Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Iets anders;
Bij de HTM 4014 (Randstadrail) zijn ze nu bezig met moderniseren/verbouwen: Gele stoelen, nieuwe stangen, schermen met info en een nieuw kleurtje aan de buitenkant:
Suus schreef:Inmiddels is Haaglanden verschenen op de site van EBS, op de startpagina is een foto van een wegwijzer te zien met daarbij ook een pijl voor Haaglanden.
Die pijl stond er een poos geleden al eerder, is daarna weer weggehaald. En nu dus weer teruggekomen!
dylanwild94 schreef:en juist om deze reden is het niet wenselijk om interne bronnen hier op het forum te linken. Want die details kunnen ook concurrentie gevoelige informatie bevatten dat dan open en blood op internet staat. En het forumbeheer is dan verantwoordelijk dat dat is gebeurd.
De poster van de informatie is verantwoordelijk voor de informatie die hij of zij deelt. Als dit vertrouwelijke informatie is kan de werkgever indien gewenst op basis van clausules in het arbeidscontract / cao de benodigde maatregelen nemen, zoals een berisping, een geldelijke boete of ontslag.
Er is het het verleden een rechterlijke procedure gestart tegen een forum omdat daar foto's op gezet zijn die niet op dat forum gezet mocht worden. Die rechterlijke procedure werd gestart tegen het beheer van dat forum en niet de poster. Dus ik snap het wel dat het beheer voorzichtig is als er interne informatie open en blood op dit forum terechtkomt.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Een rechterlijke procedure hebben we hier nooit gehad, wel een factuur van een fotograaf. Die inderdaad aan het forum gestuurd werd en niet aan de poster.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
busfanNL schreef:Is er al iets bekend over de R-net lijnen. Want las op de R-net pagina van de wiki dat de huidige 36 niet meer door Naaldwijk heen ging ofzoiets? Weet iemand hier meer over?
Niet in het kader van deze aanbesteding. Er zijn plannen om het busstation te verplaatsen, maar dat staat hier los van. Sowieso bestaat "lijn 36" in de nieuwe concessie niet meer, aangezien deze wordt verR-net en daarom een nieuw lijnnummer krijgt.
Ja dat bedoelde ik. Ik had het over de huidige 36 als die een ander lijnnummer krijgt en verR-net is. Waar komt het busstation dan langs de n211? zoveel ruimte is daar toch niet.
Toen Westnederland nog actief was in dit gebied werd er al eens hardop gedacht dat het hele busstation Naaldwijk misschien ooit eens meer naar de rand van Naaldwijk zou moeten komen. Als alternatief werd toen ook al hardop gedacht om het busstation te vervangen door 2 overstaphaltes, eentje op de plek waar nu het busstation is en eentje aan de rand van Naaldwijk. Op die manier zou je geen echt busstation meer nodig hebben. Maar het was echt hardop denken destijds, e.e.a. zou afhangen van de reizigersstromen (want die blijven niet eeuwig hetzelfde) en ook de drukte door overig verkeer.
Ik vind het desondanks wel leuk dat het gedachtengoed van Westnederland anno 2019 hier en daar nog steeds actueel is. Zo is de Randstadrail in Zoetermeer ook iets wat op de tekentafel van Westnederland heeft gelegen, toen ook al met het idee om het ding door te trekken naar Rotterdam.
Het wordt sowieso wel interessant hoeveel er nog in Naaldwijk overgestapt gaat worden na de opening van de Hoekse lijn. 's-Gravenzande-Schiedam gaat dan via Hoek van Holland, 's-Gravenzande-Delft wordt een directe lijn, dus dan wordt de overstap enkel nog belangrijk voor mensen van/naar Wateringen en Rijswijk.
Stadsbus schreef:Iets anders;
Bij de HTM 4014 (Randstadrail) zijn ze nu bezig met moderniseren/verbouwen: Gele stoelen, nieuwe stangen, schermen met info en een nieuw kleurtje aan de buitenkant:
Aanbestedingen in het OV worden zelden gegund op basis van “wie is de goedkoopste”, dat is een frame die door bepaalde groeperingen (ik noem geen namen...) is bedacht. Vaak is het budget vooraf vastgesteld, en wint degene die het meeste en beste kan aanbieden binnen dat budget. Daarvoor is dan weer een hele systematiek met gunningscriteria en gewogen punten opgetuigd.
Dat wel, maar Statler's punt is dat er niet perse bezuinigd kan worden op bediening (zonder dat de besparing ergens anders ingezet wordt, ten minste).
De vervoerders worden dus niet aangespoord om zo min mogelijk te rijden, maar eerder om dure oplossingen te vervangen door goedkope zodat ze juist meer kunnen rijden.
Bezuinigingen komen in principe bijna altijd vanuit de provincie/vervoersautoriteit, aangezien dat gebeurt wanneer het budget niet wordt geïndexeerd of omlaag gaat.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.