Nieuwe Abri's in Amsterdam?

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Nieuwe Abri's in Amsterdam?

Bericht door hauptbahnhof »

Zijn mensen echt zo achterlijk?



Bij de politie zijn de afgelopen dagen diverse meldingen binnengekomen van verdachte pakketjes op bus- en tramhaltes.

De pakketjes, die volgens een verontruste trampassagiers wel wat weg hebben van 'een koffer verpakt in een vuilniszak', zijn op het dak van diverse haltes door de stad bevestigd.

Maar van bushalteterroristen blijkt gelukkig geen sprake. Navraag bij de politie leert dat de pakketjes iets van doen hebben met het vervangen van de vele tram- en bushaltes in de stad. 'We hebben er de afgelopen tijd diverse meldingen over binnengekregen', laat een woordvoerder van de politie weten. 'Een beetje vervelend natuurlijk, maar we behandelen alle meldingen serieus'.

Een woordvoerder van JCDecaux, verantwoordelijk voor het vervangen van de haltes, laat aan AT5 weten wat de pakketjes precies zijn. 'Het zijn de haltebordjes die op de haltes worden geplaatst. De haltes worden vaak 's nachts geplaatst, maar zouden met het bord er op te hoog zijn voor vervoer. Daarom worden de bordjes plat op de haltes bevestigd en de volgende dag gemonteerd'.

AT5
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Nieuwe Abri's in Amsterdam?

Bericht door JWM »

Vinny schreef:Toch was de oude positie helemaal niet zo slecht. Je keek precies in de richting waar de bus vandaan kwam (Bos en Lommerweg), en bij slecht weer stond je beter beschut tegen opspattend water veroorzaakt door doorgaand verkeer van de Haarlemmerweg.
https://maps.google.nl/maps?q=Haarlemme ... 2,,0,-0.71

Wel typisch dat die schoonheid in dat roze jasje ook verkeerd om staat.
FLJ
Berichten: 476
Lid geworden op: vr 05 feb 2010, 16:06

Re: Nieuwe Abri's in Amsterdam?

Bericht door FLJ »

Mensen zijn inderdaad zo achterlijk. Moet wel zeggen dat JCDecaux niet helemaal de waarheid verteld; de (meeste) bordjes worden absoluut niet de volgende dag gemonteerd en blijven soms weken liggen.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Nieuwe Abri's in Amsterdam?

Bericht door hauptbahnhof »

Klopt. Dat is wel zo.

Maar de eerste dag dat ik die nieuwe abri's zag, had ik met een beetje gezond verstand al kunnen nadenken dat het iets is wat te maken heeft met de plek waar bij de oude abri's de kubus stond.

Alleen ook zo raar. Ze zijn ondertussen al meer dan 2 maanden bezig met die abri's vervangen en nu pas valt het die mensen op dat er een "verdacht" pakketje op de abri's ligt.
VIRM
Berichten: 7571
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Nieuwe Abri's in Amsterdam?

Bericht door VIRM »

Vanochtend waren werlui (met onvervalst Amsterdams accent :mrgreen:) op De Boelelaan/VU bezig bij een van de abri's, dus ik neem aan dat die daar nu worden vervangen. Dus binnenkort kan ik er eentje 'up close and personal' aanschouwen. ;)
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Nieuwe Abri's in Amsterdam?

Bericht door Ardan »

Okee, omdat er nog NIEMAND de moeite heeft genomen een fatsoenlijke foto bij daglicht te maken, bij deze dan:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ik doe ook maar wat
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Nieuwe Abri's in Amsterdam?

Bericht door Thom91 »

20 Februari gedaan!
Komt wel goed schatje.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Nieuwe Abri's in Amsterdam?

Bericht door Karl »

Die tekst (?) onder het cijfer 3 kan toch niemand lezen? Ziet er verder wel strak uit.
Het is een spectrum.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Nieuwe Abri's in Amsterdam?

Bericht door hauptbahnhof »

Als je er gewoon voor staat kun het prima lezen. Kan ik ook vanuit mijn trammetje als ik voorbijrij.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Nieuwe Abri's in Amsterdam?

Bericht door Daniel »

Erg waardevol is die informatie onder het lijnnummer toch ook niet. Hoeveel reizigers willen er nu naar het eindpunt, ze willen juist weten hoe die lijn er naartoe rijdt. Amsterdam blijft wat dat betreft in het jaar -1 hangen terwijl in de rest van het land al jarenlang ook gewoon de belangrijkste plekken op de route op de haltebordjes staan.

Op de kubussen was de plek er niet, maar nu is de info op zo'n groot bord nogsteeds behoorlijk karig.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Nieuwe Abri's in Amsterdam?

Bericht door hauptbahnhof »

De haltes staan allemaal op de tabel in de abri. Persoonlijk vind ik dat ook beter dan de route. Toen ik pas in Amsterdam woonde stond de route er juist op en als iemand die Amsterdam niet kent, vond ik het juist onduidelijker waar hij allemaal langsrijdt.

Overigens zien de Amsterdamse haltekubussen of de nieuwe borden een stuk hipper uit dan die gele halteborden. Vond ik altijd erg verpauperd en amateuristisch uitzien. Vond ik altijd zo raar. Zulke mooie Tramplushaltes in Rotterdam, maar zo'n geel haltebord die het geheel verpest.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Nieuwe Abri's in Amsterdam?

Bericht door Suus »

Daniel schreef:Erg waardevol is die informatie onder het lijnnummer toch ook niet. Hoeveel reizigers willen er nu naar het eindpunt, ze willen juist weten hoe die lijn er naartoe rijdt. Amsterdam blijft wat dat betreft in het jaar -1 hangen terwijl in de rest van het land al jarenlang ook gewoon de belangrijkste plekken op de route op de haltebordjes staan.
Nou, eigenlijk is Amsterdam op dat punt stiekem al in het jaar 2013 beland, want de vertrekstaten die het GVB bij de haltes heeft hangen tonen
a.) Altijd alle haltes die de lijn nog zal aandoen
b.) Voor elke halte met welke reistijd je rekening zal moeten houden
c.) Hoe duur je reis vol tarief naar elke gewenste halte zal zijn
Ik ben nog geen andere vervoerder in Nederland aangekomen die al deze informatie bij elke halte aanbied.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
VIRM
Berichten: 7571
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Nieuwe Abri's in Amsterdam?

Bericht door VIRM »

Nu ben ik slecht met plaatjes, maar hebben ze in de rechterwand wel duidelijke markeringen aangebracht? Op de foto is dat (voor mij dan) niet echt duidelijk te zien.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Nieuwe Abri's in Amsterdam?

Bericht door Ardan »

Die drie streepjes met kruisjes lopen over alle wanden door.
Ik doe ook maar wat
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: Nieuwe Abri's in Amsterdam?

Bericht door Edwin »

Deze halte bij de Wibautstraat is wel een smalle zeg. Hopen dat het nooit waait... :roll:
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Nieuwe Abri's in Amsterdam?

Bericht door Ardan »

Het waait ALTIJD in Amsjedam. Maar goed, deze staat nog om de hoek, ik waai daar altijd bijna uit mijn kleren als ik de Wibautstraat zelf inloop..
Ik doe ook maar wat
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Nieuwe Abri's in Amsterdam?

Bericht door hauptbahnhof »

Ik zelf die vaak op de halte Amsteldijk op de Vrijheidslaan sta (vanuit de tramremise) heb dus gemerkt dat een volwaardige ouwe abri di aan beide kanten een volledige wand had, nu vervangen is door een abri met aan de ene kant een volledige want (met reclame) en aan de andere kant een halve wand. Kortom, nutteloze abri. Is maar goed dat ik nu twee apps op mijn telefoon heb die de actuele tijden van de bussen en trams aangeeft, hoef ik niet ruim van te voren te gaan staan. :roll:
VIRM
Berichten: 7571
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Nieuwe Abri's in Amsterdam?

Bericht door VIRM »

Inmiddels heb ik de nieuwe abri ook mogen bewonderen op De Boelelaan/VU. Ze zijn iets langer dan de oude abri en er is een extra stoeltje. Wegens de smalheid van het metroperron daar is het wellicht positief dat de 'zijschotten' zijn verdwenen. Maar één windvlaag tijdens een regenbui en de hele functionaliteit van die abri is dus weg. :)
Beul van de blindegeleidelijn
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 86 gasten