Dat is alvast voor de nieuwe dienstregeling. Lijn 33 komt nu helemaal niet bij Maasland Viaduct. Vanaf december worden lijn 33 en 38 aan elkaar geplakt tot een nieuwe lijn 33 Naaldwijk-Maasdijk-Maassluis-Maasland-Schipluiden-Den Hoorn-Delftverfmeer schreef:Bij Maasland viaduct wel 33 en geen 38? Weet je zeker dat je dat goed verstaan hebt?
Dat lijkt me namelijk wel erg raar, voor mensen vanuit Schipluiden en Maasland is de overstap op Maasland viaduct namelijk erg handig richting Naaldwijk en Schiedam. Ik denk ook dat het aantal overstappers van/naar de 38 hoger is dan die van/naar de 126.
Haaglanden: Alledaagse gebeurtenissen
-
- Berichten: 137
- Lid geworden op: wo 17 nov 2010, 02:00
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden
Krijgt die hele lijn 1 nummer dan? Ik dacht dat ze nog wel hun eigen lijnnummer zouden houden, om verwarring met lijn 32 te voorkomen.
-
- Berichten: 137
- Lid geworden op: wo 17 nov 2010, 02:00
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden
Wordt 1 lijn met 1 nummer: lijn 33. Op de nieuwe halte "Maasdijk,Pettendijk" hebben ze de nieuwe bestemming er al op geplakt. Daar hangt nu al 33 Delft via Maassluis. Dit gaat dus ook gefilmd worden vanaf december. De andere richting zal denk ik Naaldwijk via Maassluis worden.verfmeer schreef:Krijgt die hele lijn 1 nummer dan? Ik dacht dat ze nog wel hun eigen lijnnummer zouden houden, om verwarring met lijn 32 te voorkomen.
En waarom verwarring met lijn 32? Op het busstation in Naaldwijk staan lijn 31 en 36 naar Leyenburg ook achter elkaar, maar behalve een enkele onbekende is er daarover ook geen verwarring.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden
Eerst word de htm kapot bezuinigt door de VVD en nou is het ook weer niet goed... Er worden gemiddeld 20 extra trams en 20 extra bussen ingezet op een vuurwerk avond. Maar je ken niet 50 duizend man in x naar huis brengen. Iedereen wil tegelijk naar huis... Aanvoer is wel te doen omdat iedereen gespreid naar Scheveningen komt.
En met de bus sta je ieder jaar in de file vol met klootviolen die denken dat ze met de auto naast het strand kunnen parkeren...
En met de afvoer na het laatste vuurwerk heb je bijvoorbeeld de extra wagen tot centraal en je rijdt leeg terug om zo snel mogelijk weer mensen op te halen maar dan word je weer tegen gehouden door de verkeersregelaars die de auto's voorang geven.
Kortom HTM en HTMbuzz doet haar best maar moet roeien met de riemen die ze heeft.
Maak Scheveningen auto vrij en zet een klein beetje meer bussen en trams in en dan gaat wel. Helaas verdiend de gemeente meer op parkeer boetes op vuurwerk avonden en dat is belangrijker...
En met de bus sta je ieder jaar in de file vol met klootviolen die denken dat ze met de auto naast het strand kunnen parkeren...
En met de afvoer na het laatste vuurwerk heb je bijvoorbeeld de extra wagen tot centraal en je rijdt leeg terug om zo snel mogelijk weer mensen op te halen maar dan word je weer tegen gehouden door de verkeersregelaars die de auto's voorang geven.
Kortom HTM en HTMbuzz doet haar best maar moet roeien met de riemen die ze heeft.
Maak Scheveningen auto vrij en zet een klein beetje meer bussen en trams in en dan gaat wel. Helaas verdiend de gemeente meer op parkeer boetes op vuurwerk avonden en dat is belangrijker...
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden
HTM kan het makkelijk beter doen op dat soort avonden. Laatste bussen rond 00.00 laten vertrekken is gewoon niet handig. Toen wij naar het vuurwerkfestival gingen hebben we eerst 4 overvolle bussen moeten laten gaan voordat we meekonden, en na ons kwamen er nog zeker 10 haltes waar mensen stonden die meewilden. Die konden dus niet meer mee (en wij misten het begin van het vuurwerkfestival).
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden
Ik 3 van de 4 avonden om 00.45 nog een 22 gereden naar Centraal station zodat ze eventueel nog konden overstappen op de nachtbus. HTM en HTMbuzz heeft haar best gedaan. Voor klachten moet je bij de politiek zijn. Zij kunnen andere maatregelen treffen. Meer betalen zodat het ov langer kan door rijden of bijvoorbeeld Scheveningen auto vrij maken. Ik was afhankelijk van verkeersregelaars en politie begeleiding. Ik heb 4 avonden extra 23 gezeten met aanvoer en kwam elke keer met geluk 5 minuten voor de eerste show aan.
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
-
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden
Vanmiddag om iets voor twee ging spontaan een alarm (ik denk het brandalaram) op De Haag CS af. In verschillende talen werd er omgeroepen dat we onmiddellijk het pand moesten verlaten. Winkels gingen dicht en roltrappen hielden op met rollen. Gelukkig bleek het loos alarm.
Wat ik interessant vond om te zien was dat er totaal geen paniek was. Sterker nog, mensen gingen niet eens allemaal het station uit, maar liepen gewoon naar de tram, enzovoort.
Ook vond ik het interessant om te horen waar het brandalarm en de omroepberichten wel of niet goed te horen waren. Op het hoge platform van Randstadrail in ieder geval niet goed. Komt het vaker voor op station Den Haag Centraal dat er een alarm afgaat? Als ook niet iedereen reageert als er echt iets aan de hand is, dan hebben we natuurlijk wel een probleem.
Verder vanmiddag op station Laan van NOI weer twee nieuwe Avenio trams op de foto gezet:
De 5004b:
De 5028a:
En hier het filmpje dat ik maakte: https://www.youtube.com/watch?v=7qScVVmp364
Wat ik interessant vond om te zien was dat er totaal geen paniek was. Sterker nog, mensen gingen niet eens allemaal het station uit, maar liepen gewoon naar de tram, enzovoort.
Ook vond ik het interessant om te horen waar het brandalarm en de omroepberichten wel of niet goed te horen waren. Op het hoge platform van Randstadrail in ieder geval niet goed. Komt het vaker voor op station Den Haag Centraal dat er een alarm afgaat? Als ook niet iedereen reageert als er echt iets aan de hand is, dan hebben we natuurlijk wel een probleem.
Verder vanmiddag op station Laan van NOI weer twee nieuwe Avenio trams op de foto gezet:
De 5004b:
De 5028a:
En hier het filmpje dat ik maakte: https://www.youtube.com/watch?v=7qScVVmp364
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden
Ah, ik zag een testtram over het tramviaduct van Den Haag CS gaan vandaag. Over het brandalarm kan ik niets zeggen. Ik was toen in Scheveningen aan het lunchen.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden
De letters a en b zijn alleen maar om de twee cabines uit elkaar te houden. De trams zelf hebben gewoon de nummers 5004 en 5028. :)Ezra schreef: De 5004b: <knip>
De 5028a:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden
Vandaag rijdt, na ruim een week afwezigheid, lijn 1 weer door Delft. Bij het station wordt het nieuw aangelegde tracé op langs de Westvest gevolgd Na bij de toekomstige splitsing met lijn 19 rechtsaf te zijn geslagen wordt voorlopig nog via de tunnel gereden. Zodra het stukje van de spoortunnel op de plek van de oude Irenetunnel klaar is kan de trambaan daar naar toe opschuiven en de tramtunnel worden gesloopt om ook daar de spoortunnel te bouwen. Uiteindelijk komt de trambaan in de middenberm van d3e Westlandweg te liggen.
Op de Westvest is een keerspoor gepland aan de zijde van de bebouwing naast de twee doorgaande sporen. In de nu aangelegde sporen zijn nog niet de verbindingswissels daar naar toe gelegd zodat strak weer alles open moet.
Op de Westvest is een keerspoor gepland aan de zijde van de bebouwing naast de twee doorgaande sporen. In de nu aangelegde sporen zijn nog niet de verbindingswissels daar naar toe gelegd zodat strak weer alles open moet.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden
Het komt er eindelijk van dat de Avenio in de reizigersdienst komt. Volgens planning de eerste volgende week maandag 2 nov. En dan daarna steeds een extra. Vanaf deze week zijn ook de testritten op lijn 11 gestart.
Persbericht HTM
Folder HTM
Persbericht HTM
Folder HTM
-
- Donateur
- Berichten: 1127
- Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden
Daar sta je dan met je fiets
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden
Waarom mogen fietsen in de nieuwe trams eigenlijk in het geheel niet mee?
Sowieso vind ik het nogal onhandig dat ze wél mee mogen in de RegioCitadissen en niet in de Avenio's... Want van tevoren weet je niet welk soort tram er op een bepaald tijdstip zal rijden (al geldt dat vooralsnog alleen voor lijn 2).
Sowieso vind ik het nogal onhandig dat ze wél mee mogen in de RegioCitadissen en niet in de Avenio's... Want van tevoren weet je niet welk soort tram er op een bepaald tijdstip zal rijden (al geldt dat vooralsnog alleen voor lijn 2).
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden
Ik denk dat de Avenio's gewoon niet genoeg plek hebben voor een fiets.
Overigens zal lijn 2 de enige lijn zijn waar Avenio's en RegioCitadissen door elkaar rijden en volgens mij is dat ook maar tijdelijk.
Overigens zal lijn 2 de enige lijn zijn waar Avenio's en RegioCitadissen door elkaar rijden en volgens mij is dat ook maar tijdelijk.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden
Als je een fiets hebt kun je ook gewoon fietsen hoor, waarom moet dat ding in de tram mee? (Bovendien rijden er volgens mij soms ook nog GTL's op lijn 2, daar kun je ook geen fiets in meenemen.)
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden
Op lijn 2 kan geen GTL rijden, omdat het eindpunt Leidsenhage (te Leidschendam) tegenwoordig een kop-eindpunt betreft en er daar geen keerlus aanwezig is. Inzet van GTL zou betekenen dat de tram door moet rijden naar de keerlus bij Leidschendam Noord van lijn 6.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden
Is het van Leidsenhage tot Leidschendam Noord niet maar 3 haltes? Waarom is tram 2 destijds niet gewoon doorgetrokken tot Leidschendam Noord? Zo had het HTM wat ruimer gezeten in RegioCitadissen.
-
- Berichten: 241
- Lid geworden op: za 18 dec 2010, 02:56
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden
Is het niet zo dat de Citadissen juist zijn gaan rijden op lijn 2 en 19 vanwege een tekort aan GTL?
- Daantje
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 6473
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden
Omdat er dan geen tram bij ziekenhuis antoniushove komt.Natorious schreef:Is het van Leidsenhage tot Leidschendam Noord niet maar 3 haltes? Waarom is tram 2 destijds niet gewoon doorgetrokken tot Leidschendam Noord? Zo had het HTM wat ruimer gezeten in RegioCitadissen.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39208
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden
Zo ver ligt halte Leidsenhage nu ook weer niet van het ziekenhuis, eventueel zou je die nog iets dichter op het kruispunt kunnen leggen. Zeker sinds de verbouwing naar een kopeindpunt ligt de eindhalte van lijn 2 immers ook al verder van het ziekenhuis af dan voorheen toen de tram letterlijk voor de deur stopte.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Donateur
- Berichten: 1127
- Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden
Ik meen begin dit jaar toch echt nog een GTL op lijn 2 te hebben zien rijden. Ten minste, het lijkt me sterk dat die GTL op lijn 4 reed.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden
Misschien een keer bij werkzaamheden toen men niet de normale routes reed?
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39208
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden
Ik dacht ook al aan zoiets, maar kan zogauw niks terugvinden terwijl de trams in Den Haag en alle aangepaste diensten die er voorkomen over het algemeen zeer goed gedocumenteerd zijn op diverse websites.
Enige wat ik tegen kwam waren GTLs op lijn 3K (Loosduinen - Station Laan van NOI) maar dat was vorige week en niet begin dit jaar.
Enige wat ik tegen kwam waren GTLs op lijn 3K (Loosduinen - Station Laan van NOI) maar dat was vorige week en niet begin dit jaar.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 1225
- Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden
Op 3k? Succes met keren bij de lozeduintjes dan.
Ik blub in het Drecht.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 170 gasten