Er wordt gewoon 6x/uur gereden door alle drie de lijnen, dus wat zit je nu te zeuren?KM46 schreef:En dan vergeet je er bij te vermelden dat de lijnen A en B 's morgens tot 10:30 uur en 's middags van 15:00 tot 18:00 uur een afwijkende dienstregeling hebben.OmniLezer schreef:Echt echt ten slotte. Er staat dus dat Lijn A doorrijdt tot Pernis, maar op de metro staat er Vijfsluizen aangegeven. Ook echt alleen Vijfsluizen en geen metrolijn erop.
Dit is echter niet door de RET naar de reiziger gecommuniceerd :? :neg: .
Ombouw Hoekse Lijn
Re: Hoekse Lijn eind 2017 in gebruik door RET metro
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Hoekse Lijn eind 2017 in gebruik door RET metro
Dit is niet echt zeuren. Persoonlijk heb ik er ook geen moeite mee.
Ik heb er wel moeite mee dat er niet gecommuniceerd wordt naar de reiziger toe dat er een iets andere dienstregeling gereden word. En dat de reiziger het even zelf moet uitzoeken.
Ik heb er wel moeite mee dat er niet gecommuniceerd wordt naar de reiziger toe dat er een iets andere dienstregeling gereden word. En dat de reiziger het even zelf moet uitzoeken.
Re: Hoekse Lijn eind 2017 in gebruik door RET metro
Klagen dat je metro opeens zonder dat dit aangekondigd is 4 minuten eerder vertrekt telt nu ook als zeuren? :N Je zal je overstap op een minder frequentere lijn toch missen omdat men zonder enige aankondiging opeens de tijden verandert.....Suus schreef:Er wordt gewoon 6x/uur gereden door alle drie de lijnen, dus wat zit je nu te zeuren?
Re: Hoekse Lijn eind 2017 in gebruik door RET metro
KM46 wil gewoon erg graag dat ik de zure pruim weer nieuw leven in blaas :Y
Re: Hoekse Lijn eind 2017 in gebruik door RET metro
Nee dat wil ik niet.
Suus loopt gewoon weer te zeuren en legt op de verkeerde slak zout.
Suus loopt gewoon weer te zeuren en legt op de verkeerde slak zout.
Re: Hoekse Lijn eind 2017 in gebruik door RET metro
Ja daar staat Suus ook wel bekend om inderdaad :? Gelukkig zijn er ook mensen zoals jij op het forum die de dingen vooral van de positieve kant bekijken
Maar die afwijkende dienstregeling in de spits is er om extra capaciteit aan te bieden op de Beneluxlijn tijdens de ombouw?
Maar die afwijkende dienstregeling in de spits is er om extra capaciteit aan te bieden op de Beneluxlijn tijdens de ombouw?
Re: Hoekse Lijn eind 2017 in gebruik door RET metro
A en B zijn op sommige momenten omgedraaid, nou nou. Aangezien de RET toch al niet aan aansluitingen doet tussen metro en ander OV (veel te moeilijk) en ze een aanzienlijk stuk gemeenschappelijk rijden is er voor de meeste reizigers niets aan de hand.
Pas als de RET besluit om op momenten dat lijn A niet in de tunnel rijdt de dienstregeling aan te passen van lijn B en C zodat die niet meer een 5/10 maar een 7,5/7,5 dienst rijden, dan ga ik De Havenloods bellen. :6
Pas als de RET besluit om op momenten dat lijn A niet in de tunnel rijdt de dienstregeling aan te passen van lijn B en C zodat die niet meer een 5/10 maar een 7,5/7,5 dienst rijden, dan ga ik De Havenloods bellen. :6
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Hoekse Lijn eind 2017 in gebruik door RET metro
Er bestaat ook nog mensen die aan de uitlopers van die lijn wonen. Is het nu echt te veel gevraagd om die gewoon netjes te informeren dat de vertrektijden anders zijn waardoor ze 4 minuten eerder van huis moeten om hun aansluiting te halen? :N Want hoe frequent de metro ook rijdt, als je overstapt op een bus die eens per 30 minuten gaat wil je toch graag die overstap halen, en dat lukt niet als de metro voor je neus wegrijdt.
Re: Hoekse Lijn eind 2017 in gebruik door RET metro
Die nieuwe dienstregeling is even wennen. En persoonlijk heb ik er gelukkig geen moeite mee. Als de Hoekse Lijn open gaat zal de dienstregeling wel weer veranderen.
