Haaglanden: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 1249
Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 16:31

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden

Bericht door Frank93 »

Volgens mij heeft EBS nog geen (nieuwe) informatie over Haagladen naar buiten gebracht.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden

Bericht door Daantje »

Z2N schreef:Daar zijn liften beschikbaar. Die komen uit in het midden van het perron, tussen de perrons kan je drempelvrij via de Oosteinde-tunnel.
Je kan alleen het voertuig niet in of uit door de afstand tussen de metro en het perron.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13111
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden

Bericht door Z2N »

Station in een bocht, dat maakt het ook wel lastig. Dus, wie heeft er nog 100 miljoen over voor een nieuw tracé daar? :mrgreen:
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden

Bericht door Hainje »

*kijkt op bankrekening*

Nope, ik kom € 99.999.900,- tekort. Zal dat een probleem worden denk je?
🍉
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21270
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden

Bericht door Meltrain »

Ook het Vervoerplan 2020 van de HTM is bekend: https://mrdh.nl/sites/mrdh.nl/files/fil ... 202020.pdf
Bij het tramnet vinden kleine wijzigingen plaats om de materieelinzet te optimaliseren en bij het busnet verandert niets (dus ook geen buslijn naar Wateringen). Alleen wordt lijn 27 na een half jaar (dusin juni) geëvalueerd, maar de vooruitzichten zijn goed.

Van de plannen van EBS voor Haaglanden kan ik nog steeds niks vinden. :(
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden

Bericht door Milco »

Bij Voorne-Putten duurde het ook nog enige tijd voordat er meer bekend was, dus dat zal voor Haaglanden ook gelden denk ik. Achter de schermen zal er al genoeg geregeld worden gok ik.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden

Bericht door htm_tram »

Ik had wel wat gehoord maar ik kan geen bron vermelding geven. (A)

Er komt een nieuwe buslijn naar Rotterdam en er gaat ook weer een busje rijden tussen Wassenaar en Voorschoten.
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
bartjemestrom
Berichten: 1028
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden

Bericht door bartjemestrom »

Ik wil bronnen! :lol: :mrgreen:

Ik ken ook meer info maar kan m'n bron niet prijsgeven :wink:
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21270
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden

Bericht door Meltrain »

Ik kan me wel voorstellen dat achter de schermen de plannen al lang gemaakt zijn en dat insiders (zoals chauffeurs) ook meer weten, maar het zou leuk zijn als de plannen ook openbaar worden. :wink:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Daan76
Berichten: 304
Lid geworden op: zo 26 dec 2010, 12:46

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden

Bericht door Daan76 »

Troost je: insiders weten de plannen qua dienstregeling, stallingslocaties en materieelkeuze ook pas sinds vorige week officieel.
Hoe we dat hier qua bronvermelding moeten doen weten we niet, dus voor outsiders zal er nog even geduld betracht moeten worden. Het is zo augustus dus er zal hopelijk op korte termijn wel iets officieels op internet verschijnen waar naar gelinkt kan worden.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden

Bericht door Karl »

Aangezien elders het ret vervoerplan online staat, heeft mrdh niet iets online gezet?

Edit, nee dus.
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21270
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden

Bericht door Meltrain »

Nee.
Vermoedelijk maakt het (eerste) vervoerplan van EBS deel uit van de aanbieding voor de concessie, waardoor dat vervoerplan al is vastgesteld tijdens de concessieverlening, zodat er ook geen inspraakronde meer is. Dat was in elk geval vorig jaar wel de uitleg bij Voorne-Putten.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Daan76
Berichten: 304
Lid geworden op: zo 26 dec 2010, 12:46

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden

Bericht door Daan76 »

In het PvE wat al een jaar ofzo te vinden is op de site van MRDH staat dat het eerste jaar de bestaande verbindingen en/of haltes bediend moeten blijven. Dus je hoeft geen hele opvallende wijzigingen te verwachten ten opzichte van het vervoerplan van Connexxion na ingebruikneming Hoekse Lijn.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden

Bericht door Milco »

Sowieso in Delft verwacht ik weinig wijzigingen, aangezien de grote omleiding en het daarbij aangepaste lijnennet van Connexxion (en RET) nog zal duren tot in de nieuwe concessie.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Daan76
Berichten: 304
Lid geworden op: zo 26 dec 2010, 12:46

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden

Bericht door Daan76 »

Hoogstens wat wijzigingen in de stadsdienst daar.
Statler Rail
Berichten: 1054
Lid geworden op: za 04 feb 2012, 00:18
Locatie: Europa

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden

Bericht door Statler Rail »

Daan76 schreef:Troost je: insiders weten de plannen qua dienstregeling, stallingslocaties en materieelkeuze ook pas sinds vorige week officieel.
Hangt er maar net vanaf wat voor "insider". Er zijn ook insiders die dit al maanden weten, alleen werken die ergens anders dan de insiders die het pas recent weten. :D

Wat fascinerend is, is dat werkelijk NIEMAND is opgevallen dat een plaatje die MRDH begin november(!!!) gebruikte als illustratie bij een persbericht over Haaglanden-Streek al een belangrijk element prijsgeeft. Link naar deze volledig openbare bron: LINK Hoe duidelijk wil je het hebben... :lol:
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden

Bericht door htm_tram »

Wat grappig. :lol: Of ik heb dat bericht niet gelezen of niet naar het plaatje gekeken. Maar zou dat echt zo zijn? Een Citaro NGT en lijn 37 naar Rotterdam Airport? *bus*
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Daan76
Berichten: 304
Lid geworden op: zo 26 dec 2010, 12:46

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden

Bericht door Daan76 »

Dat plaatje was echt wel opgevallen hoor. Net zoals me opgevallen was dat op de EBS site een een Haaglanden wegwijzer erbij was geplaatst welke na korte tijd weer verdween en na intrekken bezwaar Cxx weer teruggekomen is.
Ik meld hier alleen niet alles wat opvalt. Ik ga er vanuit dat dat voor meer mensen zal gelden.

Wat dat plaatje van lijn 37 betreft, ik heb daar in november al met verwondering naar zitten kijken. In de huidige concessie is het specifiek verboden om uitingen over de ramen heen te plakken (uitgezonderd achterruit).
Ondanks alle beweringen dat je van binnenuit "gewoon" naar buiten kan kijken is het voor veel mensen (inclusief mezelf) gewoon niet fijn om daar doorheen te moeten kijken.
Blijkbaar is die regel in de nieuwe concessie overboord gegooid en mag het nu wel, getuige dat vliegtuig over de ramen heen.
Je kan het toch ook in de filmkast programmeren of het houden bij het vliegtuigje wat voorop geplakt zit?
Daan76
Berichten: 304
Lid geworden op: zo 26 dec 2010, 12:46

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden

Bericht door Daan76 »

Statler Rail schreef:
Daan76 schreef:Troost je: insiders weten de plannen qua dienstregeling, stallingslocaties en materieelkeuze ook pas sinds vorige week officieel.
Hangt er maar net vanaf wat voor "insider". Er zijn ook insiders die dit al maanden weten, alleen werken die ergens anders dan de insiders die het pas recent weten. :D

Wat fascinerend is, is dat werkelijk NIEMAND is opgevallen dat een plaatje die MRDH begin november(!!!) gebruikte als illustratie bij een persbericht over Haaglanden-Streek al een belangrijk element prijsgeeft. Link naar deze volledig openbare bron: LINK Hoe duidelijk wil je het hebben... :lol:
In een eerder bericht werd gerefereerd naar "insiders zoals chauffeurs" dus daar ging het over.

Nog even over dat plaatje: wat jij op jouw beurt gemist hebt is dat dat plaatje ruim vóór november al eens eerder gebruikt is :)
katvis
Berichten: 791
Lid geworden op: do 14 dec 2017, 15:06
Locatie: Roffa

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden

Bericht door katvis »

Er was ergens een PDF over mogelijke ideeën van de reorganisatie van het busnetwerk in Haaglanden na het openen van de Hoekse Lijn, maar die kan ik nergens meer vinden. Heeft iemand daar een link van voor mij?
PSA: Links gaan, rechts staan
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21270
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden

Bericht door Meltrain »

Bedoel je de reeds vastgestelde plannen (dus met opheffing van lijn 35 enz.) of bedoel je nog iets anders?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
katvis
Berichten: 791
Lid geworden op: do 14 dec 2017, 15:06
Locatie: Roffa

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden

Bericht door katvis »

Nee, die plannen zijn opgesteld op basis van een onderzoeksrapport van als ik het goed heb Goudappel Coffeng, dat is waar ik naar op zoek ben.
PSA: Links gaan, rechts staan
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21270
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden

Bericht door Meltrain »

Ja, het vervoerplan 2018 voor Haaglanden is inderdaad opgesteld aan de hand van een rapport van Goudappel. Dat vervoerplan kan ik helaas niet meer vinden, maar doordat de indienststelling van de Hoekse Lijn nogal vertraagd is, hebben ze de wijzigingen nogmaals vermeld in het vervoerplan voor 2019 : https://mrdh.nl/system/files/presentati ... xion_0.pdf

Het is inmiddels wel de vraag of Connexxion die wijzigingen nog wel gaat doorvoeren. :')
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
katvis
Berichten: 791
Lid geworden op: do 14 dec 2017, 15:06
Locatie: Roffa

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden

Bericht door katvis »

Ergens hoop ik van niet, want indiensttreding van de Hoekse Lijn betekent slechte bediening van Maasdijk -o-
PSA: Links gaan, rechts staan
Daan76
Berichten: 304
Lid geworden op: zo 26 dec 2010, 12:46

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden

Bericht door Daan76 »

Hou hoop Luka, EBS heeft iets in gedachten dus misschien valt de schade voor jou nog mee!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], steveng en 49 gasten