Haaglanden: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Lange_Dre
Berichten: 525
Lid geworden op: zo 28 feb 2010, 14:44
Locatie: Groningen-Den Haag

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door Lange_Dre »

De HTM bestelde in die tijd dat de huidige concessie inging ook MAN CNG bussen. Echter wel met airco, geen lichtkrant maar wel met een info scherm ( die zaten dacht ik in die tijd ook al in de GTL-8 trams. Maar wellicht kreeg de HTM daardoor ook wel meer als Veolia (Connexxion tegenwoordig).
Daan76
Berichten: 304
Lid geworden op: zo 26 dec 2010, 12:46

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door Daan76 »

Gekko123 schreef:
Verder gaan ze aannemelijk ook niet meer investeren in bussen die ze voor pakweg 2 jaar in gebruik zullen hebben. Want dan gaat immers alweer de nieuwe concessie in en zullen de huidige bussen allemaal aan de kant gaan.
Dit is niet juist. In het PvE staat letterlijk: "De vervoerder heeft de mogelijkheid om de voertuigen die op dit moment voor de uitvoering van
de busconcessie Haaglanden Streek ingezet worden, over te nemen."
Wél moet tijdens looptijd nieuwe concessie ingezet worden op zero-emissie materieel.

Bronnen: https://mrdh.nl/sites/mrdh.nl/files/fil ... 20MRDH.pdf
en
https://mrdh.nl/system/files/vergaderst ... egio_0.pdf
Laatst gewijzigd door Daan76 op zo 01 okt 2017, 03:01, 2 keer totaal gewijzigd.
Daan76
Berichten: 304
Lid geworden op: zo 26 dec 2010, 12:46

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door Daan76 »

Lange_Dre schreef:De HTM bestelde in die tijd dat de huidige concessie inging ook MAN CNG bussen. Echter wel met airco, geen lichtkrant maar wel met een info scherm ( die zaten dacht ik in die tijd ook al in de GTL-8 trams. Maar wellicht kreeg de HTM daardoor ook wel meer als Veolia (Connexxion tegenwoordig).
In de HTM-bussen zit geen airco maar topcooling. Dit werkt overigens behoorlijk slecht, het kan erg benauwd zijn in de HTM-bussen.
Daan76
Berichten: 304
Lid geworden op: zo 26 dec 2010, 12:46

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door Daan76 »

busfanNL schreef:Weet je misschien ook de reden want ik vind het wel gek. Eerst verkopen ze een aantal gasbussen en nu kopen ze er weer een paar aan. :?
Deze wagens zijn niet aangekocht door Connexxion maar in huur van MRDH die formeel eigenaar van deze wagens is. Bron: https://mrdh.nl/system/files/vergaderst ... egio_0.pdf
Durashift
Berichten: 5627
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door Durashift »

^^^ Helder document. :pos:

Voor mij is het wel duidelijk dat er, vanuit MRDH, de wens bestaat om na 2019 verder te gaan met o.a. aardgas. Ik lees immers dat de vulstations nog een aantal jaar nadien meekunnen én een wens (voorwaarde eigenlijk) om de vloot van aardgasbussen over te laten nemen door een nieuwe vervoerder.

Overigens, gelet op de in het document genoemde, verwachte, voorbereidingstijd voor een nieuwe concessieperiode, lijkt het mij aannemelijk dat de MRDH daar nu toch al wel mee bezig is. Start van de hele rimbam om in 2019 een nieuw concessie te hebben.
Daan76
Berichten: 304
Lid geworden op: zo 26 dec 2010, 12:46

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door Daan76 »

Andere vraag, ben ik wel benieuwd naar....
Is er onder de vaste reizigers in het gebied van Connexxion Haaglanden sinds kort iets opgevallen in de bussen?
Stadsbus
Berichten: 1123
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 19:42

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door Stadsbus »

Ja, de stoelen zijn nog meer versleten dan 1 jaar geleden :mrgreen:
Daan76
Berichten: 304
Lid geworden op: zo 26 dec 2010, 12:46

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door Daan76 »

Maar dat is niet pas afgelopen week zo gekomen :)
cassie127
Berichten: 6561
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door cassie127 »

Vertel het maar...
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door Gekko123 »

Mij is als vaste reiziger binnen Haaglanden ook niks opgevallen. Behalve dan een berg achterstallig onderhoud en beroerde schoonmaak, maar dat is niet iets van alleen de afgelopen week (dat is al jaren het geval namelijk)
Daan76
Berichten: 304
Lid geworden op: zo 26 dec 2010, 12:46

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door Daan76 »

Ik wacht nog even een poosje af om te zien of er komende weken alsnog iets op zou vallen...

Wat betreft het onderhoud en de schoonmaak, ik heb vaag de indruk dat daar per vestiging verschil in kan zitten. Maar meer dan een indruk is het voor mij ook niet echt aangezien ik slechts bekend ben met bussen van 1 specifieke vestiging en slechts bij uitzondering een bus van een andere vestiging meemaak.

Connexxion Haaglanden is overigens ook begonnen met de Sesamo-app, hiermee zou je je mening kunnen geven. Ikzelf ben niet bekend met deze app, voor degenen die dit wel zijn:
- Sesamo App installeren
- Je e-mailadres opgeven
- Inloggen met
Domeinnaam: haaglanden
Gebruikersnaam: onderzoek
Wachtwoord: 2017
Stadsbus
Berichten: 1123
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 19:42

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door Stadsbus »

Ohja, daarmee kon je een tablet winnen ofzo. Had hem installeert etc. en toen stond er dat als je ging reizen hij automatisch ging lopen ofzo iets. Ging ik reizen, terwijl de app open stond, gebeurde er niks. Stiekem hebben ze geen tablet, maar sponsoren ze gewoon die app :Y
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door htm_tram »

Daan76 schreef:Andere vraag, ben ik wel benieuwd naar....
Is er onder de vaste reizigers in het gebied van Connexxion Haaglanden sinds kort iets opgevallen in de bussen?
Wat teksten op de lijnfilm zijn aangepast.
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door Daniel »

Maar dat valt toch niet op in de bussen, die dingen zitten immers aan de buitenkant :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Daan76
Berichten: 304
Lid geworden op: zo 26 dec 2010, 12:46

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door Daan76 »

De teksten op de lijnfilm worden ook d.m.v. de lichtkrant in de bus zelf vertoond. Maar dat was inderdaad niet waar ik op doelde. Ik kan wel twee hints geven:
1) Het is niet iets wat zichtbaar is.
2) Naast Connexxion Haaglanden is dezelfde pilot sinds afgelopen week aan de gang in de bussen van Connexxion in Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee en Voorne Putten/Rozenburg. Het is derhalve niet iets wat gerelateerd is aan Prodata/Kapsch of InfoXX....
Daelea
Berichten: 1110
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door Daelea »

Ah, ik zie het nu staan op de site: Haaglanden is toegevoegd aan het Reizigerspanel? Staat dat nu ook in de bussen dan?
Daan76
Berichten: 304
Lid geworden op: zo 26 dec 2010, 12:46

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door Daan76 »

Geen idee wat dat reizigerspanel betreft, ik wist niet eens dat dat überhaupt bestaat. Maar ik zie sowieso de link tussen reizigerspanels en de beide hints die ik gaf niet....?

Het gaat me er niet om dat er lukraak wat geraden wordt. Ik ben specifiek benieuwd naar de beleving van passagiers Connexxion Haaglanden sinds een paar dagen (en Connexxion Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee en Connexxion Voorne Putten/Rozenburg aangezien daar dezelfde pilot gevoerd wordt) : is er iets anders aan die beleving dan tot een week geleden?
Chrysa
Berichten: 7982
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door Chrysa »

Dit is de OV-quiz niet, je mag wel zeggen wat er is hoor. :p
Daelea
Berichten: 1110
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door Daelea »

Helemaal eens met voorgaande berichten, blijkbaar is er niet echt iets opgevallen (mij ook niet)... En eh, het Reizigerspanel wordt ook gebruikt in Zeeland en HWGO, dus zo vreemd was die link niet ;-)
OV Hoekschewaard
Berichten: 300
Lid geworden op: zo 16 mar 2008, 14:09

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door OV Hoekschewaard »

Ik weet al wat Daan 76 bedoelt en je merkt het vooral als je een bus instapt. :wink: Ik als chauffeur vind het in ieder geval prettig.
Daan76
Berichten: 304
Lid geworden op: zo 26 dec 2010, 12:46

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door Daan76 »

Als ik het zonder meer zeg heeft de pilot waarschijnlijk weinig nut meer, zeker omdat er na afloop een enquette onder reizigers volgt.

Overigens, dat het tot dusver hier niet opgemerkt is is één van de bedoelingen van de pilot (het moet op de onderbewuste beleving werken). Die bedoeling is echter de eerste paar dagen zeker niet gelukt waardoor onder chauffeurs die ermee moesten werken soms juist precies het tegenovergestelde werd bereikt van wat de bedoeling was. Dus vandaar de vraag.... Het verbaasd me eerlijk gezegd dat er tot dusver in het duister getast wordt, die eerste dagen waren echt zeer opvallend te noemen.
Durashift
Berichten: 5627
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door Durashift »

Er is een parfumeur ingebouwd?
Lekker (of juist niet) geurtje bij binnenkomst in de bus.. :)
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door htm_tram »

Ik ben nog op vakantie. Vrijdag me eerste late dienst dus ik ben benieuwd wat er is veranderd... (A)
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Daan76
Berichten: 304
Lid geworden op: zo 26 dec 2010, 12:46

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door Daan76 »

Durashift schreef:Er is een parfumeur ingebouwd?
Lekker (of juist niet) geurtje bij binnenkomst in de bus.. :)
Bingo!
Deze pilot had anderhalve á 2 maanden moeten duren maar is inmiddels vooralsnog acuut beëindigd na klachten van chauffeurs.

Overgenomen uit de interne memo:

Het doel van de geurbeleving is om een bijdrage te leveren aan een prettigere reis voor de reizigers. Om de beleving bij de reiziger onbewust te verbeteren moet de geur wel waarneembaar zijn maar gelijk “onzichtbaar”. Vandaar dat het aantal GeurSticks per buslengte is vastgesteld om daarmee niet “te aanwezig te zijn” en is de GeurSticks zo tactisch en onzichtbaar mogelijk geplaatst.

De GeurSticks zijn veilig voor overgevoelige/allergische mensen en voldoen aan strenge, Europese normen. De geur wordt niet door een vloeistof verneveld en geeft daarom geen neerslag.
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door htm_tram »

Maar als het zogenaamd veilig is en je er geen last van kan krijgen hoe kan het dat collega's er dan wel last van hadden? En als het veilig is waarom moest het acuut uit de bus gehaald worden?
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 49 gasten