Waar ik het meeste moeite mee heb is dat deze veranderingen voor de lijnen A en B nergens gecommuniceerd staan. Typisch RET.
Waar ik het meeste moeite mee heb is dat deze veranderingen voor de lijnen A en B nergens gecommuniceerd staan. Typisch RET.
Re: Hoekse Lijn eind 2017 in gebruik door RET metro
Op lijn 383 na zijn er geen buslijnen die alleen op de A of B lijn aansluiten op het tijdstip dat de dienstregeling is aangepast, alle buslijnen die dat doen komen ook op een station waar zowel A als B komen, en die overstaps zullen vooral metro stad uit -> bus of bus -> metro stad in worden gemaakt, en dan is er dus defacto geen extra wachttijd omdat om het gezamenlijke gedeelte alleen de tijden van A en B op sommige momenten zijn omgedraaid.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Hoekse Lijn eind 2017 in gebruik door RET metro
Ooit gehoord van de trein? Met deze gewijzigde dienstregeling heb je komende uit Nesselande in sommige gevallen nog maar 60 seconden overstaptijd op Alexander waar je normaal 5 minuten hebt. Afhankelijk van je bestemming ben je dan tot 30 minuten langer onderweg als je die mist. Maar sowieso, waarom ga je hier nog in discussie over? Als je de dienstregeling aanpast, dan meld je dat op de borden en op de website, zo simpel is het.
-
- Berichten: 959
- Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23
Re: Hoekse Lijn eind 2017 in gebruik door RET metro
Pak je toch gewoon een metro eerder....
Re: Hoekse Lijn eind 2017 in gebruik door RET metro
Slordig van de RET inderdaad. Lijkt me een kleine moeite om dit te communiceren naar de reizigers. Woon zelf in Ommoord en ben gewend aan de vaste tijden waarop de metro vertrekt. Toch fijn om te weten als je een aansluitende trein op bijvoorbeeld Alexander wilt halen.
Re: Hoekse Lijn eind 2017 in gebruik door RET metro
Snap sowieso niet waarom ze lijn A en B hebben moeten omwisselen in de spits om lijn A te verlengen naar Pernis.
Was het dan zo lastig om lijn B te verlengen naar Pernis !?
Was het dan zo lastig om lijn B te verlengen naar Pernis !?
Re: Hoekse Lijn eind 2017 in gebruik door RET metro
Dan moet je dat wel weten he, daar ging het omBusFreakRotterdam schreef:Pak je toch gewoon een metro eerder....
Re: Hoekse Lijn eind 2017 in gebruik door RET metro
Maar dat behelst juist niet viersporigheid tussen Delft-Zuid en Rijswijk waardoor er alleen ruimte is voor PHS op het spoor en niet voor een nieuw sprinterstation Schiedam-Kethel.reisthijs schreef:Die planfase is zo goed als afgerond, er is een Tracébesluit en in 2023 zou het werk klaar moeten zijn.
Klopt dat? Of is dit nu ook al weer achterhaald...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Hoekse Lijn eind 2017 in gebruik door RET metro
Het plan behelst juist wel de viersporigheid tussen Delft-Zuid en Rijswijk. Aangevuld met een paar andere maatregelen zoals het verwijderen van de wissels bij Schiedam en seinoptimalisatie tussen Schiedam en Rotterdam. Dat is het minimale wat nodig is voor de realisatie van PHS.
Er zullen volgens dit plan geen intercity's meer stoppen in Schiedam Centrum, en er is geen rekening gehouden met een nieuw station bij Schiedam-Kethel.
Toch loopt er ondertussen nog wel een onderzoek naar eventueel viersporig gebruik van Schiedam Centrum, volgens het laatste Antwoord van Staatssecretaris Dijksma (23 maart jl.) https://zoek.officielebekendmakingen.nl ... -1453.html krijgt het onderzoek hiernaar nog "een verdiepingsslag".
Er zullen volgens dit plan geen intercity's meer stoppen in Schiedam Centrum, en er is geen rekening gehouden met een nieuw station bij Schiedam-Kethel.
Toch loopt er ondertussen nog wel een onderzoek naar eventueel viersporig gebruik van Schiedam Centrum, volgens het laatste Antwoord van Staatssecretaris Dijksma (23 maart jl.) https://zoek.officielebekendmakingen.nl ... -1453.html krijgt het onderzoek hiernaar nog "een verdiepingsslag".
