Haaglanden: Alledaagse gebeurtenissen
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden
Heeft die uitwisseling ook iets met capaciteit te maken? Ik zat zondag in zo'n ex-HTM wagen op lijn 33 tot Naaldwijk, een lijn die ze grotendeels gaan uitkleden wegens lage reizigersaantallen, terwijl die ex-Veolia wagens meer zitplaatsen hebben.
PSA: Links gaan, rechts staan
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden
Ik citeer uit de laatste autobuskroniek:Stadsbus schreef:Ah zo, sorry, las het te snel.
Voor zo ver ik weet worden ze niet meer ingezet, helaas.
Voor dat ik tijd had om op de fiets naar ze toe te gaan reden ze al niet meer.
"De HTM ging de mist in met de huur van vervangende bussen voor tramlijn 16, waarvan een deel langere tijd buiten dienst zal zijn. Omdat men voor de vervangende buslijn 76, van Den Haag CS/Schedeldoekshaven naar het Statenplein, geen vervuilende dieselbussen wilde inzetten was de 300-serie Berkhof Diplomat bussen niet toegelaten. De HTM huurde daarop vier ex Veolia MAN NL243 Lion's City aardgasbussen uit 2009, met 36/48, de 6636, 6637, 6646 en 6760. Deze bussen waren door Veolia bij Womy ingeleverd en reden in 2017 in Apeldoorn en Amersfoort als Syntus 9107, 9102, 9104 en 9105. Ze kregen HTM logo's en gingen per 13 november 2017 de dienst op. De vreugde was echter van korte duur. De apparatuur was eruit gehaald waardoor er niet gechipt en geïnformeerd kon worden. Na twee dagen werden ze uit de dienst gehaald en verbrengen ze de rest van de huurperiode in de stalling."
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden
Wat betekent 36/48? :?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden
36 zitplaatsen, 48 staanplaatsen
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden
Nee, capaciteit staat er volkomen los van. Verder is het ook geen "uitwisseling".luka23 schreef:Heeft die uitwisseling ook iets met capaciteit te maken? Ik zat zondag in zo'n ex-HTM wagen op lijn 33 tot Naaldwijk, een lijn die ze grotendeels gaan uitkleden wegens lage reizigersaantallen, terwijl die ex-Veolia wagens meer zitplaatsen hebben.
Zie eerdere berichtgeving in dit topic over de precieze details waarom deze wagens bij Cxx Haaglanden in gebruik zijn genomen.
-
- Berichten: 6188
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden
Op 15 december vorig jaar zijn er met zekerheid 3 van deze wagens naar Heerenveen gebracht.Daniel schreef:Ik citeer uit de laatste autobuskroniek:Stadsbus schreef:Ah zo, sorry, las het te snel.
Voor zo ver ik weet worden ze niet meer ingezet, helaas.
Voor dat ik tijd had om op de fiets naar ze toe te gaan reden ze al niet meer.
"De HTM ging de mist in met de huur van vervangende bussen voor tramlijn 16, waarvan een deel langere tijd buiten dienst zal zijn. Omdat men voor de vervangende buslijn 76, van Den Haag CS/Schedeldoekshaven naar het Statenplein, geen vervuilende dieselbussen wilde inzetten was de 300-serie Berkhof Diplomat bussen niet toegelaten. De HTM huurde daarop vier ex Veolia MAN NL243 Lion's City aardgasbussen uit 2009, met 36/48, de 6636, 6637, 6646 en 6760. Deze bussen waren door Veolia bij Womy ingeleverd en reden in 2017 in Apeldoorn en Amersfoort als Syntus 9107, 9102, 9104 en 9105. Ze kregen HTM logo's en gingen per 13 november 2017 de dienst op. De vreugde was echter van korte duur. De apparatuur was eruit gehaald waardoor er niet gechipt en geïnformeerd kon worden. Na twee dagen werden ze uit de dienst gehaald en verbrengen ze de rest van de huurperiode in de stalling."
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden
De vervoerplannen zijn er weer. *O*
Haaglanden Streek moet ik nog doornemen, maar Den Haag krijgt een compleet nieuw busnet:
https://mrdh.nl/sites/mrdh.nl/files/fil ... %20HTM.PDF
Haaglanden Streek moet ik nog doornemen, maar Den Haag krijgt een compleet nieuw busnet:
https://mrdh.nl/sites/mrdh.nl/files/fil ... %20HTM.PDF
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden
Ook gaan op lijn 28 de elektrische bussen (VDL Citea SLF) rijden, die ook vrij dicht bij mij in de buurt komen *O*
(hier zijn de vervoersplannen van Connexxion Haaglanden & de RET)
(hier zijn de vervoersplannen van Connexxion Haaglanden & de RET)
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden
Rijden die eerste vijf dan al? Zo ja, gooi ff foto wollah.
Zo nee, waarom hebben ze dan al besloten een extra 23 bussen aan te schaffen zonder eerst die vijf af te wachten?
Zo nee, waarom hebben ze dan al besloten een extra 23 bussen aan te schaffen zonder eerst die vijf af te wachten?
Bij twijfel altijd klagen
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden
Foto zou ik ook wel willen zien, maar ze zijn nog af haha
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden
Ik weet even niet waar je dat ziet staan, maar als onderdeel van de nieuwe concessie per december 2019 moeten er wel elektrische bussen komen.Mdk schreef: Zo nee, waarom hebben ze dan al besloten een extra 23 bussen aan te schaffen zonder eerst die vijf af te wachten?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden
Nou, hier
Edit: oke wacht laat maar, ik ben de debiel hier _O- ik dacht dat er 28 elektrische bussen stond, ipv op lijn 28 de elektrische bussen :')Stadsbus schreef:Ook gaan op lijn 28 de elektrische bussen (VDL Citea SLF) rijden
Bij twijfel altijd klagen
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden
De jaardienstregeling 2019 van HTM eindigt een week eerder dan dienstregeling 2019 van NS.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9169
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden
Ik blijf het nog steeds 'grappig' vinden dat men in Den Haag halfuursdiensten op de stadsdienst (bus) rijdt. Hoe is de bezetting eigenlijk?
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden
Die halfuursdiensten zijn er alleen maar 's avonds na 20:00 uur. Dat is toch niet zo raar?
In Rotterdam komt het eigenlijk nog vaker voor.
In Rotterdam komt het eigenlijk nog vaker voor.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden
De bezettingen staan achterin het vervoersplan, wel in kleurtjes in plaats van cijfertjes.regenmaker schreef:Ik blijf het nog steeds 'grappig' vinden dat men in Den Haag halfuursdiensten op de stadsdienst (bus) rijdt. Hoe is de bezetting eigenlijk?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9169
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden
Je ziet wel een (lichte) toename van de bezetting wanneer de halfuursdienst ingaat, maar volgens mij is het afdoende naast het uitgebreide tramnet.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden
Ik heb in mijn tijd bij HTMbuzz regelmatig reizigers moeten laten staan bij de halte die niet mee konden. Vooral op mooie dagen vanaf het strand buiten de zomerdiensten. Ook lijn 24 zat op bepaalde ritten overvol als je net de pech had dat het theater en de bioscoop uit was.
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden
Dezelfde fout die ook bij de ingang van de Concessie Twente in 2013 gemaakt is: de nieuwe dienstregeling gaat niet in op de tweede zondag van december, maar de oude eindigt op de tweede zaterdag. Dat is niet 7 december maar 14 december, dus de nieuwe dienstregeling gaat dan ook pas in op 15 december en niet op de 8e.Wubbo schreef:De jaardienstregeling 2019 van HTM eindigt een week eerder dan dienstregeling 2019 van NS.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden
Cxx Lijn 33 wordt toch niet gespaard zie ik :N
PSA: Links gaan, rechts staan
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden
Wat wijzigt er dan dat die niet gespaard wordt??
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden
De inkorting tussen Maassluis en Naaldwijk in de avonduren. De bewoners van Maasdijk hadden nog een actie gehouden tegen deze inkorting maar daar is niks van gekomen; ma-za na 7 uur en op zondag rijdt daar nu niks.
PSA: Links gaan, rechts staan
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden
Een betere actie die Maasdijkers hadden kunnen houden was: 's avonds wat vaker de bus nemen. Dan had CNX hem vast nog wel 's avonds willen rijden.
Laatst gewijzigd door Wubbo op vr 06 apr 2018, 10:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd, was laatste bericht
Reden: Quote verwijderd, was laatste bericht
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden
Uit mijn observaties en ook die van anderen kloppen de nul en 1 instappers per halte die CNX had opgegeven niet. Nu zal het hele gebied niet worden bediend en moet er naar Steendijkpolder gegaan worden wat niet echt in de buurt is. Jammer dat er niet een bus in de 2 uur kon rijden of zoiets.
PSA: Links gaan, rechts staan
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden
Eh..?? Het lijkt mij toch wel enigszins logisch om een verhuurafspraak te maken mét apparatuur.. OF indien dat niet compatible is met de eigen organisatie,., een verhuurinzet begroot mét inbouw van apparatuur..Daniel schreef: (..). De vreugde was echter van korte duur. De apparatuur was eruit gehaald waardoor er niet gechipt en geïnformeerd kon worden. Na twee dagen werden ze uit de dienst gehaald en verbrengen ze de rest van de huurperiode in de stalling."[/i]
Dit is wel verspilling van geld, denk ik zo.. zéker als eerst al een dieselbrandfstof optie kennelijk geen goedkeuring kreeg..
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 127 gasten