Haaglanden: Alledaagse gebeurtenissen
Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)
Eindelijk!
Vanaf vandaag rijdt tram 11 weer de normale route met mooie nieuwe kades.
Vanaf vandaag rijdt tram 11 weer de normale route met mooie nieuwe kades.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)
Sinds donderdag 14 augustus is Siemens begonnen met het uitvoeren van testritten met de nieuwe Avenio (5003) op het terrein van de Remise Zichtenburg. Zie hier voor een aantal foto's van mijn zijde, een uitgebreider fotoverslag is o.a. te vinden op de De digitale tram. Tot slot laat dit filmpje goed zien dat de middelste wagenovergang van de Avenio een 'vreemde' knik maakt bij scherpe bochten.
Nu is het afwachten totdat de Avenio voor het eerst op straat zal gaan testrijden en de tweede wagen arriveert (volgens een eerdere planning zou de serielevering deze maand moeten starten).
Nu is het afwachten totdat de Avenio voor het eerst op straat zal gaan testrijden en de tweede wagen arriveert (volgens een eerdere planning zou de serielevering deze maand moeten starten).
Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)
Sinds afgelopen maandag heeft Den Haag er tijdelijk (tot half december) weer een tramlijn bij. Tramlijn 29 tussen Vrederust en de Grote Kerk over de route van lijn 9 en tussen Den Haag Centraal en de Grote Kerk die van lijn 17. Tussen Den Haag Centraal en Scheveningen rijdt buslijn 69. Hieronder een foto van lijn 29 naar de Grote Kerk:
Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)
Wel grappig dat toen ik maandag langsliep er bij de halte richting CS "uitstaphalte" stond maar bij de laatste halte voor de grote kerk alleen "tijdelijke halte". Had dus andersom gemoeten. Ook reed de 29 die ik zag gelijk door, zonder pauze te nemen op het spoor tussen de kerk en het oude stadhuis. Vertragingen kunnen dus niet opgevangen worden en bestuurders kunnen beter niet te veel koffie drinken. :-)
Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)
Ook de lijnen 15 en 16 rijden bij het Centraal Station meteen weer door. De buffer voor vertragingen zit dus bij lijn 29 bij Vrederust, lijn 15 bij Nootdorp en lijn 16 bij Wateringen.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)
Maar het verschil is dat bij de grote kerk je dus achter de kerk een stukje spoor hebt waar je even zou kunnen wachten, bij CS is dat wat lastiger...
Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)
Ik lees net dat lijn 11 en 12 sinds 1 september niet meer op de stationsweg, maar bij halte B bij HS stoppen. Maar hoe keren die lijnen dan tegenwoordig?
Nog steeds via het Rijswijkseplein?
Of is er voor station HS een nieuwe halte geplaatst en is de route niet gewijzigd?
Nog steeds via het Rijswijkseplein?
Of is er voor station HS een nieuwe halte geplaatst en is de route niet gewijzigd?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)
Tenzij ik me zwaar vergis is het antwoord op beide vragen "ja".
Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)
Afgelopen nacht weer een tram ontspoort bij de HTM..
Komt wel goed schatje.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)
Als je de foto's en video op Regio15 ziet, valt het wel mee. Alleen de wielen van de tweede as van een draaistel er net naast.
Dus geen paniek :')
Dus geen paniek :')
Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)
De halte C is inderdaad een nieuwe halte voor alleen de lijnen 11 en 12. De overige lijnen stoppen nog steeds bij hun normale haltes.iljitsch schreef:Tenzij ik me zwaar vergis is het antwoord op beide vragen "ja".Meltrain schreef:Ik lees net dat lijn 11 en 12 sinds 1 september niet meer op de stationsweg, maar bij halte B bij HS stoppen. Maar hoe keren die lijnen dan tegenwoordig?
Nog steeds via het Rijswijkseplein?
Of is er voor station HS een nieuwe halte geplaatst en is de route niet gewijzigd?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)
De 5001 is in Den Haag aangekomen.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=MT9wg5nbAsw[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=MT9wg5nbAsw[/youtube]
Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)
En de 5002 is vrijdag aangekomen.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)
Ziet er strak uit.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)
Van 23 t/m 26 oktober een (verder) aangepast tramnet door werkzaamheden op de Lijnbaan.
Gevolgen voor de lijnen 2, 3 en 4 maar ook voor lijn 6.
Lijn 2 = Kraayenstein - De la Reyweg
Lijn 3 en 4 = Brouwersgracht - Zoetermeer
Lijn 6 rijdt niet via de Dierenselaan/Paul Krugerlaan maar via Loosduinseweg/Monstersestraat
Lijn 7 = Leyenburg - De Sav Lohmanplein (aangepaste route lijn 6 en lijnen 17 en 3 via Centrum en CS)
Lijn 65 = De Uithof - Loosduinen (koppeling lijnen 4 en 3)
En nog een buslijn 52 via route lijn 2 tussen CS en Leidsenhage
Kaartje
Folder
En dan rijden er ook nog de tijdelijke tramlijn 29 en buslijn 69
Gevolgen voor de lijnen 2, 3 en 4 maar ook voor lijn 6.
Lijn 2 = Kraayenstein - De la Reyweg
Lijn 3 en 4 = Brouwersgracht - Zoetermeer
Lijn 6 rijdt niet via de Dierenselaan/Paul Krugerlaan maar via Loosduinseweg/Monstersestraat
Lijn 7 = Leyenburg - De Sav Lohmanplein (aangepaste route lijn 6 en lijnen 17 en 3 via Centrum en CS)
Lijn 65 = De Uithof - Loosduinen (koppeling lijnen 4 en 3)
En nog een buslijn 52 via route lijn 2 tussen CS en Leidsenhage
Kaartje
Folder
En dan rijden er ook nog de tijdelijke tramlijn 29 en buslijn 69
-
- Berichten: 6188
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)
tramlijn 7 lijkt me overbodig.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)
Ik snap vooral niet waarom er een buslijn 52 rijdt tussen CS en Leidsenhage. Kon daar niet gewoon lijn 2 rijden? :?
De reden dat buslijn 65 naar De Uithof rijdt (en niet tramlijn 6 of 7) zal wel te maken hebben met toegankelijkheid, denk ik zo.
De reden dat buslijn 65 naar De Uithof rijdt (en niet tramlijn 6 of 7) zal wel te maken hebben met toegankelijkheid, denk ik zo.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)
Op het kaartje staat tram 65.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)
Je hebt gelijk, het is tramlijn 65. Ik had verkeerd gelezen.
Mijn opmerking over de toegankelijkheid blijft overigens wel van kracht, want tramlijn 65 rijdt met RegioCitadissen en de lijnen 6 en 7 met GTL's.
Mijn opmerking over de toegankelijkheid blijft overigens wel van kracht, want tramlijn 65 rijdt met RegioCitadissen en de lijnen 6 en 7 met GTL's.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
-
- Berichten: 3926
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)
Zou het niet zijn omdat er eilandhaltes zijnlangs beide trajecten? (Geen idee of dat daar daadwerkelijk zo is maar zou kunnen).
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)
Je kunt op de hoge sporen van CS niet keren vanuit de richting Leidschendam, daarvoor zou je moeten kopmaken tussen het doorgaande tramverkeer door tussen het CS en de tramtunnel.Meltrain schreef:Ik snap vooral niet waarom er een buslijn 52 rijdt tussen CS en Leidsenhage. Kon daar niet gewoon lijn 2 rijden? :?
Wat kerende trams is het sporenplan van CS Hoog alleen ingericht op keren van trams die uit het centrum komen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)
Bij Loosduinen is inderdaad een kopeindpunt (vandaar dat er wel RegioCitadissen moeten rijden op lijn 65), maar bij De Uithof ligt een keerlus.Dus had eventueel ook lijn 6 of 7 naar De Uithof kunnen rijden.hauptbahnhof schreef:Zou het niet zijn omdat er eilandhaltes zijnlangs beide trajecten? (Geen idee of dat daar daadwerkelijk zo is maar zou kunnen).
Ik bedoelde ook niet zozeer keren op CS zelf, maar meer bij de halte Brouwersgracht, wat de lijnen 3 en 4 wel doen.Daniel schreef:Je kunt op de hoge sporen van CS niet keren vanuit de richting Leidschendam, daarvoor zou je moeten kopmaken tussen het doorgaande tramverkeer door tussen het CS en de tramtunnel.Meltrain schreef:Ik snap vooral niet waarom er een buslijn 52 rijdt tussen CS en Leidsenhage. Kon daar niet gewoon lijn 2 rijden? :?
Wat kerende trams is het sporenplan van CS Hoog alleen ingericht op keren van trams die uit het centrum komen.
Maar ik denk dan dat drie kerende lijnen daar te veel van het goede is.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)
Dat lijkt mij ook ja. Je kunt op de Brouwersgracht namelijk maar op één spoor keren (net de halte voorbij en dan door het wissel terug). Dan zit je met elke 5 minuten een tram toch wel aardig op het maximaal haalbare.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 192 gasten