1 is buiten dienst (afsluitbord gemonteerd in het spoor).
katvis
Berichten: 788
Lid geworden op: do 14 dec 2017, 15:06
Locatie: Roffa

Re: Ombouw Hoekse Lijn

Bericht door katvis »

Als je die foto's wilt/mag publiceren, zie ik ze graag tegemoet!
PSA: Links gaan, rechts staan
Statler Rail
Berichten: 1054
Lid geworden op: za 04 feb 2012, 00:18
Locatie: Europa

Re: Ombouw Hoekse Lijn

Bericht door Statler Rail »

Daniel schreef:De sporen in Hoek van Holland liggen parallel aan het stationsgebouw, eentje onder de oude perronkap (oud spoor 3) en een tweede op de plek van het vroegere spoor 4.
Het zandlichaam dat prominent op de foto zichtbaar is betreft de plek voor het definitieve station wanneer de doortrekking naar Strand er komt, het huidige eindpunt op Hoek van Holland Haven is immers tijdelijk.
Wat gaat er eigenlijk met die perrons gebeuren wanneer het nieuwe station gebouwd is en de lijn naar het strand is verlengd? Blijft het liggen als opstelsporen en/of bijvoorbeeld voor spitsmetro´s? Of wordt alles gesloopt en opgeruimd?

Zou wel zonde zijn van de karakteristieke station als de sporen helemaal worden opgebroken. Niet een mooi plaatsje voor een Nationaal Metromuseum? :wink:
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Ombouw Hoekse Lijn

Bericht door Wubbo »

Bemined schreef:Tot Nieuwland spoor 2 zo te zien. Schiedam Nieuwland spoor 1 is buiten dienst (afsluitbord gemonteerd in het spoor).
Bij de brug van Vlaardingen staat ook een afsluitbord (in het rechterspoor richting Schiedam).
katvis
Berichten: 788
Lid geworden op: do 14 dec 2017, 15:06
Locatie: Roffa

Re: Ombouw Hoekse Lijn

Bericht door katvis »

Statler Rail schreef:
Zou wel zonde zijn van de karakteristieke station als de sporen helemaal worden opgebroken. Niet een mooi plaatsje voor een Nationaal Metromuseum? :wink:
Als ik het goed heb zal het gebouw sowieso bewaard blijven aangezien het een monumentale waarde heeft, plus Stena Line. Als je de Harwichknoop plannen bekijkt kan je zien dat de sporen afbuigen en niet het huidige station bereiken, jammer genoeg.
PSA: Links gaan, rechts staan
Bemined
Berichten: 5828
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Ombouw Hoekse Lijn

Bericht door Bemined »

Wubbo schreef:Bij de brug van Vlaardingen staat ook een afsluitbord (in het rechterspoor richting Schiedam).
Beide sporen daar zijn bereden tijdens de testritten.
Statler Rail schreef:Wat gaat er eigenlijk met die perrons gebeuren wanneer het nieuwe station gebouwd is en de lijn naar het strand is verlengd? Blijft het liggen als opstelsporen en/of bijvoorbeeld voor spitsmetro´s? Of wordt alles gesloopt en opgeruimd?
Er zit nu een knik in het spoor vlak voor de tijdelijke perron, als ik het goed begrijp gaat die knik eruit en gaan de sporen hier rechtdoor lopen tot ze ter hoogte van het oude stationsgebouw naar rechts afbuigen naar het definitieve eilandperron. De sporen lopen dus nog wel voor het oude stationsgebouw langs, maar wel enkele meters verder en zonder de aanwezigheid perron. Spitsritten lijken me trouwens niet echt logisch, wie wil er nou in de spits naar Hoek van Holland? :P
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Ombouw Hoekse Lijn

Bericht door Daniel »

Spitsritten vanaf Hoek van Holland allicht? Die reden er in de tijd met treinen immers ook: toen begon de 4200 in de ochtendspits in Hoek van Holland.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Mdk
Berichten: 1237
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 12:20

Re: Ombouw Hoekse Lijn

Bericht door Mdk »

Enig idee over de bezetting toen?
Bij twijfel altijd klagen
OV-Hobbyist
Berichten: 549
Lid geworden op: vr 03 okt 2014, 21:38
Locatie: Oost-Nederland

Re: Ombouw Hoekse Lijn

Bericht door OV-Hobbyist »

Afgaande van de reiservaringen van mijn zus, die destijds dagelijks Maassluis West-Rotterdam CS forensde, en uit eigen ervaring waren de treinen in de spits vanaf Hoek van Holland al goed gevuld. Vanaf Maassluis West waren er al staanplaatsen. Een enkele keer meegemaakt dat er op Vlaardingen West achterblijvers waren.
Is op de hoogte van de meest recente ontwikkelingen in de OV-sector.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 66 gasten