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Hoekse Lijn eind 2017 in gebruik door RET metro
Oei, oei, oei. Geen Intercity's op Schiedam meer. Dat staat voor vollere treinen. Moet je eens weten wat er staat op Schiedam tussen 7:30 en 8:30. En wat er uitstapt tussen 15:00 en 16:00. Dat heeft toch wat Intercity's nodig.
Hopen dat dat stukje van het plan niet doorgaat. Tenzij ze 270 meter lange sprinters willen inzetten.
Hopen dat dat stukje van het plan niet doorgaat. Tenzij ze 270 meter lange sprinters willen inzetten.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Re: Hoekse Lijn eind 2017 in gebruik door RET metro
Er komen dan wel 6 ipv 4 sprinters te rijden.
- Daantje
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 6472
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: Hoekse Lijn eind 2017 in gebruik door RET metro
Vroeger stopten er ook geen intercity's alleen de toenmalige sneltrein Dordrecht - Amsterdam via Haarlem.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Hoekse Lijn eind 2017 in gebruik door RET metro
Maar het is sinds het intercitystation geworden is volgens mij wel een stuk drukker met de overstappers. En de sneltrein heeft er wel altijd gestopt. Alleen sprinters lijkt me nogal karig voor Schiedam.
Re: Hoekse Lijn eind 2017 in gebruik door RET metro
Zeker. Schiedam is uitgegroeid tot een belangrijke hub voor de westelijke regio Rijnmond. De aanwas van reizigers van bijvoorbeeld de metro is fors toegenomen. Als de Hoekse Lijn als metro net zo succesvol als de RSR gaat zijn, dan kan het op Sdm nog eens stuk drukker gaan worden.
Daarbij stappen veel reizigers voor mijn gevoel over op de intercties. Ik denk dat het echt een aderlating voor het OV zal zijn als Sdm zijn IC-status zou verliezen.
Daarbij stappen veel reizigers voor mijn gevoel over op de intercties. Ik denk dat het echt een aderlating voor het OV zal zijn als Sdm zijn IC-status zou verliezen.
- Zugführer
- OVNL-beheerder
- Berichten: 3407
- Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
- Locatie: Helmond-Noord
Re: Hoekse Lijn eind 2017 in gebruik door RET metro
Sowieso moet er straks voor de Hoekse Lijn van/naar Schiedam gereisd worden als men vanuit de trein wil overstappen, aangezien dat op Rotterdam Centraal niet meer kan. Die "IC status" van Schiedam Centrum zie ik zo snel niet verdwijnen.
-
- Berichten: 3551
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Hoekse Lijn eind 2017 in gebruik door RET metro
Ik verwacht niet dat de Hoekse Lijn-metro een enorme inpuls zou geven qua reizigersaantallen zoals dat bij de Hofpleinlijn gebeurde. De Hofpleinlijn heeft dankzij de metro een rechtstreekse aansluiting op Rotterdam Centraal, terwijl Pijnacker en Nootdorp in tijden van de trein dat niet hadden. Bij de Hoekse Lijn-metro verliezen juist Vlaardingen en Maassluis de rechtstreekse verbinding met Rotterdam Centraal. Dat maakt wel een verschil.MarkNL schreef:Zeker. Schiedam is uitgegroeid tot een belangrijke hub voor de westelijke regio Rijnmond. De aanwas van reizigers van bijvoorbeeld de metro is fors toegenomen. Als de Hoekse Lijn als metro net zo succesvol als de RSR gaat zijn, dan kan het op Sdm nog eens stuk drukker gaan worden.
Daarbij stappen veel reizigers voor mijn gevoel over op de intercties. Ik denk dat het echt een aderlating voor het OV zal zijn als Sdm zijn IC-status zou verliezen.
De stations langs de Zoetermeerlijn kregen een rechtstreekse verbinding met het centrum van Den Haag, zonder verbindingen te verliezen. Dat is winst zonder verlies. Ook anders dan de Hoekse Lijn.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Hoekse Lijn eind 2017 in gebruik door RET metro
Ik ben bang dat je onderschat hoe belangrijk PHS wordt gevonden. Dat prestige-project wordt echt niet afgeblazen alleen omdat één station niet optimaal bediend kan worden.Zugführer schreef:Sowieso moet er straks voor de Hoekse Lijn van/naar Schiedam gereisd worden als men vanuit de trein wil overstappen, aangezien dat op Rotterdam Centraal niet meer kan. Die "IC status" van Schiedam Centrum zie ik zo snel niet verdwijnen.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 162 gasten