Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Stadsbus
Berichten: 663
Lid geworden op: Wo 02 Apr 2014, 19:42
Locatie: 070
Contact:

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Berichtdoor Stadsbus » Wo 11 Jul 2018, 15:13

in tien jaar :|

Hier nog een artikel van Omroep West: https://www.omroepwest.nl/nieuws/366298 ... d-Den-Haag

Gebruikersavatar
flipje
Berichten: 1162
Lid geworden op: Di 02 Nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Berichtdoor flipje » Wo 11 Jul 2018, 15:34

Volgens OVPRO gaat EBS 93 hybride groengasbussen in zetten, welke in de loop van de concessie vervangen zullen worden door zero-emissie bussen. In Zoetermeer en Delft (vermoedelijk de stadsdiensten) wordt direct gestart met zero-emissie bussen.

maxx
Berichten: 19
Lid geworden op: Do 10 Mei 2018, 16:34

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Berichtdoor maxx » Wo 11 Jul 2018, 15:35

Jammer, persoonlijk had ik liever een van de andere twee gehad :(

Maar we gaan er het beste van maken

maxx
Berichten: 19
Lid geworden op: Do 10 Mei 2018, 16:34

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Berichtdoor maxx » Wo 11 Jul 2018, 15:36

flipje schreef:Volgens OVPRO gaat EBS 93 hybride groengasbussen in zetten, welke in de loop van de concessie vervangen zullen worden door zero-emissie bussen. In Zoetermeer en Delft (vermoedelijk de stadsdiensten) wordt direct gestart met zero-emissie bussen.


Ik ben beniewd of die wel onder de A13 doorkunnen.

Lijn 45
Berichten: 2005
Lid geworden op: Do 02 Mar 2017, 12:06

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Berichtdoor Lijn 45 » Wo 11 Jul 2018, 15:42

Is de Citaro die op de foto bij OVpro te zien is een hint naar welke nieuwe bussen er komen?

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 37765
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Berichtdoor Suus » Wo 11 Jul 2018, 15:42

Het gaat echt niet goed bij Connexxion, juist hier had ik hun kansen nog wel aardig goed ingeschat.

Ik hoop dat EBS deze groeispurt goed afhandelt, anderzijds is de slechte start die Veolia in dit gebied maakte amper te overtreffen.
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
flipje
Berichten: 1162
Lid geworden op: Di 02 Nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Berichtdoor flipje » Wo 11 Jul 2018, 15:46

Mwah alles in Noord-Holland heeft CXX kunnen behouden en morgen volgt de uitslag van de GD concessie nog :Y

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 13565
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Berichtdoor Meltrain » Wo 11 Jul 2018, 16:28

Blijkbaar weet EBS goed te leveren wat de MRDH wil, want EBS heeft beide (openbare) aanbestedingen gewonnen.
Ik ben benieuwd hoe het wagenpark en netwerk eruit komt te zien en hoop dat het geen problemen oplevert dat EBS in iets meer dan een half jaar tijd in twee geheel nieuwe gebieden gaat rijden.
I'm more into trains than training and my favourite sport is transport.
Dagelijks reiziger Rlb - Asa.

Gebruikersavatar
Stadsbus
Berichten: 663
Lid geworden op: Wo 02 Apr 2014, 19:42
Locatie: 070
Contact:

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Berichtdoor Stadsbus » Wo 11 Jul 2018, 16:33

Lijn 45 schreef:Is de Citaro die op de foto bij OVpro te zien is een hint naar welke nieuwe bussen er komen?

Er was een paar maanden geleden een grijze NGT Citaro bij EBS, 1 + 1 = 2?
Spoiler: show
Afbeelding

Gebruikersavatar
luka23
Berichten: 205
Lid geworden op: Do 14 Dec 2017, 15:06
Locatie: Cpc

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Berichtdoor luka23 » Wo 11 Jul 2018, 17:33

Nu EBS in Haaglanden gaat rijden, kan dit consequenties hebben voor de plannen die er waren om Cxx lijn 33 in te korten?
PSA: Links gaan, rechts staan

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 13565
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Berichtdoor Meltrain » Wo 11 Jul 2018, 17:43

Je bedoelt de reeds vastgestelde inkorting van lijn 33 's avonds en op zondag?
Die gaat er sowieso komen, omdat die deel uitmaakt van het vervoerplan 2018. Mogelijk maat EBS dat weer ongedaan, maar daar is nog niks over bekend.
I'm more into trains than training and my favourite sport is transport.
Dagelijks reiziger Rlb - Asa.

Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 6526
Lid geworden op: Di 29 Jul 2014, 21:49
Locatie: Apeldoorn

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Berichtdoor regenmaker » Wo 11 Jul 2018, 17:47

EBS doet leuk mee de laatste tijd. Al hoop ik niet dat men zoals in Waterland veel te goedkoop heeft ingeschreven. De tijd zal het leren. Het valt wel op dat ze bij de MRDH in de smaak vallen.

Connexxion wordt steeds kleiner. Misschien zet deze trent zich door met het toekomstige verlies van IJsselmond. De eerst volgende CXX-concessie die onder de hamer gaat.
Vaste reiziger van Syntus Gelderland (Veluwe).

Belangrijke dienstregelingswijzigingen NRW (update 12 november 2018)
Wuppertal 25 november 2018
Lohmar 9 december 2018

Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 8867
Lid geworden op: Za 31 Aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Berichtdoor Hainje » Wo 11 Jul 2018, 18:06

regenmaker schreef:Al hoop ik niet dat men zoals in Waterland veel te goedkoop heeft ingeschreven.

Wat nu bij EBS zit is toch het oude tenderteam van Qbuzz, minus een zekere persoon? Zal wel loslopen met dat te goedkoop inschrijven.
Details blijf je houden, maar uiteindelijk vind ik het allemaal prima.
08-09-2018: Trein: 10606,5 km * Bus: 1484,36 km * Metro: 62,2 km * Tram: 9,62 km
Meestal te vinden in mijn luie zetel.

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 37765
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Berichtdoor Suus » Wo 11 Jul 2018, 19:21

regenmaker schreef:Het valt wel op dat ze bij de MRDH in de smaak vallen.

EBS biedt steeds gasbussen aan en iemand bij MRDH is daar zeer gecharmeerd van, dus qua milieuscore kom je er dan bijna gelijk uit dan met elektrische bussen. Door de gasbussen kunnen ze per kilometer een lagere prijs bieden dan wanneer vanaf dag één volledig elektrisch wordt gereden. Daardoor kunnen ze meer vervoer aanbieden (11% meer dan in de huidige concessie) en dan win je.

Bovendien heeft EBS erg weinig overhead. Hun hoofdkantoor zit in de stalling van Purmerend, meer vastgoed hebben ze niet :P
Rame à l'approche

dnmw2705
Berichten: 1411
Lid geworden op: Wo 23 Nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Berichtdoor dnmw2705 » Wo 11 Jul 2018, 19:23

Suus schreef:Het gaat echt niet goed bij Connexxion, juist hier had ik hun kansen nog wel aardig goed ingeschat.

Ik hoop dat EBS deze groeispurt goed afhandelt, anderzijds is de slechte start die Veolia in dit gebied maakte amper te overtreffen.

Aardig rijtje inderdaad.. BRU, Prov Utrecht, Almere, Voorne-Putten en nu Haaglanden..

Wel mooi voor EBS dat het voet aan de grond kan zetten naast Waterland. Ben in het bijzonder wel benieuwd naar hoe de reizigers daar over EBS denken.
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.

Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 4876
Lid geworden op: Ma 13 Jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contact:

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Berichtdoor Milco » Wo 11 Jul 2018, 19:31

Mooi nieuws voor EBS! :D
Op hun website staat inmiddels een bericht over het winnen van deze concessie en wat meer informatie. De huidige lijnen 36 en 55 worden onderdeel van het R-net.
Website: http://ov-almere.weebly.com/ --> update: 10-11-2018
Youtube: http://www.youtube.com/ovinalmere1 --> update: 15-11-2018

Informatie Keolis Almere: http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html

Gebruikersavatar
koekje
Berichten: 466
Lid geworden op: Za 28 Mei 2011, 22:33

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Berichtdoor koekje » Wo 11 Jul 2018, 19:55

Afbeelding

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 13565
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Berichtdoor Meltrain » Wo 11 Jul 2018, 20:25

Dat lijkt (haast) wel een Citaro van de RET. :o
I'm more into trains than training and my favourite sport is transport.
Dagelijks reiziger Rlb - Asa.

Somoht
Berichten: 1339
Lid geworden op: Di 11 Sep 2012, 22:03

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Berichtdoor Somoht » Wo 11 Jul 2018, 20:26

RET huisstijl is de MRDH (eigenlijk ex-SRR) huisstijl.

Daan76
Berichten: 155
Lid geworden op: Zo 26 Dec 2010, 12:46

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Berichtdoor Daan76 » Wo 11 Jul 2018, 20:32

Er zitten ook kenmerken van de huisstijl HTMbuzz in.

Gebruikersavatar
Stadsbus
Berichten: 663
Lid geworden op: Wo 02 Apr 2014, 19:42
Locatie: 070
Contact:

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Berichtdoor Stadsbus » Wo 11 Jul 2018, 21:08

Maar dit zou dus dan ook de huisstijl worden in Voorne-Putten?

Thom69
Berichten: 809
Lid geworden op: Do 31 Dec 2009, 15:42

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Berichtdoor Thom69 » Wo 11 Jul 2018, 22:17

Voor zover ik weet zouden inderdaad zowel Haaglanden als VPR met dezelfde MRDH-huisstijl gaan rijden. Mooie combi van de beide stadsvervoerders voor streekconcessies naast de steden :)
Regelmatig te vinden in bussen in de omgeving Leiden | Vrijwilliger op Buurtbus 723 Lisse - Oude Wetering

JeroenN75
Berichten: 10
Lid geworden op: Za 05 Mar 2016, 21:54

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Berichtdoor JeroenN75 » Do 12 Jul 2018, 06:42

En uiteindelijk de stadsconcessies Rotterdam e.o. en Den Haag e.o ook?

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 13565
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Berichtdoor Meltrain » Do 12 Jul 2018, 07:16

De RET gebruikt al sinds 2003 / 2004 deze huisstijl, dus in Rotterdam zal er niet veel veranderen.
De HTM zal wel dingen moeten aanpassen, maar aangezien deze lay-out niet goed op driedeursbussen past, de Avenio's en RegioCitadissen als R-net resp. RandstadRail rijden en ik betwijfel of men de GTL's nog een nieuwe schilderbeurt wil geven, denk ik dat we bij HTM deze combinatie niet snel zullen zien.
Maar ik zie het graag als blijkt dat ik ongelijk heb. :)
I'm more into trains than training and my favourite sport is transport.
Dagelijks reiziger Rlb - Asa.

Gebruikersavatar
Statler Rail
Berichten: 827
Lid geworden op: Za 04 Feb 2012, 00:18
Locatie: Europa

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Berichtdoor Statler Rail » Do 12 Jul 2018, 10:34

Suus schreef:EBS biedt steeds gasbussen aan en iemand bij MRDH is daar zeer gecharmeerd van, dus qua milieuscore kom je er dan bijna gelijk uit dan met elektrische bussen. Door de gasbussen kunnen ze per kilometer een lagere prijs bieden dan wanneer vanaf dag één volledig elektrisch wordt gereden. Daardoor kunnen ze meer vervoer aanbieden (11% meer dan in de huidige concessie) en dan win je.
Hoeveel punten je scoort met elk type bus was gewoon in de aanbesteding bekend, dus dat is niet speciaal voor EBS. Bovendien rijdt Connexxion nu ook met gasbussen, dus zij zouden dan toch nóg voordeliger zoiets moeten kunnen aanbieden?

Je kon ervoor kiezen om direct allemaal nieuwe ZE-bussen aan te schaffen, maar EBS heeft ervoor gekozen om dat later te doen. Dat heeft natuurlijk voor- en nadelen. Een voordeel kan zijn dat toekomstige ZE-bussen wellicht meer bereik hebben (dus minder laadtijd) en wellicht relatief goedkoper worden. We weten niet wat de andere vervoerders van plan waren qua materieelaanschaf, dus of dit een belangrijk aspect is geweest, weten we niet. Milieuscore is maar één van de onderdelen waarop een bieding beoordeeld wordt.
Suus schreef:Bovendien heeft EBS erg weinig overhead. Hun hoofdkantoor zit in de stalling van Purmerend, meer vastgoed hebben ze niet :P
Bezitten niet, maar men huurt nog wel een kantoor in Zwolle. Daar zat ook het tenderteam voor deze aanbesteding. Dat EBS een kleine overhead heeft is natuurlijk een voordeel, maar anderzijds heb je dan ook minder resources dan wanneer je groot bedrijf hebt met veel gespecialiseerde medewerkers die elk aspect van de aanbesteding helemaal kunnen gaan uitpluizen.


Terug naar “OV in West-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten