Haaglanden: Alledaagse gebeurtenissen
Re: Haaglanden: Alledaagse gebeurtenissen
Op het oog lijkt het alsof elke plek waar een zijraam is ook een draaistel heeft.
Bij andere tramtypes betekent dit dikwijls een vervelend podest of iets wat zorgt voor minder ruimte in het interieur. Op renders op het internet lijkt dit bij de TINA echter niet zo te zijn.
Op de Innotrans was een TINA te zien, maar daarin waren wel opstapjes in het interieur aanwezig
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Haaglanden: Alledaagse gebeurtenissen
Er zijn verschillende varianten van de TINA mogelijk, dat kan een smalle meterspoortram zijn (het bovenste plaatje) maar ook een brede normaalsporige tram.
De Haagse variant zal aannemelijk meer lijken op de Rostockse:
https://blog.rsag-online.de/blog-uebers ... er-rostock
De Haagse variant zal aannemelijk meer lijken op de Rostockse:
https://blog.rsag-online.de/blog-uebers ... er-rostock
"Laat je ledematen bewegingen maken"
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8713
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Haaglanden: Alledaagse gebeurtenissen
Meerdere gelede bussen van EBS rijden nu op de lijnen 42 t/m 46. Vanwaar deze extra grote bussen vandaag?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39208
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Haaglanden: Alledaagse gebeurtenissen
Vooral het gebrek aan NS bussen dan natuurlijk, als die hadden gereden hoefde EBS geen extra materieel in te zetten.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8713
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Haaglanden: Alledaagse gebeurtenissen
Oh ja, natuurlijk! Houd het allemaal niet meer bij waar en wanneer er precies aan het spoor wordt gewerkt…
Wel netjes dan van EBS dat ze dat doen
Wel netjes dan van EBS dat ze dat doen
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Haaglanden: Alledaagse gebeurtenissen
Er rijden meer dan genoeg bussen tussen Den Haag en Leiden. Sterker nog, de bussen rijden af en aan en komen 9 van de 10 keer had leeg of leger aan op de stations.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39208
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Haaglanden: Alledaagse gebeurtenissen
Hmm, hoor toch andere geluiden. Lijkt ook vooral een probleem te zijn dat de NS-bussen uitsluitend stopbussen zijn, waardoor de reis met EBS een kwartier sneller is.
En aangezien de NS-website tenzij je het expliciet uitzet ook adviezen met lijnbussen geeft gaan de meeste reisopties daardoor per lijnbus. Kijk net in de planner en kwam zelfs adviezen met de Qliner van Leiden naar Zoetermeer gevolgd door RandstadRail naar Den Haag Centraal die sneller zijn dan de NS-bus.
En aangezien de NS-website tenzij je het expliciet uitzet ook adviezen met lijnbussen geeft gaan de meeste reisopties daardoor per lijnbus. Kijk net in de planner en kwam zelfs adviezen met de Qliner van Leiden naar Zoetermeer gevolgd door RandstadRail naar Den Haag Centraal die sneller zijn dan de NS-bus.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Haaglanden: Alledaagse gebeurtenissen
Punt dat werd genoemd was "gebrek aan ns bussen". Niet of dit snel en/of stop bussen waren. Vandaag zowel in de ochtend als avond spits met de bus tussen Leiden en Den Haag gereisd. De bussen reden af en aan, en zowel in de bussen waar ik in zat as de bussen die na mijn bussen aankwamen (zag dit toen ik op de streek en stadsbus moest wachten) dat die ook vrijwel leeg of maar half vol af en aan reden.
Dat NS alleen stop bussen inzet, is een heel ander punt om te bespreken. Zelf had ik het een beter idee gevonden als er snelbussen tussen Den Haag CS - Leiden en Den Haag HS -Leiden reden en stop bussen tussen Den Haag CS en Leiden reden.
Dat NS alleen stop bussen inzet, is een heel ander punt om te bespreken. Zelf had ik het een beter idee gevonden als er snelbussen tussen Den Haag CS - Leiden en Den Haag HS -Leiden reden en stop bussen tussen Den Haag CS en Leiden reden.
Re: Haaglanden: Alledaagse gebeurtenissen
Denk eerder dat die snelbussen niet reden omdat er niet genoeg chauffeurs waren, niet omdat men bij NS enkel stopbussen wel voldoende vond.
🍉
Re: Haaglanden: Alledaagse gebeurtenissen
NS had natuurlijk ook kunnen kiezen om de helft van de vele beschikbare bussen als sneldienst te laten rijden en de andere helft als stopdienst... Dan gebruik je het zelfde aantal bussen, maar ben je klantvriendelijker bezig.
Re: Haaglanden: Alledaagse gebeurtenissen
Dat is nog maar de vraag. Reizigers van/naar de tussengelegen stations hebben dan immers minder reismogelijkheden.
Dat is juist niet klantvriendelijk.
Dat is juist niet klantvriendelijk.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Haaglanden: Alledaagse gebeurtenissen
Dan had je niet genoeg bussen gehad of niet genoeg plek voor alle bussen. Het is misgegaan doordat de NS reisplanner tegenwoordig ook stads- en streekbussen toont. Als dat niet gebeurd was, had je in de reisplanner de omgeleide 2000 gezien (weliswaar met een walgelijk lange reistijd), maar niettemin aantrekkelijker dan een even trage stopbus.
Re: Haaglanden: Alledaagse gebeurtenissen
Ik heb dat gisteren aanschouwd en ook van horen zeggen dat er tot wel 75 bussen waren ingehuurd, waaronder ook Sloveense en Poolse bussen.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Re: Haaglanden: Alledaagse gebeurtenissen
^^ kan heel goed, die waren er ook bij de tvv tussen Utrecht en Ede/Veenendaal/Rhenen.
Re: Haaglanden: Alledaagse gebeurtenissen
Die staan voor langere tijd gestald bij Nederlandse bedrijven. Ik heb foto's gezien van Poolse wagens die bij Jan de Wit gestald stonden.
Re: Haaglanden: Alledaagse gebeurtenissen
In Helmond heb ik ook meerderen Kroaten gezien.
-
- Berichten: 274
- Lid geworden op: do 25 jun 2020, 18:05
Re: Haaglanden: Alledaagse gebeurtenissen
Rijden die dan als onderaannemers van NL touringcar bedrijven?
Re: Haaglanden: Alledaagse gebeurtenissen
Ja, want de Nederlandse touringcarbedrijven in kwestie (Jan de Wit en Pouw) zijn de bedrijven die voor NS het busvervoer in een deel van het land regelen.
Laatst gewijzigd door Lijn 45 op zo 30 okt 2022, 09:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Haaglanden: Alledaagse gebeurtenissen
Die Poolse en Sloveense bussen zijn een vreemde gewaarwording. Vaak is de chauffeur ook Pools of Sloveens, maar er schalt wel 100% NL uit de speakers
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Haaglanden: Alledaagse gebeurtenissen
Dit is exact wat er is misgegaan. Ik werk tegenwoordig bij de buitendienststellingen en er is niet altijd ingegrepen om treinpassagiers uit de 43 en 45 te houden. Daarnaast hadden de Oostblokchauffeurs regelmatig maling aan de afspraken over het bufferen waardoor de boel op Leiden vaak vastliep. NS-bussen waren er genoeg. Ze werden alleen niet vaak gebruikt.sneltram schreef: ↑za 29 okt 2022, 16:46 Dan had je niet genoeg bussen gehad of niet genoeg plek voor alle bussen. Het is misgegaan doordat de NS reisplanner tegenwoordig ook stads- en streekbussen toont. Als dat niet gebeurd was, had je in de reisplanner de omgeleide 2000 gezien (weliswaar met een walgelijk lange reistijd), maar niettemin aantrekkelijker dan een even trage stopbus.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39208
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Haaglanden: Alledaagse gebeurtenissen
Die NS bussen waren dan ook 20 minuten langzamer dan de streekbus, dus niet zo gek dat mensen de streekbus pakten.
Re: Haaglanden: Alledaagse gebeurtenissen
Zeker niet. Zo zijn er nog tig punten. Maar hé, die heb ik in het evaluatieformulier gedaan en dan zoeken ze het in Utrecht maar weer uit.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Re: Haaglanden: Alledaagse gebeurtenissen
https://www.omroepwest.nl/nieuws/464634 ... -tram-voor
Een stukje historie van het materieel van de HTM. Alleen de Regiocitadis staat er niet in.
Een stukje historie van het materieel van de HTM. Alleen de Regiocitadis staat er niet in.
Re: Haaglanden: Alledaagse gebeurtenissen
HTM is tot het inzicht gekomen dat het snijden in de dienstregeling van de lijnen 1, 6 en 12 niet zo'n gelukkige keuze was. Die lijnen gaan dus weer vaker rijden. In plaats daarvan wordt nu gesneden in de lijnen 2 en 17.
https://www.htm.nl/nieuws/een-overzicht ... 7-november
https://www.htm.nl/nieuws/een-overzicht ... 7-november
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 173 gasten