Haaglanden: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Stadsbus
Berichten: 1123
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 19:42

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door Stadsbus »

in tien jaar :|

Hier nog een artikel van Omroep West: https://www.omroepwest.nl/nieuws/366298 ... d-Den-Haag
flipje
Berichten: 1247
Lid geworden op: di 02 nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door flipje »

Volgens OVPRO gaat EBS 93 hybride groengasbussen in zetten, welke in de loop van de concessie vervangen zullen worden door zero-emissie bussen. In Zoetermeer en Delft (vermoedelijk de stadsdiensten) wordt direct gestart met zero-emissie bussen.
maxx
Berichten: 19
Lid geworden op: do 10 mei 2018, 16:34

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door maxx »

Jammer, persoonlijk had ik liever een van de andere twee gehad :(

Maar we gaan er het beste van maken
maxx
Berichten: 19
Lid geworden op: do 10 mei 2018, 16:34

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door maxx »

flipje schreef:Volgens OVPRO gaat EBS 93 hybride groengasbussen in zetten, welke in de loop van de concessie vervangen zullen worden door zero-emissie bussen. In Zoetermeer en Delft (vermoedelijk de stadsdiensten) wordt direct gestart met zero-emissie bussen.
Ik ben beniewd of die wel onder de A13 doorkunnen.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5231
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door Lijn 45 »

Is de Citaro die op de foto bij OVpro te zien is een hint naar welke nieuwe bussen er komen?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door Suus »

Het gaat echt niet goed bij Connexxion, juist hier had ik hun kansen nog wel aardig goed ingeschat.

Ik hoop dat EBS deze groeispurt goed afhandelt, anderzijds is de slechte start die Veolia in dit gebied maakte amper te overtreffen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
flipje
Berichten: 1247
Lid geworden op: di 02 nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door flipje »

Mwah alles in Noord-Holland heeft CXX kunnen behouden en morgen volgt de uitslag van de GD concessie nog :Y
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door Meltrain »

Blijkbaar weet EBS goed te leveren wat de MRDH wil, want EBS heeft beide (openbare) aanbestedingen gewonnen.
Ik ben benieuwd hoe het wagenpark en netwerk eruit komt te zien en hoop dat het geen problemen oplevert dat EBS in iets meer dan een half jaar tijd in twee geheel nieuwe gebieden gaat rijden.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Stadsbus
Berichten: 1123
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 19:42

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door Stadsbus »

Lijn 45 schreef:Is de Citaro die op de foto bij OVpro te zien is een hint naar welke nieuwe bussen er komen?
Er was een paar maanden geleden een grijze NGT Citaro bij EBS, 1 + 1 = 2?
Laatst gewijzigd door Stadsbus op di 07 apr 2020, 19:54, 1 keer totaal gewijzigd.
katvis
Berichten: 788
Lid geworden op: do 14 dec 2017, 15:06
Locatie: Roffa

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door katvis »

Nu EBS in Haaglanden gaat rijden, kan dit consequenties hebben voor de plannen die er waren om Cxx lijn 33 in te korten?
PSA: Links gaan, rechts staan
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door Meltrain »

Je bedoelt de reeds vastgestelde inkorting van lijn 33 's avonds en op zondag?
Die gaat er sowieso komen, omdat die deel uitmaakt van het vervoerplan 2018. Mogelijk maat EBS dat weer ongedaan, maar daar is nog niks over bekend.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door regenmaker »

EBS doet leuk mee de laatste tijd. Al hoop ik niet dat men zoals in Waterland veel te goedkoop heeft ingeschreven. De tijd zal het leren. Het valt wel op dat ze bij de MRDH in de smaak vallen.

Connexxion wordt steeds kleiner. Misschien zet deze trent zich door met het toekomstige verlies van IJsselmond. De eerst volgende CXX-concessie die onder de hamer gaat.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door Hainje »

regenmaker schreef:Al hoop ik niet dat men zoals in Waterland veel te goedkoop heeft ingeschreven.
Wat nu bij EBS zit is toch het oude tenderteam van Qbuzz, minus een zekere persoon? Zal wel loslopen met dat te goedkoop inschrijven.
🍉
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door Suus »

regenmaker schreef:Het valt wel op dat ze bij de MRDH in de smaak vallen.
EBS biedt steeds gasbussen aan en iemand bij MRDH is daar zeer gecharmeerd van, dus qua milieuscore kom je er dan bijna gelijk uit dan met elektrische bussen. Door de gasbussen kunnen ze per kilometer een lagere prijs bieden dan wanneer vanaf dag één volledig elektrisch wordt gereden. Daardoor kunnen ze meer vervoer aanbieden (11% meer dan in de huidige concessie) en dan win je.

Bovendien heeft EBS erg weinig overhead. Hun hoofdkantoor zit in de stalling van Purmerend, meer vastgoed hebben ze niet :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door dnmw2705 »

Suus schreef:Het gaat echt niet goed bij Connexxion, juist hier had ik hun kansen nog wel aardig goed ingeschat.

Ik hoop dat EBS deze groeispurt goed afhandelt, anderzijds is de slechte start die Veolia in dit gebied maakte amper te overtreffen.
Aardig rijtje inderdaad.. BRU, Prov Utrecht, Almere, Voorne-Putten en nu Haaglanden..

Wel mooi voor EBS dat het voet aan de grond kan zetten naast Waterland. Ben in het bijzonder wel benieuwd naar hoe de reizigers daar over EBS denken.
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8579
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door Milco »

Mooi nieuws voor EBS! :D
Op hun website staat inmiddels een bericht over het winnen van deze concessie en wat meer informatie. De huidige lijnen 36 en 55 worden onderdeel van het R-net.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 16-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
koekje
Berichten: 481
Lid geworden op: za 28 mei 2011, 22:33

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door koekje »

Afbeelding
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door Meltrain »

Dat lijkt (haast) wel een Citaro van de RET. :o
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door Somoht »

RET huisstijl is de MRDH (eigenlijk ex-SRR) huisstijl.
Daan76
Berichten: 304
Lid geworden op: zo 26 dec 2010, 12:46

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door Daan76 »

Er zitten ook kenmerken van de huisstijl HTMbuzz in.
Stadsbus
Berichten: 1123
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 19:42

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door Stadsbus »

Maar dit zou dus dan ook de huisstijl worden in Voorne-Putten?
Daelea
Berichten: 1110
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door Daelea »

Voor zover ik weet zouden inderdaad zowel Haaglanden als VPR met dezelfde MRDH-huisstijl gaan rijden. Mooie combi van de beide stadsvervoerders voor streekconcessies naast de steden :)
JeroenN75
Berichten: 20
Lid geworden op: za 05 mar 2016, 21:54

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door JeroenN75 »

En uiteindelijk de stadsconcessies Rotterdam e.o. en Den Haag e.o ook?
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door Meltrain »

De RET gebruikt al sinds 2003 / 2004 deze huisstijl, dus in Rotterdam zal er niet veel veranderen.
De HTM zal wel dingen moeten aanpassen, maar aangezien deze lay-out niet goed op driedeursbussen past, de Avenio's en RegioCitadissen als R-net resp. RandstadRail rijden en ik betwijfel of men de GTL's nog een nieuwe schilderbeurt wil geven, denk ik dat we bij HTM deze combinatie niet snel zullen zien.
Maar ik zie het graag als blijkt dat ik ongelijk heb. :)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Statler Rail
Berichten: 1054
Lid geworden op: za 04 feb 2012, 00:18
Locatie: Europa

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door Statler Rail »

Suus schreef:EBS biedt steeds gasbussen aan en iemand bij MRDH is daar zeer gecharmeerd van, dus qua milieuscore kom je er dan bijna gelijk uit dan met elektrische bussen. Door de gasbussen kunnen ze per kilometer een lagere prijs bieden dan wanneer vanaf dag één volledig elektrisch wordt gereden. Daardoor kunnen ze meer vervoer aanbieden (11% meer dan in de huidige concessie) en dan win je.
Hoeveel punten je scoort met elk type bus was gewoon in de aanbesteding bekend, dus dat is niet speciaal voor EBS. Bovendien rijdt Connexxion nu ook met gasbussen, dus zij zouden dan toch nóg voordeliger zoiets moeten kunnen aanbieden?

Je kon ervoor kiezen om direct allemaal nieuwe ZE-bussen aan te schaffen, maar EBS heeft ervoor gekozen om dat later te doen. Dat heeft natuurlijk voor- en nadelen. Een voordeel kan zijn dat toekomstige ZE-bussen wellicht meer bereik hebben (dus minder laadtijd) en wellicht relatief goedkoper worden. We weten niet wat de andere vervoerders van plan waren qua materieelaanschaf, dus of dit een belangrijk aspect is geweest, weten we niet. Milieuscore is maar één van de onderdelen waarop een bieding beoordeeld wordt.
Suus schreef:Bovendien heeft EBS erg weinig overhead. Hun hoofdkantoor zit in de stalling van Purmerend, meer vastgoed hebben ze niet :P
Bezitten niet, maar men huurt nog wel een kantoor in Zwolle. Daar zat ook het tenderteam voor deze aanbesteding. Dat EBS een kleine overhead heeft is natuurlijk een voordeel, maar anderzijds heb je dan ook minder resources dan wanneer je groot bedrijf hebt met veel gespecialiseerde medewerkers die elk aspect van de aanbesteding helemaal kunnen gaan uitpluizen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten