Voor de richting Den Haag/Delft wel, voor Amsterdam/Utrecht kunnen reizigers wellicht beter in Beurs overstappen omdat de metro Beurs-Rotterdam Centraal vaker rijdt dan de trein Schiedam Centrum-Rotterdam CentraalZugführer schreef:Sowieso moet er straks voor de Hoekse Lijn van/naar Schiedam gereisd worden als men vanuit de trein wil overstappen, aangezien dat op Rotterdam Centraal niet meer kan. Die "IC status" van Schiedam Centrum zie ik zo snel niet verdwijnen.
Ombouw Hoekse Lijn
-
- Berichten: 3543
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Hoekse Lijn eind 2017 in gebruik door RET metro
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Hoekse Lijn eind 2017 in gebruik door RET metro
Schiedam Centrum - Rotterdam Centraal via Beurs lijkt me in vrijwel alle gevallen trager. Je bent namelijk sowieso 10 minuten langer onderweg per metro dan per trein vanwege je extra overstap én de langere loopafstand op Centraal, dat is nog exclusief de wachttijd op Beurs tot 3 minuten in de spits. Aangezien de wachttijd in Schiedam nooit langer dan 10 minuten bedraagt zou de rit via Beurs alleen sneller kunnen zijn als je de overstap hier een trein-rijdt-net-weg overstap is, terwijl je op Beurs een metro-komt-net-binnen overstap hebt.Erno-BE schreef:Amsterdam/Utrecht kunnen reizigers wellicht beter in Beurs overstappen omdat de metro Beurs-Rotterdam Centraal vaker rijdt dan de trein Schiedam Centrum-Rotterdam Centraal
Re: Hoekse Lijn eind 2017 in gebruik door RET metro
Ze gaan er vanuit dat de lokale reizigers voor een groter deel in het centrum moet zijn dat bij CS. Voor de richting Utrecht blijf je zitten tot Alexander, terwijl je voor Dordrecht via Blaak reist. Enig probleem is dat de treinen via de HSL ook niet op Blaak stoppen, waardoor je dan vast zit aan geboemel naar Breda.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Hoekse Lijn eind 2017 in gebruik door RET metro
Er was wel een gedachte om de [serie=Intercity|2017|Den Haag Centraal - Eindhoven1100[/serie] op Blaak te laten stoppen omdat dat tevens een nuttige stop vanuit Breda is. Echter paste dat in de huidige dienstregeling nog niet.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- Zugführer
- OVNL-beheerder
- Berichten: 3407
- Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
- Locatie: Helmond-Noord
Re: Hoekse Lijn eind 2017 in gebruik door RET metro
Berichten over de pendelbussen tijdens de buitendienststelling van de Hoekse Lijn zijn gesplitst naar dit topic, zodat het hier weer over de algemene ontwikkelingen kan gaan. Verder het verzoek elkaar in je waarde te laten, iedereen heeft verschillende interesses en we willen graag een forum zijn waar iedereen zich thuis voelt.
-
- Berichten: 95
- Lid geworden op: wo 06 aug 2014, 10:28
Re: Hoekse Lijn eind 2017 in gebruik door RET metro
de Facebook pagina van Hoekse lijn vele foto's van de werkzaamheden. Waaronder veel spoor opbraak bij Maassluis
-
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Hoekse Lijn eind 2017 in gebruik door RET metro
Er is helemaal geen facebookpagina van dit traject zo te zien, wel een pagina van een omwonende die vooral foto's rond Maassluis post: https://www.facebook.com/Hoekse-lijn-53 ... NE&fref=nf
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Hoekse Lijn eind 2017 in gebruik door RET metro
Vandaag ben ik eens langs de Hoekse Lijn wezen kijken voor de pendelbusjes en kon zodoende ook de ombouwvorderingen gelijk eens bekijken. Ongelofelijk hoe gigantisch hard dat gaat: van Schiedam Nieuwland en Vlaardingen Oost staan alleen de liftschachten nog overeind en bij station Maassluis klonk het alsof de grote grijper die bij het station stond nog de laatste beetjes van z'n lunch aan het verteren was, het hele station was al van de aardbodem verdwenen en er werd nog slechts een berg puin een beetje gesorteerd.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9168
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Hoekse Lijn eind 2017 in gebruik door RET metro
Slopen is ook altijd het leukste van het bouwen en ook het makkelijkst. :D
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Hoekse Lijn eind 2017 in gebruik door RET metro
Het zijn werkzaamheden in opdracht van Gemeentewerken, hadden jullie verwacht dat het dan langzaam zou gaan?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Hoekse Lijn eind 2017 in gebruik door RET metro
Weet je wat de status is van Hoek van Holland Haven?Daniel schreef:Vandaag ben ik eens langs de Hoekse Lijn wezen kijken voor de ... ombouwvorderingen
Re: Hoekse Lijn eind 2017 in gebruik door RET metro
Alle sporen zijn daar weg, aan de perrons van spoor 1 en 2 is al flink geknabbeld door de graafmachines.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Hoekse Lijn eind 2017 in gebruik door RET metro
Nee, zo ver langs de lijn ben ik nog niet gekomen. Ben gisteren het stuk tot Maassluis langs geweest.Aking schreef:Weet je wat de status is van Hoek van Holland Haven?
