Haaglanden: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Lange_Dre
Berichten: 525
Lid geworden op: zo 28 feb 2010, 14:44
Locatie: Groningen-Den Haag

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door Lange_Dre »

Dat Qbuzz niet heeft ingeschreven noem ik eerder een zegen voor de Haaglanden streek. *bus*
maxx
Berichten: 19
Lid geworden op: do 10 mei 2018, 16:34

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door maxx »

Weet iemand of die nieuwe huisstijl die de mrdh zou ontwikkelen er komt, en zo ja hoe die eruit gaat zien (of gaat heten)? Ik hoop eerlijk gezegd dat er geen mrdh-huisstijl komt. :?
Daan76
Berichten: 304
Lid geworden op: zo 26 dec 2010, 12:46

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door Daan76 »

Volgens het PvE wordt die huisstijl zelfs verplicht, dus ik ga er vanuit dat die er echt wel zal komen. Ik ben er zelf ook geen voorstander van, maar ja.
Lange_Dre
Berichten: 525
Lid geworden op: zo 28 feb 2010, 14:44
Locatie: Groningen-Den Haag

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door Lange_Dre »

Die was helaas inderdaad verplicht. Heb er nog geen tekeningen van gezien, maar het zou mij niet verbazen als het blauwe en of gele bussen worden aangezien dat de kleuren van de MRDH zijn. :(
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door Daniel »

Lange_Dre schreef:Dat Qbuzz niet heeft ingeschreven noem ik eerder een zegen voor de Haaglanden streek. *bus*
Het is maar wat je een zegen noemt. Ik vraag me af of je in een gebied als Haaglanden wel zo blij met Connexxion moet zijn, vooral in het landelijker gedeelte kan dat weleens heel veel flex worden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
maxx
Berichten: 19
Lid geworden op: do 10 mei 2018, 16:34

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door maxx »

Lange_Dre schreef:Die was helaas inderdaad verplicht. Heb er nog geen tekeningen van gezien, maar het zou mij niet verbazen als het blauwe en of gele bussen worden aangezien dat de kleuren van de MRDH zijn. :(
Vooral heel jammer dat de HTM binnenkort (waarschijnlijk) haar eigen huisstijl niet meer mag hanteren, kunnen ze net zo goed het hele htm logo eraf halen. :cry:
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door busfanNL »

Nee joh. De HTM mag de huisstijl houden even als RET volgens mij. Of heb ik me nu verkeerd laten informeren??
waldo79
Berichten: 7592
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door waldo79 »

Ach, de RR trams hebben al MRDH logo's op de kopbakken. Het komt niet storend op me over. En de Avenio is in R-net design uitgevoerd. Weinig HTM meer te herkennen.
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door busfanNL »

Ja ach ja he. De bussen gelukkig nog wel eventjes *bus*
Daan76
Berichten: 304
Lid geworden op: zo 26 dec 2010, 12:46

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door Daan76 »

busfanNL schreef:Nee joh. De HTM mag de huisstijl houden even als RET volgens mij. Of heb ik me nu verkeerd laten informeren??
Ik vermoed dat je je verkeerd hebt laten informeren. Eén van de speerpunten vanuit MRDH is juist dat de reiziger het hele OV-aanbod in MRDH-gebied als één geheel moet gaan zien. Dus het zou daarom wat onlogisch zijn om uitsluitend voor de MRDH Streek-concessies een MRDH huisstijl voor te schrijven.
Maar om dit zeker te weten zou het opgezocht moeten worden in desbetreffende PvE (want soms zijn dingen nu eenmaal té logisch).
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door Suus »

De RET heeft al geen eigen huisstijl meer, de grijze kleur voor de voertuigen was een eis van de opdrachtgever. De vervoerder mag twee schuine banden in zijn/haar eigen kleuren toevoegen, meer niet.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
dylanwild94
Berichten: 6182
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door dylanwild94 »

Dat was inderdaad een eis van de stadsregio Rotterdam. Daarom zijn de connexxion bussen op Voorne-Putten ook grijs.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Lange_Dre
Berichten: 525
Lid geworden op: zo 28 feb 2010, 14:44
Locatie: Groningen-Den Haag

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door Lange_Dre »

En ook HTMBuzz heeft geen eigen huisstijl meer. Het huidige rood-wit-grijs was dacht ik in opdracht van Stadsgewest Haagslanden, dat waren namelijk hun kleuren. Ook de regio citadis en Avenio dragen niet meer de kleuren van de HTM.
n-evo
Berichten: 3365
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door n-evo »

Ik snap ook niet dat HTM telkens weer teruggaat naar dat tuttige rood/beige/bruin vanaf andere kleuren die ze proberen.
visgraat
Berichten: 861
Lid geworden op: vr 13 mei 2011, 23:13

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door visgraat »

Stadsbus schreef:
Suus schreef:Connexxion heeft nu al gasbussen dus kan die naar voren schuiven als “milieuvriendelijk” terwijl een elektrische transitie plaats vindt.
Ik dacht dat de gasbussen over moesten naar de volgende vervoerder, totdat er ZE kwam, of niet?
Lange_Dre schreef:EBS en Keolis zie ik liever niet komen, laat het maar bij Connexxion die doet het de laatste tijd toch niet eens zo slecht?
Je bent niet de enige :D
Uhm...
https://www.parool.nl/amsterdam/connexx ... ~a4565148/

Juist een kleinere partij in Nederland als Qbuzz, EBS of Keolis kan een verfrissende wending geven aan het OV. Qbuzz doet hier blijkbaar niet mee, maar gaat in Drechtsteden het OV overnemen, EBS in Voorne-Putten. Beide projecten zien er best veelbelovend uit. Ervaringen komen bij partijen vaak ook deels uit het buitenland. Daarnaast geven de verschillende partijen wat meer variatie in de keuken.
Lange_Dre
Berichten: 525
Lid geworden op: zo 28 feb 2010, 14:44
Locatie: Groningen-Den Haag

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door Lange_Dre »

Bij Connexxion in AML speelt het ook mee dat de bussen in het centrum haast overal vast liepen, waar het noet alleen de schilt had van Connexxion, daarnaast is een streek concessie die meerdere drukke lijnen heeft die tot in en door het centrum rijden niet te vergelijken met een kleinere rustigere concessie zoals Haaglanden streek welke door vooral kassenlandschap, dorpjes en steden als delft en Zoetermeer rijden. Maar ik snap je punt :wink:
Stadsbus
Berichten: 1123
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 19:42

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door Stadsbus »

Ik weet dat er al een tijdje 1 staat, en dat klopt, want er gaan 4 Volvo’s rijden (tijdelijk) bij HTM volgens Omroep West.
Laatst gewijzigd door Stadsbus op vr 15 jun 2018, 09:04, 2 keer totaal gewijzigd.
fred1954
Berichten: 3456
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door fred1954 »

Lange_Dre schreef:Bij Connexxion in AML speelt het ook mee dat de bussen in het centrum haast overal vast liepen, waar het noet alleen de schilt had van Connexxion, daarnaast is een streek concessie die meerdere drukke lijnen heeft die tot in en door het centrum rijden niet te vergelijken met een kleinere rustigere concessie zoals Haaglanden streek welke door vooral kassenlandschap, dorpjes en steden als delft en Zoetermeer rijden. Maar ik snap je punt :wink:
Dat is wel het gevaar, dat er al gauw wordt gewezen naar andere concessies hoe een vervoerder het daar doet. Als ik zo in de dienstregelingen kijk van Haaglanden Streek, is het daar “piece of cake” vergeleken met AML, veel lijnen in Haaglanden Streek rijden 1-2x per uur,een paar rijden 4x per uur en een heel enkele (soms) 8x per uur, maar dan heb je het ook wel gehad.

Niet te vergelijken met AML waar op sommige plekken (in een bundel) 24 gelede bussen per uur per richting zich door het drukke stadsverkeer in het centrum moeten wroeten......

Ik ga er van uit dat er puur naar de biedingen gekeken wordt en dat de MRDH niet kijkt naar de prestaties in andere concessies..... :D
Lange_Dre
Berichten: 525
Lid geworden op: zo 28 feb 2010, 14:44
Locatie: Groningen-Den Haag

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door Lange_Dre »

n-evo schreef:Ik snap ook niet dat HTM telkens weer teruggaat naar dat tuttige rood/beige/bruin vanaf andere kleuren die ze proberen.
Die kleuren passen nou eenmaal gewoon het beste bij de GTL's :wink: Daarnaast is het beige gewoon de kleur van de HTM trams, die kleur begin al ver voor de tweede wereld oorlog.
Lange_Dre
Berichten: 525
Lid geworden op: zo 28 feb 2010, 14:44
Locatie: Groningen-Den Haag

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door Lange_Dre »

Vanaf vandaag ook geen contant geld meer op de bussen van de HTM, betalen kan via pin of creditkaart, ov chipkaart of via de HTM app.
https://m.omroepwest.nl/nieuws/3654027~1125cc1
Stadsbus
Berichten: 1123
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 19:42

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door Stadsbus »

Nog 2 dagen, en dan wordt bekend wie er heeft gewonnen. Connexxion, Keolis of EBS.
Stadsbus
Berichten: 1123
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 19:42

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door Stadsbus »

Om 15:00 is bekend (als alles goed gaat) wie er heeft gewonnen, Connexxion, Keolis of EBS.
dylanwild94
Berichten: 6182
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door dylanwild94 »

Het schijnt dat het al bekend is bij connexxion en dat EBS nu zijn 3e concessie in Nederland heeft gewonnen.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Stadsbus
Berichten: 1123
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 19:42

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door Stadsbus »

(iemand van) MRDH zegt nu ook zelf dat het EBS is geworden: https://twitter.com/MichielSteen/status ... 6359670784
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door Meltrain »

Wel een primeur: Connexxion raakt twee keer op rij dezelfde concessie kwijt. :')
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten