Pagina 23 van 37

Re: Ombouw Hoekse Lijn

Geplaatst: di 18 dec 2018, 21:24
door Hainje
Toch jammer wanneer je grap niet zo wordt opgepakt als dat je eigenlijk had gehoopt. -o-

Re: Ombouw Hoekse Lijn

Geplaatst: di 18 dec 2018, 21:46
door katvis
^^ Kijkend naar de voortgang van de software lijkt het er wel op dat het Microsoft Tech Support uit India is die eraan werkt -o-

Re: Ombouw Hoekse Lijn

Geplaatst: di 18 dec 2018, 22:56
door quakkerillo
Meltrain schreef: Dit snap ik niet helemaal. Je kunt dan toch nog steeds alles met precies 1 week opschuiven? :?
Het is niet per se dat de mensen die verantwoordelijk zijn voor de hieropvolgende processen duimendraaiend zitten te wachten op werk. Die zullen oorspronkelijk in de periode A-B dit ingepland hebben, en vervolgens voor een ander project in periode B-C. Als door vertraging dit werk niet op moment A daar is, betekent dat niet dat alle (niet-gerelateerde) projecten ook maar een week vertraagd moeten worden. Het project B-C gaat dan voor, en het andere project wordt dan mogelijk later ingepland, waardoor het misschien aan het einde bij hen 1 week + 3 dagen vertraagd wordt.
En bij meerdere processen kan het dan zijn dat je aan 3 weken komt.

Re: Ombouw Hoekse Lijn

Geplaatst: wo 19 dec 2018, 07:02
door busfanNL
Hainje schreef:
Suus schreef:Ze hebben er een vestiging in India voor...
Ben je nu niet in de war met Microsoft?
:lol: :wink:.

Re: Ombouw Hoekse Lijn

Geplaatst: wo 19 dec 2018, 20:39
door Wubbo
Wubbo op 14 september schreef:Ik zet mijn geld op juni 2019.
Ik vraag me af of ik niet te optimistisch was.

Re: Ombouw Hoekse Lijn

Geplaatst: ma 31 dec 2018, 14:11
door Stadsbus

Re: Ombouw Hoekse Lijn

Geplaatst: ma 31 dec 2018, 14:27
door Z2N
Niet verrassend natuurlijk, een weekendje treinvervangend vervoer van NS kent een grotere daling. Zodra de lijn weer open gaat zijn ze in no-time weer terug, dat hebben we bij Randstadrail ook gezien.

Re: Ombouw Hoekse Lijn

Geplaatst: di 01 jan 2019, 10:08
door Wubbo
Bij RandstadRail was de ombouwperiode natuurlijk wel korter dan bij de Hoekse Lijn. Dat gaat ongetwijfeld reizigers schelen.

Re: Ombouw Hoekse Lijn

Geplaatst: di 01 jan 2019, 10:39
door Nitein-Repart
Metrolijn E biedt meer verbindingen aan dan de voormalige Hofpleinlijn, terwijl straks Metrolijn B andere verbindingen (niet meer naar Centraal, maar naar Beurs) aanbiedt dan de voormalige Hoekse Lijn. Het niet meer aanbieden van de rechtstreekse verbinding naar Centraal zou er wel eens voor kunnen zorgen dat er straks minder reizigers van Metrolijn B gebruik maken dan vooraf gehoopt.

Re: Ombouw Hoekse Lijn

Geplaatst: di 01 jan 2019, 17:33
door Z2N
Ik denk dat dat wel meevalt, de overstap op Schiedam Centrum is prima, en de reistijd naar het centrum van Rotterdam wordt een stuk korter. Tel daarbij op dat er een rechtstreekse verbinding komt met de Kralingse Zoom en de gebouwen van de Erasmus-Universiteit aldaar, en je hebt een heel aantrekkelijk aanbod.

Re: Ombouw Hoekse Lijn

Geplaatst: di 01 jan 2019, 17:49
door Daniel
Z2N schreef:Ik denk dat dat wel meevalt, de overstap op Schiedam Centrum is prima
Prima omdat je er geen omweg voor hoeft te maken misschien, maar echt ingericht op die overstapstroom is Schiedam Centrum niet. Je kunt bijvoorbeeld niet rechtstreeks van RET-gebied naar NS-gebied, voor die overstap moet je eerst het station uit (richting stationshal) en dan weer in. Enige uitzondering is als je vanuit Rotterdam via spoor 1 loopt, maar da's qua aantal poortjes niet echt voor grote overstapstromen gemaakt.
en de reistijd naar het centrum van Rotterdam wordt een stuk korter.
Ligt eraan waar je in het centrum moet zijn. Schiedam Centrum - Beurs duurt volgens de dienstregeling van de RET namelijk 11 minuten. De trein is in 5 minuten van Schiedam op Rotterdam Centraal en daarna ben je met metro D in 2 minuten op Beurs. Heb je zelfs nog 4 minuten de tijd om over te stappen. Da's weliswaar krap, maar het verschil blijft zo klein dat de reistijd niet echt extreem korter wordt.
Het voornaamste voordeel dat je daar hebt is dat de reis overstaploos wordt.

Re: Ombouw Hoekse Lijn

Geplaatst: di 01 jan 2019, 17:58
door Bemined
Nitein-Repart schreef:Het niet meer aanbieden van de rechtstreekse verbinding naar Centraal zou er wel eens voor kunnen zorgen dat er straks minder reizigers van Metrolijn B gebruik maken dan vooraf gehoopt.
Dat is uiteraard gewoon meegenomen in die prognose, die verandering komt tenslotte niet onverwacht ;) De verwachte groei is overigens een beetje een rekenkundig trucje, de overstap van bus 56 op de metro verplaatst van Vijfsluizen naar Vlaardingen Oost, en een aanzienlijk deel van de verwachte reizigersgroei komt hierdoor. Dat zijn dus geen nieuwe metroreizigers, maar reizigers van lijn C die voortaan lijn B nemen.

Re: Ombouw Hoekse Lijn

Geplaatst: di 01 jan 2019, 19:04
door ODRAIL
Kortom goochelen met cijfers :wink: .

Re: Ombouw Hoekse Lijn

Geplaatst: wo 02 jan 2019, 00:19
door Suus
De stationshal van Schiedam Centrum kan wel enige aanpassing gebruiken inderdaad. Naast dat het een ontzettend lege hal met zwembad-allure is, staan de poortjes waardeloos opgesteld, is er door de RET bezuinigd op roltrappen en zijn de nieuwe overstaproutes voor de Hoekse Lijn behoorlijk hinderlijk. De treinperrons zijn ook niet wat ze geweest zijn, een aantal van de tegels ligt los en de gebouwtjes op spoor 2/3 en 5 staan al jaren leeg.

Voorbeeld van een dramatische overstap, als je met de metro uit Spijkenisse of Vlaardingen aankomt en met de trein naar Den Haag wil, dan moet je van het metroperron op +3 naar de begane grond (meestal met de trap, want de enige roltrap gaat altijd de verkeerde kant op), dan door de poortjes van RET, een u-bocht maken naar de poortjes van NS, de trap op naar de perrontunnel op +1 en aan het eind van de tunnel de trap op naar spoor 5 op +2.

Re: Ombouw Hoekse Lijn

Geplaatst: wo 02 jan 2019, 00:42
door SDC
Suus schreef: Voorbeeld van een dramatische overstap, als je met de metro uit Spijkenisse of Vlaardingen aankomt en met de trein naar Den Haag wil, dan moet je van het metroperron op +3 naar de begane grond (meestal met de trap, want de enige roltrap gaat altijd de verkeerde kant op), dan door de poortjes van RET, een u-bocht maken naar de poortjes van NS, de trap op naar de perrontunnel op +1 en aan het eind van de tunnel de trap op naar spoor 5 op +2.
Precies dit. Een aantal jaar geleden zijn de poortjes nog verplaatst waardoor de omweg tussen het NS- en het RET-gebied nog langer is geworden. Het ontbreken van een dubbele roltrap op metrostation Schiedam Centrum is m.i. een hele foute bezuiniging, aangezien de hierboven beschreven reis per lift nog hachelijker is: in totaal 3 (zeer trage) liften om van metroperron 2/20 naar treinperron 5 te geraken... Iedere keer weer mis je krappe aansluitingen (die in theorie best haalbaar zijn) omdat je je op de trap in het metrostation in een traag bewegende mensenmassa bevindt. Dit moet echt beter kunnen, Schiedam Centrum is een essentiële link tussen de zuidelijke Rijnmond en de Oude Lijn richting noorden. En in de toekomst komen de reizigers vanaf de Hoekse Lijn hier dus nog bij. Dit rechtvaardigt m.i. op z’n minst een tweede roltrap per perron, en een vloeiender overstapmogelijkheid tussen metro en trein en v.v.

Re: Ombouw Hoekse Lijn

Geplaatst: di 22 jan 2019, 18:23
door katvis

Re: Ombouw Hoekse Lijn

Geplaatst: di 22 jan 2019, 19:16
door Bemined
Inderdaad, om te janken die fake-news berichtgeving van het AD. In de kop 'maanden vertraging' suggereren, en vervolgens in het artikel zelf melden dat er nog helemaal geen vertraging is en slechts zeggen dat de planning nog onzeker is.

Re: Ombouw Hoekse Lijn

Geplaatst: wo 23 jan 2019, 11:57
door ODRAIL

Re: Ombouw Hoekse Lijn

Geplaatst: wo 23 jan 2019, 12:43
door Nitein-Repart
Dat wordt dan met de bus naar Hoek van Holland.

Heb ook geen zin om tot mei te wachten.

Re: Ombouw Hoekse Lijn

Geplaatst: wo 23 jan 2019, 15:12
door Meltrain
Wat wil je in Hoek van Holland gaan doen dan?
Want afgezien van de Stena Line is er in de periode t/m mei ook niet zo veel. :X

Re: Ombouw Hoekse Lijn

Geplaatst: wo 23 jan 2019, 16:41
door Nitein-Repart
Kijken hoe ze de stations Haven en Strand aangepakt hebben, want metrostations zien er toch wel flink anders uit dan treinstations. Anders wordt het toch een dagje naar Den Briel, waar we wel gebruik maken van een stuk metro. Al met al, jammer dat vrijwel alle spoorprojecten flink uitlopen en de Hoekse Lijn daarop geen uitzondering is.

Re: Ombouw Hoekse Lijn

Geplaatst: wo 23 jan 2019, 17:05
door Suus
De bouw van metrostation Strand js zover ik weet nog niet begonnen.

Re: Ombouw Hoekse Lijn

Geplaatst: wo 23 jan 2019, 17:59
door waldo79
Strand zou toch pas later dan de rest in bedrijf komen, Suus?

Re: Ombouw Hoekse Lijn

Geplaatst: wo 23 jan 2019, 18:15
door Bemined
De aanbestedingsprocedure van de verlenging zou begin dit jaar starten, de oplevering is voorzien voor het voorjaar van 2021. De ruwbouw van station Hoek van Holland Haven start dit voorjaar, een openingsdatum daarvan heb ik nog niet gezien, gezien het tijdelijke eindpunt een kopstation is lijkt het me dat het definitieve station eerder af moeten zijn dan de verlenging, want je kunt geen test- en proefbedrijf houden naar het strand zonder de definitieve sporen bij Hoek van Holland Haven aan te sluiten.

Re: Ombouw Hoekse Lijn

Geplaatst: di 05 feb 2019, 20:02
door Suus
Zijn aftreden heeft niet direct met de Hoekse Lijn te maken, maar wethouder Visser van Financiën, Organisatie, Haven & Grote Projecten heeft vanavond ontslag genomen. Dit vanwege het lekken van geheime documenten over de erfpachtmaatregelen van het Schiekadeblok.

https://www.rijnmond.nl/nieuws/178025/L ... mt-ontslag