Ombouw Hoekse Lijn
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Kan ook zijn dat ze gewoon voor periodiek onderhoud terug moesten.
Re: Ombouw Hoekse Lijn
De teststellen zullen naar verhouding veel minder kilometers maken dan de andere stellen die in dagelijkse dienst zijn. Je wil dat het materieel ongeveer gelijkwaardig gebruikt wordt, zodat slijtage e.d. ook gelijkmatig verlopen. Het kan dus geen kwaad om af en toe de teststellen om te wisselen, zodat je niet na een jaar lang testen met twee stellen zit die amper hebben gereden terwijl andere stellen al honderdduizenden kilometers gereden hebben.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Het zou een reden kunnen zijn.. al lijkt het mij ook wel handig als er een paar stellen wat minder kilometers op de klok hebben.. die kunnen dan het langst mee aan het einde van hun dienstperiode.. bij de instroom van nieuw materieel, kunnen de wagens met de minste kilometers het laatste eruit..
Hoe doet men dat nu dan met het materieel op de diverse lijnen?
Het ene rijdt op langere lijnen dan andere.. wordt daar dan ook een soort van roulatiesysteem voor gehanteerd?
Hoe doet men dat nu dan met het materieel op de diverse lijnen?
Het ene rijdt op langere lijnen dan andere.. wordt daar dan ook een soort van roulatiesysteem voor gehanteerd?
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Het lijkt mij dat langere lijnen opzich niet heel veel scheelt, want op de kortere lijnen kun je daardoor dus vaker rijden. Of een metro één keer 80 of twee keer 40 kilometer rijdt maakt dan volgens mij weinig uit?
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Ja, dat is ook weer zo.
Zou er niet een of andere fapper zijn die van alle metrostellen een afbeelding van de (km/uren) teller heeft?
Kunnen we dat eens mooi vergelijken :)
Zou er niet een of andere fapper zijn die van alle metrostellen een afbeelding van de (km/uren) teller heeft?
Kunnen we dat eens mooi vergelijken :)
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Is dat gedoe met die bruggen op de Hoekse Lijn nou al opgelost? Ik was vandaag even in Vlaardingen Oost, en zag dat er voor en na de brug (maar niet op het beweegbare deel) nog bigbags op de sporen stonden. Verderop op het tracé zag ik die niet (al heb ik niet alles gezien natuurlijk). Het lijkt me onwaarschijnlijk dat ze die bigbags weghalen voor de testritten.
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Onderdeel van de test? zo dicht mogelijk voor het object tot stilstand komen
(A)
(A)
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Er zullen metro's over die bruggen geweest zijn, want de teststellen zijn per spoor naar Hoek van Holland gebracht. Al gebeurde het op dat stuk nog wel achter een dieselloc meen ik.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 6188
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Dan vraag ik me wel af hoe ze in Hoek van Holland hebben kunnen komen. Want op deze foto van afgelopen Vrijdag zie ik geen spoor meer waar wel spoor hoort te liggen.
RET 3429 by Dylan Wildschut, on Flickr
RET 3429 by Dylan Wildschut, on Flickr
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Onder de draad toch?
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Verstopt achter de bus ja. De sporen in Hoek van Holland liggen parallel aan het stationsgebouw, eentje onder de oude perronkap (oud spoor 3) en een tweede op de plek van het vroegere spoor 4.
Het zandlichaam dat prominent op de foto zichtbaar is betreft de plek voor het definitieve station wanneer de doortrekking naar Strand er komt, het huidige eindpunt op Hoek van Holland Haven is immers tijdelijk.
Het zandlichaam dat prominent op de foto zichtbaar is betreft de plek voor het definitieve station wanneer de doortrekking naar Strand er komt, het huidige eindpunt op Hoek van Holland Haven is immers tijdelijk.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 6188
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Ik zie ook gewoon de metrostellen staan op de foto.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Kan opgesteld zijn op Steendijkpolder.
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Ik kreeg vanmorgen een aantal foto's van de testritten toegestuurd, daar zijn geen bigbags op te zien. Wel zijn de overwegen nog buiten dienst, de bomen stonden omhoog en de weg was in plaats daarvan afgesloten met een rood veiligheidsnet. Nu nog maximaal 40km/u, komend weekend zal de snelheid van de testritten omhoog gaan naar 80km/u.
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Reden die testritten ook voorbij Vlaardingen Centrum (kijkend vanaf Hoek van Holland)?
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Tot Nieuwland spoor 2 zo te zien. Schiedam Nieuwland spoor 1 is buiten dienst (afsluitbord gemonteerd in het spoor).
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Als je die foto's wilt/mag publiceren, zie ik ze graag tegemoet!
PSA: Links gaan, rechts staan
-
- Berichten: 1057
- Lid geworden op: za 04 feb 2012, 00:18
- Locatie: Europa
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Wat gaat er eigenlijk met die perrons gebeuren wanneer het nieuwe station gebouwd is en de lijn naar het strand is verlengd? Blijft het liggen als opstelsporen en/of bijvoorbeeld voor spitsmetro´s? Of wordt alles gesloopt en opgeruimd?Daniel schreef:De sporen in Hoek van Holland liggen parallel aan het stationsgebouw, eentje onder de oude perronkap (oud spoor 3) en een tweede op de plek van het vroegere spoor 4.
Het zandlichaam dat prominent op de foto zichtbaar is betreft de plek voor het definitieve station wanneer de doortrekking naar Strand er komt, het huidige eindpunt op Hoek van Holland Haven is immers tijdelijk.
Zou wel zonde zijn van de karakteristieke station als de sporen helemaal worden opgebroken. Niet een mooi plaatsje voor een Nationaal Metromuseum?
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Bij de brug van Vlaardingen staat ook een afsluitbord (in het rechterspoor richting Schiedam).Bemined schreef:Tot Nieuwland spoor 2 zo te zien. Schiedam Nieuwland spoor 1 is buiten dienst (afsluitbord gemonteerd in het spoor).
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Als ik het goed heb zal het gebouw sowieso bewaard blijven aangezien het een monumentale waarde heeft, plus Stena Line. Als je de Harwichknoop plannen bekijkt kan je zien dat de sporen afbuigen en niet het huidige station bereiken, jammer genoeg.Statler Rail schreef:
Zou wel zonde zijn van de karakteristieke station als de sporen helemaal worden opgebroken. Niet een mooi plaatsje voor een Nationaal Metromuseum?
PSA: Links gaan, rechts staan
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Beide sporen daar zijn bereden tijdens de testritten.Wubbo schreef:Bij de brug van Vlaardingen staat ook een afsluitbord (in het rechterspoor richting Schiedam).
Er zit nu een knik in het spoor vlak voor de tijdelijke perron, als ik het goed begrijp gaat die knik eruit en gaan de sporen hier rechtdoor lopen tot ze ter hoogte van het oude stationsgebouw naar rechts afbuigen naar het definitieve eilandperron. De sporen lopen dus nog wel voor het oude stationsgebouw langs, maar wel enkele meters verder en zonder de aanwezigheid perron. Spitsritten lijken me trouwens niet echt logisch, wie wil er nou in de spits naar Hoek van Holland?Statler Rail schreef:Wat gaat er eigenlijk met die perrons gebeuren wanneer het nieuwe station gebouwd is en de lijn naar het strand is verlengd? Blijft het liggen als opstelsporen en/of bijvoorbeeld voor spitsmetro´s? Of wordt alles gesloopt en opgeruimd?
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Spitsritten vanaf Hoek van Holland allicht? Die reden er in de tijd met treinen immers ook: toen begon de 4200 in de ochtendspits in Hoek van Holland.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 549
- Lid geworden op: vr 03 okt 2014, 21:38
- Locatie: Oost-Nederland
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Afgaande van de reiservaringen van mijn zus, die destijds dagelijks Maassluis West-Rotterdam CS forensde, en uit eigen ervaring waren de treinen in de spits vanaf Hoek van Holland al goed gevuld. Vanaf Maassluis West waren er al staanplaatsen. Een enkele keer meegemaakt dat er op Vlaardingen West achterblijvers waren.
Is op de hoogte van de meest recente ontwikkelingen in de OV-sector.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Google [Bot] en 208 gasten