Topzomerdagen zouden met een 7,5 minuut frequentie moeten worden gereden.KM46 schreef:Drie keer per uur ? Ook in het strandseizoen?
Is dat niet een beetje erg weinig?
Ombouw Hoekse Lijn
Re: Ombouw Hoekse Lijn
PSA: Links gaan, rechts staan
Re: Ombouw Hoekse Lijn
In de zomervakantiedienst worden alle ritten tot Steendijkpolder verlengd naar Hoek van Holland Strand, dus totaal 4x/uur dan.
Tevens zou men op hoogzomerdagen ook lijn A kunnen verlengen naar Hoek van Holland Strand tot 8x/uur een verbinding.
Tevens zou men op hoogzomerdagen ook lijn A kunnen verlengen naar Hoek van Holland Strand tot 8x/uur een verbinding.
Re: Ombouw Hoekse Lijn
KM46 schreef:Suus kan haar handdoek maar beter even in de kast laten:
https://www.rijnmond.nl/nieuws/171841/O ... van-ons-af
De metro onder de weg, of de weg onder de metro? :?De bewoners wilden dat de metro een tunnel onder de Strandweg door zou gaan.
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Ik lees de uitspraak van de Raad van State over de verlenging, vind ik deze opmerking van de omwonenden terug:
Willen ze eerst een kabelbaan maar een stukje verder gaan ze klagen over de beperkte capaciteit die de metro gaat bieden _O-Ook vindt zij een metrolijn - in vergelijking met bijvoorbeeld een kabelbaan - niet onderscheidend en innovatief genoeg om nieuwe badgasten naar het stand te trekken.
Laatst gewijzigd door katvis op do 16 aug 2018, 11:41, 1 keer totaal gewijzigd.
PSA: Links gaan, rechts staan
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Degene die het over de kabelbaan heeft, is volgens mij niet degene die het over het gebrek aan capaciteit heeft. Of lees ik de uitspraak (geen rapport ) nu in de gauwigheid verkeerd?
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Erm, volgens mij heeft onderscheidend en innovatief weinig met capaciteit te maken? (A)luka23 schreef:gaan ze klagen over de beperkte capaciteitOok vindt zij een metrolijn niet onderscheidend en innovatief genoeg
-
- Berichten: 3543
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Ik wil die Hoekse Lijn-metro ook wel eens een keertje uitproberen, jammer dat het alleen zo lang duurt voordat de metro gaat rijden.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Er reed vandaag weer eens een metro over de Hoekse Lijn:
Overigens ook mooi dat de achteruitgang van Schiedam na jaren weer geopend was, stapte een stuk makkelijker over op de bus :pos:
Overigens ook mooi dat de achteruitgang van Schiedam na jaren weer geopend was, stapte een stuk makkelijker over op de bus :pos:
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Leuk. :pos:
Ik wist alleen niet dat de 5400's ook geschikt zijn voor de Hoekse Lijn. Gaan die ook in de reguliere exploitatie op de de Hoekse Lijn rijden?
Ik wist alleen niet dat de 5400's ook geschikt zijn voor de Hoekse Lijn. Gaan die ook in de reguliere exploitatie op de de Hoekse Lijn rijden?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Wat ik begreep is men daar nog niet helemaal over uit. Technisch zijn ze geschikt, en gezien het feit dat drie stellen 5400 meer capaciteit hebben dan twee stellen 5600/5700 zou het erg fijn zijn in de spits, maar de kop zou minder stevig zijn. Er zitten enkele overwegen in met baanvaksnelheid van 100km/u, dus men zal moeten kijken naar het risico dat zo'n voertuig met volle vaart op een vrachtwagen klapt. Maar vooralsnog is er uitgegaan van dat ze er kunnen gaan rijden, alle stations hebben naast de witte halteerbordjes voor de 5600/5700 serie ook blauwe bordjes voor de 5400 serie gekregen. Overigens was bij zowel Vlaardingen Oost als West goed te zien dat de perrons nog iets langer zijn, er zat in beide gevallen zeker zo'n 6 meter tussen het bord waar je met 3 rijtuigen 5400 moet halteren en het einde van het perron, dus perrons zullen zo rond de 100 meter zijn.
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Wellicht heeft men toch geleerd dat iig 90 meter op de Capellelijn en Sneltram toch iets aan de krappe kant is.
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Alleen zullen er we de komende 20 jaar niets van merken, want het materieel wat men voor de Hoekse Lijn gekocht heeft gebruikt maar 85 van die 100 meter, en de komende 10 jaar verwacht ik geen nieuw sneltrammaterieel wat eventueel dan wel 100 meter lang kan worden.
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Vanaf nu dagelijks van 6:00 tot 22:00 tot het einde van Vervangend Vervoer Hoekse Lijn.Bemined schreef:Overigens ook mooi dat de achteruitgang van Schiedam na jaren weer geopend was, stapte een stuk makkelijker over op de bus :pos:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 6188
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Februari 2019 is de prognose. In 2018 gaat nog geen metro rijden.
https://www.flashphoto.nl/kortnieuws/72 ... iedam.html
https://www.flashphoto.nl/kortnieuws/72 ... iedam.html
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Om heel eerlijk te zijn, dat was ook wel te verwachten met het vorige nieuws van de vertraagde beveiliging.
PSA: Links gaan, rechts staan
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Zie ook hier. Ik zet mijn geld op juni 2019.
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Bij deze de collegebrief naar de gemeenteraad. Opvallend dat er ook nog niks bekend is over het proefrijden en ingebruikname van de "strengelsporen".
Laatst gewijzigd door Bretgrenz op vr 14 sep 2018, 16:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Ook het AD heeft hierover een bericht:Wubbo schreef:Zie ook hier. Ik zet mijn geld op juni 2019.
https://www.ad.nl/dossier-hoekse-lijn/h ... ~ae96a280/
-
- Berichten: 3543
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Ik krijg het gevoel dat vrijwel ieder project dat in 2018 in gebruik had moeten komen gefaald is. Alleen de opening van de Noord-Zuidlijn en Keolis op Zwolle-Enschede/Kampen inclusief sneltrein Zwolle-Enschede zijn wel een succes. De rest van de projecten kent gebreken. Toch weer jammer van die uitstel van de Hoekse Lijn.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Nou ja... zijn beide projecten ook niet al uitgesteld geweest, want beide hadden al in 2017 moeten rijden.
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Een zelfs al in 2011. Vreemde gewaarwording om de NZL als een succes beschreven te zien. Gaat vast nog wel vaker gebeuren, maar zo'n eerste keer... :')
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Ombouw Hoekse Lijn
En Zwolle-Kampen dan, had daar nu niet ergens een nieuw station geopend moeten zijn!? Mooi succes is dat :')
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Trolly toe nou, je weet beter. De Haagse tramtunnel is ook het summum van moderne architectuur.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
-
- Berichten: 3543
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Dan vraag ik mij af welke railprojecten in 2018 dan wel een succes zijn.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 204 gasten