Haaglanden: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 1249
Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 16:31

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden

Bericht door Frank93 »

Een artikel bij Omroep West over het bezwaar van Connexxion voor de concessie Haaglanden:

https://www.omroepwest.nl/nieuws/370021 ... k-verlopen
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden

Bericht door dylanwild94 »

Een journalist die niet echt aan het opletten is. :X
Omroep west schreef:EBS is al actief in Noord-Holland en Voorne Putten.
Er rijden nog steeds Connexxion bussen langs mijn straat. :roll:
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden

Bericht door Suus »

Tja, alles buiten de regio is eng :mrgreen:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
DPDelft
OVNL-beheerder
Berichten: 637
Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 14:09

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden

Bericht door DPDelft »

In verband met een defecte gasbus rijdt er nu een dieselbus op lijn 60. Vertrek 21:35 en 23:05 vanaf Nootdorp en 20:47, 22:17 en 23:47 vanaf Tanthof. Bus rijdt sinds 20:31 (Delft Station), bus 5151.
Sietse
Berichten: 23
Lid geworden op: vr 14 nov 2014, 01:26
Locatie: Etten GLD (lijn 28)

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden

Bericht door Sietse »

Vanmiddag stond er een gloednieuwe tram op een vrachtwagen stil op de grensovergang A12 bij Zevenaar. Kleuren leken R-net. Kan deze voor Den Haag bestemd zijn? Ik ben verder niet op de hoogte van de ontwikkelingen rondom HTM dus vergeef me als als ik er compleet naast zit :mrgreen:
Stadsbus
Berichten: 1127
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 19:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden

Bericht door Stadsbus »

Er zouden nog ooit 10 Avenio's komen, waarschijnlijk is dit er 1tje dan.
Selivio
Berichten: 405
Lid geworden op: za 30 apr 2016, 12:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden

Bericht door Selivio »

Amsterdam krijgt ook trams in R-net kleuren(meer richting de metro variant met lichtgrijs). Dus waren ze donkergrijs of lichtgrijs :?:
Grt. Stefan
Sietse
Berichten: 23
Lid geworden op: vr 14 nov 2014, 01:26
Locatie: Etten GLD (lijn 28)

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden

Bericht door Sietse »

Meer lichtgrijs dan donkergrijs. Verder dacht ik dat de tram uit 3 delen bestond en zaten er cabines aan beide kanten.
n-evo
Berichten: 3366
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden

Bericht door n-evo »

Had de tram een rode voorkant/neus? Dan is het een Haagse Avenio. Die bestaan uit 4 delen.

De nieuwe Amsterdamse 15G-tram is een CAF Urbos 100 en is zwart/grijs/lichtgrijs met rode deuren en bestaat uit 5 delen. Op de impressie in de link lijkt het wit maar dat klopt niet helemaal. :)

https://over.gvb.nl/nieuws/bouw-eerste- ... olle-gang/
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden

Bericht door Durashift »

CAF'jes komen toch uit Spanje?

Lijkt mij niet dat je dan via de A12 NL binnen komt...

Avenio is Siemens, toch? Zou uit Oost-Europa kunnen komen, toch?
Sietse
Berichten: 23
Lid geworden op: vr 14 nov 2014, 01:26
Locatie: Etten GLD (lijn 28)

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden

Bericht door Sietse »

5 delen waren het sowieso niet, de kleur van de voorkant weet ik helaas niet meer. Ik zag de tram ook maar kort een ook van een afstand. Dus kon buiten de kleuren en de vorm helaas geen kenmerken zien. Het kan ook nog zijn dat de tram op weg was naar de Rotterdamse haven voor verder transport. Maar de kleuren waren in elk geval rood/grijs ;)
St3fan
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 18 nov 2016, 11:01
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden

Bericht door St3fan »

Enig idee wanneer de uitkomst van de bezwaarperiode bekend wordt?
Hoorde via via dat dat vandaag zou zijn, maar heb niks daarover vernomen. Ben wel benieuwd of Connexxion inderdaad nog wat voet in aarde had om te winnen, of dat het nu definitief EBS wordt.
Daan76
Berichten: 304
Lid geworden op: zo 26 dec 2010, 12:46

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden

Bericht door Daan76 »

Zie https://m.omroepwest.nl/nieuws/3700211

Vandaag zou er dus nog niks bekend worden.
St3fan
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 18 nov 2016, 11:01
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden

Bericht door St3fan »

Daan76 schreef:Zie https://m.omroepwest.nl/nieuws/3700211

Vandaag zou er dus nog niks bekend worden.
Ah, dan nog twee weken wachten ;-)
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden

Bericht door fred1954 »

Durashift schreef:
Avenio is Siemens, toch? Zou uit Oost-Europa kunnen komen, toch?
Wenen. :D
Stadsbus
Berichten: 1127
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 19:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden

Bericht door Stadsbus »

De eerste elektrische VDL Citea's voor HTMBuzz (lijn 28) zijn bijna klaar, bij VDL in Roeselare.
De kleurstelling lijkt meer op de Alliances/Diplomats dan op de Lion City's. De stoelen zijn in R-Net kleuren (toekomstbestendig?).
Voor foto's: Facebook. (Je moet Facebook hebben, en lid zijn van Totaal OV wil je de foto's zien.)
Lange_Dre
Berichten: 528
Lid geworden op: zo 28 feb 2010, 14:44
Locatie: Groningen-Den Haag

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden

Bericht door Lange_Dre »

Ik ben erg benieuwd naar de foto’s, helaas zit ik al een paar maanden te wachten op goedkeuring de bebeheerder van die Facebookpagina.
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden

Bericht door julsteren »

Ik zit niet in al die facebook-groepen, hooguit 2 als ik zo zie. Ik kreeg de foto's al doorgestuurd via een HTM-medewerker waarmee ik bevriend ben. Het interieur is inderdaad R-Net, maar die medewerker is daar niet over te spreken (ik wel, alles beter dan die stadsstoeltjes die in de Citea SLF zitten, waarvan die in Köln het ergst zijn).
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Lange_Dre
Berichten: 528
Lid geworden op: zo 28 feb 2010, 14:44
Locatie: Groningen-Den Haag

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden

Bericht door Lange_Dre »

julsteren schreef:Ik zit niet in al die facebook-groepen, hooguit 2 als ik zo zie. Ik kreeg de foto's al doorgestuurd via een HTM-medewerker waarmee ik bevriend ben. Het interieur is inderdaad R-Net, maar die medewerker is daar niet over te spreken (ik wel, alles beter dan die stadsstoeltjes die in de Citea SLF zitten, waarvan die in Köln het ergst zijn).
Zou je die foto’s misschien hier mogen/kunnen plaatsen voor de mensen die niet in die facebookgroepen zitten maar wel benieuwd zijn? :)
Stadsbus
Berichten: 1127
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 19:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden

Bericht door Stadsbus »

Een deel van de foto's staan nu hier: https://www.htmfoto.net/algemeen/tonen2 ... 1540838855 (openbaar)
Daelea
Berichten: 1110
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden

Bericht door Daelea »

Op de website van de HTM is informatie te vinden over de wijzigingen in 2019, voor wat HTMBuzz betreft (tram wijzigt nagenoeg niet). Zoals voorspeld krijgt Den Haag een compleet vernieuwd stadsbusnet, met lijnnummers 20 t/m 29. In OVinfo is de nieuwe dienstregeling al te raadplegen.
Het uiteindelijke net is flink anders dan het voorgestelde net in het vervoerplan, na reacties van de betrokken gemeenten en ROCOV:
  • Lijn 20 neemt het traject Centraal Station - Duinzigt over van lijn 24 (24 blijft net als nu rijden naar Mariahoeve).
  • Lijn 21 blijft naar Vrederust rijden, en komt niet in Wateringen zoals voorgesteld.
  • Lijn 22 rijdt buiten de spits eenmaal per half uur tussen Rijswijk Station en De Schilp, de voorgestelde route naar Steenvoorde wordt niet gereden.
  • Lijn 23 krijgt als eindpunt het Colijnplein, en rijdt alleen door naar Kijkduin in de weekenden van mei - augustus en in de zomervakantie elke dag van 9 tot 20 uur.
  • Lijn 24 blijft rijden tussen Kijkduin en Mariahoeve, de verlenging van 25 gaat niet door (zie hieronder) en het traject naar Duinzigt wordt gereden door lijn 20.
  • Lijn 25 verandert niet, de voorgenomen doortrekking door het centrum via Centraal naar Mariahoeve stuitte op te veel weerstand. In plaats hiervan is spitslijn 27 in het leven geroepen.
  • Lijn 26 wijzigt niet.
  • Lijn 27 is een nieuwe spitslijn tussen Randveen (nabij de Uithof) en Mariahoeve, rijdt via de Leyweg, HS en Centraal en stopt onderweg maar bij 8 haltes.
  • Lijn 28 is een nieuwe lijn die zoals voorgesteld gaat rijden tussen het Norfolkterrein (Zuiderstrand) en Centraal (- Voorburg in de spits). Deze lijn gaat gereden worden met de e-Citea's die hierboven genoemd werden.
  • Lijn 29 is een nieuwe spitslijn die ook als voorgesteld gaat rijden, tussen Rijswijk Station en de Oude Waalsdorperweg, via HS en Centraal.
Voor de volledigheid, het voorgestelde net (maart 2018) is te vinden via: https://mrdh.nl/sites/mrdh.nl/files/fil ... %20HTM.PDF, pagina 9.

Daarnaast wijzigt een aantal bestemmingsaanduidingen op de bussen:
  • Centraal Station wordt Station Den Haag Centraal
  • Scheveningen Noorderstrand wordt Scheveningen Noord
  • Kijkduin, Duindorp en Oude Waalsdorperweg worden Den Haag Kijkduin / Duindorp / Oude Waalsdorperweg
De wijzigingen in het Nachtnet ten opzichte van nu, zijn:
  • N1 (Scheveningen) gaat rijden via Centraal en het Stuyvesantplein.
  • N2 (Leidschendam) wordt uitgebreid en rijdt voortaan een lus via Voorburg, Leidschendam, Voorschoten en Wassenaar.
  • N3 (Kijkduin) rijdt voortaan niet meer langs Kijkduin Strand, maar wel langs de Uithof en rijdt op de terugweg via HS naar het centrum.
  • N4 (Wateringen) rijdt op de terugweg voortaan via het Jonckbloetplein in plaats van HS naar het centrum.
  • N5 (Delft) wordt uitgebreid en rijdt voortaan een lus via Ypenburg, Nootdorp, Pijnacker en Delft. De route in Den Haag op de heenweg wordt gestrekt.
  • N6 (Zoetermeer) krijgt een iets andere route in Leidschenveen en rijdt in Zoetermeer voortaan via de Willem Dreeslaan.
SDC
Berichten: 38
Lid geworden op: wo 02 nov 2016, 13:56

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden

Bericht door SDC »

Het komt toch niet vaak voor dat de definitieve uitwerking zoveel verschilt van de plannen in het VP.

Het nieuwe net ziet er zeer goed uit, en bedient in sommige gevallen m.i. ook logischere relaties. Vooral lijn 22 is een enorme verbetering, zowel gekeken naar de nieuwe verbindingen die gecreëerd worden alsmede het huidige onlogische verloop van de lijn.

Ook van lijn 27 heb ik hoge verwachtingen, dit lijkt een lijn met veel potentie te zijn.
Thom69 schreef:
Daarnaast wijzigt een aantal bestemmingsaanduidingen op de bussen:
  • Centraal Station wordt Station Den Haag Centraal
  • Scheveningen Noorderstrand wordt Scheveningen Noord
  • Kijkduin, Duindorp en Oude Waalsdorperweg worden Den Haag Kijkduin / Duindorp / Oude Waalsdorperweg
Dit is erg inconsistent. Ik begrijp het systeem best wel, lijnen die binnen de gemeentegrenzen van Den Haag blijven hebben geen toevoeging "Den Haag", de overige wel. Kies er dan voor om dit bij álle lijnen te doen, of helemaal niet.

Persoonlijk liever het laatste, omdat het voor een eindpunt totaal niet relevant is in welke gemeente deze ligt. Onnodige displayvulling m.i.
Ook heb ik het idee dat “De Savornin Lohmanplein” een veel logischer eindhaltebenaming voor lijn 23 is dan “Colijnplein”, ook omdat eerstgenoemde naam al bekendheid geniet vanwege de 3K ritten die er eindigen. Men insinueert nu verschillende eindpunten, terwijl lijn 23 op hetzelfde punt gaat eindigen als tramlijn 3K.
Daan76
Berichten: 304
Lid geworden op: zo 26 dec 2010, 12:46

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden

Bericht door Daan76 »

https://www.rechtspraak.nl/Organisatie- ... stand.aspx

De kans dat EBS het over gaat nemen van Cxx is weer toegenomen.
Stadsbus
Berichten: 1127
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 19:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden

Bericht door Stadsbus »

De eerste 3 elektrische bussen staan nu binnen bij de HTM.
Mocht er iemand zijn die echt niet kan wachten, als het goed is is hier een openbaar plaatje.
Jasper073
Berichten: 794
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden

Bericht door Jasper073 »

Bus ziet er mooi uit in zijn HTM jasje.
Maar heet het geen HTMbuzz meer ???
Laatst gewijzigd door Zugführer op di 13 nov 2018, 21:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote verwijderd, was vorige bericht
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Google [Bot] en 50 gasten