Wel een slecht tegenlicht plaatje kunnen maken van de huidige staat van Vlaardingen Centrum...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Hoekse Lijn eind 2017 in gebruik door RET metro
Goed genoeg om te zien wat de status is van de stations.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Re: Hoekse Lijn eind 2017 in gebruik door RET metro
Wel jammer dat de oude ns stations niet hergebruikt worden door de RET :? .
Re: Hoekse Lijn eind 2017 in gebruik door RET metro
Nou ja, zoveel viel er ook weer niet te hergebruiken: Hoek van Holland Strand en Haven waren niet meer dan een verhoogde stoep (kopstation van haven is wel fraai, maar heb je zo weinig als je door wilt naar het strand). Maassluis West en Vlaardingen West hetzelfde verhaal: verhoogde stoep, al dan niet bestaande uit prefab betonplaten op (verzakte) palen. Vlaardingen Oost en Schiedam Nieuwland zijn een iets ingewikkeldere constructie vanwege de ligging op een viaduct, maar stellen ook weinig voor. Blijven over Maassluis Centrum en Vlaardingen Centrum, waarvan alleen de laatstgenoemde een fraaie kap heeft. Dus eigenlijk is het zo gek nog niet.
Verklaart ook waarom de ombouw zoveel langer in beslag neemt dan die van de RandstadRail. Bij de RandstadRail bleef het grootste deel van de rails liggen, er was daardoor ook al veel voorwerk gedaan toen de NS er nog reed, zoals het monteren van de nieuwe spoelen voor de spoorbeveiliging. Maar ook veel dingen zijn pas later gedaan, zo stonden de NS seinen hier en daar nog afgekruist langs het spoor toen de RET begon met rijden, en waren enkele oude wissels geklemd of met verwijderde wisseltongen achtergebleven.
Verklaart ook waarom de ombouw zoveel langer in beslag neemt dan die van de RandstadRail. Bij de RandstadRail bleef het grootste deel van de rails liggen, er was daardoor ook al veel voorwerk gedaan toen de NS er nog reed, zoals het monteren van de nieuwe spoelen voor de spoorbeveiliging. Maar ook veel dingen zijn pas later gedaan, zo stonden de NS seinen hier en daar nog afgekruist langs het spoor toen de RET begon met rijden, en waren enkele oude wissels geklemd of met verwijderde wisseltongen achtergebleven.
Re: Hoekse Lijn eind 2017 in gebruik door RET metro
Waarom moet hier dan al het spoor er wel compleet uit?
Ik doe ook maar wat
Re: Hoekse Lijn eind 2017 in gebruik door RET metro
Volgens mij gaat lang niet al het spoor eruit, de beelden die we zien zijn vooral rondom de stations. Een aanzienlijk deel van de stations krijgt een andere ligging, ten delen omdat men de perrons recht wil hebben i.p.v. in een boog met oog op gelijkvloerse instap, en op twee punten komt er een extra spoor te liggen (Maassluis Steendijkpolder en Vlaardingen West) waardoor de boel overhoop moet.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Hoekse Lijn eind 2017 in gebruik door RET metro
Ik heb net het definitieve ontwerp door zitten bladeren (staat op de projectwebsite in 3 delen, zie publicaties), en alleen Vlaardingen Oost en Vlaardingen Centrum worden grotendeels hergebruikt. Bij Vlaardingen Centrum gaat is het oude vierkantje gebouwtje weg, de overweg gaat meer richting kap. Vlaardingen Oost blijft grotendeels hetzelfde, alleen de wachtruimte vervalt en de lift komt weer terug (maar dan een wat modernere) :)
Re: Hoekse Lijn eind 2017 in gebruik door RET metro
Er is een simulatie filmpje op de site te vinden over het strengelspoor.
Daar is station Vlaardingen West als voorbeeld gebruikt. Het station is verbouwd dus je ziet de gele glazen en halte overkappingen. DRIS en al zit er ook bij.
Daar is station Vlaardingen West als voorbeeld gebruikt. Het station is verbouwd dus je ziet de gele glazen en halte overkappingen. DRIS en al zit er ook bij.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Re: Hoekse Lijn eind 2017 in gebruik door RET metro
Dat strengelspoor kwam toch maar tot Vlaardingen Centrum? :?
Re: Hoekse Lijn eind 2017 in gebruik door RET metro
Vlaardingen Oost zelfs, waar na het perron zelf al de aftakking komt.
Re: Hoekse Lijn eind 2017 in gebruik door RET metro
Wubbo schreef:Dat strengelspoor kwam toch maar tot Vlaardingen Centrum? :?
Zo zag het station eruit. Het is in Vlaardingen, kortom. Punt.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
-
- Berichten: 6187
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Hoekse Lijn eind 2017 in gebruik door RET metro
Vlaardingen Oost ligt nog vóór Vlaardingen centrum.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 65 gasten