Ombouw Hoekse Lijn

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Durashift
Berichten: 5627
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Ombouw Hoekse Lijn

Bericht door Durashift »

Lijkt mij toch een beetje 'grijsachtig'.. dat kaartje bij de baas declareren als gemaakte (privé) reiskosten, CB e-bike. :wink:
Als ik het goed begrijp is het ook niet je woon-werk traject.. of heb je een ambulante functie waardoor je zakelijke reiskosten op diverse trajecten mag declareren?
katvis
Berichten: 788
Lid geworden op: do 14 dec 2017, 15:06
Locatie: Roffa

Re: Ombouw Hoekse Lijn

Bericht door katvis »

Omdat er gemiddeld nog maar 1 reiziger in de vervangende bussen van de Hoekse Lijn te vinden was, stopt de RET vanaf zaterdag met het vervangende busvervoer.
PSA: Links gaan, rechts staan
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15322
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Ombouw Hoekse Lijn

Bericht door ODRAIL »

Een goede ontwikkeling. En als ik het goed heb zijn er (bijna) geen storingen meer.
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1476
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Ombouw Hoekse Lijn

Bericht door JordiBrabant »

Stopt de RET met AL het vergangend vervoer, of blijft er iets in Hoek van Holland tussen Haven en Strand pendelen?
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15322
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Ombouw Hoekse Lijn

Bericht door ODRAIL »

Er zal best wel iets tussen de haven en het strand blijven pendelen (er rijd immers nog geen metro naar het strand). Maar of dit ook in de wintermaanden gebeurd weet ik niet.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Ombouw Hoekse Lijn

Bericht door Meltrain »

Er komt sowieso een lijn 611 tussen Haven en Strand.
Maar ik lees op de site van de RET nergens dat de vervangende bussen per aanstaande zaterdag niet meer rijden. :?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15322
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Ombouw Hoekse Lijn

Bericht door ODRAIL »

De RET is wel meer laat met officiële bekendmakingen. Dus daar kijk ik niet meer van op.
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Ombouw Hoekse Lijn

Bericht door busfanNL »

Meltrain schreef:Er komt sowieso een lijn 611 tussen Haven en Strand.
Dat is een buurtbusnummer bij de RET, met als enige uitzondering schoollijn 668. Wordt dit dan ook een buurtbus of flexibel vervoer? Of worden dit gewoon 12 meter bussen, of een combinatie van beide?
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Ombouw Hoekse Lijn

Bericht door Meltrain »

Volgens dit bericht komt er een combinatie van bustypes. ;)
Dat lijnnummer had ik van de "Hoek van Holland"-pagina van het vervangend vervoer, maar is nu niet meer te vinden.
Voor de andere plaatsen zijn via die pagina wel de wijzigingen te vinden.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
CB-e-bike-ov
Berichten: 118
Lid geworden op: za 27 jul 2019, 23:56

Re: Ombouw Hoekse Lijn

Bericht door CB-e-bike-ov »

Durashift schreef:Lijkt mij toch een beetje 'grijsachtig'.. dat kaartje bij de baas declareren als gemaakte (privé) reiskosten, CB e-bike. :wink:
Als ik het goed begrijp is het ook niet je woon-werk traject.. of heb je een ambulante functie waardoor je zakelijke reiskosten op diverse trajecten mag declareren?
Dagkaart, en dan haal ik ze bij de sigarenboer, daar staat geen verkoop datum en tijdstip op ;)
Ik ken de trucjes.
Maar in de praktijk heb ik sinds juni helemaal geen reiskosten meer gedeclareerd en heb sinds die tijd nog maar 1 metroritje gemaakt van 1 halte gezien de Spijkenisserbrug vlak voor mijn neus open ging en geen zin had om drie kwartier te wachten(beide kleppen ophoog en volgens de brug open app kwamen er 4 schepen aan), voor de rest alleen met de elektrische fiets gereisd. Meer om het feit dat ik het een comfortabele en vlotte manier van reizen vind in de praktijk die mij beter bevalt dan vooraf had ingeschat.Je fietst letterlijk naar de grote stad alsof het om de hoek ligt.
De e-bike is the best, het OV doet de rest :)
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Ombouw Hoekse Lijn

Bericht door Meltrain »

Sommige bewoners uit de wijk Steendijkpolder klagen over geluidsoverlast :
https://www.ad.nl/waterweg/herrie-van-d ... ~a43755ba/
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
katvis
Berichten: 788
Lid geworden op: do 14 dec 2017, 15:06
Locatie: Roffa

Re: Ombouw Hoekse Lijn

Bericht door katvis »

Van Duin krijgt bijval van buurvrouw Nelly Staal, die namens de actiegroep Merellaan verscheidene brieven schreef aan de RET. ,,De metro rijdt met een snelheid van 60 kilometer per uur voorbij van 's ochtends half 6 tot 's nachts half 1, terwijl je hier in de bebouwde kom maar 30 mag'', stelt zij. ,,Waarom zo hard? En waarom zo vaak? In de daluren is de metro vaak leeg. Ik noem dat geldverspilling.''
:') _O-
PSA: Links gaan, rechts staan
TLP
Berichten: 1553
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: Ombouw Hoekse Lijn

Bericht door TLP »

Er zijn natuurlijk wel duidelijke verschillen met vroeger. De wissels bij station Steendijkpolder zijn zeker een ding. Natuurlijk wist men al ver van te voren dat die metro zou komen, maar het kost wel de nodige tijd en moeite om je in mogelijke gevolgen te verdiepen, zeker als voorlichting gebrekkig is (om wat voor reden dan ook) en je weinig kennis hebt van het OV of techniek in het algemeen. Dan kun je bijna alleen maar in het echt ervaren wat voor belasting de veranderde situatie geeft.
Er zullen vooraf de nodige akoestische onderzoeken hebben plaatsgevonden, maar de vraag blijft altijd of overlast veroorzaakt door veranderende omstandigheden alleen ligt aan de perceptie van de bewoners of dat de gedane onderzoeken een onacceptabel gevolg over het hoofd hebben gezien.
En daarbij: als de RET inderdaad niet zou hebben gereageerd op de klachten zou mij dat niet verbazen, maar vind ik dat ook niet echt netjes. Al gaat de klantenservice maar in discussie met de klagers tot een moment dat iedereen enigszins gerustgesteld is of de klager onacceptabel gedrag vertoont.
Bemined
Berichten: 5828
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Ombouw Hoekse Lijn

Bericht door Bemined »

Dat je meer geluid hebt is logisch, de frequentie is hier van elke 30 naar elke 10 minuten gegaan, en waar je eerst aan de vrije baan zat zit je nu aan een wisselcomplex. Maar ik vermoed dat een groot deel van het geluid zal wennen, stapelgek worden lijkt me een beetje overdreven. Overigens rijden de spitsmetro's slechts tot Vlaardingen, dus het verhaal over dag er in de spits nog twee keer zo veel metro's rijden klopt niet.
TLP
Berichten: 1553
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: Ombouw Hoekse Lijn

Bericht door TLP »

De foutieve bewering over de spits was mij ook al opgevallen. Je vermoeden over de wissels kan ook kloppen, maar ik kan daar niet over oordelen aangezien ik niet in de buurt van een spoorweg woon (wel een drukke weg, maar dat geeft toch een andere beleving). Daarbij kun je überhaupt niet een gegrond oordeel vellen als je niet iets vergelijkbaars hebt meegemaakt, of actief bent in (veld)onderzoek op het gebied waar de overlast wordt ervaren.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Ombouw Hoekse Lijn

Bericht door Daniel »

Bemined schreef:Dat je meer geluid hebt is logisch, de frequentie is hier van elke 30 naar elke 10 minuten gegaan, en waar je eerst aan de vrije baan zat zit je nu aan een wisselcomplex.
Aan een wisselcomplex zit maar een heel klein stukje van de genoemde Merellaan, die straat begint namelijk al helemaal bij Maassluis West. En dat de metro's in de daluren vaak leeg zijn is natuurlijk slechts een bijkomstigheid dat de helft van de ritten vlak voor het eindpunt zit en Maassluis West de laatste echte aansluitknoop op de lijn is.
De klager woont kennelijk halverwege de Merellaan, anders kan de metro er nooit 60 rijden :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Bemined
Berichten: 5828
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Ombouw Hoekse Lijn

Bericht door Bemined »

Als je de foto bij het artikel bekijkt zie je letterlijk het wissel vol in beeld ;)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Ombouw Hoekse Lijn

Bericht door Daniel »

Nouja, daar rijden ze dus al helemaal geen 60 :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
waldo79
Berichten: 7592
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Ombouw Hoekse Lijn

Bericht door waldo79 »

Klachten hebben vaak niets van doen met de daadwerkelijke situatie, maar met het gevoel je niet gehoord te worden.
katvis
Berichten: 788
Lid geworden op: do 14 dec 2017, 15:06
Locatie: Roffa

Re: Ombouw Hoekse Lijn

Bericht door katvis »

Blijkbaar maken de metro's zo veel geluid dat niemand de bewoners meer kan horen
PSA: Links gaan, rechts staan
Bemined
Berichten: 5828
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Ombouw Hoekse Lijn

Bericht door Bemined »

Daniel schreef:Nouja, daar rijden ze dus al helemaal geen 60 :P
Volgens de tekeningen is het een 1:15 wissel met een maximumsnelheid van 80km/u. Op circa 200 meter van het station zal de metro toch zeker al 60km/u rijden, mogelijk meer.
Gideon
Berichten: 328
Lid geworden op: ma 05 aug 2013, 12:22
Locatie: Rotterdam Oost
Contacteer:

Re: Ombouw Hoekse Lijn

Bericht door Gideon »

Meltrain schreef:Sommige bewoners uit de wijk Steendijkpolder klagen over geluidsoverlast :
https://www.ad.nl/waterweg/herrie-van-d ... ~a43755ba/
Soms vraag ik me af wat er door de hoofd van een persoon gaat, mooi uitzicht, ruimte, 4 meetalenstaven naast elkaar met kabels er boven.
Ooo wat is dat moooi, ik ga er WONEN. Dan uit het niks bleek de 4 meetalenstaven metro sporen te zijn en dat ding er boven een stroomlijn.
Waar vroeger de trein en OPEENS uit het NIKS een METRO rijd? SCHANDALIG....he.....?? -o-
waldo79 schreef:Klachten hebben vaak niets van doen met de daadwerkelijke situatie, maar met het gevoel je niet gehoord te worden.
Hoe wil je zulke klachten serieus nemen als je vlak bij een plaats gaat wonnen waar het druk word, is of drukker kan worden?
Is te hopen dat niemand in de flat op Vasteland Rotterdam gaat klagen over al die trams die al jaren over dat stuk spoor rijden
Met vriendelijke groet,

Gideon.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Ombouw Hoekse Lijn

Bericht door Daantje »

Ik heb in de Zaagmolenstraat gewoond waar twaalf trams per uur langskwamen en 's avonds laat en 's ochtends vroeg alles naar remise Kleiweg toen daar nog trams stonden.
waldo79
Berichten: 7592
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Ombouw Hoekse Lijn

Bericht door waldo79 »

En soms is klagen ook een sport :)
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15322
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Ombouw Hoekse Lijn

Bericht door ODRAIL »

En die sport beoefen ik ook graag :pos: :wink: .
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten