Waarom heeft Connexxion dit besloten ?ejm301 schreef:Connexxion heeft besloten dat 90km/h hard genoeg is voor de Citea bussen. Vanaf nu zijn alle Citea's in Gooi en Vechtstreek begrensd op 90km/h. Toch apart voor een T100 bus.
Materieelwisseling in het Gooi
Re: Materieelwisseling in het Gooi
Re: Materieelwisseling in het Gooi
Brandstofverbruik. Waarschijnlijk is er alleen nog op deze manier iets aan winst uit te slepen.
Re: Materieelwisseling in het Gooi
Moet je dan nog wel verplicht de gordels eigenlijk om? Dat moest alleen omdat de bus 100km/h reed.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Re: Materieelwisseling in het Gooi
Volgens mij hoef je dan geen gordels meer om. Maar zeker weten doe ik het niet
-
- Berichten: 857
- Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
- Contacteer:
Re: Materieelwisseling in het Gooi
Lijkt me zeer onwaarschijnlijk. De wagen is gekeurd als T100-bus en dus zijn gordels verplicht.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8662
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Materieelwisseling in het Gooi
Hoe wordt er eigenlijk gecontroleerd of je je gordel draagt? Ik heb enkele keren met bus 320 gereisd, maar lang niet alle keren heb ik de (ook naar mijn mening vreselijke irritante) gordel omgedaan.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024
Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024
Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
-
- Berichten: 857
- Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
- Contacteer:
Re: Materieelwisseling in het Gooi
Niet. Vraag me af hoe het echter verzekeringstechnisch zit bij verwondingen als je de gordel niet draagt.
-
- Berichten: 6431
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
- Locatie: Reisdorf - Luxemburg
- Contacteer:
Re: Materieelwisseling in het Gooi
Milco, wat is er eigenlijk zo vreselijk irritant aan die gordels dan?
Zullen toch gewoon tweepuntsgordels (ook wel bekend als heupgordels) zijn?
Daarbij voel je vaak niet eens dat je hem om hebt.
Driepuntsgordels zijn in bussen vrijwel altijd oncomfortabel (erg strak) terwijl dat bij auto's haast nooit het geval is. Montagehoek? In een auto aan de zijstijl, in een bus aan de rugleuning...
Ik draag altijd een gordel in de bus (nagenoeg alle Luxemburgse streekbussen hebben gordels).
Zullen toch gewoon tweepuntsgordels (ook wel bekend als heupgordels) zijn?
Daarbij voel je vaak niet eens dat je hem om hebt.
Driepuntsgordels zijn in bussen vrijwel altijd oncomfortabel (erg strak) terwijl dat bij auto's haast nooit het geval is. Montagehoek? In een auto aan de zijstijl, in een bus aan de rugleuning...
Ik draag altijd een gordel in de bus (nagenoeg alle Luxemburgse streekbussen hebben gordels).
Re: Materieelwisseling in het Gooi
Als de camerabeelden nog te bestuderen zijn kan je daarmee wel eens in de problemen komen inderdaad.Busfoto.nl schreef:Niet. Vraag me af hoe het echter verzekeringstechnisch zit bij verwondingen als je de gordel niet draagt.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Re: Materieelwisseling in het Gooi
Maar dit geldt natuurlijk niet voor de vele toeringcarren die rond rijden in NL, bij ons op schoolreisjes wordt er eigenlijk nooit een gordel gedragen door zowel docenten als leerlingen.Edwin schreef:Als de camerabeelden nog te bestuderen zijn kan je daarmee wel eens in de problemen komen inderdaad.Busfoto.nl schreef:Niet. Vraag me af hoe het echter verzekeringstechnisch zit bij verwondingen als je de gordel niet draagt.
Ik draag in een T-100 bus eigenlijk alleen mijn gordel als de chauffeur het heeft omgeroepen dat je die om moet doen.
Ook Buurtbussen hebben van die irritante 3 puntsgordels.
Echter het NS-Pendelbusje Hm - Hmbv heeft wel fijne gordels maar is totaal niet toegankelijk.(bij alle werkzaamheden in Helmond rijdt EHAD/Bergerhoftaxi met een pendelbusje)
Re: Materieelwisseling in het Gooi
Gordelplicht blijft er hoe dan ook. Het is en blijft een T100 bus. Iedere reiziger is zelf (net zoals in de auto) zelf verantwoordelijk voor het dragen van de gordel.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8662
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Materieelwisseling in het Gooi
@STF: in lijn 320 zijn het dus geen heupgordels helaas, maar driepuntsgordels zoals je ze ook in de auto hebt. En in de Citea's van lijn 320 heb je geen speling en wordt je als het ware rechtop gedrukt als je de gordel om hebt. Waren het maar heupgordels!
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024
Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024
Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Materieelwisseling in het Gooi
Tja, T-100 bussen die nog maar 90 mogen van XX.
Vertragingen inhalen wordt dan ook steeds lastiger, en de reiziger, ach die mag zijn aansluitingen dan maar missen of de reizigers van de aansluitende bus komen (nog) later op hun bestemming.
De gewone bussen mogen 80 maar kunnen 90, is dit soms de manier om de hoge kosten van de 320 te verlagen en makkelijker niet T-100 materieel in te zetten op de 320?
En de 3-punts gordels zitten dan misschien strakker dan een (onmerkbare) 2-punts, de veiligheid is wel groter bij een 3 dan een 2-puntsgordel.
Vertragingen inhalen wordt dan ook steeds lastiger, en de reiziger, ach die mag zijn aansluitingen dan maar missen of de reizigers van de aansluitende bus komen (nog) later op hun bestemming.
De gewone bussen mogen 80 maar kunnen 90, is dit soms de manier om de hoge kosten van de 320 te verlagen en makkelijker niet T-100 materieel in te zetten op de 320?
En de 3-punts gordels zitten dan misschien strakker dan een (onmerkbare) 2-punts, de veiligheid is wel groter bij een 3 dan een 2-puntsgordel.
Re: Materieelwisseling in het Gooi
Van de honderden ritten die ik onderhand met de 320 heb gereden, kan ik rustig melden, dat 99% van de reizigers geen gebruik maakt van de veiligheidsgordels.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Re: Materieelwisseling in het Gooi
Dat kan ik ook bevestigen. Alleen de eerste weken werd er door de chauffeurs op gelet en weigerden sommigen zelfs de snelweg op te gaan voordat iedereen zijn gordel om had. Vaak is een Citea overkill qua capaciteit, en zouden sommige ritten mijns inziens gewoon met Amba's uitgevoerd kunnen worden, zei het alleen al om het aanbod meer af te stemmen op de vraag. Maar dat mag natuurlijk niet, achteruitzitten met 100... ehh, 90 km/pu.
-
- Berichten: 2252
- Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
- Locatie: Schijndel
Re: Materieelwisseling in het Gooi
Nou treinen rijden een stuk sneller en daar zit je ook achteruit . Overigens of dat waar is wat je zegt weet ik nog net zo niet. Er zijn verschillende touringcars (T100 bussen) die stoelen achteruit hebben.Jurre schreef:Maar dat mag natuurlijk niet, achteruitzitten met 100... ehh, 90 km/pu.
Re: Materieelwisseling in het Gooi
Het is wel stukken comfortabeler en veiliger. Heb overigens navraag gedaan: alle Connexxion en Pouw-chauffeurs zijn op een 'zuinig rijden'-cursus gegaan waarbij Connexxion haar bussen naar 90 heeft begrenst. Pouw was dit in principe niet van plan maar stemde wel voor een eenheidsworst, en begrenste vervolgens ook haar bussen. Sinds afgelopen zondag (nieuwe dienstregeling) zijn alle bussen begrenst. Voor de chauffeurs is het in ieder geval stukken lastiger nu de rijtijden te halen, mede doordat de rijtijden zelfs zijn verkort.
-
- Berichten: 6431
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
- Locatie: Reisdorf - Luxemburg
- Contacteer:
Re: Materieelwisseling in het Gooi
Ja het is onbegrijpelijk dat ze anno 2013 niet in staat zijn comfortabele driepuntsgordels in (taxi/buurt)bussen te bouwen.
Ten eerste kost het volgens mij niet tot nauwelijks iets extra's om het zo te ontwerpen dat je niet zo'n strak gevoel hebt, ten tweede zullen veel mensen de gordel dragen als je nauwelijks voelt dat je hem om hebt.
Ik zat laatst urenlang in een Mercedes Sprinter Transfer (ongeveer 15 zitplaatsen), echt extreem strak die driepuntsgordel, ik kon vrijwel niet bewegen.
Echter staat veiligheid bij mij toch echt hoger op de ranglijst dan comfort, keurig al die uren de gordel om gehad.
Heb er eerlijk gezegd weinig behoefte aan om bij een aanrijding met zo'n klein busje naar voren te worden geslingerd en met mijn hoofd tegen een metalen stang of de voorruit te klappen.
Ten eerste kost het volgens mij niet tot nauwelijks iets extra's om het zo te ontwerpen dat je niet zo'n strak gevoel hebt, ten tweede zullen veel mensen de gordel dragen als je nauwelijks voelt dat je hem om hebt.
Ik zat laatst urenlang in een Mercedes Sprinter Transfer (ongeveer 15 zitplaatsen), echt extreem strak die driepuntsgordel, ik kon vrijwel niet bewegen.
Echter staat veiligheid bij mij toch echt hoger op de ranglijst dan comfort, keurig al die uren de gordel om gehad.
Heb er eerlijk gezegd weinig behoefte aan om bij een aanrijding met zo'n klein busje naar voren te worden geslingerd en met mijn hoofd tegen een metalen stang of de voorruit te klappen.
Re: Materieelwisseling in het Gooi
Dat zelfs de chauffeurs op een cursus zuinig rijden zijn gestuurd zegt wel veel.
Heeft XX zich verkeken in het brandstofverbruik bij 100?
Kennelijk is deze zet nodig om het verlies (winst zal het dan wel niet zijn) te compenseren met een lager brandstofverbruik.
Heeft XX zich verkeken in het brandstofverbruik bij 100?
Kennelijk is deze zet nodig om het verlies (winst zal het dan wel niet zijn) te compenseren met een lager brandstofverbruik.
Re: Materieelwisseling in het Gooi
Update: de Procity's (in Hilversum) houden het enkel nog dit jaar, 2014, vol. Ze hebben veel gebreken en zijn niet snel bij vertrek. Connexxion is nu aan het zoeken naar een nieuw type midibus en is onder andere aan het kijken naar de Sprinter City 77 en de nieuwe VDL Citea MLE.
Wat betreft de Procity's: sinds december jl. wordt er standaard een Procity ingezet op een dienst van een Amba. Dit betreft 's morgens een paar slagen 104 en 1, gevolgd door de 108 en wederom lijn 1. Buitenbeentje 3803, welke rond de zomer als vervanging kwam van de bij een aanrijding betrokken 3703, blijft, ondanks de terugkeer van de 3703. Dit omdat sinds december jl. zoveel mogelijk rijdende Amba's 's avonds worden vervangen door midibussen. Een prima zet als je het mij vraagt. Overigens heeft de 3716 zondag flinke rookontwikkeling gehad in Laren door vastgelopen remmen. Wat de status van die bus is momenteel weet ik niet.
Wat betreft de Procity's: sinds december jl. wordt er standaard een Procity ingezet op een dienst van een Amba. Dit betreft 's morgens een paar slagen 104 en 1, gevolgd door de 108 en wederom lijn 1. Buitenbeentje 3803, welke rond de zomer als vervanging kwam van de bij een aanrijding betrokken 3703, blijft, ondanks de terugkeer van de 3703. Dit omdat sinds december jl. zoveel mogelijk rijdende Amba's 's avonds worden vervangen door midibussen. Een prima zet als je het mij vraagt. Overigens heeft de 3716 zondag flinke rookontwikkeling gehad in Laren door vastgelopen remmen. Wat de status van die bus is momenteel weet ik niet.
-
- Berichten: 6184
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Materieelwisseling in het Gooi
dik gedrukt vat ik niet helemaalJurre schreef:Update: de Procity's (in Hilversum) houden het enkel nog dit jaar, 2014, vol. Ze hebben veel gebreken en zijn niet snel bij vertrek. Connexxion is nu aan het zoeken naar een nieuw type midibus en is onder andere aan het kijken naar de Sprinter City 77 en de nieuwe VDL Citea MLE.
Wat betreft de Procity's: sinds december jl. wordt er standaard een Procity ingezet op een dienst van een Amba. Dit betreft 's morgens een paar slagen 104 en 1, gevolgd door de 108 en wederom lijn 1. Buitenbeentje 3803, welke rond de zomer als vervanging kwam van de bij een aanrijding betrokken 3703, blijft, ondanks de terugkeer van de 3703. Dit omdat sinds december jl. zoveel mogelijk rijdende Amba's 's avonds worden vervangen door midibussen. Een prima zet als je het mij vraagt. Overigens heeft de 3716 zondag flinke rookontwikkeling gehad in Laren door vastgelopen remmen. Wat de status van die bus is momenteel weet ik niet.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: Materieelwisseling in het Gooi
Wat is daar moeilijk aan
Re: Materieelwisseling in het Gooi
Dylan, jongen wat bedoel je?
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Re: Materieelwisseling in het Gooi
- 3703 raakt betrokken bij aanrijdingdylanwild schreef:dik gedrukt vat ik niet helemaal
- 3803 komt rond zomer en vervangt 3703
- 3703 is hersteld en keert terug
- 3803 is niet meer nodig, was immers een vervanging van 3703
- 3803 blijft toch, omdat "zoveel mogelijk rijdende Amba's 's avonds worden vervangen door midibussen."
Re: Materieelwisseling in het Gooi
dylanwild heeft gewoon moeite met komma's, getuige het feit dat hij ze zelf zelden gebruikt. :)
En als je de komma's wegdenkt lijkt het of de 3703 blijft ondanks de terugkeer van de 3703.
En als je de komma's wegdenkt lijkt het of de 3703 blijft ondanks de terugkeer van de 3703.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 gasten