Wanhopige Fyra-reizigers belagen personeel NS

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland en Utrecht.
huibf
Berichten: 2516
Lid geworden op: Zo 07 Mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Wanhopige Fyra-reizigers belagen personeel NS

Berichtdoor huibf » Wo 19 Dec 2012, 21:16

Vinny schreef:Is het wellicht een beetje opgeklopt door de media?

Dat doet de media noooooooooooooooooooooooooooooit... en zeker nu.nl niet (en haar reaglurende lezers)

Gebruikersavatar
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: Do 03 Nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: Wanhopige Fyra-reizigers belagen personeel NS

Berichtdoor R-Flow » Wo 19 Dec 2012, 21:22

AD staat nou ook niet echt bepaald bekend om hun sussende berichten.

Klaasje
Berichten: 5986
Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 23:01
Locatie: Groningen

Re: Wanhopige Fyra-reizigers belagen personeel NS

Berichtdoor Klaasje » Wo 19 Dec 2012, 22:43

Maar ook bij opgeklopte berichten kan je er wel bijna altijd vanuit gaan dat er een kern van waarheid in zit. Er zullen meerdere aggressieve reizigers zijn geweest en het zou mij ook niets verbazen als er een of twee keer een handgemeen is geweest. Dat was ook de basis van de discussie. Niet of het nu wel of niet opgeklopt is, dat is niet zo bijster interessant.

Gebruikersavatar
Geert
OVNL-beheerder
Berichten: 11922
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:43
Locatie: Den Haag
Contact:

Re: Wanhopige Fyra-reizigers belagen personeel NS

Berichtdoor Geert » Do 20 Dec 2012, 00:19

Nou ja, twee agressieve reizigers in een week tijd is wel wat anders dan 50 agressieve reizigers per dag. Uit het bericht van AD blijkt dat niet echt wat de orde van grootte is.

huibf
Berichten: 2516
Lid geworden op: Zo 07 Mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Wanhopige Fyra-reizigers belagen personeel NS

Berichtdoor huibf » Do 20 Dec 2012, 08:13

Ik geloof ook niet dat er een hele groep was. Een groep is meer dan 3? Enfin tellen is ook lastig.
Blijft wel dat de kaartjes te duur zijn voor dit product.
En niet aankomen dat de prijs niet omlaag kan. Het salaris van de verantwoordelijke 'diknekken' kan ook omlaag vanwege wanprestaties....

Gebruikersavatar
Fles
Berichten: 16287
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:19

Re: Wanhopige Fyra-reizigers belagen personeel NS

Berichtdoor Fles » Do 20 Dec 2012, 09:38

Zal je net zien dat dat soort dingen dan weer WEL contractueel zodanig is vastgelegd dat dat salaris niet omlaag kan :X

Gebruikersavatar
Michael 1988
Berichten: 2110
Lid geworden op: Ma 17 Mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel
Contact:

Re: Wanhopige Fyra-reizigers belagen personeel NS

Berichtdoor Michael 1988 » Do 20 Dec 2012, 11:43

Ik snap de frustratie van de reizigers wel, maar ik snap niet waarom er zoveel problemen moeten zijn met "nieuw materieel" en het traject. Dit materieel heeft al erg lang problemen, staat al weet ik hoelang werkeloos ergens in Nederland en er wordt al een aantal jaar gereden op die traject. Je kunt het niet terugdraaien, maar in mijn ogen hadden de problemen allang verholpen kunnen worden door regelmatig met gewoon personeel en gewone diensten de Fyretreinen te laten rijden (eventueel met aanwezigheid van test/instructiepersoneel).

Dit geldt overigens ook voor de problemen die er zijn bij Arriva.
Arriva Noord-Brabant reiziger.

Favoriete bus: Mercedes-Benz Cito
Favoriete treinstel: V-IRM
Favoriete rijtuig: ICRm

De domste uitvinding in het OV is de OV-chipkaart. De enige goede kaart is een papieren kaart

VIRM
Berichten: 3400
Lid geworden op: Zo 02 Mei 2010, 14:02

Re: Wanhopige Fyra-reizigers belagen personeel NS

Berichtdoor VIRM » Do 20 Dec 2012, 22:15

Volgens Caspar (in het reiservaringentopic) hebben Dexter en hij vanmiddag heel weinig mensen gespot in de Fyra richting Brussel.
Dus binnenkort reizen er zo weinig mensen mee, dat er geen mensen meer zijn die geirriteerd raken...
Beul van de blindegeleidelijn

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 6588
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 10:37

Re: Wanhopige Fyra-reizigers belagen personeel NS

Berichtdoor Caspar » Do 20 Dec 2012, 22:32

Nouja die stoptrein is al helemaal niet zaligmakend. Ik kan me voorstellen dat als je niet perse om geld hoeft te malen, je kiest voor de Fyra. Als je dan grof geld neerlegt dan mag je ook wel wat verwachten vind ik.

Ik herken het dat het ontzettend irritant is dat als je ergens boos of ontevreden om bent, je niets kunt doen met je frustratie. Klantenservices middels callcenters zijn daar mooie voorbeelden van; ben je boos op KPN, Nuon, Belastingdienst etc, dan kan je bijna alleen maar bellen met een callcenter. Als je daar boos bent, wordt er toch niets met je klacht gedaan; je krijgt hooguit een meningsverschil met een callcenter medewerker die er vaak maar een paar weken zit, omdat ie anders zijn bijstandsuitkering zou gaan verliezen en helemaal geen inkomen meer had. In het beste geval krijg je een standaard brief thuisgestuurd met excuses en verandert er alsnog weinig tot niets aan de situatie. Zo'n callcenter dient dan meer als absorberende laag voor het hogere personeel, zodat die geen last hebben van de klanten heb ik het idee.
Bij Essent waar ik een tijdje werkte in het callcenter was het ook absoluut niet de bedoeling dat je klanten doorverbond met personeel wat op een hogere afdeling zat. Sommige hogere collega's huiverden zelfs om klanten direct te spreken op die afdelingen als ze zagen wat er allemaal mis was gegaan in de logge malle molen van een energie leverancier.
Zal bij NS/Hispeed wel net zo gaan. Zo lang ze maar een flinke laag werkend personeel met klantcontacten onder zich hebben rondlopen, hoeven ze zelf hun tijd niet te verdoen aan die vervelende en enge klant die misschien wel eens ontevreden zou kunnen zijn...

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31454
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Wanhopige Fyra-reizigers belagen personeel NS

Berichtdoor Suus » Do 20 Dec 2012, 22:41

NS Hispeed is gewoon een niet-communicerende hallelujabunker in Utrecht. Ze willen helemaal niet met reizigers te maken hebben maar hebben een soort van natuurlijk monopolie omdat de onwetende internationale reiziger bijna direct in hun armen wordt gestuurd.

Dat ze absoluut geen zin hebben in de reiziger blijkt uit het feit dat elke vorm van persoonlijk contact bij de verkoop wordt bestraft met een gigantische balietoeslag, de klantenservice bijna niet te bereiken is en de reactietermijn schandalig lang is, ze pas communiceren op het moment dat iets al is gebeurd en ze ondanks toezeggingen op televisie helemaal NIETS aan hun zeer klantonvriendelijke website hebben aangepast.
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
jesse-cruzu
Berichten: 218
Lid geworden op: Ma 22 Dec 2008, 22:04
Locatie: Rotterdam
Contact:

Re: Wanhopige Fyra-reizigers belagen personeel NS

Berichtdoor jesse-cruzu » Vr 21 Dec 2012, 13:15

Agressie is nooit goed,
Reizigers horen waar voor hun geld te krijgen. Ze betalen al te veel voor een ritje met de Fyra, en dan mag je verwachten dat er service en goede dienstverlening wordt verleend. Alleen is dat nauwelijks te merken bij de Fyra. NS Hispeed doet alsof het een vandere luxe trein is. Maar dat is ie niet.
Ik begrijp die reizigers wel.

Gebruikersavatar
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: Do 03 Nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: Wanhopige Fyra-reizigers belagen personeel NS

Berichtdoor R-Flow » Vr 21 Dec 2012, 15:27

Bee schreef:NS Hispeed is gewoon een niet-communicerende hallelujabunker in Utrecht.

Ik probeer al een kwartier een voorstelling te maken van een "hallelujabunker"... :P

Gebruikersavatar
deadlock
Berichten: 9299
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contact:

Re: Wanhopige Fyra-reizigers belagen personeel NS

Berichtdoor deadlock » Vr 21 Dec 2012, 15:40

R-Flow schreef:
Bee schreef:NS Hispeed is gewoon een niet-communicerende hallelujabunker in Utrecht.

Ik probeer al een kwartier een voorstelling te maken van een "hallelujabunker"... :P

Een bunker waar ze iedere dag opnieuw het wiel uitvinden en daar zelf heel blij mee zijn.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!

Klaasje
Berichten: 5986
Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 23:01
Locatie: Groningen

Re: Wanhopige Fyra-reizigers belagen personeel NS

Berichtdoor Klaasje » Vr 21 Dec 2012, 15:47

R-Flow schreef:
Bee schreef:NS Hispeed is gewoon een niet-communicerende hallelujabunker in Utrecht.

Ik probeer al een kwartier een voorstelling te maken van een "hallelujabunker"... :P

Eigenlijk is het ook een contradictio in terminis. Bunker impliceert dat het afgesloten is van de buitenwereld terwijl halleluja "looft de Heer" betekent. Dat is juist iets van buiten de hemel in prijzen terwijl Bee volgens mij bedoelt dat de eigen plannen helemaal geweldig gevonden worden.. :lol:

Een betere term zou feestbunker zijn denk ik. Dat bekt alleen wat minder goed.

webguy
OVNL-beheerder
Berichten: 7691
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contact:

Re: Wanhopige Fyra-reizigers belagen personeel NS

Berichtdoor webguy » Vr 21 Dec 2012, 16:04

Zo afgesloten zijn ze niet, want ik neem een trap naar beneden en loop zo naar binnen...
Reisinformatie/nerd

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 6588
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 10:37

Re: Wanhopige Fyra-reizigers belagen personeel NS

Berichtdoor Caspar » Vr 21 Dec 2012, 16:15

Voor klanten wel... Heeft u een vraag? Schuif daar maar aan in de rij, en wacht u even een uurtje tot uw nummertje aan de beurt is. Duurt u dat te lang? Dan kunt u natuurlijk ook bellen met onze telesales, dat kost wel 0.35€ per minuut.

RoelZ1
Berichten: 474
Lid geworden op: Za 18 Jun 2011, 15:58

Re: Wanhopige Fyra-reizigers belagen personeel NS

Berichtdoor RoelZ1 » Vr 21 Dec 2012, 17:01

Overigens staat de bunker niet in Utrecht, maar in Amsterdam ;)

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31454
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Wanhopige Fyra-reizigers belagen personeel NS

Berichtdoor Suus » Vr 21 Dec 2012, 17:18

Er moet iets in Utrecht zitten, aangezien het telefoonnummer van de klantenservice een 030-nummer is :wink:
Rame à l'approche

M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:25

Re: Wanhopige Fyra-reizigers belagen personeel NS

Berichtdoor M57 » Vr 21 Dec 2012, 17:33

Kan best doorgeschakeld zijn.

webguy
OVNL-beheerder
Berichten: 7691
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contact:

Re: Wanhopige Fyra-reizigers belagen personeel NS

Berichtdoor webguy » Vr 21 Dec 2012, 18:32

Klantenservice/telesales zit in Utrecht, de rest zit in het stationsgebouw van Amsterdam Centraal.
Reisinformatie/nerd

Gebruikersavatar
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: Wo 04 Mar 2009, 10:20

Re: Wanhopige Fyra-reizigers belagen personeel NS

Berichtdoor Ennes » Vr 21 Dec 2012, 19:14

Fles schreef:
Alargule schreef:
...bedreigd, uitgescholden en geïntimideerd...


Lekker stelletje dan, die Fyra-reizigers.


Ja tuurlijk, het ligt altijd maar weer aan de reizigers niewaar :neg:


Dat reizigers echt enorm boos zijn kan ik helemaal begrijpen, En dat ze mij als "De NS" de huid volschelden over de problemen, vind ik ook nog prima.
Maar zodra ze echt persoonlijk gaan worden en echt bedreigen, en intimideren, zowel verbaal als fysiek, dat gaat mij echt te ver.

Hoe vervelend voor die reiziger het verder allemaal is, ik kan die problemen ook niet oplossen, ik kan ook geen "werkende" Fyra uit mijn binnenzak toveren. Het enige wat in mijn vermogen ligt is hun verhaal aanhoren, en in een aantal gevallen de opties voor een (helaas meestal slechter) alternatief geven.

Dus tot op zekere hoogte heb ik wel begrip voor de reiziger.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.

010jongen
Berichten: 667
Lid geworden op: Ma 25 Apr 2011, 19:56

Re: Wanhopige Fyra-reizigers belagen personeel NS

Berichtdoor 010jongen » Vr 21 Dec 2012, 20:06

Zag vandaag weer +30 tot +50 minuten vertraging bij fyra -o-

Gebruikersavatar
jesse-cruzu
Berichten: 218
Lid geworden op: Ma 22 Dec 2008, 22:04
Locatie: Rotterdam
Contact:

Re: Wanhopige Fyra-reizigers belagen personeel NS

Berichtdoor jesse-cruzu » Vr 21 Dec 2012, 20:49

010jongen schreef:Zag vandaag weer +30 tot +50 minuten vertraging bij fyra -o-


Ik zag vandaag op Schiphol dat er weer een Fyra was uitgevallen die naar Brussel had moeten rijden. Terwijl er gisteren op de website van De Telegraaf stond dat 71% van de Fyra's nu optijd rijden. Ik geloof er geen zak van. :N

RoelZ1
Berichten: 474
Lid geworden op: Za 18 Jun 2011, 15:58

Re: Wanhopige Fyra-reizigers belagen personeel NS

Berichtdoor RoelZ1 » Vr 21 Dec 2012, 21:58

Vandaag Hebben ze de 71% inderdaad niet gehaald, maar staan ze op 58%. In het weekend hebben ze wel 71-75% gehaald, maar door de weeks was het weer minder.

Gebruikersavatar
Geert
OVNL-beheerder
Berichten: 11922
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:43
Locatie: Den Haag
Contact:

Re: Wanhopige Fyra-reizigers belagen personeel NS

Berichtdoor Geert » Vr 21 Dec 2012, 22:20

Rijdt er nog wat vervangends als er een Fyra uitvalt of moet iedereen dan met het boemeltje in Roosendaal cq. de volgende trein mee?


Terug naar “OV in West-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Baidu [Spider] en 10 gasten