Haaglanden: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8864
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden

Bericht door ArrivaBas »

Het is Qbuzz ook niet gelukt met bijna twee keer zoveel voorbereidingstijd. :X
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50917
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden

Bericht door Suus »

Nee, elektrische bussen hebben een lange levertijd. RET moet ook meer dan een jaar wachten op hun bussen van VDL.

Maar van Qbuzz weten we dat het niet al te moeilijk is om aan tweedehandsjes te komen...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
candelaer
Berichten: 72
Lid geworden op: zo 18 dec 2011, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden

Bericht door candelaer »

Dat wordt dan gezellig vanaf augustus met een ratjetoe aan bussen *bus*
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden

Bericht door BrengMe »

Ben benieuwd waar ze dan die tijdelijke bussen vandaan gaan plukken.
candelaer
Berichten: 72
Lid geworden op: zo 18 dec 2011, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden

Bericht door candelaer »

Mss kunnen ze de huidige bussen overnemen
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden

Bericht door BrengMe »

Misschien, maar ik heb zo mijn twijfels of ze dat ook echt gaan doen. Meestal plukken ze wat bussen bij Womy of een andere handelaar vandaan.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5277
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden

Bericht door Lijn 45 »

De ex-HTM wagens kunnen ze vast makkelijk overnemen, als ze nog van MRDH zijn.
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden

Bericht door htm_tram »

Toen de concessie verlengd werd is er gepraat. Onder andere dat de ex htm wagens mee gingen rijden en volgens mij is er toen ook gepraat dat er bussen mee zouden gaan naar de nieuwe concessie als de nieuwe bussen nog niet geleverd zouden zijn. Maar wat er daadwerkelijk is afgesproken weet ik niet want ik was er niet bij. (A)
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Daan76
Berichten: 304
Lid geworden op: zo 26 dec 2010, 12:46

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden

Bericht door Daan76 »

Voor hetzelfde geld komen er 23 elektrische taxibusjes voor de stadsdiensten van Delft en Zoetermeer die dan met een iets hogere frequentie dan nu gaan rijden, wie zal het zeggen.
Ik las ook nog ergens iets over TukTuks in bepaalde gemeenten als voor- en natransport. Als dat klopt zullen die ook vast wel elektrisch worden, net als bij EBS in Spijkenisse.
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3407
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden

Bericht door Zugführer »

Daan76 schreef:Dat eeuwige "bron?" en daarnaast van een moderator ook nog commentaar krijgen als je een bron vermeldt die in ogen niet als bron gebruikt zou mogen worden (wat natuurlijk nergens op sloeg maar wat mij een poos geleden overkwam) is voor mij dan ook reden om hier helemaal niks meer te melden, ook al zit ik dicht op het vuur.
Ik stel voor dat iedereen degenen die nog wél wat melden gewoon met rust laten, anders kan je net zo goed voortaan zelf de media in de gaten gaan houden voor de info die daar (eventueel) verschijnt.
Een bericht op intranet van Connexxion is in beginsel natuurlijk alleen voor medewerkers van Connexxion bedoeld en niet voor een groter publiek. Bedenk je wel dat we hier op een openbaar forum zitten en iedereen de berichten die je plaatst kan lezen, ook niet-forumleden. Er kunnen best redenen zijn dat berichten nog niet openbaar gebracht zijn in de media. We willen dan dus nog wel eens ingrijpen, niet om jou als forumgebruiker te pesten, maar om onszelf als forum te beschermen. We willen immers niet te boek komen te staan als een plaats waar berichten onbedoeld wereldkundig gemaakt worden. Als je zeker weet dat berichten wel naar buiten gebracht mogen worden kun je ze natuurlijk altijd hier delen en mocht je het niet eens zijn met een ingreep van ons kun je er altijd even een berichtje over sturen.
waldo79
Berichten: 7654
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden

Bericht door waldo79 »

Juist. En zeker in aanbestedingsprocedures wordt alles op het scherpst van de snede gespeeld en kunnen bedrijven in verlegenheid gebracht worden met voorbarige publicaties.
Daan76
Berichten: 304
Lid geworden op: zo 26 dec 2010, 12:46

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden

Bericht door Daan76 »

Overdrijven wordt hier echt tot een kunst verheven. Ook op intranet worden dingen dmv autorisatie afgeschermd, naar gelang de functie van degene die inlogt.
Als ik me goed herinner werd in dit geval een chsuffeursmededeling oid geweigerd omdat het toevallig van intranet af kwam terwijl er niks geheims aan was. Bovendien had exact dezelfde mededeling ook prima vanaf een andere bron kunnen komen. Dan had het blijkbaar wél gemogen.
Ik ben stilzwijgend dan ook per direct gestopt met het delen van weetjes want hier pas ik dus voor. Ik ga hier verder ook niet meer over in discussie, ik ben er gewoon klaar mee.
Het enige wat ik nu nog zeg is dat iemand anders die nog wél weetjes wil delen niet dezelfde behandeling moet gaan krijgen als ik. Want op die manier hou je alleen nog mediaberichten en eigen waarnemingen en (vaak foutieve) aannames van forumleden over.
Want als de ene zegt dat intranet als bron allerlei haken en ogen bevat (sorry, maar "als je zeker weet dat het mag" ....? Dat is geen maatstaf want ik wist dat zeker en toch werd het verwijderd) en de ander zegt "je kan het toch gewoon erbij zeggen als het van intranet komt want dan kan ik de geloofwaardigheid toetsen"...
Niet om een hele discussie te krijgen, gewoon mijn standpunt en verzoek verduidelijken. Van mij hoor je niks meer wat je niet gewoon in de media kan lezen en laat degenen die nog wel wat meer vertellen alsjeblieft gewoon met rust.
Hendrik
Berichten: 2547
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden

Bericht door Hendrik »

Ik begrijp niet zo goed waarom er zo geprikkeld wordt gereageerd. Het punt is dat, zéker op internet, iedereen van alles kan roepen. Er zijn hier op het forum ook heel vaak dingen verkondigd die pertinent onjuist waren. Dus het lijkt mij logisch en wenselijk dat je altijd even duidelijk maakt waar je informatie op gebaseerd is. Als de bron wél openbaar is, kan iedereen de informatie ook zelf lezen. Als ze dat willen, uiteraard... :wink: Dat betekent voor mij niet dat het een probleem is als je bijvoorbeeld zegt: 'Ik ben de informatie verder nog nergens tegengekomen, maar het is al wel meegedeeld op het intranet.'
Daan76
Berichten: 304
Lid geworden op: zo 26 dec 2010, 12:46

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden

Bericht door Daan76 »

Ik heb ook altijd bronnen gemeld (vaak compleet met een rechtstreekse link). Totdat er ineens een probleem gemaakt werd van iets wat helemaal geen probleem was en er een bericht van mij om een niet bestaand probleem verwijderd werd. Dan stop ik er dus gewoon mee.
Ik zag nu gebeuren dat iemand werd verzocht precies datgene te doen wat destijds voor deze niet-bestaande problemen zorgde dus daar reageer ik inderdaad geprikkeld op. Begrijp je het nu wel?
Hendrik
Berichten: 2547
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden

Bericht door Hendrik »

Niet helemaal. Ik zou zelf niet zo snel de handdoek in de ring gooien, denk ik. Maar zo zie je maar: iedereen reageert weer anders, ook op zulke dingen!
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden

Bericht door Karl »

Jammer dat zo 'interne niet-gevoelige' informatie niet meer op dit forum terechtkomt. Vaak is dat toch leuk om te lezen, meestal omdat het net iets meer details bevat dan mainstream media gebruiken. Van sommige forumleden is het een publiek geheim bij welke partijen ze goede ingangen hebben, jammer dat dit blijkbaar niet kan.
Het is een spectrum.
Daan76
Berichten: 304
Lid geworden op: zo 26 dec 2010, 12:46

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden

Bericht door Daan76 »

Het is voor mij geen kwestie van handdoek in de ring gooien maar 'graag of niet'. Ik heb er immers vrijwillig moeite in gestopt om hier wat te delen en daar werd ik op aangesproken (op een redelijk kinderachtige manier alsof ik zelf niet zou kunnen beoordelen of iets wel of niet hier gepost mag worden en alsof ik niet zou weten wat de kracht van internet is, kom ik over alsof ik slechts 10 jaar oud ben?).
Het is geen verplichting om dingen te delen, of strijd of wat je er ook over kan verzinnen. Sinds ik die moeite niet meer doe heb ik er ook geen gedoe meer mee gehad en dat werkt voor mij dus prima zo.
Alleen moet ik dan niet zien dat iemand anders hetzelfde gedoe gaat krijgen als ik kreeg, want daar reageer ik inderdaad allergisch op. En dat is hier aan de hand.

Dit is verder mijn laatste reactie hier over. Wat mij betreft weer back on topic.
Laatst gewijzigd door Daan76 op vr 25 jan 2019, 14:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Daan76
Berichten: 304
Lid geworden op: zo 26 dec 2010, 12:46

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden

Bericht door Daan76 »

Karl schreef:Jammer dat zo 'interne niet-gevoelige' informatie niet meer op dit forum terechtkomt. Vaak is dat toch leuk om te lezen, meestal omdat het net iets meer details bevat dan mainstream media gebruiken. Van sommige forumleden is het een publiek geheim bij welke partijen ze goede ingangen hebben, jammer dat dit blijkbaar niet kan.
Amen!
Hendrik
Berichten: 2547
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden

Bericht door Hendrik »

Karl schreef:Jammer dat zo 'interne niet-gevoelige' informatie niet meer op dit forum terechtkomt. Vaak is dat toch leuk om te lezen, meestal omdat het net iets meer details bevat dan mainstream media gebruiken.
Eens! Daarom probeerde ik Daan76 op andere gedachten te brengen, maar helaas...

Maar inderdaad, on topic maar weer!
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden

Bericht door busfanNL »

Is er al iets bekend over de R-net lijnen. Want las op de R-net pagina van de wiki dat de huidige 36 niet meer door Naaldwijk heen ging ofzoiets? Weet iemand hier meer over?
dylanwild94
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden

Bericht door dylanwild94 »

Karl schreef:Jammer dat zo 'interne niet-gevoelige' informatie niet meer op dit forum terechtkomt. Vaak is dat toch leuk om te lezen, meestal omdat het net iets meer details bevat dan mainstream media gebruiken. Van sommige forumleden is het een publiek geheim bij welke partijen ze goede ingangen hebben, jammer dat dit blijkbaar niet kan.
en juist om deze reden is het niet wenselijk om interne bronnen hier op het forum te linken. Want die details kunnen ook concurrentie gevoelige informatie bevatten dat dan open en blood op internet staat. En het forumbeheer is dan verantwoordelijk dat dat is gebeurd.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden

Bericht door Karl »

Forumleden zijn geen peuters, die weten echt wel wat er wel en niet gedeeld kan worden. De meeste bedrijven delen gevoelige informatie niet via media zoals intranet of personeelsblaadjes. Ik denk dat je je medeleden onderschat.

En is het beheer verantwoordelijk voor wat wij hier op Internet kalken? Daar heb ik dan graag een uitspraak van het beheer over, maar bij voorkeur een visie hoe zij tegen deze materie aankijken.
Het is een spectrum.
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden

Bericht door WSM »

dylanwild94 schreef:en juist om deze reden is het niet wenselijk om interne bronnen hier op het forum te linken. Want die details kunnen ook concurrentie gevoelige informatie bevatten dat dan open en blood op internet staat. En het forumbeheer is dan verantwoordelijk dat dat is gebeurd.
De poster van de informatie is verantwoordelijk voor de informatie die hij of zij deelt. Als dit vertrouwelijke informatie is kan de werkgever indien gewenst op basis van clausules in het arbeidscontract / cao de benodigde maatregelen nemen, zoals een berisping, een geldelijke boete of ontslag.
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50917
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden

Bericht door Suus »

Inmiddels is Haaglanden verschenen op de site van EBS, op de startpagina is een foto van een wegwijzer te zien met daarbij ook een pijl voor Haaglanden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Statler Rail
Berichten: 1057
Lid geworden op: za 04 feb 2012, 00:18
Locatie: Europa

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden

Bericht door Statler Rail »

busfanNL schreef:Is er al iets bekend over de R-net lijnen. Want las op de R-net pagina van de wiki dat de huidige 36 niet meer door Naaldwijk heen ging ofzoiets? Weet iemand hier meer over?
Niet in het kader van deze aanbesteding. Er zijn plannen om het busstation te verplaatsen, maar dat staat hier los van. Sowieso bestaat "lijn 36" in de nieuwe concessie niet meer, aangezien deze wordt verR-net en daarom een nieuw lijnnummer krijgt.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 165 gasten