Sinds wanneer mag dat niet?Mike schreef:Je mag officieel helemaal geen staande reizigers vervoeren buiten de bebouwde kom.
Materieelwisseling in het Gooi
Re: Materieelwisseling in het Gooi
Re: Materieelwisseling in het Gooi
Misschien volgens het PvE van deze concessie?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
-
- Donateur
- Berichten: 1127
- Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27
Re: Materieelwisseling in het Gooi
Dan zullen het wel geen ex Brabantliners worden, helaas.Jurre schreef:De bron noemde het ook 'nieuwe 2e handsjes'. Ze hebben minder kilometers op de teller dan de huidige Ambassadors en daar gaat het uiteindelijk om.
Re: Materieelwisseling in het Gooi
Het kunnen wellicht wel ex BrabantLiner Ambassadors worden. Die rijden al een aantal jaar rondjes in Bergen op Zoom en daar maken ze zover ik weet niet zoveel kilometers als bijvoorbeeld in Breda.
Re: Materieelwisseling in het Gooi
Dat stond in mijn leerboek tijdens mijn rij opleiding voor rijbewijs DFrans F schreef:Sinds wanneer mag dat niet?Mike schreef:Je mag officieel helemaal geen staande reizigers vervoeren buiten de bebouwde kom.
Re: Materieelwisseling in het Gooi
Staat daar niet iets achter in de richting van "mits daarvoor de voorzieningen aanwezig zijn"
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Re: Materieelwisseling in het Gooi
Dat durf ik niet te zeggen, maar liever rijd ik niet met staanplaatsen harder van 40 a 50 km/h. Als je dan een noodstop moet maken gaat dat echt een enorm zootje worden.
Re: Materieelwisseling in het Gooi
Onder het kopje T-100 km/u bus neem ik aan.Mike schreef:Dat stond in mijn leerboek tijdens mijn rij opleiding voor rijbewijs DFrans F schreef:Sinds wanneer mag dat niet?Mike schreef:Je mag officieel helemaal geen staande reizigers vervoeren buiten de bebouwde kom.
Re: Materieelwisseling in het Gooi
Nee, dat niet.
-
- Berichten: 857
- Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
- Contacteer:
Re: Materieelwisseling in het Gooi
Het is ook niet zo. Zie het RVV, artikel 58a.
Tijdens deelname aan het verkeer zitten bestuurders en passagiers op de voor hen bestemde zitplaatsen.
2. Het eerste lid is niet van toepassing op:
a. staande passagiers van autobussen waarin het vervoer van staande passagiers is toegestaan;
Tijdens deelname aan het verkeer zitten bestuurders en passagiers op de voor hen bestemde zitplaatsen.
2. Het eerste lid is niet van toepassing op:
a. staande passagiers van autobussen waarin het vervoer van staande passagiers is toegestaan;
Re: Materieelwisseling in het Gooi
Kreeg ook te horen dat er met ingang van de nieuwe dienstregeling twee Connexxion Citea's weggaan, en dat alle overige bussen voorzien worden van sta-lussen in de bus. Daarnaast ben ik nog benieuwd of de materieelrit van lijn 156 terug naar Almere nog steeds als 320 gaat rijden tussen Hilversum en Arenapark. In de huidige situatie is dat nog wel zo maar zit er niemand in omdat de bus op de verkeerde halte staat en vaak doorrijdt zonder te stoppen.
Re: Materieelwisseling in het Gooi
Gokje: Die twee bussen gaan naar de Almeerse buurtjes om de extra spitsritten te rijden.
Re: Materieelwisseling in het Gooi
Lijkt me niet echt een klusje voor R-net Citea's van 14,5 meter, maar het kan.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8712
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Materieelwisseling in het Gooi
Ik had juist begrepen dat er genoeg Randstadnet-Volvo's waren in Almere en volgens mij komen er niet echt veel ritten bij in de nieuwe dienstregeling. Maar misschien zie ik iets over het hoofd hoor. Kan natuurlijk. :)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Materieelwisseling in het Gooi
Het streekmaterieelpark houdt niet echt over en lijn 155 gaat meer ritten rijden op het moment dat er vrijwel niets stilstaat.. Het moet ergens vandaan komen.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8712
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Materieelwisseling in het Gooi
We zullen wel gaan zien wat er gaat veranderen (en wellicht verkleuren). :)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Materieelwisseling in het Gooi
Misschien gaan ze naar AML? Of is dat een gekke gedachte?
Re: Materieelwisseling in het Gooi
Ik vraag mij eigenlijk af waarom de 320 niet meer met T-100 bussen gereden gaat worden maar dat ze via 90 afgewaardeerd worden naar 80 km/h voertuigen.
Gaan we, op termijn, weer terug naar de oude situatie met lijn 100 Bussum - Huizen - A27 - Hilversum of wordt het evt Amstel - A1 - Huizen - A27 - Hilversum. Het ommetje via zkh Gooi-Noord heeft voor velen ook geen toegevoegde waarde maar is gewoon in de zelfde tijd extra geld uit de zak kloppen.
Met het afwaarderen van de T-100 bussen blijft er naar mijn mening weinig over van de HOV ambitie in G & V.
Straks ligt er een HOV-baan met trage bussen. Wat is daar dan het nut van?
Daarnaast wordt 156 tussen Blaricum en Hilversum een spitslijn ....
Gaan we, op termijn, weer terug naar de oude situatie met lijn 100 Bussum - Huizen - A27 - Hilversum of wordt het evt Amstel - A1 - Huizen - A27 - Hilversum. Het ommetje via zkh Gooi-Noord heeft voor velen ook geen toegevoegde waarde maar is gewoon in de zelfde tijd extra geld uit de zak kloppen.
Met het afwaarderen van de T-100 bussen blijft er naar mijn mening weinig over van de HOV ambitie in G & V.
Straks ligt er een HOV-baan met trage bussen. Wat is daar dan het nut van?
Daarnaast wordt 156 tussen Blaricum en Hilversum een spitslijn ....
Re: Materieelwisseling in het Gooi
Dat de bussen in maximumsnelheid teruggaan naar 80 km/h betekent niet dat ze aan acceleratievermogen inboeten.Met het afwaarderen van de T-100 bussen blijft er naar mijn mening weinig over van de HOV ambitie in G & V.
Straks ligt er een HOV-baan met trage bussen. Wat is daar dan het nut van?
En als die HOV-baan niet de vluchtstrook van de snelweg is, doet die 80 km/h er ook niet toe (A)
En buiten de snelweg liggen er in het Gooi überhaupt geen wegen waar je sneller dan 80 km/h mag rijden
Re: Materieelwisseling in het Gooi
En bussenbanen zijn volgens mij ook altijd max 80 km/h.
Re: Materieelwisseling in het Gooi
Het hoogwaardige zit hem vooral in het weinig halteren, gebruik maken van eigen rijstroken en de inzet van comfortabel materieel. Of er nu 80 of 100 gereden mag worden zal weinig uitmaken, enkel als er substantiële delen op autosnelwegen en autowegen met Vmax 100 afgelegd kunnen worden. En vluchtstroken zou je niet mogen gebruiken dan voor pechgevallen en zeker niet voor het faciliteren van bussen.
Re: Materieelwisseling in het Gooi
@Waldo dat snap ik maar ....
Men wil op enkele punten miljoenen investeren om 1 of 2 minuten tijdwinst te behalen , dit moet dan bijv door:
- Doorsteek in de A-27 bij de A-1 zodat de bus niet in de file komt) en vervolgens worden de bussen trager (dan wel niet in de spits omdat ze de file niet met 80 of 100 mogen passeren).
- Een speciaal bus-viaduct bij het hoofdstation in Hilversum????
- .....
Ik kan daar dan met m'n pet niet echt bij. Zorg er voor dat als een bus op de snelweg rijdt ook echt mee kan met het verkeer zodat de reiziger het gevoel heeft / krijgt dat hij ook snel wordt vervoerd van A naar B.
Men wil op enkele punten miljoenen investeren om 1 of 2 minuten tijdwinst te behalen , dit moet dan bijv door:
- Doorsteek in de A-27 bij de A-1 zodat de bus niet in de file komt) en vervolgens worden de bussen trager (dan wel niet in de spits omdat ze de file niet met 80 of 100 mogen passeren).
- Een speciaal bus-viaduct bij het hoofdstation in Hilversum????
- .....
Ik kan daar dan met m'n pet niet echt bij. Zorg er voor dat als een bus op de snelweg rijdt ook echt mee kan met het verkeer zodat de reiziger het gevoel heeft / krijgt dat hij ook snel wordt vervoerd van A naar B.
Re: Materieelwisseling in het Gooi
Die snelheidsbeleving zit alleen tussen de oren.
Re: Materieelwisseling in het Gooi
De snelheidsverhoging op de snelweg van 120 km/h naar 130 km/h levert ook niks op.... :?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 185 gasten