Materieelwisseling in het Gooi

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Materieelwisseling in het Gooi

Bericht door Frans F »

Mike schreef:Je mag officieel helemaal geen staande reizigers vervoeren buiten de bebouwde kom.
Sinds wanneer mag dat niet?
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21338
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Materieelwisseling in het Gooi

Bericht door Meltrain »

Misschien volgens het PvE van deze concessie?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Pim-AllianceB95
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27

Re: Materieelwisseling in het Gooi

Bericht door Pim-AllianceB95 »

Jurre schreef:De bron noemde het ook 'nieuwe 2e handsjes'. Ze hebben minder kilometers op de teller dan de huidige Ambassadors en daar gaat het uiteindelijk om.
Dan zullen het wel geen ex Brabantliners worden, helaas.
Michael
Berichten: 11759
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Materieelwisseling in het Gooi

Bericht door Michael »

Het kunnen wellicht wel ex BrabantLiner Ambassadors worden. Die rijden al een aantal jaar rondjes in Bergen op Zoom en daar maken ze zover ik weet niet zoveel kilometers als bijvoorbeeld in Breda.
Mike
Berichten: 370
Lid geworden op: wo 16 apr 2014, 09:14

Re: Materieelwisseling in het Gooi

Bericht door Mike »

Frans F schreef:
Mike schreef:Je mag officieel helemaal geen staande reizigers vervoeren buiten de bebouwde kom.
Sinds wanneer mag dat niet?
Dat stond in mijn leerboek tijdens mijn rij opleiding voor rijbewijs D
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Materieelwisseling in het Gooi

Bericht door Jef400 »

Staat daar niet iets achter in de richting van "mits daarvoor de voorzieningen aanwezig zijn"
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Mike
Berichten: 370
Lid geworden op: wo 16 apr 2014, 09:14

Re: Materieelwisseling in het Gooi

Bericht door Mike »

Dat durf ik niet te zeggen, maar liever rijd ik niet met staanplaatsen harder van 40 a 50 km/h. Als je dan een noodstop moet maken gaat dat echt een enorm zootje worden.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Materieelwisseling in het Gooi

Bericht door Jef400 »

Dat is begrijpelijk.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
ICE105
Berichten: 371
Lid geworden op: ma 19 dec 2011, 15:34

Re: Materieelwisseling in het Gooi

Bericht door ICE105 »

Mike schreef:
Frans F schreef:
Mike schreef:Je mag officieel helemaal geen staande reizigers vervoeren buiten de bebouwde kom.
Sinds wanneer mag dat niet?
Dat stond in mijn leerboek tijdens mijn rij opleiding voor rijbewijs D
Onder het kopje T-100 km/u bus neem ik aan.
Mike
Berichten: 370
Lid geworden op: wo 16 apr 2014, 09:14

Re: Materieelwisseling in het Gooi

Bericht door Mike »

Nee, dat niet.
Busfoto.nl
Berichten: 857
Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
Contacteer:

Re: Materieelwisseling in het Gooi

Bericht door Busfoto.nl »

Het is ook niet zo. Zie het RVV, artikel 58a.

Tijdens deelname aan het verkeer zitten bestuurders en passagiers op de voor hen bestemde zitplaatsen.
2. Het eerste lid is niet van toepassing op:
a. staande passagiers van autobussen waarin het vervoer van staande passagiers is toegestaan;
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: Materieelwisseling in het Gooi

Bericht door Jurre »

Kreeg ook te horen dat er met ingang van de nieuwe dienstregeling twee Connexxion Citea's weggaan, en dat alle overige bussen voorzien worden van sta-lussen in de bus. Daarnaast ben ik nog benieuwd of de materieelrit van lijn 156 terug naar Almere nog steeds als 320 gaat rijden tussen Hilversum en Arenapark. In de huidige situatie is dat nog wel zo maar zit er niemand in omdat de bus op de verkeerde halte staat en vaak doorrijdt zonder te stoppen.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Materieelwisseling in het Gooi

Bericht door Klaasje »

Gokje: Die twee bussen gaan naar de Almeerse buurtjes om de extra spitsritten te rijden.
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: Materieelwisseling in het Gooi

Bericht door Jurre »

Lijkt me niet echt een klusje voor R-net Citea's van 14,5 meter, maar het kan.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8662
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Materieelwisseling in het Gooi

Bericht door Milco »

Ik had juist begrepen dat er genoeg Randstadnet-Volvo's waren in Almere en volgens mij komen er niet echt veel ritten bij in de nieuwe dienstregeling. Maar misschien zie ik iets over het hoofd hoor. Kan natuurlijk. :)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Materieelwisseling in het Gooi

Bericht door Klaasje »

Het streekmaterieelpark houdt niet echt over en lijn 155 gaat meer ritten rijden op het moment dat er vrijwel niets stilstaat.. Het moet ergens vandaan komen.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8662
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Materieelwisseling in het Gooi

Bericht door Milco »

We zullen wel gaan zien wat er gaat veranderen (en wellicht verkleuren). :)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Mike
Berichten: 370
Lid geworden op: wo 16 apr 2014, 09:14

Re: Materieelwisseling in het Gooi

Bericht door Mike »

Misschien gaan ze naar AML? Of is dat een gekke gedachte?
Zonnig
Berichten: 539
Lid geworden op: do 16 jun 2011, 14:09

Re: Materieelwisseling in het Gooi

Bericht door Zonnig »

Ik vraag mij eigenlijk af waarom de 320 niet meer met T-100 bussen gereden gaat worden maar dat ze via 90 afgewaardeerd worden naar 80 km/h voertuigen.

Gaan we, op termijn, weer terug naar de oude situatie met lijn 100 Bussum - Huizen - A27 - Hilversum of wordt het evt Amstel - A1 - Huizen - A27 - Hilversum. Het ommetje via zkh Gooi-Noord heeft voor velen ook geen toegevoegde waarde maar is gewoon in de zelfde tijd extra geld uit de zak kloppen.

Met het afwaarderen van de T-100 bussen blijft er naar mijn mening weinig over van de HOV ambitie in G & V.
Straks ligt er een HOV-baan met trage bussen. Wat is daar dan het nut van?

Daarnaast wordt 156 tussen Blaricum en Hilversum een spitslijn ....
waldo79
Berichten: 7627
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Materieelwisseling in het Gooi

Bericht door waldo79 »

Met het afwaarderen van de T-100 bussen blijft er naar mijn mening weinig over van de HOV ambitie in G & V.
Straks ligt er een HOV-baan met trage bussen. Wat is daar dan het nut van?
Dat de bussen in maximumsnelheid teruggaan naar 80 km/h betekent niet dat ze aan acceleratievermogen inboeten.
En als die HOV-baan niet de vluchtstrook van de snelweg is, doet die 80 km/h er ook niet toe (A)

En buiten de snelweg liggen er in het Gooi überhaupt geen wegen waar je sneller dan 80 km/h mag rijden :lol:
Mike
Berichten: 370
Lid geworden op: wo 16 apr 2014, 09:14

Re: Materieelwisseling in het Gooi

Bericht door Mike »

En bussenbanen zijn volgens mij ook altijd max 80 km/h.
waldo79
Berichten: 7627
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Materieelwisseling in het Gooi

Bericht door waldo79 »

Het hoogwaardige zit hem vooral in het weinig halteren, gebruik maken van eigen rijstroken en de inzet van comfortabel materieel. Of er nu 80 of 100 gereden mag worden zal weinig uitmaken, enkel als er substantiële delen op autosnelwegen en autowegen met Vmax 100 afgelegd kunnen worden. En vluchtstroken zou je niet mogen gebruiken dan voor pechgevallen en zeker niet voor het faciliteren van bussen.
Zonnig
Berichten: 539
Lid geworden op: do 16 jun 2011, 14:09

Re: Materieelwisseling in het Gooi

Bericht door Zonnig »

@Waldo dat snap ik maar ....

Men wil op enkele punten miljoenen investeren om 1 of 2 minuten tijdwinst te behalen , dit moet dan bijv door:

- Doorsteek in de A-27 bij de A-1 zodat de bus niet in de file komt) en vervolgens worden de bussen trager (dan wel niet in de spits omdat ze de file niet met 80 of 100 mogen passeren).
- Een speciaal bus-viaduct bij het hoofdstation in Hilversum????
- .....

Ik kan daar dan met m'n pet niet echt bij. Zorg er voor dat als een bus op de snelweg rijdt ook echt mee kan met het verkeer zodat de reiziger het gevoel heeft / krijgt dat hij ook snel wordt vervoerd van A naar B.
waldo79
Berichten: 7627
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Materieelwisseling in het Gooi

Bericht door waldo79 »

Die snelheidsbeleving zit alleen tussen de oren.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21338
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Materieelwisseling in het Gooi

Bericht door Meltrain »

De snelheidsverhoging op de snelweg van 120 km/h naar 130 km/h levert ook niks op.... :?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 46 gasten