Haaglanden: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden

Bericht door BrengMe »

Heb je ook een bron? Op de website van de MRDH kan ik namelijk (nog) niks vinden...
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8839
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden

Bericht door ArrivaBas »

htm_tram werkt bij Connexxion Haaglanden en zit blijkbaar dicht op het vuur.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden

Bericht door BrengMe »

Daar ben ik van op de hoogte, maar dat vind ik geen reden om geen bron te vermelden. Als hij het van het Connexxion intranet heeft, dan kan hij dat er toch gewoon bij melden?
Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 1257
Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 16:31

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden

Bericht door Frank93 »

Het staat op het intranet inderdaad. Het bezwaar is gestaakt omdat de kans op een andere uitslag erg klein is.
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden

Bericht door htm_tram »

Ik heb het niet via intranet. Zou nog geeneens weten hoe ik daar op kom... Nee via via via en dan van een EBS chauffeur ofzo. Maar waarom zou ik bron moet geven. Het komt toch uiteindelijk officieel in de media?
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
n-evo
Berichten: 3371
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden

Bericht door n-evo »

BrengMe schreef:Daar ben ik van op de hoogte, maar dat vind ik geen reden om geen bron te vermelden. Als hij het van het Connexxion intranet heeft, dan kan hij dat er toch gewoon bij melden?
Of je kan blij zijn dat een insider (wat je kennelijk weet) deze info met ons deelt. Hij is ons in ieder geval niks verplicht. Zolang het nog niet via officiële bronnen gaat kan je zelf ook wel bedenken dat het nog iets interns of van horen/zeggen is, toch?
Hendrik
Berichten: 2547
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden

Bericht door Hendrik »

katvis
Berichten: 791
Lid geworden op: do 14 dec 2017, 15:06
Locatie: Roffa

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden

Bericht door katvis »

Ik hoop op het beste, een aantal Cxx chauffeurs die ik erover heb gesproken vrezen het ergste. Hoeveel maanden van tevoren worden de concept-vervoersplannen gewoonlijks bekendgemaakt?
PSA: Links gaan, rechts staan
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8839
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden

Bericht door ArrivaBas »

In geval van Qbuzz in DMG was het een maand of drie, wat al meermaals vertraagd was. Bij EBS Voorne-Putten kwam het vervoerplan nog later.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
candelaer
Berichten: 72
Lid geworden op: zo 18 dec 2011, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden

Bericht door candelaer »

Het lijkt me dat de bussen die beloofd waren wel wat later zullen instromen dan per augustus? Het lijkt me namelijk erg kortdag om bussen te bouwen + laadinfrastructuur aan te leggen in die paar maanden.
katvis
Berichten: 791
Lid geworden op: do 14 dec 2017, 15:06
Locatie: Roffa

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden

Bericht door katvis »

Er komen groengasbussen, de elektrische komen pas 2026 of 2027.
PSA: Links gaan, rechts staan
Durashift
Berichten: 5642
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden

Bericht door Durashift »

Als er nieuwe stallingen betrokken worden, zal daar ook een groen(CNG) tankinstallatie gebouwd moeten worden. Met vergunning aanvraag etc.. Zal dan ook krap in tijd worden, denk ik.
katvis
Berichten: 791
Lid geworden op: do 14 dec 2017, 15:06
Locatie: Roffa

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden

Bericht door katvis »

De huidige bussen zijn al CNG bussen.
PSA: Links gaan, rechts staan
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13186
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden

Bericht door Z2N »

Klopt, maar als er nieuwe stallingen komen heb je niet zoveel aan de huidige tankinstallaties als die op de huidige stallingen staan. (A)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
candelaer
Berichten: 72
Lid geworden op: zo 18 dec 2011, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden

Bericht door candelaer »

luka23 schreef:Er komen groengasbussen, de elektrische komen pas 2026 of 2027.
Oh, echt? Wat ik gelezen had was dat de stadsdiensten van Delft en Zoetermeer zero-emission zouden zijn vanaf de start van de concessie en dat de rest met gasbussen zou worden verzorgd. Dus vandaar de opmerking over de laadstations.
Pas elektrische bussen in 2026 vind ik trouwens wel erg ambitieloos, de concessie is dan trouwens al bijna ten einde.
Laatst gewijzigd door candelaer op do 24 jan 2019, 09:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Daan76
Berichten: 304
Lid geworden op: zo 26 dec 2010, 12:46

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden

Bericht door Daan76 »

n-evo schreef:
BrengMe schreef:Daar ben ik van op de hoogte, maar dat vind ik geen reden om geen bron te vermelden. Als hij het van het Connexxion intranet heeft, dan kan hij dat er toch gewoon bij melden?
Of je kan blij zijn dat een insider (wat je kennelijk weet) deze info met ons deelt. Hij is ons in ieder geval niks verplicht. Zolang het nog niet via officiële bronnen gaat kan je zelf ook wel bedenken dat het nog iets interns of van horen/zeggen is, toch?
Dat eeuwige "bron?" en daarnaast van een moderator ook nog commentaar krijgen als je een bron vermeldt die in ogen niet als bron gebruikt zou mogen worden (wat natuurlijk nergens op sloeg maar wat mij een poos geleden overkwam) is voor mij dan ook reden om hier helemaal niks meer te melden, ook al zit ik dicht op het vuur.
Ik stel voor dat iedereen degenen die nog wél wat melden gewoon met rust laten, anders kan je net zo goed voortaan zelf de media in de gaten gaan houden voor de info die daar (eventueel) verschijnt.
katvis
Berichten: 791
Lid geworden op: do 14 dec 2017, 15:06
Locatie: Roffa

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden

Bericht door katvis »

candelaer schreef: Oh, echt? Wat ik gelezen had waz dat de stadsdiensten van Delft en Zoetermeer zero-emission zouden zijn vanaf de start van de concessie en dat de rest met gasbussen zou worden verzorgd. Dus vandaar de opmerking over de laadstations.
Pas elektrische bussen in 2026 vind ik trouwens wel erg ambitieloos, de concessie is dan trouwens al bijna ten einde.
Zoiets kon ik me inderdaad ook herinneren, maar dit is het laatste nieuws wat ik kon vinden
PSA: Links gaan, rechts staan
candelaer
Berichten: 72
Lid geworden op: zo 18 dec 2011, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden

Bericht door candelaer »

luka23 schreef:
candelaer schreef: Oh, echt? Wat ik gelezen had waz dat de stadsdiensten van Delft en Zoetermeer zero-emission zouden zijn vanaf de start van de concessie en dat de rest met gasbussen zou worden verzorgd. Dus vandaar de opmerking over de laadstations.
Pas elektrische bussen in 2026 vind ik trouwens wel erg ambitieloos, de concessie is dan trouwens al bijna ten einde.
Zoiets kon ik me inderdaad ook herinneren, maar dit is het laatste nieuws wat ik kon vinden
Wat hier staat is dat er aan het begin al elektrische bussen zijn, en dat inderdaad de gasbussen worden vervangen rond 2026.
Daelea
Berichten: 1112
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden

Bericht door Daelea »

luka23 schreef:
candelaer schreef: Oh, echt? Wat ik gelezen had waz dat de stadsdiensten van Delft en Zoetermeer zero-emission zouden zijn vanaf de start van de concessie en dat de rest met gasbussen zou worden verzorgd. Dus vandaar de opmerking over de laadstations.
Pas elektrische bussen in 2026 vind ik trouwens wel erg ambitieloos, de concessie is dan trouwens al bijna ten einde.
Zoiets kon ik me inderdaad ook herinneren, maar dit is het laatste nieuws wat ik kon vinden
In de bron van luka23 wordt er gesproken over 93 groengasbussen, in de bron van candelaer gaat het over die 93 bussen plus 23 elektrische bussen ;)
Daan76
Berichten: 304
Lid geworden op: zo 26 dec 2010, 12:46

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden

Bericht door Daan76 »

De ene bron is WOS wat een lokale Westlandse insteek heeft. Daar zijn ze niet gericht op de stadsdiensten van Delft en Zoetermeer aangezien die buiten de grenzen van het Westland vallen, dus dat zal de reden zijn dat het voor hun niet interessant is om te melden dat er elektrische bussen gaan rijden.

De andere bron kijkt over de grenzen van het Westland heen, dus die maakt er wél melding van.
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden

Bericht door htm_tram »

Daan76 schreef:
n-evo schreef:
BrengMe schreef:Daar ben ik van op de hoogte, maar dat vind ik geen reden om geen bron te vermelden. Als hij het van het Connexxion intranet heeft, dan kan hij dat er toch gewoon bij melden?
Of je kan blij zijn dat een insider (wat je kennelijk weet) deze info met ons deelt. Hij is ons in ieder geval niks verplicht. Zolang het nog niet via officiële bronnen gaat kan je zelf ook wel bedenken dat het nog iets interns of van horen/zeggen is, toch?
Dat eeuwige "bron?" en daarnaast van een moderator ook nog commentaar krijgen als je een bron vermeldt die in ogen niet als bron gebruikt zou mogen worden (wat natuurlijk nergens op sloeg maar wat mij een poos geleden overkwam) is voor mij dan ook reden om hier helemaal niks meer te melden, ook al zit ik dicht op het vuur.
Ik stel voor dat iedereen degenen die nog wél wat melden gewoon met rust laten, anders kan je net zo goed voortaan zelf de media in de gaten gaan houden voor de info die daar (eventueel) verschijnt.
Oh dat had ik mee gekregen Daan. Maar goed... Je heb gelijk. Zal dan ook niet zomaar meer wat plaatsen. Heb geen zin in gezeur. Maar ben wel benieuwd wat voor bron bij jou niet goed genoeg volgens de moderator?
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Daan76
Berichten: 304
Lid geworden op: zo 26 dec 2010, 12:46

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden

Bericht door Daan76 »

Deze bron betrof Connexxion Intranet.
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden

Bericht door BrengMe »

Blijkbaar heeft mijn bericht (onbedoeld) heel wat emoties losgemaakt. Ik ben zelf van mening dat een bron noodzakelijk is om een uitspraak op betrouwbaarheid in te schatten, ook al wordt de uitspraak gedaan door iemand die dichtbij het vuur zit. Maar zo te merken wordt mijn standpunt niet breed gedragen, dus daarom bied ik mijn excuses aan voor het bericht wat ik heb geplaatst.
dylanwild94
Berichten: 6187
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden

Bericht door dylanwild94 »

Dit topic kan dus op slot want er kan en mag geen informatie in gedeeld worden. :Y :mrgreen:
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
candelaer
Berichten: 72
Lid geworden op: zo 18 dec 2011, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden

Bericht door candelaer »

Maar even terug on topic. Bussen bestellen en laadinfra aanleggen gaat toch niet allemaal lukken voor augustus?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 59 gasten