Haaglanden: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
DPDelft
OVNL-beheerder
Berichten: 637
Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 14:09

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden

Bericht door DPDelft »

HTM heeft op specifieke lijnen standaard beveiligers/ conducteurs meerijden en vaak alleen een gedeelte van de dag (middag/avond).
Onder andere:
- Lijn 1 in Delft
- Lijn 3 en 4 in Zoetermeer
- Lijn 9
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden

Bericht door Daniel »

En blijkbaar dus ook op lijn 11 dan. Op de heenweg met lijn 9 heb ik er dan weer geen gezien maar dat was ook een wel erg volle tram (later bleek waarom: de volgende zat er nog geen minuut achter :P )
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
waldo79
Berichten: 7592
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden

Bericht door waldo79 »

Overdag zijn er in ieder geval geen conducteurs aan boord. Wel vliegende brigade qua controles.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden

Bericht door Daniel »

Ik zag die conducteur toch echt overdag in die tram 11 anders :roll:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
waldo79
Berichten: 7592
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden

Bericht door waldo79 »

Het kan zijn dat het op bepaalde lijnen wel gebeurt. Eerlijk gezegd ben ik niet bekend op lijn 11 :)
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden

Bericht door Wubbo »

Ik heb wel eens vaker kaartverkoopacties gezien bij drukke lijnen. Met name lijn 9 naar het strand. Het kan zijn dat dit ook zo'n soort actie was.
Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 1247
Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 16:31

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden

Bericht door Frank93 »

Omdat er werkzaamheden zijn op het traject van (tram)lijn 1 rijden er 2 pendeldiensten tussen Den Haag CS en Scheveningen, namelijk nummer 31 en 61. Hebben ze over het hoofd gezien dat er aan de andere kant van de stad ook al een lijn 31 rijdt?

https://www.htm.nl/reisinformatie/wijzi ... ningseweg/
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden

Bericht door Hendrik »

Deze lijnen worden (deels?) gereden met Diplomats.
DPDelft
OVNL-beheerder
Berichten: 637
Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 14:09

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden

Bericht door DPDelft »

Frank93 schreef:Omdat er werkzaamheden zijn op het traject van (tram)lijn 1 rijden er 2 pendeldiensten tussen Den Haag CS en Scheveningen, namelijk nummer 31 en 61. Hebben ze over het hoofd gezien dat er aan de andere kant van de stad ook al een lijn 31 rijdt?

https://www.htm.nl/reisinformatie/wijzi ... ningseweg/
HTM heeft daar een handje van, lijnen tussen Leidschenveen en Den Haag Centraal waren ook 32 en 33 (Westland lijnen). 61 rijdt overigens ook in Delft. HTM kan beter overstappen op 80-serie voor vervangend vervoer bussen......
dylanwild94
Berichten: 6182
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden

Bericht door dylanwild94 »

Of gewoon hoe de RET dat doet 7xx lijnnummers. *bus*
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Statler Rail
Berichten: 1054
Lid geworden op: za 04 feb 2012, 00:18
Locatie: Europa

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden

Bericht door Statler Rail »

htm_tram schreef:CXX had toch de verkeerde instap cijfers van lijn 33 aangeleverd waardoor de inschrijf termijn was verlengd? En dan nu zeuren dat het niet eerlijk is verlopen?
Niet alleen van lijn 33, maar van alle lijnen die tot de concessie behoren. Wat dus enorm irritant is, want dan zit je overal verkeerd qua inschatting van welk materieel er kan rijden, hoe iets efficienter kan.

Natuurlijk komt dat pas aan het licht nadat één van de andere kandidaat-inschrijvers in een Nota van Inlichtingen meldt dat ze ontdekt heeft dat de cijfers niet kunnen kloppen. Vervolgens is het "oh sorry, Connexxion heeft verkeerde cijfers aangeleverd". Dat het bezwaarschrift pas op het laatste moment wordt ingediend past daar ook weer bij. Maximaal vertragen. Waarschijnlijk hebben ze het pas op de laatste dag ingediend.

Het management van Connexxion is vast heel blij met zichzelf en denkt dat ze heel slim en sluw is door op zo´n manier te werken, maar op deze manier krijg je weinig sympathie bij concessieverleners en andere vervoerders. Bij de concessies die CXX en haar dochters binnengehaald hebben is opvallend vaak iets mee aan de hand. IJsselmond mislukte eerst 2x voordat een CXX-dochter won. ZO-Brabant was CXX-dochter Hermes de enige die een bod ging (kon?) uitbrengen. Haarlem-IJmond was een mysterieus gelijkspel en na een loting won CXX. Het zal allemaal wel toeval wezen...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden

Bericht door Daniel »

Je vergeet nog Utrecht, daar heeft Connexxion het gepresteerd om de aanbesteding drie keer te verliezen :wink: Maar ook daar steeds tot het laatst toe de boel traineren zodat er weer een nieuwe aanbesteding nodig was uiteindelijk.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
dylanwild94
Berichten: 6182
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden

Bericht door dylanwild94 »

Syntus haalde volgens mij in Zeeland hetzelfde trucje uit.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Statler Rail
Berichten: 1054
Lid geworden op: za 04 feb 2012, 00:18
Locatie: Europa

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden

Bericht door Statler Rail »

Ja, op het laatste moment bezwaar maken is iets waar wel meer vervoerders zich schuldig aan maken. Op zich is dat ook toegestaan, het is alleen niet erg sympathiek. Het bewust verstrekken van onjuiste informatie is echter fraude, waarvoor -als je het kan bewijzen- de verantwoordelijken strafrechtelijk vervolgd kunnen worden. Alleen dan heb je wel een insider nodig die zo vriendelijk is het bewijs te leveren.

In Zeeland was het natuurlijk sowieso anders doordat Connexxion juist de zittende concessiehouder was, die wederom op een twijfelachtige manier gewonnen heeft. Dat zij "beter contact heeft met scholen" is namelijk iets wat vrij evident is voor de zittende concessiehouder; dat is eigenlijk een voordeel dat je niet mag meenemen in de beoordeling. In de media zegt CXX natuurlijk dat het hééééél vervelend is dat ze de bussen door het bezwaar niet op tijd kunnen bestellen, maar in de realiteit kunnen ze juist langer doorrijden met oude bussen terwijl de exploitatiesubsidie gelijk blijft of zelfs omhoog gaat, want tja, nu moeten we tijdelijk nog ergens anders oude bussen vandaag halen.
Stadsbus
Berichten: 1123
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 19:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden

Bericht door Stadsbus »

Lijn 4/de Randstadrail gaat pas in mei stoppen bij station Lansingerland-Zoetermeer -o-
Omroepwest, Zoetermeers dagblad en Zoetermeer nieuws.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden

Bericht door Daniel »

Waarom drie bronnen, het artikel is bij alle drie exact hetzelfde.

Maar ik lees er ook in dat het busstation bij het nieuwe station nog afgesloten blijft. Zouden daar per december niet ook buslijnen langs omgelegd gaan worden die nu dus ook nog niet kunnen gaan rijden op hun nieuwe route?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Stadsbus
Berichten: 1123
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 19:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden

Bericht door Stadsbus »

Daniel schreef:Waarom drie bronnen, het artikel is bij alle drie exact hetzelfde.
Nu ik zo kijk zien ze er (bijna) het zelfde uit ja... :|
Daniel schreef:Maar ik lees er ook in dat het busstation bij het nieuwe station nog afgesloten blijft. Zouden daar per december niet ook buslijnen langs omgelegd gaan worden die nu dus ook nog niet kunnen gaan rijden op hun nieuwe route?
De loopbrug over het station gaat ook pas in mei open, dus je kan als je de bus uitstapt, kan nergens heen.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden

Bericht door Wubbo »

Als ik het goed lees gaat de loopbrug over het station wel open (je moet immers beide sporen kunnen bereiken) maar die over de A12 niet. De perrons zijn alleen bereikbaar vanaf de zuidkant van de A12. Zal niet erg veel reizigers trekken denk ik, want dat is de kant waar alleen een desolaat industrieterreintje ligt.
waldo79
Berichten: 7592
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden

Bericht door waldo79 »

NS gaat wel het station al bedienen per december?
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden

Bericht door BrengMe »

Als je een van de artikelen had geopend, had je het antwoord al gehad.
De perrons voor de treinen van de NS worden wel in gebruik genomen op 9 december.
aldus Omroep West.
waldo79
Berichten: 7592
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden

Bericht door waldo79 »

Om eerlijk te zijn ben ik niet zo van het doorklikken :6
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden

Bericht door SuperGhost »

Wubbo schreef:Als ik het goed lees gaat de loopbrug over het station wel open (je moet immers beide sporen kunnen bereiken) maar die over de A12 niet. De perrons zijn alleen bereikbaar vanaf de zuidkant van de A12. Zal niet erg veel reizigers trekken denk ik, want dat is de kant waar alleen een desolaat industrieterreintje ligt.
Aan de zuidkant komen toch juist de bussen naar Bleiswijk, Berkel en Rodenrijs en Bergschenhoek?
Wievank
Berichten: 294
Lid geworden op: di 04 mei 2010, 16:19

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden

Bericht door Wievank »

Alleen lijn 170 (RET) stopt aan de zuidzijde en heeft daarmee er weinig last van.
Lijn 173 (RET) rijdt in 2019 via de noordzijde door naar Centrum-West, daarna moet de noordzijde de eindhalte worden. Met de latere opleverdatum zal deze het station waarschijnlijk gewoon overslaan.

De lijnen 380, 381 en 383 (Arriva) zouden aan de noordzijde gaan stoppen, maar zullen waarschijnlijk net als lijn 173 het station tot oplevering overslaan.

Vervelender wordt het voor lijn 176 (Arriva). Deze zou lijn 177 gaan vervangen richting Zoetermeer, maar vanaf december al moeten gaan keren aan de noordzijde. Ook was het de bedoeling dat deze buiten de spits hier een aansluiting zou bieden op lijn
Nu dit niet op tijd gereed is moet er een alternatief verzonnen worden. Mogelijk tijdelijk verleggen via Laan van Mathenesse naar de zuidzijde, maar dat kost toch al gauw een extra bus door de extra benodigde rijtijd.
dylanwild94
Berichten: 6182
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden

Bericht door dylanwild94 »

Aan de noordzijde wordt er dus niets gewijzigd aan de lijnen.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
WSM
Berichten: 1401
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden

Bericht door WSM »

Wubbo schreef:Als ik het goed lees gaat de loopbrug over het station wel open (je moet immers beide sporen kunnen bereiken) maar die over de A12 niet. De perrons zijn alleen bereikbaar vanaf de zuidkant van de A12. Zal niet erg veel reizigers trekken denk ik, want dat is de kant waar alleen een desolaat industrieterreintje ligt.
Om hier dan te gaan stoppen per december wordt inderdaad een zinloze exercitie.
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot], Majestic-12 [Bot] en 24 gasten