Haaglanden: Alledaagse gebeurtenissen
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden
Al een paar dagen is er geen actuele informatie beschikbaar van de bussen van Connexxion Haaglanden. Hopelijk wordt dit snel weer beschikbaar.
Of gaan ze stiekem toch InfoXX invoeren in deze concessie?
Of gaan ze stiekem toch InfoXX invoeren in deze concessie?
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden
Klopt het dat tramlijn 5 dit jaar niet rijdt?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden
Dat klopt!
Nog een eigenaardigheid: de DRIS'sen bij tramhalte Buitenhof geven de tijden van de tegenovergestelde richting weer. Ik stond gisteren gek te kijken toen aan de 'Hofvijverkant' tram 17 richting Centrum en tram 16 richting Statenkwartier werden aangekondigd. Totdat ik zag dat aan de overkant tram 16 en 17 richting Wateringen werden aangekondigd. Hoe dit nu opeens komt...
Nog een eigenaardigheid: de DRIS'sen bij tramhalte Buitenhof geven de tijden van de tegenovergestelde richting weer. Ik stond gisteren gek te kijken toen aan de 'Hofvijverkant' tram 17 richting Centrum en tram 16 richting Statenkwartier werden aangekondigd. Totdat ik zag dat aan de overkant tram 16 en 17 richting Wateringen werden aangekondigd. Hoe dit nu opeens komt...
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden
Er schijnt gewerkt te worden am de database...Gekko123 schreef:Al een paar dagen is er geen actuele informatie beschikbaar van de bussen van Connexxion Haaglanden. Hopelijk wordt dit snel weer beschikbaar.
Of gaan ze stiekem toch InfoXX invoeren in deze concessie?
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden
Ik denk dat dat komt omdat een paar weken geleden er een aantal DRIS-panelen zijn verplaatst (al dan niet wegens werkzaamheden). Zo staat de DRIS die eerst bij de tramhalte Gemeentemuseum/Museon van tram 16 nu bij de bushalte Maasland Viaduct. De oude bestickering zit er nog steeds op, DRIS staat dan ook uit bij Maasland.Hendrik schreef:Dat klopt!
Nog een eigenaardigheid: de DRIS'sen bij tramhalte Buitenhof geven de tijden van de tegenovergestelde richting weer. Ik stond gisteren gek te kijken toen aan de 'Hofvijverkant' tram 17 richting Centrum en tram 16 richting Statenkwartier werden aangekondigd. Totdat ik zag dat aan de overkant tram 16 en 17 richting Wateringen werden aangekondigd. Hoe dit nu opeens komt...
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden
Maar de (vernieuwde) halte Buitenhof is juist kort geleden opgeleverd... En toen functioneerden de DRIS'sen wel goed!
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden
Vanaf 21 augustus t/m 9 december handhaaft Connexxion in Haaglanden de bestaande dienstregeling. Vanaf 10 december gaat (gedeeltelijk) een nieuwe dienstregeling in. Zie: https://mrdh.nl/nieuws/uitstel-hoekse-l ... eling-2018.BusFreakRotterdam schreef:Nieuwe dienstregeling gaat gewoon op 21 augustus 2017 in en duurt tot december 2018. Schijnt dat dit niet meer aangepast kan worden...
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden
http://pvopdelftsewielen.nl/Veolia/Repo ... 0serie.htm
Ik weet niet of jullie dit al bekend was maar een aantal HTM gasbussen zijn naar Connexxion haaglanden gegaan.
Ik weet niet of jullie dit al bekend was maar een aantal HTM gasbussen zijn naar Connexxion haaglanden gegaan.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden
Het zijn de ex HTMbuzz 1116 - 1120, 1130, 1132 - 1135.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden
Weet je misschien ook de reden want ik vind het wel gek. Eerst verkopen ze een aantal gasbussen en nu kopen ze er weer een paar aan. :?
-
- Berichten: 6189
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden
Geld moet rollen. :')
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden
@busfan: De wagens van HTM hebben zelden gereden en zijn nieuwer dan de wagens die verkocht zijn.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden
Ow aha maar was dat voor die 2 jaar nou echt nodig.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden
Vanwege een schietincident vanochtend vroeg hebben in Delft alle lijnen die de halte Zuidpoort aandoen een tijdje een omleiding moeten rijden op last van de politie.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden
Iets met concessie-eisen.... "gemiddelde leeftijd van de vloot" gok ik.busfanNL schreef:Ow aha maar was dat voor die 2 jaar nou echt nodig.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden
Het vervangen van een (kleine) deel van de busvloot maakte deel uit van de tweejarige verlenging van de concessie.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden
Ow okee. Dank beiden. Maar zijn die htm gasbussen echt zo veel jonger??
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden
Het zal ongeveer een jaar schelen.
Maar belangrijker is dat die bussen een zeer lage kilometerstand hebben (omdat ze zelden zijn gebruikt). Vanaf een bepaalde kilometerstand moeten er vaker keuringen en dergelijke plaatsvinden, dus door nu de bussen met de hoogste kilometerstand te vervangen door bussen met een kilometerstand van praktisch 0, wordt dat uitgespaard.
En persoonlijk vind ik de Lion's City's van HTMbuzz ook comfortabeler dan die vanVeolia Transport Connexxion.
Maar belangrijker is dat die bussen een zeer lage kilometerstand hebben (omdat ze zelden zijn gebruikt). Vanaf een bepaalde kilometerstand moeten er vaker keuringen en dergelijke plaatsvinden, dus door nu de bussen met de hoogste kilometerstand te vervangen door bussen met een kilometerstand van praktisch 0, wordt dat uitgespaard.
En persoonlijk vind ik de Lion's City's van HTMbuzz ook comfortabeler dan die van
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden
Ze hebben voor het hockey tornooi gereden in 2014, maar veel kilometers waren het niet.Meltrain schreef:Vanaf een bepaalde kilometerstand moeten er vaker keuringen en dergelijke plaatsvinden, dus door nu de bussen met de hoogste kilometerstand te vervangen door bussen met een kilometerstand van praktisch 0, wordt dat uitgespaard.
Met name de stoelen aan de linkerkant, tussen de 2de en 3de deur, zelfs de NS 1ste klas heeft niet zo veel beenruimte :YMeltrain schreef:En persoonlijk vind ik de Lion's City's van HTMbuzz ook comfortabeler dan die vanVeolia TransportConnexxion.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden
Waarvandaan worden de 'nieuwe' wagens ingezet?
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden
Ik heb geen idee waarvandaan, maar hoop stiekem vanuit Delft. Mijn inschatting is dat ze het beste tot hun recht komen op lijn 69, mede vanwege hun derde deur.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden
Volgens de laatste verhalen in de wandelgangen gaan de bussen naar vestiging Den Haag. Maar we gaan het zien.....
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden
Lijn 69 is juist de enige stadslijn van Delft die ook door andere vestigingen wordt gereden.Gekko123 schreef:Ik heb geen idee waarvandaan, maar hoop stiekem vanuit Delft. Mijn inschatting is dat ze het beste tot hun recht komen op lijn 69, mede vanwege hun derde deur.
Maar op de overige stadslijnen (behalve 61) zou natuurlijk wel kunnen :).
§ 6. Het passeren van rode seinen
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
-
- Berichten: 137
- Lid geworden op: wo 17 nov 2010, 02:00
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden
Ze gaan inderdaad rijden vanuit de vestiging Den Haag. In principe gaan ze rijden op de "Leidse" diensten (Lijn 43,44,45,46 en 444). Ivm de mindere zitcapaciteit dan onze eigen wagens mogen ze in geen geval op lijn 36 rijden.DPDelft schreef:Volgens de laatste verhalen in de wandelgangen gaan de bussen naar vestiging Den Haag. Maar we gaan het zien.....
De reden dat voor de vestiging Den Haag is gekozen is het onderhoud. De vestiging Den Haag is in onderhoud bij de HTM en die hebben (uiteraard) ervaring met deze wagens.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden
Helder. Is er enig idee vanaf wanneer deze wagens in dienst komen?
§ 6. Het passeren van rode seinen
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 130 gasten