Haaglanden: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
katvis
Berichten: 788
Lid geworden op: do 14 dec 2017, 15:06
Locatie: Roffa

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door katvis »

Heeft die uitwisseling ook iets met capaciteit te maken? Ik zat zondag in zo'n ex-HTM wagen op lijn 33 tot Naaldwijk, een lijn die ze grotendeels gaan uitkleden wegens lage reizigersaantallen, terwijl die ex-Veolia wagens meer zitplaatsen hebben.
PSA: Links gaan, rechts staan
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door Daniel »

Stadsbus schreef:Ah zo, sorry, las het te snel.
Voor zo ver ik weet worden ze niet meer ingezet, helaas.
Voor dat ik tijd had om op de fiets naar ze toe te gaan reden ze al niet meer.
Ik citeer uit de laatste autobuskroniek:
"De HTM ging de mist in met de huur van vervangende bussen voor tramlijn 16, waarvan een deel langere tijd buiten dienst zal zijn. Omdat men voor de vervangende buslijn 76, van Den Haag CS/Schedeldoekshaven naar het Statenplein, geen vervuilende dieselbussen wilde inzetten was de 300-serie Berkhof Diplomat bussen niet toegelaten. De HTM huurde daarop vier ex Veolia MAN NL243 Lion's City aardgasbussen uit 2009, met 36/48, de 6636, 6637, 6646 en 6760. Deze bussen waren door Veolia bij Womy ingeleverd en reden in 2017 in Apeldoorn en Amersfoort als Syntus 9107, 9102, 9104 en 9105. Ze kregen HTM logo's en gingen per 13 november 2017 de dienst op. De vreugde was echter van korte duur. De apparatuur was eruit gehaald waardoor er niet gechipt en geïnformeerd kon worden. Na twee dagen werden ze uit de dienst gehaald en verbrengen ze de rest van de huurperiode in de stalling."
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door Meltrain »

Wat betekent 36/48? :?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door Daniel »

36 zitplaatsen, 48 staanplaatsen :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Daan76
Berichten: 304
Lid geworden op: zo 26 dec 2010, 12:46

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door Daan76 »

luka23 schreef:Heeft die uitwisseling ook iets met capaciteit te maken? Ik zat zondag in zo'n ex-HTM wagen op lijn 33 tot Naaldwijk, een lijn die ze grotendeels gaan uitkleden wegens lage reizigersaantallen, terwijl die ex-Veolia wagens meer zitplaatsen hebben.
Nee, capaciteit staat er volkomen los van. Verder is het ook geen "uitwisseling".
Zie eerdere berichtgeving in dit topic over de precieze details waarom deze wagens bij Cxx Haaglanden in gebruik zijn genomen.
dylanwild94
Berichten: 6182
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door dylanwild94 »

Daniel schreef:
Stadsbus schreef:Ah zo, sorry, las het te snel.
Voor zo ver ik weet worden ze niet meer ingezet, helaas.
Voor dat ik tijd had om op de fiets naar ze toe te gaan reden ze al niet meer.
Ik citeer uit de laatste autobuskroniek:
"De HTM ging de mist in met de huur van vervangende bussen voor tramlijn 16, waarvan een deel langere tijd buiten dienst zal zijn. Omdat men voor de vervangende buslijn 76, van Den Haag CS/Schedeldoekshaven naar het Statenplein, geen vervuilende dieselbussen wilde inzetten was de 300-serie Berkhof Diplomat bussen niet toegelaten. De HTM huurde daarop vier ex Veolia MAN NL243 Lion's City aardgasbussen uit 2009, met 36/48, de 6636, 6637, 6646 en 6760. Deze bussen waren door Veolia bij Womy ingeleverd en reden in 2017 in Apeldoorn en Amersfoort als Syntus 9107, 9102, 9104 en 9105. Ze kregen HTM logo's en gingen per 13 november 2017 de dienst op. De vreugde was echter van korte duur. De apparatuur was eruit gehaald waardoor er niet gechipt en geïnformeerd kon worden. Na twee dagen werden ze uit de dienst gehaald en verbrengen ze de rest van de huurperiode in de stalling."
Op 15 december vorig jaar zijn er met zekerheid 3 van deze wagens naar Heerenveen gebracht.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door Meltrain »

De vervoerplannen zijn er weer. *O*
Haaglanden Streek moet ik nog doornemen, maar Den Haag krijgt een compleet nieuw busnet:
https://mrdh.nl/sites/mrdh.nl/files/fil ... %20HTM.PDF
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Stadsbus
Berichten: 1123
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 19:42

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door Stadsbus »

Ook gaan op lijn 28 de elektrische bussen (VDL Citea SLF) rijden, die ook vrij dicht bij mij in de buurt komen *O*
(hier zijn de vervoersplannen van Connexxion Haaglanden & de RET)
Mdk
Berichten: 1237
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 12:20

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door Mdk »

Rijden die eerste vijf dan al? Zo ja, gooi ff foto wollah.
Zo nee, waarom hebben ze dan al besloten een extra 23 bussen aan te schaffen zonder eerst die vijf af te wachten?
Bij twijfel altijd klagen
Stadsbus
Berichten: 1123
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 19:42

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door Stadsbus »

Foto zou ik ook wel willen zien, maar ze zijn nog af haha :p
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door Meltrain »

Mdk schreef: Zo nee, waarom hebben ze dan al besloten een extra 23 bussen aan te schaffen zonder eerst die vijf af te wachten?
Ik weet even niet waar je dat ziet staan, maar als onderdeel van de nieuwe concessie per december 2019 moeten er wel elektrische bussen komen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Mdk
Berichten: 1237
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 12:20

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door Mdk »

Nou, hier
Stadsbus schreef:Ook gaan op lijn 28 de elektrische bussen (VDL Citea SLF) rijden
Edit: oke wacht laat maar, ik ben de debiel hier _O- ik dacht dat er 28 elektrische bussen stond, ipv op lijn 28 de elektrische bussen :')
Bij twijfel altijd klagen
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door Wubbo »

De jaardienstregeling 2019 van HTM eindigt een week eerder dan dienstregeling 2019 van NS.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door regenmaker »

Ik blijf het nog steeds 'grappig' vinden dat men in Den Haag halfuursdiensten op de stadsdienst (bus) rijdt. Hoe is de bezetting eigenlijk?
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door Meltrain »

Die halfuursdiensten zijn er alleen maar 's avonds na 20:00 uur. Dat is toch niet zo raar?
In Rotterdam komt het eigenlijk nog vaker voor.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door Suus »

regenmaker schreef:Ik blijf het nog steeds 'grappig' vinden dat men in Den Haag halfuursdiensten op de stadsdienst (bus) rijdt. Hoe is de bezetting eigenlijk?
De bezettingen staan achterin het vervoersplan, wel in kleurtjes in plaats van cijfertjes.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door regenmaker »

Je ziet wel een (lichte) toename van de bezetting wanneer de halfuursdienst ingaat, maar volgens mij is het afdoende naast het uitgebreide tramnet.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door htm_tram »

Ik heb in mijn tijd bij HTMbuzz regelmatig reizigers moeten laten staan bij de halte die niet mee konden. Vooral op mooie dagen vanaf het strand buiten de zomerdiensten. Ook lijn 24 zat op bepaalde ritten overvol als je net de pech had dat het theater en de bioscoop uit was.
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
dennistd
Berichten: 5526
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door dennistd »

Wubbo schreef:De jaardienstregeling 2019 van HTM eindigt een week eerder dan dienstregeling 2019 van NS.
Dezelfde fout die ook bij de ingang van de Concessie Twente in 2013 gemaakt is: de nieuwe dienstregeling gaat niet in op de tweede zondag van december, maar de oude eindigt op de tweede zaterdag. Dat is niet 7 december maar 14 december, dus de nieuwe dienstregeling gaat dan ook pas in op 15 december en niet op de 8e.
katvis
Berichten: 788
Lid geworden op: do 14 dec 2017, 15:06
Locatie: Roffa

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door katvis »

Cxx Lijn 33 wordt toch niet gespaard zie ik :N
PSA: Links gaan, rechts staan
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door busfanNL »

Wat wijzigt er dan dat die niet gespaard wordt??
katvis
Berichten: 788
Lid geworden op: do 14 dec 2017, 15:06
Locatie: Roffa

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door katvis »

De inkorting tussen Maassluis en Naaldwijk in de avonduren. De bewoners van Maasdijk hadden nog een actie gehouden tegen deze inkorting maar daar is niks van gekomen; ma-za na 7 uur en op zondag rijdt daar nu niks.
PSA: Links gaan, rechts staan
Roeland
Berichten: 2247
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door Roeland »

Een betere actie die Maasdijkers hadden kunnen houden was: 's avonds wat vaker de bus nemen. Dan had CNX hem vast nog wel 's avonds willen rijden.
Laatst gewijzigd door Wubbo op vr 06 apr 2018, 10:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd, was laatste bericht
katvis
Berichten: 788
Lid geworden op: do 14 dec 2017, 15:06
Locatie: Roffa

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door katvis »

Uit mijn observaties en ook die van anderen kloppen de nul en 1 instappers per halte die CNX had opgegeven niet. Nu zal het hele gebied niet worden bediend en moet er naar Steendijkpolder gegaan worden wat niet echt in de buurt is. Jammer dat er niet een bus in de 2 uur kon rijden of zoiets.
PSA: Links gaan, rechts staan
Durashift
Berichten: 5627
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door Durashift »

Daniel schreef: (..). De vreugde was echter van korte duur. De apparatuur was eruit gehaald waardoor er niet gechipt en geïnformeerd kon worden. Na twee dagen werden ze uit de dienst gehaald en verbrengen ze de rest van de huurperiode in de stalling."[/i]
Eh..?? Het lijkt mij toch wel enigszins logisch om een verhuurafspraak te maken mét apparatuur.. OF indien dat niet compatible is met de eigen organisatie,., een verhuurinzet begroot mét inbouw van apparatuur..

Dit is wel verspilling van geld, denk ik zo.. zéker als eerst al een dieselbrandfstof optie kennelijk geen goedkeuring kreeg.. :?: :twisted:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten