Haaglanden: Alledaagse gebeurtenissen
Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)
Lijn 2 zou ook kunnen keren op de driehoek bij Oostinje, dan hoef je helemaal niet te verbussen (bij Oostinje kun je dan overstappen op tram 6). Hij zou trouwens ook prima kunnen keren op CS, alleen moet je dat dan wel met een wisselmachinist doen (aankomen op het binnenste spoor van CS, achteruit naar het kopspoortje, naar het andere perron en vervolgens weer naar Leidschendam). Kennelijk was verbussen makkelijker.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)
Gaan ze sporen over de schenkbrug niet terug plaatsen waardoor lijn 2 niet kan rijden. Hoorde ook iets over museum bussen op de tram pendel omdat ze te kort aan bussen hebben.
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
-
- Berichten: 6189
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)
waarom lijn 2 niet kinppen in kraayenstein - de la rayweg en leidesenhage - station laan van NOI?
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)
Te grappig! :Dhtm_tram schreef:Gaan ze sporen over de schenkbrug niet terug plaatsen waardoor lijn 2 niet kan rijden. Hoorde ook iets over museum bussen op de tram pendel omdat ze te kort aan bussen hebben.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)
Tja, ze zijn ook al een hele sloot bussen kwijt vanwege de werkzaamheden op lijn 9. Ze rijden nu 7 dagen per week ook met enkele oude HTM-Diplomats.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)
HTM had oorspronkelijk juist te veel CNG-bussen gekocht, maar een deel is nu blijkbaar doorverkocht aan Syntus dat die bussen gaat inzetten in Ede.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)
Daarnaast heb ik laatst vernomen dat er ook nog een aantal zijn die in handen zijn van de stadsregio (maar wel in de kleuren van HTM geleverd zijn). Deze mogen niet zomaar door HTM ingezet worden omdat ze niet de eigenaar zijn van deze bussen...
Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)
En als je die bussen tijdelijk zou uitlenen aan HTM weet je dat er binnen de kortste keren een tram in ploegt of ze wedstrijdje wie het eerst op de schroothoop ligt gaan spelen.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39210
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)
Waren die bussen van de stadsregio niet juist bedoeld voor de tramstremmingen? Qua busmaterieel is het een beetje onhandig in Den Haag: het materieel wat op trampendels rijdt is dus van HTM terwijl het materieel voor de normale buslijnen van HTMbuzz is.
Al lijkt het tekort van alle tijden... jaren terug hebben ze nog een stel oude ex-SVD bussen teruggehaald die toen al bij een handelaar stonden voor de verkoop om te pendelen op lijn 6.
Al lijkt het tekort van alle tijden... jaren terug hebben ze nog een stel oude ex-SVD bussen teruggehaald die toen al bij een handelaar stonden voor de verkoop om te pendelen op lijn 6.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 6189
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)
HTMbuzz is een b.v.van HTM dus theoretisch gezien kunnen de bussen van HTMbuzz gewoon het tram vervangend vervoer in indien mogelijk.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)
Heb net de diensten binnen gekregen. Lijn 6 en 7 zijn gekoppeld aan elkaar te Leyenburg. Heb niks meer gehoord over de museum bussen.
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)
Regio midden heeft nu ook vakantiedienst. Dus er kunnen best wat Lions City's op de tramdiensten rijden.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)
Vanmiddag een grote verstoring. Eerst een sein storing bij Leidschenveen.
En rond vier uur trok een lijn 12 de bovenleiding op de Paul Krugerlaan naar beneden. Omdat de panto achter een afsluiter zat moest zowel de spanning op de Zevensprong er af als rond het Paul Krugerplein.
Op Loosduinseweg en Apeldoornselaan stond snel een rij trams.
Lijn 2 (Kraayenstein-De la Reijweg) werd ingekort tot Kraayenstein-Thorbeckelaan)
Lijn 6 (tijdelijke omleiding via Loosduinseweg/Monstersestraat) werd ingekort tot Leidschendam-Monstersestraat en reed dan leeg door via Waldeck Pyrmontkade en Laan van Meerdervoort naar het de Sav. Lohmanplein.
Lijn 7 (Leyenburg-CS-Sav. Lohmanplein) gedeelte Leyenburg CS opgeheven.
Lijn 65 (De Uithof-Loosduinen) ingekort tot Monstersestraat-Loosduinen.
Lijnen 6 en 7 konden niet via Dierenselaan-Paul Krugerlaan omdat de spanning op dat traject er af was.
De lijn 7 (vanaf De Sav. Lohmanplein) bleek echter niet tot CS te rijden maar te keren rond de Grote Kerk. Passagiers werden er op de Noordwal uitgegooid en naar de er achter komende 17 verwezen.
Om half zeven werd via de mobilofoon omgeroepen dat de bestuurders bij de Zevensprong de beugel weer tegen de draad mochten zetten en voorzichtig wegrijden.
En rond vier uur trok een lijn 12 de bovenleiding op de Paul Krugerlaan naar beneden. Omdat de panto achter een afsluiter zat moest zowel de spanning op de Zevensprong er af als rond het Paul Krugerplein.
Op Loosduinseweg en Apeldoornselaan stond snel een rij trams.
Lijn 2 (Kraayenstein-De la Reijweg) werd ingekort tot Kraayenstein-Thorbeckelaan)
Lijn 6 (tijdelijke omleiding via Loosduinseweg/Monstersestraat) werd ingekort tot Leidschendam-Monstersestraat en reed dan leeg door via Waldeck Pyrmontkade en Laan van Meerdervoort naar het de Sav. Lohmanplein.
Lijn 7 (Leyenburg-CS-Sav. Lohmanplein) gedeelte Leyenburg CS opgeheven.
Lijn 65 (De Uithof-Loosduinen) ingekort tot Monstersestraat-Loosduinen.
Lijnen 6 en 7 konden niet via Dierenselaan-Paul Krugerlaan omdat de spanning op dat traject er af was.
De lijn 7 (vanaf De Sav. Lohmanplein) bleek echter niet tot CS te rijden maar te keren rond de Grote Kerk. Passagiers werden er op de Noordwal uitgegooid en naar de er achter komende 17 verwezen.
Om half zeven werd via de mobilofoon omgeroepen dat de bestuurders bij de Zevensprong de beugel weer tegen de draad mochten zetten en voorzichtig wegrijden.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)
Nog een paar foto's van stremming.
Overzicht van de afgesloten Paul Krugerlaan. Op de voorgrond de aarding van de bovenleiding naar het spoor. De boosdoener staat op de achtergrond (ri. Duindorp).
De beugel/panto tegen de onderbreker.
Overzicht van de afgesloten Paul Krugerlaan. Op de voorgrond de aarding van de bovenleiding naar het spoor. De boosdoener staat op de achtergrond (ri. Duindorp).
De beugel/panto tegen de onderbreker.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)
Op de Digitale Tram staan foto's van de proefrit van de 5001.
Afgelopen nacht tussen Zichtenburg en Kraaijenstein via De Werf en Margaretha van Hennebergweg.
Afgelopen nacht tussen Zichtenburg en Kraaijenstein via De Werf en Margaretha van Hennebergweg.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)
Vandaag zag ik op HS een poster met verschillende vervoerbewijzen van de HTM en daarop zag ik iets geks: de dagkaart (€6,50) is te koop bij de trambestuurders, maar alleen in de lijnen 1, 9 en 11. :? (Op internet staat gelukkig hetzelfde.)
Ik vraag me dus af waarom alleen op deze lijnen een dagkaart gekocht kan worden.
Ik vraag me dus af waarom alleen op deze lijnen een dagkaart gekocht kan worden.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)
Omdat alleen die lijnen naar Scheveningen gaan?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)
Voor de bus rukkers onder u. Deze week rijden er een aantal Berkhof Jonkheer bussen op lijn 52. Tussen Den haag centraal over de route van lijn 2 naar Leidschendam Leidsenhage.
Is mischien de enige x dat je ze ziet rijden deze week. Of het moet nog sneeuwen voor 17 december. ;)
Is mischien de enige x dat je ze ziet rijden deze week. Of het moet nog sneeuwen voor 17 december. ;)
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39210
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)
Ex-GVB bussen serieus? Of bedoel je wellicht Diplomats?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)
Daarnaast zijn er nu door de werkzaamheden aan de route van lijn 9 ook dagelijks Diplomats te zien op lijn 69 tussen CS/Schedeldoekshaven en Madurodam/Scheveningen (volgens de route van lijn 9 dus).
Dat ze ergens extra bussen vandaan gehaald moeten hebben was wel te verwachten, aangezien je voor lijn 9 al een behoorlijke hoeveelheid bussen nodig hebt (zeker in de spits).
Dat ze ergens extra bussen vandaan gehaald moeten hebben was wel te verwachten, aangezien je voor lijn 9 al een behoorlijke hoeveelheid bussen nodig hebt (zeker in de spits).
Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)
Er zijn 4 Ex novio bussen. 3 wit blauwe en 13 ex gvb sternet bussen voor het eventuele sneeuwnet. Deze week rijden er ook een aantal op lijn 52 omdat ze al een tekort aan bussen hebben. De diplomats rijden grotendeels op lijn 69.
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)
Ook in Haaglanden [nog niet alle gemeentes] nieuwe abri's:
http://nieuweabrihaaglanden.nl/
Net als amsterdam zo te zien meer op transparantie en misschien minder op abri
Haaglanden probeert ook iets nieuws: omdart er naar verluidt geen aantrekkelijk aanbod uit de markt kwam, worden aanschaf en plaatsing in eigen beheer gedaan, en wordt onderhoud en reclameverkoop aanbesteed.
http://www.nabbnet.nl/stadsgewest-haagl ... ing-abris/
Of dat over de hele looptijdvoordeliger is, weet ik zo niet.
Begonnen wordt op Kijkduin
http://nieuweabrihaaglanden.nl/
Net als amsterdam zo te zien meer op transparantie en misschien minder op abri
Haaglanden probeert ook iets nieuws: omdart er naar verluidt geen aantrekkelijk aanbod uit de markt kwam, worden aanschaf en plaatsing in eigen beheer gedaan, en wordt onderhoud en reclameverkoop aanbesteed.
http://www.nabbnet.nl/stadsgewest-haagl ... ing-abris/
Of dat over de hele looptijdvoordeliger is, weet ik zo niet.
Begonnen wordt op Kijkduin
Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)
Hmm, jammer. Het ziet er minder winddicht uit en dat is op veel plekken toch wel handig, want vanwege de (relatief) lage frequenties staan mensen er langer. De huidige vond ik dan ook zo slecht nog niet. Bovendien vraag ik me af of dat bankje wel groot genoeg is, veel van die nieuwe bankjes zijn supersmal.
-
- Berichten: 137
- Lid geworden op: wo 17 nov 2010, 02:00
Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)
Wat ik bij ons begrepen heb zijn dit alleen de haltes op "normale" lijnen. De haltes op de toekomstige R-netlijnen komen later.robert55 schreef:Ook in Haaglanden [nog niet alle gemeentes] nieuwe abri's:
http://nieuweabrihaaglanden.nl/
Net als amsterdam zo te zien meer op transparantie en misschien minder op abri
Haaglanden probeert ook iets nieuws: omdart er naar verluidt geen aantrekkelijk aanbod uit de markt kwam, worden aanschaf en plaatsing in eigen beheer gedaan, en wordt onderhoud en reclameverkoop aanbesteed.
http://www.nabbnet.nl/stadsgewest-haagl ... ing-abris/
Of dat over de hele looptijdvoordeliger is, weet ik zo niet.
Begonnen wordt op Kijkduin
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)
Mooi dat de abri's vervangen worden, het oude model werd wel een beetje oubollig.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 200 gasten