Haaglanden: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Stadsbus
Berichten: 1134
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 19:42

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door Stadsbus »

KM46 schreef:Vanmiddag in het Westland diverse bussen zien rijden zonder logo's op de bussen. Wel hadden de bussen op de achter zijde een klein MRDH logo.
Dit is al ongeveer 2 weken, maar de bussen zonder Veolia/Connexxion logo's hadden nog wel de MRDH logo's. Het lijkt me dus sterk als ook die zijn vervangen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door Suus »

Er is ook een piepklein logo in omloop, dat zit tegenwoordig ook voorop de meeste trams geplakt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
dylanwild94
Berichten: 6187
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door dylanwild94 »

Dat kleine logo is ook te zien voorop de bussen van de RET. Maar bij HTM en veolia staat het grootst op de achterkant. En connexxion voert het logo naast de eerste instapdeur.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Stadsbus
Berichten: 1134
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 19:42

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door Stadsbus »

Vandaag heb ik er weer een aantal gezien;
De meeste hebben nu Connexxion logo's maar nog niet allemaal. (het zijn er nu meer met Connexxion logo's dan in het weekend)
De MRDH logo's zijn niet kleiner geworden ofzo.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door Meltrain »

Blijkbaar gaat op 30 januari de nieuwe dienstregeling van HTMbuzz in, maar op de site van de HTM is daarover nog niks te vinden.
Je merkt het alleen door bij de dienstregeling van lijn 28 een datum na 30 januari te selecteren.

Helaas lukt het de HTM als enige vervoerder nooit om op haar site in de dienstregeling dienstregeling afwijkende routes of eindpunten correct te tonen (zo ontbreekt bijvoorbeeld spits-eindpunt Oude Waalsdorperweg in de dienstregeling van lijn 22), waardoor nu ook de nieuwe dienstregeling van lijn 28 een zooitje is waarbij de helft van de haltes ontbreekt. :roll:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door Michael »

De Connexxion 8830 en 8855 (MAN Lion's City) gaan in Delft rijden. Staan nog in Apeldoorn. Zag er vanochtend foto's van voorbijkomen.
Flitskikker
Berichten: 64
Lid geworden op: vr 07 sep 2012, 01:31

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door Flitskikker »

Geen eigenaardigheid, maar even een willekeurige vraag. :roll:

Een vriend van me vroeg waar het matrixbordje op Zoetermeer Centrum-West voor dient waar het lijnnummer van de aankomende bus op verschijnt.
Ik weet 't ook niet; ik gok dat de bus met dat lijnnummer dan mag doorrijden naar het verkeerslicht?

Hier een plaatje ervan van Street View:
Afbeelding

Alvast bedankt! :P
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door htm_tram »

Laat zien onder welk lijn nummer je bus is aangemeld door middel van Vetag of Vecom
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Hendrik
Berichten: 2547
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door Hendrik »

Waarom moet je dat dan op dat matrixbordje kunnen zien?
Delftse Chauff
Berichten: 137
Lid geworden op: wo 17 nov 2010, 02:00

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door Delftse Chauff »

Toen ik 20 jaar geleden voor het eerst op CW kwam stond dat bordje er al. Vroeger was het inderdaad ter controle of je je VETAG goed had ingesteld. Het heeft tegenwoordig weinig nut meer nu de computers alles automatisch regelen, maar het huidige CW werd in gebruik genomen toen de VETAG nog handmatig was, dus daarom staat het er nog.
Flitskikker
Berichten: 64
Lid geworden op: vr 07 sep 2012, 01:31

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door Flitskikker »

Bedankt voor het antwoord! :mrgreen:
ovforens
Berichten: 321
Lid geworden op: za 15 mar 2014, 12:15

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door ovforens »

Wat ik mij wel eens heb afgevraagd: zouden de Avenio's naar Zoetermeer kunnen rijden? En zo nee, met welke aanpassingen wel?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door Suus »

Ik vermoed ZUB, Randstadrail gebruikt een versie waarmee ook wissels bediend kunnen worden, op het normale net is dat KAR/VETAG.

De dienstregeling ga je ook niet halen denk ik, die is gemaakt voor 100 km/uur.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13545
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door Wubbo »

Waarom zou je met die Avenio's naar Zoetermeer willen? Volgens mij zijn er nog voldoende Randstadrailvoertuigen?
ovforens
Berichten: 321
Lid geworden op: za 15 mar 2014, 12:15

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door ovforens »

Er hoeft geen reden voor te zijn, was gewoon benieuwd of het mogelijk is.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door Gekko123 »

Suus schreef:Ik vermoed ZUB, Randstadrail gebruikt een versie waarmee ook wissels bediend kunnen worden, op het normale net is dat KAR/VETAG.

De dienstregeling ga je ook niet halen denk ik, die is gemaakt voor 100 km/uur.
De dienstregeling van de lijnen 3 en 4 van HTM zijn gemaakt voor 80 km/uur, de maximumsnelheid van de RegioCitadis waar deze lijnen nu mee rijden. De metro's van de RET kunnen wel 100 halen en doen dat ook zo af en toe tussen Leidschenveen en Rotterdam.
spoorpat
Berichten: 17
Lid geworden op: wo 09 sep 2009, 21:37

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door spoorpat »

Gekko123 schreef:
Suus schreef:Ik vermoed ZUB, Randstadrail gebruikt een versie waarmee ook wissels bediend kunnen worden, op het normale net is dat KAR/VETAG.

De dienstregeling ga je ook niet halen denk ik, die is gemaakt voor 100 km/uur.
De dienstregeling van de lijnen 3 en 4 van HTM zijn gemaakt voor 80 km/uur, de maximumsnelheid van de RegioCitadis waar deze lijnen nu mee rijden. De metro's van de RET kunnen wel 100 halen en doen dat ook zo af en toe tussen Leidschenveen en Rotterdam.
Om het nog gekker te maken. Volgens mij kunnen de RET stellen zonder al te veel moeite ook naar Zoetermeer rijden. Zeker een rondje over de "Krakeling" (RR3) moet zonder problemen kunnen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door Suus »

Je kan alleen niet in- en uitstappen, want de perrons zijn te laag.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door reisthijs »

Zijn de wissels op de krakeling wel geschikt voor het wielprofiel van metro's?
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door Daniel »

Suus schreef:Je kan alleen niet in- en uitstappen, want de perrons zijn te laag.
Te hoog had me anders een groter probleem geleken. Te laag kan je altijd nog oplossen met constructies als bij de GrenslandExpress destijds.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door Gekko123 »

Het is ondertussen al wel duidelijk dat de "nieuwe" dieselbussen voor lijn 61 zijn ingestroomd. Alleen jammer dat de bestemmingsaanduiding momenteel nog een beetje spartaans oogt met (geplastificeerde) velletjes papier. De displays die normaal lijnnummer en bestemming aangeven bleven uit.

Het viel mij trouwens ook op dat er vandaag in ieder geval 2x van bus is gewisseld midden op de dag. Begin van de middag zag ik de 8830 en 8855 in dienst rijden. Nog geen kwartier later draaide de 8865 leeg het busstation van Delft op, aannemelijk om een defect op te vangen of zo. Vanwege afspraken kon ik niet langer blijven kijken.
Nadat mijn afspraken waren afgelopen besloot ik voor de gein eens een slagje Ikea te maken, heen met lijn 64 en terug met lijn 61. Toen de bus van lijn 61, de 8865 aan kwam moesten we nog iets langer wachten. Niet veel later kwam inderdaad de 8830 aan rijden. Reden van deze buswissel was volgens aanwezig personeel een defect aan de 8865. Niet dat het veel uitmaakte, van de 8830 waar ik in zat deden de CiCo's het in eerste instantie niet (later op de rit wel). Ook de displays die in het vorige inzetgebied de eerstvolgende haltes aangaven bleven zwart. En als klap op de vuurpijl was het haltewens-lampje voor de reizigers defect. Die bleef uit, ook als er iemand op het stopknopje had gedrukt.
Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 1257
Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 16:31

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door Frank93 »

Alle bankjes in bus- en tramhaltes in Den Haag, het Westland, Delft en Midden-Delfland worden vervangen. Dat bevestigt de Metropoolregio Rotterdam Den Haag desgevraagd tegenover Omroep West. Aanleiding zijn meerdere ongelukken met kinderen die met hun vingers vast kwamen te zitten in de bankjes.

Pas geleden is de operatie afgerond waarbij alle bus- en tramhokjes in de regio werden vervangen. Die hele operatie kostte in totaal 100 miljoen euro. Bij deze operatie werden de gewraakte bankjes geplaatst.
Bron: Omroep West
Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door Chrysa »

Frank93 schreef: Die hele operatie kostte in totaal 100 miljoen euro.
:shock:
Alle kinderen preventief afschieten is goedkoper...
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door Geert »

Dat ging over het vervangen van alle abri's, alleen de bankjes vervangen zal hopelijk wat voordeliger zijn :)
Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door Chrysa »

En toch blijft mijn manier goedkoper. :p

Wanneer krijgen de CXX-chauffeurs eigenlijk nieuwe kleren? Iedereen zit nog in een Veolia-kloffie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 71 gasten