Haaglanden: Alledaagse gebeurtenissen
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden
Dat was mijn bus. (A) Had de lijnfilm getest op het beginpunt en een foto gemaakt. Na een paar haltes weer goed gezet.
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden
Hij deed het iig, :D
Is wel jeugdsentiment voor mij, lijn 66. Woon als sinds het begin in die wijk. Dus heb alle lijnnummers voorbij zien komen in 20 jaar.
Is wel jeugdsentiment voor mij, lijn 66. Woon als sinds het begin in die wijk. Dus heb alle lijnnummers voorbij zien komen in 20 jaar.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden
Ik mag maandag nog 2x lijn 37 rijden en dan zie je me voorlopig niet meer in die hoek. Lijn 66 gaat alleen door de Delftse chauffeurs gereden worden.
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden
Ik zag laatst ook al op busstation Leyenburg een bus als lijn 401 naar Utrecht Jaarbeurszijde, gebeuren rare dingen in Haaglanden.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden
Nu kunnen dat soort dingen nog aangezien teksten uit andere ex Veolia regio's nog steeds in de boordcomputer staan, behalve Limburg.
Dadelijk met EBS zullen er misschien Waterlandse teksten tevoorschijn te toveren zijn.
Dadelijk met EBS zullen er misschien Waterlandse teksten tevoorschijn te toveren zijn.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden
Zag laatst op tv dat bus 23 een andere route ging rijden en MAAR men 300 METER moest lopen voor een halte.
Vraag me alleen af hoe dat is gegaan, want na Mr. Frank Visser doet uitspraak, zag ik er niks meer over.
Rijdt bus 23 nog de zelfde route of was dit een herhaling?
-------------------
Trouwens ik keek hoe ver 300 meter vanaf mijn halte was, maar dat viel wel mee!
Dat is 100 meter minder dan de volgende halte en dat is 400 meter
Vraag me alleen af hoe dat is gegaan, want na Mr. Frank Visser doet uitspraak, zag ik er niks meer over.
Rijdt bus 23 nog de zelfde route of was dit een herhaling?
-------------------
Trouwens ik keek hoe ver 300 meter vanaf mijn halte was, maar dat viel wel mee!
Dat is 100 meter minder dan de volgende halte en dat is 400 meter
Met vriendelijke groet,
Gideon.
Gideon.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden
Nogal wiedes dat 300 meter een 100 meter korter is dan 400 meter. Maar wat bedoel je precies met de laatste zin?
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden
Bedankt voor je uitleg, mijn vraag is gelijk duidelijk -o-waldo79 schreef:Nogal wiedes dat 300 meter een 100 meter korter is dan 400 meter. Maar wat bedoel je precies met de laatste zin?
Ik dacht dacht dat 300 meter de volgende halte was, maar dat was een stukje eerder.
Dat bedoel ik met de zin
--------------------------------
Even zonder grapjes, weet iemand het antwoord?
Met vriendelijke groet,
Gideon.
Gideon.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden
Wat was de vraag precies?
De RET heeft ook nog een plattegrond gemaakt van de omleidingen in Delft, waar ook iets duidelijker staat dat niet alle haltes door alle lijnen bediend worden:
https://www.ret.nl/fileadmin/user_uploa ... nsbrug.jpg
Zelf vind ik het vooral raar dat de lijnen 40, 55 en 69 niet bij Stieltjesweg en TNO Zuidpolder stoppen. :?
De RET heeft ook nog een plattegrond gemaakt van de omleidingen in Delft, waar ook iets duidelijker staat dat niet alle haltes door alle lijnen bediend worden:
https://www.ret.nl/fileadmin/user_uploa ... nsbrug.jpg
Zelf vind ik het vooral raar dat de lijnen 40, 55 en 69 niet bij Stieltjesweg en TNO Zuidpolder stoppen. :?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden
Lijn 69 gaat daar als het goed is wel stoppen. Er staan meer foutjes in de folder.....Meltrain schreef:Wat was de vraag precies?
De RET heeft ook nog een plattegrond gemaakt van de omleidingen in Delft, waar ook iets duidelijker staat dat niet alle haltes door alle lijnen bediend worden:
https://www.ret.nl/fileadmin/user_uploa ... nsbrug.jpg
Zelf vind ik het vooral raar dat de lijnen 40, 55 en 69 niet bij Stieltjesweg en TNO Zuidpolder stoppen. :?
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden
Extra haltes zouden extra rijtijd betekenen, en voor de 40 en 69 geldt dat ze 'ook al' op de Mekelweg bij hun gewone haltes stoppen. Dat de 55 juist zijn enige halte direct bij de TU verliest zonder goed alternatief vergeten we voor het gemak maar even.
En het blijft jammer dat de RET met lijn 174 niet door rijdt naar het station van Delft maar al bij de TU keert.
Ook opvallend dat Connexxion het kaartje en de folder van de RET gebruikt, waar deze laatste duidelijk gekozen heeft haar eigen lijnen extra dik weer te geven. Ik denk dat ik het eerdere kaartje van Connexxion zelf duidelijker en completer vind (https://mrdh.nl/system/files/vergaderst ... xion_0.pdf, laatste pagina)
En het blijft jammer dat de RET met lijn 174 niet door rijdt naar het station van Delft maar al bij de TU keert.
Ook opvallend dat Connexxion het kaartje en de folder van de RET gebruikt, waar deze laatste duidelijk gekozen heeft haar eigen lijnen extra dik weer te geven. Ik denk dat ik het eerdere kaartje van Connexxion zelf duidelijker en completer vind (https://mrdh.nl/system/files/vergaderst ... xion_0.pdf, laatste pagina)
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden
Jeetje, een ritje met de bus van station Delft naar de IKEA gaat minstens 2x zo lang worden en waarschijnlijk ook nog eens een stuk duurder. Waar is dat nu weer goed voor
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden
Op het kaartje staat nog de oude route van HTM lijn N5. De juist staat op dit kaartje HTM Nachtbuzz
Tja als je niet te veel bussen dwars door het Centrum wil hebben is dit de enige route. Is verder ook de vervanging van lijn 60 die hier vervalt.Suus schreef:Jeetje, een ritje met de bus van station Delft naar de IKEA gaat minstens 2x zo lang worden en waarschijnlijk ook nog eens een stuk duurder. Waar is dat nu weer goed voor
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden
Lijn 55 stopt nog gewoon bij halte Schoemakerstraat. Hoezo is dit geen goed alternatief voor de voor 55 vervallen halte TU aula dan? We hebben het over amper 5 minuten lopen....Wievank schreef:Extra haltes zouden extra rijtijd betekenen, en voor de 40 en 69 geldt dat ze 'ook al' op de Mekelweg bij hun gewone haltes stoppen. Dat de 55 juist zijn enige halte direct bij de TU verliest zonder goed alternatief vergeten we voor het gemak maar even.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden
Kan je de vraag misschien op een andere manier stellen? Ik kan er nu geen touw aan vastknopen wat je bedoeld. Over welke haltes van 23 heb je het bijvoorbeeld?Gideon schreef:Bedankt voor je uitleg, mijn vraag is gelijk duidelijk -o-waldo79 schreef:Nogal wiedes dat 300 meter een 100 meter korter is dan 400 meter. Maar wat bedoel je precies met de laatste zin?
Ik dacht dacht dat 300 meter de volgende halte was, maar dat was een stukje eerder.
Dat bedoel ik met de zin
--------------------------------
Even zonder grapjes, weet iemand het antwoord?
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden
De halte Schoemakerstraat is inderdaad een acceptabele vervanging voor de halte TU-Aula, maar voor de reizigers die naar de zuidelijke delen van de TU moeten, zou het ook fijn zijn als lijn 55 daar ook stopt.Daan76 schreef:Lijn 55 stopt nog gewoon bij halte Schoemakerstraat. Hoezo is dit geen goed alternatief voor de voor 55 vervallen halte TU aula dan? We hebben het over amper 5 minuten lopen....Wievank schreef:Extra haltes zouden extra rijtijd betekenen, en voor de 40 en 69 geldt dat ze 'ook al' op de Mekelweg bij hun gewone haltes stoppen. Dat de 55 juist zijn enige halte direct bij de TU verliest zonder goed alternatief vergeten we voor het gemak maar even.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden
Tja, klopt, alleen zoals ik eerder al aangaf: een vervangende halte vervangt een vervallen halte. In het geval van lijn 55 is dat niet zo, hij komt immers normaal ook niet in die hoek. En als je het tóch overweegt krijg je het hele relaas over een tekort aan rijtijd, de 'wie gaat dat betalen'-vraag, enzovoorts.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden
Ooit gehoord van gemak door ongemak? Bij stadsvervoerders als GVB, HTM en RET wordt meestal gewoon op iedere halte langs de omleidingsroute gestopt, tenzij er zwaarwegende redenen zijn om dat niet te doen.
En voor reizigers die juist wat zuidelijker in het TU gebied moeten zijn is het vanaf de Schoemakerstraat toch nog wel een stuk verder lopen t.o.v. de Aula. Dit had je enigszins kunnen compenseren door o.a. de Stieltjesweg aan te doen.
En voor reizigers die juist wat zuidelijker in het TU gebied moeten zijn is het vanaf de Schoemakerstraat toch nog wel een stuk verder lopen t.o.v. de Aula. Dit had je enigszins kunnen compenseren door o.a. de Stieltjesweg aan te doen.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden
Dat GVB, HTM en RET dat wel doen is leuk natuurlijk maar als reiziger betaal je daar ook gewoon voor meen ik mij te herinneren. Als een omleiding meer kilometers kost dan de normale route kan de reiziger dat gewoon betalen aangezien dat in de systemen word doorgevoerd. (Als ik het mis heb hoor ik het graag). Bij de streekvervoerders gebeurd dat zelden volgens mij.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden
Ligt eraan hoelang de omleiding duurt. Van Connexxion weet ik dat als de omleiding lang van tevoren gepland is en een complete periode van een 'upload' van OV-chipkaartdata mee gaat ze het ook doorvoeren. Voor kortere periodes en kort tevoren doen ze het niet omdat zo'n 'upload' ook niet goedkoop schijnt te zijn.
Sowieso heeft Connexxion er wel een handje van om de dienstregeling voor de reiziger niet echt aan te passen als het niet strikt noodzakelijk is. Een klein berichtje onderaan de tabel op de website is meestal het maximale.
In dit geval heeft ook Connexxion de prijs aangepast. Op zich ook niet vreemd, aangezien er een hele nieuwe buslijnen en routes met bijbehorende dienstregeling is gekomen.
En voordat iemand mij er terecht op wijst dat de RET met lijn 40 ook niet alle haltes op de omleidingsroute aan doet: zij rijden hier buiten hun eigen concessiegebied, en zijn daarmee overgeleverd aan de nukken van de vervoerder daar.
Sowieso heeft Connexxion er wel een handje van om de dienstregeling voor de reiziger niet echt aan te passen als het niet strikt noodzakelijk is. Een klein berichtje onderaan de tabel op de website is meestal het maximale.
In dit geval heeft ook Connexxion de prijs aangepast. Op zich ook niet vreemd, aangezien er een hele nieuwe buslijnen en routes met bijbehorende dienstregeling is gekomen.
En voordat iemand mij er terecht op wijst dat de RET met lijn 40 ook niet alle haltes op de omleidingsroute aan doet: zij rijden hier buiten hun eigen concessiegebied, en zijn daarmee overgeleverd aan de nukken van de vervoerder daar.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden
Ik kan me herinneren dat een GVB-medewerker heeft uitgelegd dat ze bij GVB terugschakelen naar alleen het basistarief in rekening brengen om te voorkomen dat je bij omleidingen meer betaalt. Zal wel op Twitter of wijnemenjemee.nl zijn geweest. Ik heb er nooit echt op gelet eigenlijk. Geen idee of het klopt en bij wat voor soort omleidingen dit het geval is. Geplande en/of ongeplande omleidingen.Michael schreef:Dat GVB, HTM en RET dat wel doen is leuk natuurlijk maar als reiziger betaal je daar ook gewoon voor meen ik mij te herinneren. Als een omleiding meer kilometers kost dan de normale route kan de reiziger dat gewoon betalen aangezien dat in de systemen word doorgevoerd. (Als ik het mis heb hoor ik het graag). Bij de streekvervoerders gebeurd dat zelden volgens mij.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden
Nou dat valt wel mee. Ook bij de Breestraatomleidingen in Leiden tikte Arriva vrolijk extra af voor de extra geleverde diensten. Langer van de bus mogen genieten is extra betalen immers.Michael schreef:Bij de streekvervoerders gebeurd dat zelden volgens mij.
§ 6. Het passeren van rode seinen
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden
Daarom zei ik ook zelden. Want heb het zelf nog nooit meegemaakt dat een omleiding verwerkt werd in de systemen.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden
Over het algemeen staat in de contracten met de opdrachtgevers dat omleidingen reizigers geen extra geld mogen kosten.
-
- Berichten: 1057
- Lid geworden op: za 04 feb 2012, 00:18
- Locatie: Europa
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden
Dat valt wel mee, het is toch de concessieverlener die dit soort dingen bepaalt. En aangezien zowel RET als Connexxion allebei MRDH als concessieverlener hebben, moet dat toch niet zo´n probleem zijn. Als haltes worden overgeslagen, zal dit over het algemeen worden gedaan omdat het anders problemen met de rijtijden / keertijden / pauzes geeft. Bedenk ook wel, één dienstregelingsminuut kost al snel bijna 2 euro. Doe dat x het aantal ritten per dag x aantal dagen en je hebt het over een best leuk bedrag. De vraag is dan wie dat leuke bedrag gaat betalen.Wievank schreef:En voordat iemand mij er terecht op wijst dat de RET met lijn 40 ook niet alle haltes op de omleidingsroute aan doet: zij rijden hier buiten hun eigen concessiegebied, en zijn daarmee overgeleverd aan de nukken van de vervoerder daar.
Overigens zijn deze omleidingen al heel lang bekend. Ik neem aan dat er uitvoerig over de omleidingsroutes en vervangende haltes gesproken is door MRDH, RET, Connexxion en niet te vergeten de gemeente Delft, die weg- en haltebeheerder is. De omleidingen waren ook al bekend tijdens de aanbesteding Haaglanden-Streek, want tijdens de concessiewisseling zijn de werkzaamheden nog niet klaar.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 77 gasten