Pagina 5 van 14

Re: Materieelwisseling in het Gooi

Geplaatst: vr 14 nov 2014, 17:11
door Ronald
Jawel, meer benzineverbruik dus meer centjes voor de schatkist.

Re: Materieelwisseling in het Gooi

Geplaatst: za 15 nov 2014, 10:24
door waldo79
Zoveel lijnen zijn er niet waar effectief langer 100 km/h gereden kan worden. Bussen rijden nog veel te lange stukken in de bebouwde kom om van zo'n snelheidsverhoging te profiteren.

Re: Materieelwisseling in het Gooi

Geplaatst: za 15 nov 2014, 11:37
door Suus
Lijn 320 rijdt een behoorlijk stuk over de snelweg, van het ziekenhuis bij Blaricum tot de afrit S113 van de A10. Bij twee afritten gaat hij er heel even af maar er valt toch zeker een paar minuten te winnen.

Re: Materieelwisseling in het Gooi

Geplaatst: za 15 nov 2014, 13:21
door waldo79
Als het voor de robuustheid beter is zou je 100 km/h mogelijk moeten maken. Maar dat kan best wel eens een kostenafweging zijn, als er veel staande reizigers zijn kan het zijn dat je een tweede bus in moet zetten.

Re: Materieelwisseling in het Gooi

Geplaatst: wo 26 nov 2014, 16:19
door Jurre
https://www.flickr.com/photos/veolia-tr ... 5259925004

Zie vraag + antwoord. Ik weet overigens niet welke nummers dit dan precies betreft, maar het zullen er zeker wel een stuk of 40 zijn.

Re: Materieelwisseling in het Gooi

Geplaatst: wo 26 nov 2014, 17:12
door Rdaalwil
Jurre schreef:https://www.flickr.com/photos/veolia-tr ... 5259925004

Zie vraag + antwoord. Ik weet overigens niet welke nummers dit dan precies betreft, maar het zullen er zeker wel een stuk of 40 zijn.
Ik hoop voor ze dat die Volans bussen nog goed onderhoud krijgen! Bij veel bussen blijven de kachel aan (voor de zomer zwaar irritant) of de airco doet het ook amper..

Re: Materieelwisseling in het Gooi

Geplaatst: di 02 dec 2014, 10:34
door Jurre
Op zaterdag 13 december rijdt de laatste Procity in het Gooi rond. Per 14 december komen er 12 Ambassadors uit Noord Holland-Noord om deze tijdelijk te vervangen. Vanaf eind december doen alle Ambassadors (53xx) hun intrede in Hilversum en vervangen de huidige Ambassadors (84xx) en de tijdelijke Ambassadors. Verder gaat er 1 Citea weg (naar Almere?) omdat de spitsritten naar het Arenapark vervallen.
Daarnaast krijgen de bussen een vaste locatie op busstation Hilversum. Halte A wordt voor lijn 101 en 320, halte B voor alle 'buitenlijnen': lijn 58, 59, 70, 121, 156, 206. Halte C voor de streeklijnen 105, 107, 108 en 109 en halte D voor de stadsdienst van Hilversum: lijn 1, 2, 3 en 104. Voor deze opzet is gekozen omdat de Ambassadors langer zijn dan de Procity's en dus niet allemaal tegelijk op de halte passen. Ook met de dienstregeling is hier rekening mee gehouden. Als de bussen desondanks alsnog niet op de halte passen moet er verplicht gebufferd worden.

Re: Materieelwisseling in het Gooi

Geplaatst: di 02 dec 2014, 10:40
door Meltrain
Oke, dus ook de huidige Ambassadors (die eerder de MAN's vervingen) gaan dus weer weg?

Re: Materieelwisseling in het Gooi

Geplaatst: di 02 dec 2014, 11:27
door Jurre
Ja, al het materieel wat er nu rijdt (m.u.v. de Citea's) gaat weg.

Re: Materieelwisseling in het Gooi

Geplaatst: wo 03 dec 2014, 11:53
door Rickingsh
Jurre schreef:Verder gaat er 1 Citea weg (naar Almere?) omdat de spitsritten naar het Arenapark vervallen.
Terugdoneren aan NHN? Zou sardientjesbliklijnen als de 135 goed doen in de spits :lol:

Re: Materieelwisseling in het Gooi

Geplaatst: wo 03 dec 2014, 17:25
door flipje
Die Citea zou nog wel eens omgesmurft kunnen worden :wink:

Re: Materieelwisseling in het Gooi

Geplaatst: wo 03 dec 2014, 18:12
door Pim-AllianceB95
En NHN heeft dan even 12 bussen minder?

Re: Materieelwisseling in het Gooi

Geplaatst: wo 03 dec 2014, 18:17
door Suus
Er gaan een aantal gelede bussen naar de nieuwe busdienst Den Helder NS - Texel, daardoor komen een aantal andere bussen vrij. Bovendien wordt er her en der nog wat geschrapt.

Re: Materieelwisseling in het Gooi

Geplaatst: wo 03 dec 2014, 19:41
door Daniel
Die drie bussen van Texel die vrijkomen zullen niet veel zoden aan de dijk zetten. (Op de 33 in Den Helder rijden nu al geledes, dus als je de nieuwe 28 ook geleed gaat rijden dan is dat sowieso al geen bus die vrijkomt)

Re: Materieelwisseling in het Gooi

Geplaatst: wo 10 dec 2014, 20:34
door TreinenFreak
Ik begrijp hier uit dat er alleen maar ambassadors gaan rijden, dat lijkt mij eigenlijk vrij onnodig. Ik woon zelf in deze regio, bij een gemiddelde lijn heb je (met uitzondering van de spits) zo'n 5 reizigers. Dus die procity's moeten wel echt veels te duur zijn, want qua capaciteit is het zeker niet nodig. Ik zou voor een populairder vervoerssysteem gaan werken, dan zullen die ambassadors een doel hebben.

Re: Materieelwisseling in het Gooi

Geplaatst: do 11 dec 2014, 21:13
door Jurre
De Procity's zijn afgeschreven. Het is goedkoper om 2e hands bussen te gebruiken dan om een compleet nieuw Midi-wagenpark te kopen.

Re: Materieelwisseling in het Gooi

Geplaatst: vr 12 dec 2014, 08:30
door Michael 1988
Waren die bussen niet al bij aanschaf afgeschreven ;)? Althans ze werden vlug weggehaald uit Friesland, Arriva (o.a.) zag af van een vervolgbestelling na de problemen van Connexxion met die bussen en de procitys hebben onderhand bijna heel Nederland gezien. Vindt het nog opmerkelijk dat ze nog steeds in dienst zijn.

Re: Materieelwisseling in het Gooi

Geplaatst: vr 12 dec 2014, 12:48
door Ofyles2
Plus: de introductie van de Fryskers in Friesland liep vertraging op wegens technische mankementen.

Re: Materieelwisseling in het Gooi

Geplaatst: vr 12 dec 2014, 20:30
door OmniLezer
Michael schreef:Het kunnen wellicht wel ex BrabantLiner Ambassadors worden. Die rijden al een aantal jaar rondjes in Bergen op Zoom en daar maken ze zover ik weet niet zoveel kilometers als bijvoorbeeld in Breda.
Dat kan goed waar zijn omdat ik nu op ovzoeker alleen maar in- en rond Bergen Op Zoom en Roosendaal en ook een beetje rond Breda alleen maar Volans bussen zie rijden en ook wat 5300(5310, 5313, 5366) serie streekbussen. En ook een hele vreemde: Volvo 3887 op lijn 142. Dus die Volans en deels ex-Brabantliners gaan naar Connexxion en de rest gaat naar een occassion (of hoe je dat ook mag noemen).

Ik denk zelf dat het maar 28 bussen zijn van de Volans en verder nog 12 tot 15 gewone bussen. Van de 5300-serie, want die zijn vast jonger dan de rest.

Re: Materieelwisseling in het Gooi

Geplaatst: vr 12 dec 2014, 23:13
door Michael 1988
Ofyles2 schreef:Plus: de introductie van de Fryskers in Friesland liep vertraging op wegens technische mankementen.
Technische mankementen die later nog niet volledig opgelost waren. Dus eigenlijk het verhaal wat ik ook vertelde.

Re: Materieelwisseling in het Gooi

Geplaatst: vr 12 dec 2014, 23:20
door Maurice Hooikammer
Een Facebook gebruiker meldt twee Volans amba's bij de spuiter in Schelluinen.

Re: Materieelwisseling in het Gooi

Geplaatst: za 13 dec 2014, 00:07
door dylanwild94
Dafdriver heeft inderdaad de veolia 5329 en 5335 in schelluinen gezien bij de spuiter.

Re: Materieelwisseling in het Gooi

Geplaatst: za 13 dec 2014, 00:11
door Milco
Waarom worden eigenlijk in 't Gooi ook alle huidige Ambassadors vervangen? De meeste zijn uit 2005 (alleen de 8285 komt uit 2003), terwijl de Veolia-wagens slechts 3 jaar jonger zijn.
Is het ook al bekend welke wagenparknummers de bussen bij Connexxion krijgen?

Verder: worden de (streek-)Ambassadors van Almere niet vervangen? Wij hebben nog Amba's uit 2003 (die ik eigenlijk niet verkeerd vind, maar goed... :Y )

Re: Materieelwisseling in het Gooi

Geplaatst: za 13 dec 2014, 00:21
door dylanwild94
de amba's van voorne-putten zijn (bijna) klokje rond. :roll:

Re: Materieelwisseling in het Gooi

Geplaatst: za 13 dec 2014, 00:31
door Rickingsh
Milco schreef:Waarom worden eigenlijk in 't Gooi ook alle huidige Ambassadors vervangen? De meeste zijn uit 2005 (alleen de 8285 komt uit 2003), terwijl de Veolia-wagens slechts 3 jaar jonger zijn.
Misschien hebben ze er in NHN nog wat aan die ouwe meuk. Daar zijn ze niet vies van wat overdatum materieel :lol: