Haaglanden: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21365
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Haaglanden: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Meltrain »

Dat is positief.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Matt5154
Berichten: 798
Lid geworden op: ma 18 mar 2019, 12:58

Re: Haaglanden: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Matt5154 »

Sinds vaandag rijden er weer extra spitsritten op lijn 1. In de ochtendspits rijden er 4 extra trams tussen Leeghwaterplein en Zwarte Pad en in de middagspits 2 extra trams tussen Zwarte Pad en Station Den Haag HS daarna via de laakkade naar de halte Bierkade om weer naar Zwarte Pad te rijden.
hauptbahnhof
Berichten: 3928
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Haaglanden: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door hauptbahnhof »

Zet dat veel zoden aan de dijk? 2 ritten tussen de reguliere ritten door?
Matt5154
Berichten: 798
Lid geworden op: ma 18 mar 2019, 12:58

Re: Haaglanden: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Matt5154 »

Wss wel. Vertrektijd 17:03 en 17:14 vanaf Zwarte pad.
Lange_Dre
Berichten: 530
Lid geworden op: zo 28 feb 2010, 14:44
Locatie: Groningen-Den Haag

Re: Haaglanden: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Lange_Dre »

Binnenkort kun je de mocke-up van de Haagse Tina bekijken en je stem uitbrengen over verschillende zaken. https://www.htm.nl/tina
Laatst gewijzigd door Lange_Dre op ma 13 nov 2023, 14:01, 2 keer totaal gewijzigd.
Lange_Dre
Berichten: 530
Lid geworden op: zo 28 feb 2010, 14:44
Locatie: Groningen-Den Haag

Re: Haaglanden: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Lange_Dre »

Zo ziet de nieuwe tram van HTM er uit
DEN HAAG - Het gaat nog wel drie jaar duren voordat HTM de nieuwe TINA-tram in gebruik neemt, maar nu al kun je even binnen kijken. De vervoerder organiseert binnenkort een 'kijkdag' bij het nieuwe model. De kleur van de stoelen is al vastgelegd, maar over een aantal andere zaken kun jij je ervaring delen.
Meer info incl foto's en filmpjes met interviews:
https://www.omroepwest.nl/nieuws/477574 ... ZZw_7-ox1A
April064
Berichten: 699
Lid geworden op: za 25 jun 2022, 16:59
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Re: Haaglanden: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door April064 »

Ziet er goed uit: Het interieur, ondanks dat dat veel op de Avenio lijkt, ziet er ook beter uit. Alleen duurt het nog even om te zien of hij comfortabeler wordt dan de Avenio (ik hoop het wel).
zij/haar/hen/hun
robert1955
Berichten: 274
Lid geworden op: do 25 jun 2020, 18:05

Re: Haaglanden: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door robert1955 »

Ik lees elders dat er batterijen op het dak komen, met een bereik van zo'n 2km.
En het nummer op de mock-up is 7000, dus ....
AnderzamNL
Berichten: 119
Lid geworden op: vr 23 dec 2022, 13:45
Locatie: Den Haag

Re: Haaglanden: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door AnderzamNL »

Zou logisch zijn, helemaal als je bedenkt dat de Citaro's er nog tussen komen, die waarschijnlijk dan een nummer in de 6000-serie krijgen.
Beste reizigers, door een aanpassing in de dienstregeling is de dienstregeling aangepast. Plan uw reis in de app.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5269
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Haaglanden: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Lijn 45 »

Dat ze de 6000 overslaan kan ook komen doordat die al eerder is gebruikt voor de TW6000 en A32.
Lange_Dre
Berichten: 530
Lid geworden op: zo 28 feb 2010, 14:44
Locatie: Groningen-Den Haag

Re: Haaglanden: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Lange_Dre »

AnderzamNL schreef: za 11 nov 2023, 12:17 Zou logisch zijn, helemaal als je bedenkt dat de Citaro's er nog tussen komen, die waarschijnlijk dan een nummer in de 6000-serie krijgen.
Verder doornummeren vanaf 2008 (electrische bussen van HTM) kan natuurlijk ook. En anders verwacht ik eerder in de 8000 serie nummers.
buschauffeurDH
Berichten: 72
Lid geworden op: za 14 mar 2020, 13:38

Re: Haaglanden: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door buschauffeurDH »

Of 2100 omdat het Mercedessen zijn i.p.v. VDL.
En 2200 voor de gelede wagens.

Kortom, je kunt alle kanten op.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Haaglanden: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Suus »

of 2400 omdat dat 2024 het jaar van uitlevering wordt :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
AnderzamNL
Berichten: 119
Lid geworden op: vr 23 dec 2022, 13:45
Locatie: Den Haag

Re: Haaglanden: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door AnderzamNL »

Oh ja. Ik moet altijd onthouden dat ik niet zomaar conclusies moet trekken :p
Beste reizigers, door een aanpassing in de dienstregeling is de dienstregeling aangepast. Plan uw reis in de app.
Matt5154
Berichten: 798
Lid geworden op: ma 18 mar 2019, 12:58

Re: Haaglanden: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Matt5154 »

https://www.haagstramnieuws.org/2023/frame.htm

GTL8 3123 is op maandag 13 november naar de sloop gebracht. En vaandag zijn de 3139 en 3141 naar de sloop gebracht. En volgens busposities gaan ook de 3102 en 3107 straks naar de sloop.
robert1955
Berichten: 274
Lid geworden op: do 25 jun 2020, 18:05

Re: Haaglanden: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door robert1955 »

Daarmee zijn alle grote schadegevallen [m.u.v. de 3073, maar dat is een ARI wagen] weg plus twee extra.
Heeft dat te maken met de aanstaande sluiting van remise Scheveningen [minder stallingscapaciteit]?
En is die sluiting met ingang van de nieuwe jaardienst?
AnderzamNL
Berichten: 119
Lid geworden op: vr 23 dec 2022, 13:45
Locatie: Den Haag

Re: Haaglanden: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door AnderzamNL »

Vandaag zat ik lekker in tram 9 richting Vrederust, zoals wel vaker; een beetje surfen op m'n telefoon dus.
Wacht, voelde ik dat goed, een bocht naar links?

"Beste reizigers, we zijn helaas verkeerd gereden, dus we gaan keren in Wateringen en terugrijden naar Vrederust. U kunt zometeen al uitstappen als u dat wilt." (parafrase)

Nou, toen ben ik maar op de Steenwijklaan uitgestapt en naar mijn bestemming gelopen.
Beste reizigers, door een aanpassing in de dienstregeling is de dienstregeling aangepast. Plan uw reis in de app.
dennistd
Berichten: 5546
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Haaglanden: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door dennistd »

Als ik de kaart zo bekijk zal ie helemaal niet bij Vrederust geweest zijn: er ligt namelijk geen verbinding daar om vanaf Wateringen linksaf te slaan. Lijkt me waarschijnlijker dat ie gewoon vanaf Wateringen terug naar Scheveningen gegaan is.
AnderzamNL
Berichten: 119
Lid geworden op: vr 23 dec 2022, 13:45
Locatie: Den Haag

Re: Haaglanden: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door AnderzamNL »

Is zeker mogelijk.
Of achteruit keren op het kruispunt Melis Stokelaan/Dedemsvaartweg.
Ik heb geen idee wat er uiteindelijk is gebeurd, want ik was lekker aan het wandelen.
Beste reizigers, door een aanpassing in de dienstregeling is de dienstregeling aangepast. Plan uw reis in de app.
VIRM
Berichten: 7627
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Haaglanden: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door VIRM »

Wethouder door het stof vanwege uitblijven nachtbus: 'Ik heb steken laten vallen'
De Zoetermeerse wethouder Ingeborg ter Laak heeft een flinke tik op de vingers gehad van de gemeenteraad. Het lukte haar, ondanks de opdracht van de raad, niet om een nachtbus te regelen voor jongeren. Ze informeerde de raad daar ook nog eens verkeerd over en dus werd een motie van afkeuring aangenomen.
In juni van dit jaar werd de wethouder met een opdracht op pad gestuurd: het realiseren van een nachtbus-verbinding tussen Zoetermeer en Den Haag. 'Vijf maanden later blijkt er niets georganiseerd en heeft de wethouder de gemeenteraad over de voortgang van het project verschillende keren verkeerd geïnformeerd', zegt een flink geïrriteerde Esmael Zamani (D66).
Tijdens het debat werden stevige woorden gebruikt in de richting van de wethouder. 'Ik heb nog geen enkele keer de indruk gehad dat ze de wens van de raad serieus heeft genomen', zei VVD-raadslid Jeffrey van Gils.

Bron en meer: Omroep West

Nu zal het duurder zijn in exploitatie, maar er ligt een railverbinding in de vorm van Randstadrail. Zou dat niet handiger zijn in plaats van een nachtbus?
Beul van de blindegeleidelijn
MetroRET
Berichten: 3822
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Haaglanden: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door MetroRET »

Bemined
Berichten: 5948
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Haaglanden: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

Een frontale botsing nog wel, de Avenio per ongeluk verkeerd spoor vertrokken vanaf de beginhalte?
hauptbahnhof
Berichten: 3928
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Haaglanden: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door hauptbahnhof »

Is toch een kop-staart? Beide trams naar eindpunt HMC Antoniushoeve. Avenio moest stoppen want spoor was bezet, en de bestuurder van de RC heeft zo te zien niet (goed) opgelet en is direct meegereden?
robert1955
Berichten: 274
Lid geworden op: do 25 jun 2020, 18:05

Re: Haaglanden: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door robert1955 »

als dit klopt: Het is overigens onduidelijk hoe de aanrijding kon gebeuren. Een getuige die als passagier in één van de trams heeft gezeten, verklaarde dat tram 2 net wegreed vanaf de eindhalte en dat het tramstel van lijn 19 daar juist arriveerde.
[uit het nieuwsbericht] toch frontaal.
hauptbahnhof
Berichten: 3928
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Haaglanden: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door hauptbahnhof »

Kijk goed naar de foto's. De trams staan achter elkaar op hetzelfde spoor. Als lijn 2 (Avenio) de net vertrokken tram was, dan had ie toch op het andere spoor moeten staan, maar nu staat hij voor (eigenlijk al in het wissel) richting de halte (zie de 5e en de 6e foto), lijkt mij hoor.

Dus het zou best kunnen dat er net een lijn 2 vertrokken is want er zit niet veel tijd tussen vertrek van de ene tram en aankomst van de andere en lijn 19 zit er volgens dienstregeling ook vrij kort achter. Alleen zegt het niks over de aanrijding.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot], Majestic-12 [Bot] en 168 gasten