Pagina 7 van 7

Re: Den Haag regelt eigen trein naar Brussel

Geplaatst: di 20 aug 2013, 15:43
door julsteren
Dan heb ik ergens een zin verkeerd om gelezen.

Re: Den Haag regelt eigen trein naar Brussel

Geplaatst: di 20 aug 2013, 16:35
door deadlock
julsteren schreef:Nationalistisch: ze willen alles bij de staat houden, een particulier als Arriva krijgt zo niet eens een fatsoenlijke kans om een normale internationale verbinding te creëren.
Dat heeft geen kut met nationalisme te maken. Weet je überhaupt wat het woord betekent?
Privatisatie: de regering hoeft zich er niet meet te bemoeien en kan koffie gaan drinken.
Bij het privatiseren van zoiets belangrijks voor de maatschappij als spoorwegen kan de overheid geen koffie gaan drinken, wat is dat nou voor idioterie. Alsof er bij I&M niet een hele verdieping zit die zich bezighoudt met het personenvervoer. Daarnaast is privatiseren slecht voor het spoor omdat een marktpartij een winstkenmerk heeft.

Re: Den Haag regelt eigen trein naar Brussel

Geplaatst: di 20 aug 2013, 20:25
door Daniel
In het AD stonden vandaag wat meer details over waarom ze nog geen veiligheidscertificaat hebben gekregen. Dit had o.a. te maken met dat nog niet aangegeven was met welk materieel ze willen gaan rijden en daarnaast moet Arriva nog bewijzen dat het personeel de Belgische veiligheidsregelgeving kent.

Re: Den Haag regelt eigen trein naar Brussel

Geplaatst: di 20 aug 2013, 21:14
door Klaasje
Een geweldig kip-en-ei verhaal dus.

Re: Den Haag regelt eigen trein naar Brussel

Geplaatst: di 20 aug 2013, 21:43
door Vinny
Daarnaast is privatiseren slecht voor het spoor omdat een marktpartij een winstkenmerk heeft.
En daarom moeten alle bakkerijen in Nederland ook zo snel mogelijk genationaliseerd worden... :')

Re: Den Haag regelt eigen trein naar Brussel

Geplaatst: wo 21 aug 2013, 00:35
door iljitsch
Daniel schreef:In het AD stonden vandaag wat meer details over waarom ze nog geen veiligheidscertificaat hebben gekregen. Dit had o.a. te maken met dat nog niet aangegeven was met welk materieel ze willen gaan rijden en daarnaast moet Arriva nog bewijzen dat het personeel de Belgische veiligheidsregelgeving kent.
Dus een spoorbedrijf moet eerst materieel hebben en personeel opleiden en daarna komen ze pas in aanmerking om paden te krijgen?

Het is een wonder dat er in België überhaupt treinen rijden.

Re: Den Haag regelt eigen trein naar Brussel

Geplaatst: wo 21 aug 2013, 11:38
door nvdw
deadlock schreef:Daarnaast is privatiseren slecht voor het spoor omdat een marktpartij een winstkenmerk heeft.
Zonder marktpartijen was er überhaupt geen spoor. En zonder marktpartijen hadden plaatsen als Arkel, Baflo of Kesteren nu geen trein meer.

Of was mijn sarcasmemeter stuk?

Re: Den Haag regelt eigen trein naar Brussel

Geplaatst: wo 21 aug 2013, 13:37
door deadlock
nvdw schreef:
deadlock schreef:Daarnaast is privatiseren slecht voor het spoor omdat een marktpartij een winstkenmerk heeft.
Zonder marktpartijen was er überhaupt geen spoor. En zonder marktpartijen hadden plaatsen als Arkel, Baflo of Kesteren nu geen trein meer.

Of was mijn sarcasmemeter stuk?
http://www.tuc.org.uk/industrial/tuc-22263-f0.cfm
http://www.tuc.org.uk/tucfiles/603/The_ ... ne2013.pdf

Het heeft niets met marktpartijen te maken dat Arkel, Baflo en Kesteren nu nog een station hebben. In België zijn er nog veel kleinere stopplaatsen.

Re: Den Haag regelt eigen trein naar Brussel

Geplaatst: vr 27 sep 2013, 18:52
door mijack1985
Den Haag gaat door met Lage Landen Lijn

DEN HAAG - De gemeente Den Haag gaat door met haar plannen voor een eigen intercityverbinding met Brussel. De hofstad heeft veel vragen over de verbinding die NS vrijdag aankondigde. ,,Hoe lang duurt de reis? Wat is het comfort van de treinstellen? Kortom, biedt de nieuwe Beneluxtrein kwaliteit voor de reiziger?'', zei de Haagse wethouder Peter Smit (Verkeer) in een reactie.

Lees verder....

Re: Den Haag regelt eigen trein naar Brussel

Geplaatst: vr 27 sep 2013, 21:56
door OVinspecteur
Om de vragen van de wethouder te beantwoorden: 135 minuten, gereden met bestaande NS-rijtuigen en Belgische locomotieven. :neg: De maximumsnelheid blijft 160 km/u.

Zie http://www.rijksoverheid.nl/documenten- ... anbod.html, pagina 4 en http://www.rijksoverheid.nl/documenten- ... -nmbs.html, pagina's 10 en 40.