Materieelwisseling in het Gooi

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Materieelwisseling in het Gooi

Bericht door Ronald »

Jawel, meer benzineverbruik dus meer centjes voor de schatkist.
waldo79
Berichten: 7624
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Materieelwisseling in het Gooi

Bericht door waldo79 »

Zoveel lijnen zijn er niet waar effectief langer 100 km/h gereden kan worden. Bussen rijden nog veel te lange stukken in de bebouwde kom om van zo'n snelheidsverhoging te profiteren.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Materieelwisseling in het Gooi

Bericht door Suus »

Lijn 320 rijdt een behoorlijk stuk over de snelweg, van het ziekenhuis bij Blaricum tot de afrit S113 van de A10. Bij twee afritten gaat hij er heel even af maar er valt toch zeker een paar minuten te winnen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
waldo79
Berichten: 7624
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Materieelwisseling in het Gooi

Bericht door waldo79 »

Als het voor de robuustheid beter is zou je 100 km/h mogelijk moeten maken. Maar dat kan best wel eens een kostenafweging zijn, als er veel staande reizigers zijn kan het zijn dat je een tweede bus in moet zetten.
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: Materieelwisseling in het Gooi

Bericht door Jurre »

https://www.flickr.com/photos/veolia-tr ... 5259925004

Zie vraag + antwoord. Ik weet overigens niet welke nummers dit dan precies betreft, maar het zullen er zeker wel een stuk of 40 zijn.
Rdaalwil
Berichten: 123
Lid geworden op: do 30 jan 2014, 22:22

Re: Materieelwisseling in het Gooi

Bericht door Rdaalwil »

Jurre schreef:https://www.flickr.com/photos/veolia-tr ... 5259925004

Zie vraag + antwoord. Ik weet overigens niet welke nummers dit dan precies betreft, maar het zullen er zeker wel een stuk of 40 zijn.
Ik hoop voor ze dat die Volans bussen nog goed onderhoud krijgen! Bij veel bussen blijven de kachel aan (voor de zomer zwaar irritant) of de airco doet het ook amper..
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: Materieelwisseling in het Gooi

Bericht door Jurre »

Op zaterdag 13 december rijdt de laatste Procity in het Gooi rond. Per 14 december komen er 12 Ambassadors uit Noord Holland-Noord om deze tijdelijk te vervangen. Vanaf eind december doen alle Ambassadors (53xx) hun intrede in Hilversum en vervangen de huidige Ambassadors (84xx) en de tijdelijke Ambassadors. Verder gaat er 1 Citea weg (naar Almere?) omdat de spitsritten naar het Arenapark vervallen.
Daarnaast krijgen de bussen een vaste locatie op busstation Hilversum. Halte A wordt voor lijn 101 en 320, halte B voor alle 'buitenlijnen': lijn 58, 59, 70, 121, 156, 206. Halte C voor de streeklijnen 105, 107, 108 en 109 en halte D voor de stadsdienst van Hilversum: lijn 1, 2, 3 en 104. Voor deze opzet is gekozen omdat de Ambassadors langer zijn dan de Procity's en dus niet allemaal tegelijk op de halte passen. Ook met de dienstregeling is hier rekening mee gehouden. Als de bussen desondanks alsnog niet op de halte passen moet er verplicht gebufferd worden.
Laatst gewijzigd door Jurre op di 02 dec 2014, 11:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21334
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Materieelwisseling in het Gooi

Bericht door Meltrain »

Oke, dus ook de huidige Ambassadors (die eerder de MAN's vervingen) gaan dus weer weg?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: Materieelwisseling in het Gooi

Bericht door Jurre »

Ja, al het materieel wat er nu rijdt (m.u.v. de Citea's) gaat weg.
Rickingsh

Re: Materieelwisseling in het Gooi

Bericht door Rickingsh »

Jurre schreef:Verder gaat er 1 Citea weg (naar Almere?) omdat de spitsritten naar het Arenapark vervallen.
Terugdoneren aan NHN? Zou sardientjesbliklijnen als de 135 goed doen in de spits :lol:
flipje
Berichten: 1253
Lid geworden op: di 02 nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Materieelwisseling in het Gooi

Bericht door flipje »

Die Citea zou nog wel eens omgesmurft kunnen worden :wink:
Pim-AllianceB95
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27

Re: Materieelwisseling in het Gooi

Bericht door Pim-AllianceB95 »

En NHN heeft dan even 12 bussen minder?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Materieelwisseling in het Gooi

Bericht door Suus »

Er gaan een aantal gelede bussen naar de nieuwe busdienst Den Helder NS - Texel, daardoor komen een aantal andere bussen vrij. Bovendien wordt er her en der nog wat geschrapt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39166
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Materieelwisseling in het Gooi

Bericht door Daniel »

Die drie bussen van Texel die vrijkomen zullen niet veel zoden aan de dijk zetten. (Op de 33 in Den Helder rijden nu al geledes, dus als je de nieuwe 28 ook geleed gaat rijden dan is dat sowieso al geen bus die vrijkomt)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
TreinenFreak
Berichten: 233
Lid geworden op: za 07 dec 2013, 17:38

Re: Materieelwisseling in het Gooi

Bericht door TreinenFreak »

Ik begrijp hier uit dat er alleen maar ambassadors gaan rijden, dat lijkt mij eigenlijk vrij onnodig. Ik woon zelf in deze regio, bij een gemiddelde lijn heb je (met uitzondering van de spits) zo'n 5 reizigers. Dus die procity's moeten wel echt veels te duur zijn, want qua capaciteit is het zeker niet nodig. Ik zou voor een populairder vervoerssysteem gaan werken, dan zullen die ambassadors een doel hebben.
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: Materieelwisseling in het Gooi

Bericht door Jurre »

De Procity's zijn afgeschreven. Het is goedkoper om 2e hands bussen te gebruiken dan om een compleet nieuw Midi-wagenpark te kopen.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Materieelwisseling in het Gooi

Bericht door Michael 1988 »

Waren die bussen niet al bij aanschaf afgeschreven ;)? Althans ze werden vlug weggehaald uit Friesland, Arriva (o.a.) zag af van een vervolgbestelling na de problemen van Connexxion met die bussen en de procitys hebben onderhand bijna heel Nederland gezien. Vindt het nog opmerkelijk dat ze nog steeds in dienst zijn.
Ofyles2
Berichten: 55
Lid geworden op: za 30 aug 2008, 13:54

Re: Materieelwisseling in het Gooi

Bericht door Ofyles2 »

Plus: de introductie van de Fryskers in Friesland liep vertraging op wegens technische mankementen.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Materieelwisseling in het Gooi

Bericht door OmniLezer »

Michael schreef:Het kunnen wellicht wel ex BrabantLiner Ambassadors worden. Die rijden al een aantal jaar rondjes in Bergen op Zoom en daar maken ze zover ik weet niet zoveel kilometers als bijvoorbeeld in Breda.
Dat kan goed waar zijn omdat ik nu op ovzoeker alleen maar in- en rond Bergen Op Zoom en Roosendaal en ook een beetje rond Breda alleen maar Volans bussen zie rijden en ook wat 5300(5310, 5313, 5366) serie streekbussen. En ook een hele vreemde: Volvo 3887 op lijn 142. Dus die Volans en deels ex-Brabantliners gaan naar Connexxion en de rest gaat naar een occassion (of hoe je dat ook mag noemen).

Ik denk zelf dat het maar 28 bussen zijn van de Volans en verder nog 12 tot 15 gewone bussen. Van de 5300-serie, want die zijn vast jonger dan de rest.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Materieelwisseling in het Gooi

Bericht door Michael 1988 »

Ofyles2 schreef:Plus: de introductie van de Fryskers in Friesland liep vertraging op wegens technische mankementen.
Technische mankementen die later nog niet volledig opgelost waren. Dus eigenlijk het verhaal wat ik ook vertelde.
Maurice Hooikammer
Berichten: 859
Lid geworden op: ma 02 apr 2012, 14:28
Locatie: Wezep

Re: Materieelwisseling in het Gooi

Bericht door Maurice Hooikammer »

Een Facebook gebruiker meldt twee Volans amba's bij de spuiter in Schelluinen.
Masterstudent Mobiliteitswetenschappen UHasselt
dylanwild94
Berichten: 6184
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Materieelwisseling in het Gooi

Bericht door dylanwild94 »

Dafdriver heeft inderdaad de veolia 5329 en 5335 in schelluinen gezien bij de spuiter.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8659
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Materieelwisseling in het Gooi

Bericht door Milco »

Waarom worden eigenlijk in 't Gooi ook alle huidige Ambassadors vervangen? De meeste zijn uit 2005 (alleen de 8285 komt uit 2003), terwijl de Veolia-wagens slechts 3 jaar jonger zijn.
Is het ook al bekend welke wagenparknummers de bussen bij Connexxion krijgen?

Verder: worden de (streek-)Ambassadors van Almere niet vervangen? Wij hebben nog Amba's uit 2003 (die ik eigenlijk niet verkeerd vind, maar goed... :Y )
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
dylanwild94
Berichten: 6184
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Materieelwisseling in het Gooi

Bericht door dylanwild94 »

de amba's van voorne-putten zijn (bijna) klokje rond. :roll:
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Rickingsh

Re: Materieelwisseling in het Gooi

Bericht door Rickingsh »

Milco schreef:Waarom worden eigenlijk in 't Gooi ook alle huidige Ambassadors vervangen? De meeste zijn uit 2005 (alleen de 8285 komt uit 2003), terwijl de Veolia-wagens slechts 3 jaar jonger zijn.
Misschien hebben ze er in NHN nog wat aan die ouwe meuk. Daar zijn ze niet vies van wat overdatum materieel :lol:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten