Den Haag regelt eigen trein naar Brussel

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Den Haag regelt eigen trein naar Brussel

Bericht door julsteren »

Dan heb ik ergens een zin verkeerd om gelezen.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Den Haag regelt eigen trein naar Brussel

Bericht door deadlock »

julsteren schreef:Nationalistisch: ze willen alles bij de staat houden, een particulier als Arriva krijgt zo niet eens een fatsoenlijke kans om een normale internationale verbinding te creëren.
Dat heeft geen kut met nationalisme te maken. Weet je überhaupt wat het woord betekent?
Privatisatie: de regering hoeft zich er niet meet te bemoeien en kan koffie gaan drinken.
Bij het privatiseren van zoiets belangrijks voor de maatschappij als spoorwegen kan de overheid geen koffie gaan drinken, wat is dat nou voor idioterie. Alsof er bij I&M niet een hele verdieping zit die zich bezighoudt met het personenvervoer. Daarnaast is privatiseren slecht voor het spoor omdat een marktpartij een winstkenmerk heeft.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39178
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Den Haag regelt eigen trein naar Brussel

Bericht door Daniel »

In het AD stonden vandaag wat meer details over waarom ze nog geen veiligheidscertificaat hebben gekregen. Dit had o.a. te maken met dat nog niet aangegeven was met welk materieel ze willen gaan rijden en daarnaast moet Arriva nog bewijzen dat het personeel de Belgische veiligheidsregelgeving kent.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Den Haag regelt eigen trein naar Brussel

Bericht door Klaasje »

Een geweldig kip-en-ei verhaal dus.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Den Haag regelt eigen trein naar Brussel

Bericht door Vinny »

Daarnaast is privatiseren slecht voor het spoor omdat een marktpartij een winstkenmerk heeft.
En daarom moeten alle bakkerijen in Nederland ook zo snel mogelijk genationaliseerd worden... :')
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: Den Haag regelt eigen trein naar Brussel

Bericht door iljitsch »

Daniel schreef:In het AD stonden vandaag wat meer details over waarom ze nog geen veiligheidscertificaat hebben gekregen. Dit had o.a. te maken met dat nog niet aangegeven was met welk materieel ze willen gaan rijden en daarnaast moet Arriva nog bewijzen dat het personeel de Belgische veiligheidsregelgeving kent.
Dus een spoorbedrijf moet eerst materieel hebben en personeel opleiden en daarna komen ze pas in aanmerking om paden te krijgen?

Het is een wonder dat er in België überhaupt treinen rijden.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3028
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Den Haag regelt eigen trein naar Brussel

Bericht door nvdw »

deadlock schreef:Daarnaast is privatiseren slecht voor het spoor omdat een marktpartij een winstkenmerk heeft.
Zonder marktpartijen was er überhaupt geen spoor. En zonder marktpartijen hadden plaatsen als Arkel, Baflo of Kesteren nu geen trein meer.

Of was mijn sarcasmemeter stuk?
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Den Haag regelt eigen trein naar Brussel

Bericht door deadlock »

nvdw schreef:
deadlock schreef:Daarnaast is privatiseren slecht voor het spoor omdat een marktpartij een winstkenmerk heeft.
Zonder marktpartijen was er überhaupt geen spoor. En zonder marktpartijen hadden plaatsen als Arkel, Baflo of Kesteren nu geen trein meer.

Of was mijn sarcasmemeter stuk?
http://www.tuc.org.uk/industrial/tuc-22263-f0.cfm
http://www.tuc.org.uk/tucfiles/603/The_ ... ne2013.pdf

Het heeft niets met marktpartijen te maken dat Arkel, Baflo en Kesteren nu nog een station hebben. In België zijn er nog veel kleinere stopplaatsen.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
mijack1985
Berichten: 1022
Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
Locatie: Den Haag

Re: Den Haag regelt eigen trein naar Brussel

Bericht door mijack1985 »

Den Haag gaat door met Lage Landen Lijn

DEN HAAG - De gemeente Den Haag gaat door met haar plannen voor een eigen intercityverbinding met Brussel. De hofstad heeft veel vragen over de verbinding die NS vrijdag aankondigde. ,,Hoe lang duurt de reis? Wat is het comfort van de treinstellen? Kortom, biedt de nieuwe Beneluxtrein kwaliteit voor de reiziger?'', zei de Haagse wethouder Peter Smit (Verkeer) in een reactie.

Lees verder....
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)

Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
OVinspecteur
Berichten: 374
Lid geworden op: vr 30 nov 2012, 08:35
Locatie: Utrecht

Re: Den Haag regelt eigen trein naar Brussel

Bericht door OVinspecteur »

Om de vragen van de wethouder te beantwoorden: 135 minuten, gereden met bestaande NS-rijtuigen en Belgische locomotieven. :neg: De maximumsnelheid blijft 160 km/u.

Zie http://www.rijksoverheid.nl/documenten- ... anbod.html, pagina 4 en http://www.rijksoverheid.nl/documenten- ... -nmbs.html, pagina's 10 en 40.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 64 gasten