Haaglanden: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Delftse Chauff
Berichten: 137
Lid geworden op: wo 17 nov 2010, 02:00

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door Delftse Chauff »

Het nieuwe dienstenpakket voor 11 december ligt sinds gisteren op kantinetafel. Na een eerste doorbladering zijn mij de volgende (kleine) wijzigingen opgevallen voor 2017: (alleen globaal. Op ritniveau kan ik niet alles zien, omdat ik alleen het Delftse pakket kan inkijken)

Lijn 33: Gaat tussen de haltes Krakeelpolderweg en Hoornseweg rijden via de haltes Frank van Borselenstraat/Pootstraat, Marlotlaan en Westlandhof (nu nog lijn 62). De haltes Componistenpad (lijn 32, 37, 62) en Westlandseweg (opgedoekt, loopafstand van Westlandhof) vervallen.
In beide richtingen wordt het gat aan het einde van de avondspits verdicht door een rit rond 18:15 tussen te voegen.

Lijn 37: Het tussenritje van 6:58 van Delfgauw Ruyven naar Delft Station vervalt.

Lijn 55: Gaat in de daluren, avonduren en in het weekend een kwartier later rijden om aan te blijven sluiten op Station Zoetermeer op de, eveneens een kwartier verschoven, sprinter van/naar Gouda/Woerden/Utrecht.

Lijn 60: Gaat van maandag t/m zaterdag tot 19:00 vanaf het Abtswoudsepark doorrijden als lijn 62 naar Delft Station.

Lijn 61: De rittijden in de nieuwe diensten tussen Delft Station en de Kuijperwijk zijn gebaseerd op de route via Westvest-Bolwerk-Hugo de Grootstraat (de route die medio 2016 al had moeten ingaan) ipv via de Krakeelpolderweg. Of dit ook echt haalbaar is tegen die tijd zou ik nog niet kunnen zeggen.

Lijn 62: Wordt ingekort tot het traject Delft Station-Abtswoudsepark. Op het Abtswoudsepark zal lijn 62 verder rijden als lijn 60 naar Nootdorp. De haltes Station Zuid, Abtswoude, Stefanna en Voorhofdreef zullen opgedoekt worden. Om in de knopen te kunnen vallen en het rondje Station-Tanthof-Station binnen een half uur te kunnen doen zal lijn 62 worden gestrekt tussen de haltes Krakeelpolderweg en Revalidatiecentrum via de halte Componistenpad. (voor de vervallen haltes zie lijn 33).
Om een half uur stilstand van de bussen te voorkomen op Delft Station zal lijn 62 maandag t/m vrijdag exploitatief gekoppeld worden aan lijn 69. Of deze koppeling ook in de dienstregeling komt te staan zoals 60/62 weet ik niet. Op zaterdag is er minder kans op vertraging en wordt de buffertijd in Nootdorp 2 minuten ingekort (1 minuut eerder weg/1 minuut later aankomen) zodat lijn 62 dan op zichzelf kan keren.

Lijn 69: Gaat vaker rijden. Van 7:30 t/m 18:30 zal elke 15 minuten gereden gaan worden (tussen 8:15 en 9:15 elke 7,5 minuut richting TU). Tussen 7:00 en 7:30 en na 18:30 zal elke 30 minuten gereden worden. Ook zal lijn 69 's avonds langer doorrijden, tot 22:00 ipv tot 20:00 nu.

Van de overige lijnen in de 30, 40, 50 en 60 series vinden alleen wat rijtijdaanpassingen plaats.
Van de 70 lijnen weet ik niks. Die mogen wij vanuit Delft niet rijden.
Laatst gewijzigd door Delftse Chauff op vr 30 sep 2016, 22:27, 1 keer totaal gewijzigd.
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door dylanwild94 »

Gekko123 schreef:Ik denk dat ze in december beginnen met het omstickeren van de bussen. Dus best een kans dat de eerste al een paar weken voor het begin van de nieuwe dienstregeling in zijn nieuwe jasje rondrijdt en dat de laatste bus in Veolia-kleuren nog rondrijdt bij de nieuwe dienstregeling.
Ik denk dat het eerder een kwestie is van veolia stickers eraf en connexxion stickers erop wordt. Aangezien de bussen ook niet omgenummerd hoeven te worden.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door Chrysa »

Ze zullen wel niet de moeite nemen om die bussen in connexxionkleuren te spuiten?
PatrickM
Berichten: 1977
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door PatrickM »

Chrysa schreef:Ze zullen wel niet de moeite nemen om die bussen in connexxionkleuren te spuiten?
Nee, ik denk hooguit rode band eraf, lichtgroene erop en de logo's veranderen, ik neem aan dat het gewoon de CXX-HWGO kleuren worden.
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door busfanNL »

Daar zat ik ook aan te denken en op te hopen.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door Michael »

Ik had ook begrepen dat er geen Infoxx in komt maar de huidige boordcomputer er gewoon in blijft zitten. Dus het zou dan inderdaad alleen een kwestie zal zijn van stickers veranderen en de weg weer op.
Zonnig
Berichten: 537
Lid geworden op: do 16 jun 2011, 14:09

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door Zonnig »

En wie weet wil men wel het rood behouden op de Veolia / XX bussen en komt er een rood XX logo.

Dan behoud je wel de eenheid voor het stads en streekvervoer in Den Haag en omgeving.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door OmniLezer »

henk1234 schreef:
Chrysa schreef:Ze zullen wel niet de moeite nemen om die bussen in connexxionkleuren te spuiten?
Nee, ik denk hooguit rode band eraf, lichtgroene erop en de logo's veranderen, ik neem aan dat het gewoon de CXX-HWGO kleuren worden.
Ik denk dat ik een idee heb.
Afbeelding

Ze gaan vast niet vergeten de stoelen rood te laten!
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
PatrickM
Berichten: 1977
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door PatrickM »

Nee, ik neem aan dat het dit wordt:
Afbeelding

Dat wat jij postte is al ruim een jaar niet meer in gebruik, dat is vervangen door DoorZeeland.
Stadsbus
Berichten: 1127
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 19:42

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door Stadsbus »

Ik hoop zelf dat ze geen groene daken krijgen, staat niet echt met de tanks op het dak -o-

Maarja, gewoon afwachten en wie weet wordt het gewoon wit.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door Z2N »

Of iets mooi is of niet is en blijft subjectief, en is niet de belangrijkste motivatie bij zo'n besluit. :wink:
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1964
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door Anne »

Even wat leesvoer over het werk van een HTM-trambestuurder.
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door Durashift »

Precies. Ik heb nu niet het idee dat ik weet hoe het met Nederland ervoor staat. Iets dat de titel wel suggereert en de openingstekst herhaalt..
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door Milco »

Ik heb er weinig verstand van en geen idee of het in dit topic thuishoort, maar klopt de op de wiki vermelde einddatum 26.08.2017 van concessie Haaglanden streek wel? Ik volg deze concessie vrijwel niet, dus heb er weinig verstand van. Het zal vast ergens op het forum voorbij zijn gekomen,
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door Gekko123 »

Voor de liefhebbers: de nieuwe dienstregeling voor de streekbussen (nu nog Veolia, vanaf 11 december Connexxion) zijn te vinden op de site van Connexxion. Weliswaar nog niet in de reisplanner op hun eigen site verwerkt, maar de nieuwe busboekjes zijn al wel te downloaden.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door Milco »

Nog niet alle lijnen staan online, want sowieso de lijnen 55 en 69 ontbreken nog en bij lijn 33 ontbreekt de dienstregeling in de richting van Delft.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door Meltrain »

Milco schreef:Ik heb er weinig verstand van en geen idee of het in dit topic thuishoort, maar klopt de op de wiki vermelde einddatum 26.08.2017 van concessie Haaglanden streek wel? Ik volg deze concessie vrijwel niet, dus heb er weinig verstand van. Het zal vast ergens op het forum voorbij zijn gekomen,
Ik wist al wel dat de concessie verlengd was van eind augustus 2017 t/m eind augustus 2019, maar alleen de precieze dag was een beetje een "gokje", want het had ook een week eerder of later kunnen zijn.
Met even zoeken in dit topic stuitte ik op een door mij geplaatste link waarin inderdaad bevestigd wordt dat de concessie tot en met 24 augustus 2019 verlengd is.
De eerdere datum van 26-08-2017 klopte sowieso.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Delftse Chauff
Berichten: 137
Lid geworden op: wo 17 nov 2010, 02:00

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door Delftse Chauff »

Milco schreef:Nog niet alle lijnen staan online, want sowieso de lijnen 55 en 69 ontbreken nog en bij lijn 33 ontbreekt de dienstregeling in de richting van Delft.
Het gaat om de nieuwe busboekjes. Die staan online. Ga naar folders&brochures via Service&contact op Connexxion.nl en zoek daar naar Haaglanden.
PatrickM
Berichten: 1977
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door PatrickM »

Ik mag toch niet hopen dat dit het nieuwe logo wordt... Dit is echt foeilelijk.
Afbeelding
Bron: site Connexxon Zuid-Holland
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door Hainje »

Vind het wel geinig. :P
Dikke kans dat het dat gaat worden hoor. Hoeven die wagens niet gespoten te worden enz.
🍉
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door regenmaker »

henk1234 schreef:Ik mag toch niet hopen dat dit het nieuwe logo wordt... Dit is echt foeilelijk.
Ik vind het wel wat hebben. Handige manier om geld uit te sparen.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
tjitte19
Berichten: 77
Lid geworden op: zo 04 dec 2011, 23:27
Locatie: Delfgauw

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door tjitte19 »

Ik vind het logo ook niet verkeerd hoor. Beter dan de hele bus overplakken
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door busfanNL »

Nou ik vindt hem niet lelijk maar zie liever een bus met de hwgo huisstijl. :Y *bus*
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door dylanwild94 »

Zag gisteren in Den Haag Mariahoeve langs de route van tramlijn 6 al tijdelijke halte borden voor buslijn 66 die gaat rijden als lijn 6 eruit gaat ivm winterseomstandigheden. :shock:
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door Wubbo »

Die hangen er al een paar jaar (kort na de laatste echte winter, zeg ik zo uit mijn hoofd).
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 46 gasten