Ombouw Hoekse Lijn

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Hoekse Lijn eind 2017 in gebruik door RET metro

Bericht door Hendrik »

dennistd
Berichten: 5526
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Hoekse Lijn eind 2017 in gebruik door RET metro

Bericht door dennistd »

Het programma voor 26 maart is bekendgemaakt: http://langsderails.nl/pdf/20070326-hoekse-lijn.PDF
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10488
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Hoekse Lijn eind 2017 in gebruik door RET metro

Bericht door trolly »

Goed gegokt JWM. Ik zie een rond wiel.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
groningen
Berichten: 1448
Lid geworden op: za 25 dec 2010, 16:15

Re: Hoekse Lijn eind 2017 in gebruik door RET metro

Bericht door groningen »

Mooi dat het voor de reizigers van de veerboot naar en van Harwich (en de rest van Nederland) duurder wordt gemaakt. Ben benieuwd dus of de aanbieding van Stena Line (in samenwerking met treinmaatschappijen) blijft bestaan. Morgen dus waarschijnlijk de laatste keer dat ik die route tussen Rotterdam en Hoek van Holland neem.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Hoekse Lijn eind 2017 in gebruik door RET metro

Bericht door Suus »

dennistd schreef:Het programma voor 26 maart is bekendgemaakt: http://langsderails.nl/pdf/20070326-hoekse-lijn.PDF
Die hingen gisterenavond ook al bij de vertrekstaten op Rotterdam Centraal :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
dennistd
Berichten: 5526
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Hoekse Lijn eind 2017 in gebruik door RET metro

Bericht door dennistd »

groningen schreef:Morgen dus waarschijnlijk de laatste keer dat ik die route tussen Rotterdam en Hoek van Holland neem.
Ik denk het niet: bussen zullen er nog wel vaker rijden (dit weekend rijden er geen treinen door werkzaamheden).
groningen
Berichten: 1448
Lid geworden op: za 25 dec 2010, 16:15

Re: Hoekse Lijn eind 2017 in gebruik door RET metro

Bericht door groningen »

Bedankt. Dan ga ik dus maar met de fiets van Rotterdam naar Hoek van Holland. Volgende kans is met het boekenweekgeschenk, maar dan is die lijn net buiten gebruik.
Lijn65
Berichten: 762
Lid geworden op: do 14 mei 2015, 18:27
Contacteer:

Re: Hoekse Lijn eind 2017 in gebruik door RET metro

Bericht door Lijn65 »

groningen schreef:Mooi dat het voor de reizigers van de veerboot naar en van Harwich (en de rest van Nederland) duurder wordt gemaakt.
Momenteel kost een enkele reis vol tarief 2e klas Schiedam Centrum - Hoek van Holland Haven bij de NS €4,80, diezelfde reis kost straks bij de RET €4,32. Goedkoper dus.

Bron NS
Bron RET
Basislijn
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3402
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Hoekse Lijn eind 2017 in gebruik door RET metro

Bericht door Zugführer »

Maar waarschijnlijk ben je wel meer geld kwijt als je eerst met de trein naar Schiedam Centrum moet reizen, omdat je opnieuw instaptarief betaalt voor de metro.
Maar voor die ene keer in het jaar dat je de veerboot naar Harwich neemt is dat wel te overzien, lijkt me ;)
Vervelender is het voor mensen die dagelijks bijvoorbeeld Maassluis - Dordrecht reizen en nu nog een NS abonnement hebben.
Zonnig
Berichten: 537
Lid geworden op: do 16 jun 2011, 14:09

Re: Hoekse Lijn eind 2017 in gebruik door RET metro

Bericht door Zonnig »

En velen zullen (misschien wel veel) goedkoper uit zijn. HvH is toch wel erg op Rotterdam gericht.

Per saldo heeft de ene groep straks een voordeel en de ander een nadeel. Daar valt nu nog niet aan te ontkomen.
PatrickM
Berichten: 1976
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Hoekse Lijn eind 2017 in gebruik door RET metro

Bericht door PatrickM »

Zugführer schreef:Maar waarschijnlijk ben je wel meer geld kwijt als je eerst met de trein naar Schiedam Centrum moet reizen, omdat je opnieuw instaptarief betaalt voor de metro.
Maar voor die ene keer in het jaar dat je de veerboot naar Harwich neemt is dat wel te overzien, lijkt me ;)
Vervelender is het voor mensen die dagelijks bijvoorbeeld Maassluis - Dordrecht reizen en nu nog een NS abonnement hebben.

Voor passagiers van stena line is dit geregeld. Korte samenvatting: stena line gaat combitickets RET-NS verkopen, Tourist day ticket gaat verkocht worden op de boot en Interrail wordt geldig op de metro tussen HvH en Schiedam *O*
dylanwild94
Berichten: 6182
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Hoekse Lijn eind 2017 in gebruik door RET metro

Bericht door dylanwild94 »

De mensen die de veerboot naar harwich nemen mogen wat mij betreft niet echt klagen. De boot uit hull heeft 0,0 ov verbinding met met Rotterdam.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
en-es
Berichten: 4400
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Hoekse Lijn eind 2017 in gebruik door RET metro

Bericht door en-es »

Zijn er nog veel mensen die per trein/boot via Harwich naar Londen gaan?
Nitein-Repart
Berichten: 3427
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Hoekse Lijn eind 2017 in gebruik door RET metro

Bericht door Nitein-Repart »

dylanwild94 schreef:De mensen die de veerboot naar harwich nemen mogen wat mij betreft niet echt klagen. De boot uit hull heeft 0,0 ov verbinding met met Rotterdam.
Er rijden bussen tussen de terminal en Rotterdam/Amsterdam, echter valt dit onder besloten vervoer.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Mr-W
Berichten: 3053
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Hoekse Lijn eind 2017 in gebruik door RET metro

Bericht door Mr-W »

Lijn65 schreef:
groningen schreef:Mooi dat het voor de reizigers van de veerboot naar en van Harwich (en de rest van Nederland) duurder wordt gemaakt.
Momenteel kost een enkele reis vol tarief 2e klas Schiedam Centrum - Hoek van Holland Haven bij de NS €4,80, diezelfde reis kost straks bij de RET €4,32. Goedkoper dus.

Bron NS
Bron RET
Maar klanten met een kortingskaart of een vrij reizen abonnement gaan er juist flink op achteruit.
Lijn65
Berichten: 762
Lid geworden op: do 14 mei 2015, 18:27
Contacteer:

Re: Hoekse Lijn eind 2017 in gebruik door RET metro

Bericht door Lijn65 »

Reizigers richting de veerboot naar Harwich leken mij niet echt reizigers met een abonnement. Maar goed, reizigers op saldo gaan er op vooruit, reizigers met een kortingsproduct er op achteruit. You win some, you lose some? :wink:
Basislijn
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15322
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Hoekse Lijn eind 2017 in gebruik door RET metro

Bericht door ODRAIL »

De RET heeft ook kortingsabonnementen hoor :idea: :wink: .
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5859
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Hoekse Lijn eind 2017 in gebruik door RET metro

Bericht door reisthijs »

Dat kan misschien aantrekkelijk zijn als je alleen op de Hoekse lijn reist, maar wil je ook voordelig verder reizen met NS dan heb je voortaan dus twéé kortingsabonnementen nodig :!:
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Hoekse Lijn eind 2017 in gebruik door RET metro

Bericht door Suus »

KM46 schreef:De RET heeft ook kortingsabonnementen hoor :idea: :wink: .
Ik ging bijna nooit naar Hoek van Holland, alleen voor het strand. Maar dat kan ik nu nog met korting/gratis en straks dus niet meer.

Wel ga ik van één naar geen overstap in september :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Mr-W
Berichten: 3053
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Hoekse Lijn eind 2017 in gebruik door RET metro

Bericht door Mr-W »

reisthijs schreef:Dat kan misschien aantrekkelijk zijn als je alleen op de Hoekse lijn reist, maar wil je ook voordelig verder reizen met NS dan heb je voortaan dus twéé kortingsabonnementen nodig :!:
Zelfs als je alleen maar op de Hoekse lijn reist is het nog maar de vraag of die kortingskaarten van de RET wel aantrekkelijk zijn voor de huidige klanten.
€6,30 voor 20% en €23 voor 40% korting per maand is fors duurder voor de doelgroep die hier (buiten de spits) gebruik van maakt.
Daelea
Berichten: 1110
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: Hoekse Lijn eind 2017 in gebruik door RET metro

Bericht door Daelea »

Bij de halte in Hoek van Holland Strand voor de vervangende bussen zag ik de volgende stickers op het bord:

Afbeelding

Zijn lijnen 716 (HvH - Schiedam), 717 (HvH - Vlaardingen) en 718 (HvH - Maassluis) de zomerlijnen? Ik heb de lijnnummers nog niet eerder gehoord en heb ze ook nog nergens gecommuniceerd zien worden. Ook hangen er van deze lijnen nog geen vertrekstaten.

De vertrekstaten van lijn 711 en 713 hangen er wel, in elk geval lijn 711 heeft prachtige haltenamen gekregen:
Afbeelding
("HvH Strand nieuw", "HvH Strand oud", "Hoek v Holland haven" en "Buffer Schiedam NS")
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Hoekse Lijn eind 2017 in gebruik door RET metro

Bericht door Daniel »

Zie vooral ook de NS-logo's bij de haltes bij alle stations, die zouden natuurlijk alleen nog bij Schiedam Centrum moeten staan :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Chrysa
Berichten: 7982
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Hoekse Lijn eind 2017 in gebruik door RET metro

Bericht door Chrysa »

Ik zie hem ook alleen maar bij Schiedam staan?
Daelea
Berichten: 1110
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: Hoekse Lijn eind 2017 in gebruik door RET metro

Bericht door Daelea »

Lijn 711 komt ook niet bij de andere stations. Lijn 713 wel, zie deze foto: https://goo.gl/photos/cmuoa371PiZHq5rq9
en-es
Berichten: 4400
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Hoekse Lijn eind 2017 in gebruik door RET metro

Bericht door en-es »

Vandaag dus de laatste dag dat NS rijdt op de Hoekse lijn. Nou heb ik ooit jaren geleden een Thomas Cook Continental Timetable van 1974/1975 in een antiekzaak gekocht. Het leek me wel leuk om een opsomming te geven van de internationale treinen die in zomer 1975 vanaf Hoek Van Holland Haven vertrokken.

D231 Holland Scandinavie Express om 6.50 Kopenhagen via Bentheim
TEE 7 Rheingold om 7.21 Geneve/Milaan via Emmerich
D215 Rhein Express om 7.32 Dortmund/Innsbruck/Interlaken via Venlo
D2241 Harz Express om 7.37 Bad Harzburg/Berlijn via Bentheim
207 Rotterdam Express om 16.05 Dortmund via Emmerich
239 Noordzee Express om 16.14 Hamburg/Braunschweig via Bentheim
D1245 Hoek-Warszawa Express om 18.58 Berlijn, Warschau, Moskou via Bentheim
D217 Austria Express om 19.28 Klagenfurt/Graz via Venlo
D237 Nord-West Express om 19.32 Kopenhagen via Bentheim
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten